wij lopen nu tegen een probleempje op met onze mechelaar.
Yara is zo een lieve goed luisterende hond en blaft eigenlijk zelden.
Beter gezegd ik heb haar nog nooit echt horen blaffen tot kort want nu is het een ander verhaal.
Een tijdje terug hebben ze geprobeerd hier binnen te komen.
midden in de nacht om 04:00 uur. Yara blaft eigenlijk zelden maar die nacht hield het niet meer op.
Ik wist niet wat er aan de hand was op dat moment Yara was helemaal over haar toeren heen.
Als eerste ben ik bij haar geweest om haar rustig te krijgen maar dat lukte met geen mogelijkheid.
toen ben ik maar eens naar buiten gaan kijken via het raam ook daar zag ik niks.
Weer terug naar Yara die nog altijd hard heel hard aan het blaffen was en gewoon niet stil te krijgen was.
weer terug naar het raam waar ik nog steeds niks zag en even later kwam er iemand met bivak muts en handschoenen aan weg lopen bij de deur.
Toen snapte ik natuurlijk waarom Yara zo tekeer ging en gelijk had ze want er was echt een indringer.
Onze andere hond Evie reageerde totaal niet en bleef lekker liggen en sliep verder.
Als ik gewoon thuis ben meld Yara zich ook meer en wilt het liefste nu alles in de gaten houden door naar buiten te kijken en op de vensterbank te gaan liggen.
Dit mag ze niet en blok ik dus anders gaat ze blaffen op alles wat er niet hoort. (dit deed ze voorheen ook wel eens maar dan reageerde ze nergens op ook toen mocht ze het niet.)
Dit blaffen is dan maar kort om even te melden dat er iets is en is het weer goed.
Maar mevrouw reageert nu sneller en meer op dingen dan voorheen.
als ik zeg stil is ze ook gelijk weer stil maar dit geld alleen als ik thuis ben.
Maar als ik weg ben is dat een ander verhaal.
Dan blaft ze in een stuk soms door. Ze is wel rustig en stil als ik weg ga en overdag als het ligt is valt het ook wel mee dan reageert ze niet zo op alles.
Zodra het donker wordt begint het probleem.
Ik blijf vaker even voor de deur staan luisteren nu de buren beginnen met klagen. Als ik weg ga is het rustig en stil. Wanneer ik thuis kom dus niet meer en Evie gaat dan nu mee blaffen en Judy de hond die wij opvangen voor her plaatst te worden begint natuurlijk ook mee te doen.
Het maakt hierbij niet uit of ik even weg ben een uurtje weg ben of langer.
Net zo lang het daglicht is is het okj. zodra het donker wordt begint het probleem.
Radio/Tv aan of lampen aanlaten werkt in ieder geval niet.
Het wordt ook steeds erger en verder is er niks veranderd.
Enige wat gebeurd is dat er iemand binnen heeft proberen te komen (waar ik zelf natuurlijk ook van schrok). Ik ben zelf niet onzekerder geworden hierdoor wel nu met weg gaan in de avond omdat ze gaan blaffen. (helaas heb ik geen leuke begrip volle buren maar die vinden dat het dier mishandeld moet worden dat het stopt). Maar om verdere problemen te voorkomen wil ik dit wel zo snel mogelijk oplossen en ook omdat het voor de honden zelf prettiger is.
Het is echt waakzaamheid maar hoe kan ik er voor zorgen dat dit binnen bepaalde maten blijft?
Nog nooit eerder deze situatie gehad en het probleem doet zich voornamelijk voor als het buiten donker is (wat ik ook wel begrijp).
Yara

Evie

Judy