Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke brok tijdens meerdaagse trektocht?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Welke brok tijdens meerdaagse trektocht?

Ongelezen bericht door Sassy »

Paisley schreef:
Hilde schreef:Dat mag ze toch zelf weten? Daarbij moet ze dan sowieso minstens een dag met die Smuldier sjouwen voordat het ontdooid is.
Nee joh, kampeerderstruukjes - alles wat bevroren en verpakt is pleur je in de sloot en kun je na 30 min eruit trekken en voeren.
Daarnaast gaan ze over een paar maanden dus dan is het buiten ook stukken warmer
Sassy schreef:Het voordeel is dat ze daar meteen energie uithalen, zonder dat het de maag belast, je kunt zowat meteen weer doorwerken of wandelen...
Bij ander voer niet dan? Ik weet het niet hoor - ik doe ook maar wat. Maar mijn honden zijn gedurende de hele dag energiek, en ik voer maar 1 keer per dag. Ik merk totaal geen verschil tussen voor of na de maaltijd, heb ook nooit gemerkt dat ze last hebben van hun maag of ff met een suikerdipje zitten :engel: Die doet het precies net zo goed op hun vaste brok, een kippenpoot van de lidl of een restje stampot van de dag ervoor.
Ik vind het geldklopperij.
Mag je van vinden wat je wil :wink:
Mijn honden moeten dagen van 8 uur echt hard werken, en dat doen ze daar goed op.
Een hond die meteen weer aan de bak moet ga ik zeker in hun half uur pauze geen brok of vers vlees voeren. En nee, zonder eten tussendoor redden ze het geen hele dag.
(Bij heet weer overigens ook niet zonder afkoeling in het water tussendoor, in de pauze zet ik ze dan ook in de auto met de koeling aan)

Ik heb het hier niet over wat wandelen of trainen, mijn honden moeten hele dagen mee aan de kudde.
Kan moeilijk de schapen laten staan als de honden moe zijn :mrgreen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Sassy schreef:

Ik heb het hier niet over wat wandelen of trainen, mijn honden moeten hele dagen mee aan de kudde.
Nouja, laat ik me niet te veel bemoeien met de carrière van je honden :mrgreen: maar bij dat schapen drijven kun je het je ook afvragen wat je hond allemaal aan het doen is, als hij de hele dag zo met topsport bezig. Is hij bij de schapen dan niet zijn eigen werk aan het verschaffen of valt het eigenlijk wel wat mee met die lichamelijke arbeid?
Want mijn kelpie loopt gewoon rustig mee op met de kudde, en als dat de hele dag duurt betekent het dat de schapen staan te grazen en wordt t allemaal dodelijk saai als je t mij (en mijn hond) vraagt.

Ik vind t allemaal zo verschrikkelijk overschat, dat werken, vooral als t in schuine letters komt te staan.
Diensthonden krijgen ook geen koekjes van 8 euro per stuk. En als ik zelf aan het backpacken ben, ga ik ook niet met glucosestroopjes en gels aan de gang maar neem ik als lunch gewoon een ouderwetse boterham met kaas. Net als mijn honden.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Paisley schreef:
Sassy schreef:

Nouja, laat ik me niet te veel bemoeien met de carrière van je honden :mrgreen: maar bij dat schapen drijven kun je het je ook afvragen wat je hond allemaal aan het doen is, als hij de hele dag zo met topsport bezig. Is hij bij de schapen dan niet zijn eigen werk aan het verschaffen of valt het eigenlijk wel wat mee met die lichamelijke arbeid?
Want mijn kelpie loopt gewoon rustig mee op met de kudde, en als dat de hele dag duurt betekent het dat de schapen staan te grazen en wordt t allemaal dodelijk saai als je t mij (en mijn hond) vraagt.

Ik vind t allemaal zo verschrikkelijk overschat, dat werken, vooral als t in schuine letters komt te staan.
Diensthonden krijgen ook geen koekjes van 8 euro per stuk. En als ik zelf aan het backpacken ben, ga ik ook niet met glucosestroopjes en gels aan de gang maar neem ik als lunch gewoon een ouderwetse boterham met kaas. Net als mijn honden.
Nogmaals, jij mag ervan vinden wat je wil :mrgreen:

Jullie moeten zeker de kudde niet veel verplaatsen hé?
Wij wel, ik denk dat je geen idee hebt hoeveel kilometers wij doen op een dag.
Saai is het bij ons werk zeker niet...en nee, mijn honden verschaffen zich niet zelf hun werk, dat doen de schapen wel.

Jij jouw mening, ik de mijne.
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Freek en ik hebben in september het eerste deel gelopen. Freek is een mix van ongeveer 20 kilo die normaal een kilo KVV/Barf per dag eet. We hadden beide een rugzak en ik wilde niet afhankelijk zijn van supermarkten onder weg omdat ik m'n hond niet graag vast bind voor de winkel.

Wij hadden k9 Natural. Gevriesdroogde brok die erg weinig weegt en hoge voedingswaarde heeft. Freek is een kieskeurige eter maar hij likte z'n bak helemaal schoon! Het is duur, maar ik vind het een uitkomst! Hij deed het er prima op en is geen grammetje afgevallen tijdens de tocht.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Evertje schreef:Freek en ik hebben in september het eerste deel gelopen. Freek is een mix van ongeveer 20 kilo die normaal een kilo KVV/Barf per dag eet. We hadden beide een rugzak en ik wilde niet afhankelijk zijn van supermarkten onder weg omdat ik m'n hond niet graag vast bind voor de winkel.

Wij hadden k9 Natural. Gevriesdroogde brok die erg weinig weegt en hoge voedingswaarde heeft. Freek is een kieskeurige eter maar hij likte z'n bak helemaal schoon! Het is duur, maar ik vind het een uitkomst! Hij deed het er prima op en is geen grammetje afgevallen tijdens de tocht.
dat had ik ook al voorgesteld ideaal omdat het ''niks'' weegt en de honden vinden het heerlijk ;)
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Lizzie. schreef:
Evertje schreef:Freek en ik hebben in september het eerste deel gelopen. Freek is een mix van ongeveer 20 kilo die normaal een kilo KVV/Barf per dag eet. We hadden beide een rugzak en ik wilde niet afhankelijk zijn van supermarkten onder weg omdat ik m'n hond niet graag vast bind voor de winkel.

dat had ik ook al voorgesteld ideaal omdat het ''niks'' weegt en de honden vinden het heerlijk ;)
Ja en blijkbaar haalde hij er ook genoeg energie uit. Hij zit met het vlees dik boven de standaard aanbevolen hoeveelheid en van de k9 Natural kreeg hij de standaard hoeveelheid. Daar deed hij het perfect op. Maar goed wat dat betreft is elke hond anders.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Een beetje off-topic, maar kan je die k9-natural in droge vorm ook als snacks gebruiken of moeten ze per se geweekt worden (of is het om een andere reden niet handig?).
xkmmtjee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xkmmtjee »

Bedankt voor de reacties :)

Ik ga zeker kijken naar die K9 Natural!
Dogs experience the world as it is, without judgement. When we learn to do the same, we make the world a better place..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef:
Domor schreef:Royal Canin Duitse Dog bevat 4301kcal en is daarmee de brok met het hoogste aantal kcal binnen royal canin.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5#p7430865 staan ze allemaal genoemd. Cavom bevat trouwens 4200 kcal/kg en Farmfood 4150kcal/kg, net als carocroc high energy (4150kcal/kg).

RC DD is zover ik weet daarmee de brok met de meeste kcal/kg.

De RC Endurance 4800 zit daar nog ruim boven.

https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-ro ... rance-4800

Daar heb ik enkele van m'n herders die in het werk moeilijk op gewicht te houden waren met normale hoeveelheden toch mee op gewicht kunnen houden.

:ok: Super spul, Pjotr krijgt daar 's avonds een flinke schep van bij z'n normale voer, dat is al genoeg.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
crutz schreef:
Domor schreef:Royal Canin Duitse Dog bevat 4301kcal en is daarmee de brok met het hoogste aantal kcal binnen royal canin.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5#p7430865 staan ze allemaal genoemd. Cavom bevat trouwens 4200 kcal/kg en Farmfood 4150kcal/kg, net als carocroc high energy (4150kcal/kg).

RC DD is zover ik weet daarmee de brok met de meeste kcal/kg.

De RC Endurance 4800 zit daar nog ruim boven.

https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-ro ... rance-4800

Daar heb ik enkele van m'n herders die in het werk moeilijk op gewicht te houden waren met normale hoeveelheden toch mee op gewicht kunnen houden.

:ok: Super spul, Pjotr krijgt daar 's avonds een flinke schep van bij z'n normale voer, dat is al genoeg.

Een flinke schep daarvan is al snel veel hoor ;) m'n hond die op ruim 2 kilo KVV nog afviel bleef met de 4800 op gewicht met 3x 125-150 gram op een dag (kleine maatbeker van RC is al 125 gram bij deze brok en hij kreeg het met een kop er op)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

crutz schreef: Een flinke schep daarvan is al snel veel hoor ;) m'n hond die op ruim 2 kilo KVV nog afviel bleef met de 4800 op gewicht met 3x 125-150 gram op een dag (kleine maatbeker van RC is al 125 gram bij deze brok en hij kreeg het met een kop er op)
:wink: Hij reageert extreem sterk op mijn gemoedstoestand en is bij een beetje stress al razendsnel écht mager.
Vindt sowieso moeilijk rust en is inmiddels als benjamin veruit de actiefste van het grut.
Hij krijgt 300 gram normale brok of 500 gram kvv/barf, beiden standaard aangevuld met twee grote aardappels of pap (havermout of hondenvlokken) en 100 gram 4800. Vaak nog groenten, fruit, tafelresten, iets van blik, kippenvoetjes, volle yoghurt en vet/olie.
Geen idee wat hij weegt, schat zo rond de 30 kilo.
:roll: Krijg je zo'n mormel voor niets, vreet ie je de oren van je hoofd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”