Rani is een wild wief. Ze loopt over van de energie, houd van wild spelen en is ook nogal lomp. Binnen heeft ze zich vooral zichzelf daarmee, keihard haar harses stoten omdat ze onder de tafel wil duiken om haar kluif te pakken bijvoorbeeld, en dan niet snappen hoe dat nou gebeurde
Buiten is Gollum de sjaak. En dat vind Gol niet zo leuk want die houd niet zo van wild spelen. Daarbij heeft ze ook artrose dus dat gebeuk is echt niks voor haar. En Gol is te zachtaardig om dat zelf duidelijk te maken aan Rani. Mika is wendbaarder en bijt van zich af als Rani te wild doet, Rani is daar van onder de indruk en doet het dus niet zo vaak bij Mika.
Ik probeer Gol buiten te beschermen tegen Rani door voor haar te gaan staan maar dat werkt niet altijd, Gol hobbelt meestal achteraan en Rani vooraan, ik loop ergens in het midden en ben niet altijd op tijd bij Gol om Rani te blokkeren.
Apart gaan wandelen had ik dus bedacht. Maar in welke combinaties?
Gol is eigenlijk de enige die goed alleen thuis kan blijven. Ik denk dat als ik haar alleen meeneem de andere twee het huis op z'n kop zetten.
Zou het schelen als ik bijvoorbeeld eerst de honden allemaal voor de deur even laat plassen en dan Rani eerst meeneem voor een fietstocht o.i.d zodat de ergste energie eruit is?
En daarna ze alledrie meenemen voor een wandeling?
Ik heb nog nooit zo'n energieke hond gehad, ik dacht dat Mika druk was

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15