Marie - jose is dit een vraag naar mij, of naar het persoon wat mij de les probeerde te lezen ?En waar is jou advies in deze? Of kopiëer je alleen om er naderhand iemand mee om de oren te slaan?
Fijn om te lezen dat het misschien inderdaad een actie-reactie moment is van onze pup, al heb ik t nog niet gezien van een pup( het echt willen bijten)maar ze zijn allemaal uniek in hun doen en laten.
Sinds gisteren hebben we zijn looprondje uitgebreid, eigenlijk nog wat te vroeg i.v.m nog een inenting maar hij wil zo graag... Dat merk je aan hem hij wil op ontdekking nieuwe dingen zien en leren, dit werkt positief op zn doordraai momenten. Begrijp me niet verkeerd dat hij van ons geen doordraai momenten mag hebben, maar bijten (hard)naar zn baasjes ging het om hier. Hij kan zn energie nu beter kwijt, en de dierenarts zei dat het wel mocht een beetje 'risico' nemen met betrekking tot het ontmoeten van andere honden.
We zijn ook iets minder intensief met hem bezig, even meer pup laten zijn, tot zekere hoogte natuurlijk, dat werkt ook beter... Hij wil je namelijk ontzettend graag bedienen als.je wat van hem wilt, maar als hij niet weet wat je van hem wil dan word hij gefrustreerd. Grappig om te zien, maar nadelig voor zijn acties naderhand. Dit ook door de adviezen hier onder andere. Dit had ik niet d.m.v een zoekmachine willen vinden, persoonlijker advies is het meest prettig.