Cipress schreef:Ze is nu officieel loops geworden, nu haar 3de dag. Wat ons erg opvalt is dat ze minder eet. Ze eet in de keuken, deur staat gewoon open, maar ze eet veel minder. Alleen als wij erbij gaan zitten, gaat ze eten of als we haar bak in de woonkamer zetten. Dat is opzich niet erg, maar kan het zijn, nu ze loops is, dat ze nog aanhankelijker wordt? We hebben haar nu anderhalve week. Het achtervolgen van ons werd minder, maar lijkt nu weer helemaal terug.
Verder loopt ze opeens heel gek met haar achterbenen. Heel erg waggelend, ofzo. Zou dit ook met de loopsheid te maken hebben? We hebben echt geen flauw idee, juist omdat we haar nog zo kort hebben en haar nog niet kennen...
Ah, dus toch. Een verhuizing kan de loopsheid bespoedigen. De cyclus duurt ook lang niet altijd even lang.
Sommige teven eten inderdaad minder tijdens loopsheid en worden aanhankelijker. Het wijdbeens lopen hoort er ook een beetje bij. Soms kan t een heel apparaat worden, die vulva. Hoe mensen het doen met loopsheidbroekjes, is voor mij ook altijd een raadsel gebleven - de broekjes die ik kon vinden bij dierenwinkels bleken totaal ongeschikt omdat ze over de vulva schuren en aan 1 kant erlangs gaan zitten.
Ik heb nu 1 teef die niet gecastreerd is, en voor haar heb ik van kinder-boxershorts zelf broekjes op maat gemaakt. Dat zit stukken beter.
Succes met de loopsheid! Het hoeft lang niet altijd te betekenen dat je hond niet meer los kan - het ligt volkomen aan waar je loopt en hoe gehoorzaam je hond is. Mijn teef Kiwi loopt gewoon dr hele loopsheid los. Ik moet alleen wat rustigere plekken opzoeken en als ik mensen zie naderen, kan ik haar op tijd terug roepen.
Kwa castreren - er zijn heel veel voor en nadelen en afhankelijk van de ervaringen die mensen hebben, wordt je dit of dat aangeraden. Mijn stabij Mayke is gecastreerd en dit heeft een castratie incontinentie opgeleverd.
Grote rassen, overgewicht en op jonge leeftijd castreren zou de risico op incontinentie erg verhogen. Daarop had ik mezelf ingelezen. Alle drie waren niet van toepassing dus ik heb er totaal geen rekening ermee gehouden dat het ook bij mij raak kon zijn.
Gelukkig is de incontinentie na een half jaar vanzelf weer gestopt, maar ik houd er rekening mee dat het terug kan komen als ze ouder wordt.
Deze ervaring heeft ervoor gezorgd dat ik mijn andere teef Kiwi niet ga castreren.