Shivaya schreef:Valerie schreef:Hoe sterk een hond is ligt niet alleen aan grote, dat ligt ook aan bouw en spieren. Mijn staffordteef heeft een stuk meer kracht dan mijn akitareu, ondanks ze zo onder hem door kan lopen.
De enige hond waar ik letterlijk voor wegren is een rottweilerreu. Als zo'n hond tekeer gaat dan wil ik daar niet bij in de buurt zijn.
Dit zijn honden die je beter kunt kopen als je achteraf woont en verder niet in contact komt met andere honden. Anders zou ik toch echt een ander type hond aanraden. (dit gaat op voor alle krachtige rassen die van huis uit niet zo sociaal zijn)
Goed punt inderdaad. Ik ben de rottweiler zeker aan het heroverwegen want ik begin me te beseffen dat ik aan een rottweiler niet perse een socialere hond dan een stafford ga hebben. Pff het lijkt een onmogelijke klus om een hond te vinden, letterlijk op elk ras heb ik wel wat aan te merken:p
Ik ben een Rottweiler liefhebber, al heb ik op dit moment geen Rottweiler meer (overleden 2014). Ik vind het een geweldig ras: trouw, kalm, waaks, beschermend, lief, gehoorzaam en een grote 'will to please'.
Maarrr... je moet er inderdaad van te voren rekening mee houden dat de hond wellicht niet met andere honden kan. Het hoeft niet bij een Rottweiler, ik ken
er zat die gewoon overal tussen lopen, maar ik ken er net zoveel waarbij dit niet kan.
De kans dat het niet kan, is nu eenmaal groter dan bij een Labrador of Poedel en dit is iets wat je van te voren in moet calculeren.
Er zit wel een verschil tussen reu en teef: ik ken geen enkele Rottweilerreu die overal tussendoor kan lopen, wel teven. Over het algemeen zijn
Rottweiler teven socialer dan de reuen.
Mijn Rottweiler - Kaya - was redelijk sociaal totdat we haar moesten laten steriliseren. Ze was wel wat pinnig hoor, maar niets 'over the top' en
ik kon haar (met een oplettend oog) gewoon meenemen naar wandelingen met meerdere honden.
Ze was zo'n 5 jaar oud toen we haar moesten laten steriliseren en toen ging de 'zachtheid' er vanaf en werd ze té pinnig.
Wel luisterde ze enorm goed en ging ze nooit zelf op andere honden af (ze moest alleen geen honden hebben in haar persoonlijke cirkel) en
kon ik haar over het algemeen gewoon los laten lopen.
Mocht je een Rottweiler overwegen, dan zou ik dus zeker voor een teefje gaan én - heel belangrijk - een goede fokker!! maar ook dan moet
je er rekening mee houden dat ze mogelijk bij volwassen leeftijd niet bij andere honden kan.
Overigens voor is voor mij de mogelijke hondagressie ook een grote twijfel of ik ooit weer een Rottweiler zal nemen, al vind ik het ras op
zich helemaal geweldig.