Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup in terrormodus

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

NickWeer
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 25 % Rottweiler
50 % Border Collie
25 % Onbekend
Aantal honden: 1

Re: Pup in terrormodus

Ongelezen bericht door NickWeer »

En waar is jou advies in deze? Of kopiëer je alleen om er naderhand iemand mee om de oren te slaan?
Marie - jose is dit een vraag naar mij, of naar het persoon wat mij de les probeerde te lezen ?

Fijn om te lezen dat het misschien inderdaad een actie-reactie moment is van onze pup, al heb ik t nog niet gezien van een pup( het echt willen bijten)maar ze zijn allemaal uniek in hun doen en laten.

Sinds gisteren hebben we zijn looprondje uitgebreid, eigenlijk nog wat te vroeg i.v.m nog een inenting maar hij wil zo graag... Dat merk je aan hem hij wil op ontdekking nieuwe dingen zien en leren, dit werkt positief op zn doordraai momenten. Begrijp me niet verkeerd dat hij van ons geen doordraai momenten mag hebben, maar bijten (hard)naar zn baasjes ging het om hier. Hij kan zn energie nu beter kwijt, en de dierenarts zei dat het wel mocht een beetje 'risico' nemen met betrekking tot het ontmoeten van andere honden.

We zijn ook iets minder intensief met hem bezig, even meer pup laten zijn, tot zekere hoogte natuurlijk, dat werkt ook beter... Hij wil je namelijk ontzettend graag bedienen als.je wat van hem wilt, maar als hij niet weet wat je van hem wil dan word hij gefrustreerd. Grappig om te zien, maar nadelig voor zijn acties naderhand. Dit ook door de adviezen hier onder andere. Dit had ik niet d.m.v een zoekmachine willen vinden, persoonlijker advies is het meest prettig.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Je kunt prima verder lopen met pup, ook als hij nog niet alle entingen heeft gehad.
Als je de plekken waar veel honden komen maar overslaat.
Fijn dat hij zijn energie nu wat beter kwijt kan.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

NickWeer schreef:
En waar is jou advies in deze? Of kopiëer je alleen om er naderhand iemand mee om de oren te slaan?
Marie - jose is dit een vraag naar mij, of naar het persoon wat mij de les probeerde te lezen ?

Fijn om te lezen dat het misschien inderdaad een actie-reactie moment is van onze pup, al heb ik t nog niet gezien van een pup( het echt willen bijten)maar ze zijn allemaal uniek in hun doen en laten.

Sinds gisteren hebben we zijn looprondje uitgebreid, eigenlijk nog wat te vroeg i.v.m nog een inenting maar hij wil zo graag... Dat merk je aan hem hij wil op ontdekking nieuwe dingen zien en leren, dit werkt positief op zn doordraai momenten. Begrijp me niet verkeerd dat hij van ons geen doordraai momenten mag hebben, maar bijten (hard)naar zn baasjes ging het om hier. Hij kan zn energie nu beter kwijt, en de dierenarts zei dat het wel mocht een beetje 'risico' nemen met betrekking tot het ontmoeten van andere honden.

We zijn ook iets minder intensief met hem bezig, even meer pup laten zijn, tot zekere hoogte natuurlijk, dat werkt ook beter... Hij wil je namelijk ontzettend graag bedienen als.je wat van hem wilt, maar als hij niet weet wat je van hem wil dan word hij gefrustreerd. Grappig om te zien, maar nadelig voor zijn acties naderhand. Dit ook door de adviezen hier onder andere. Dit had ik niet d.m.v een zoekmachine willen vinden, persoonlijker advies is het meest prettig.
Het was een vraag aan degene die je tekst kopieerde zonder er iets nuttigs aan toe te voegen.
Dat wordt vaak gedaan om te voorkomen dat de TS zijn/haar tekst kan verwijderen en er dan weinig te rellen overblijft.

Ik denk dat mee naar buiten nemen je hondje voldoende indrukken laat opdoen om hem in huis rustiger te laten zijn.
Ik heb me nooit iets aangetrokken van regels omtrent wandelen en contact met andere honden maar vieze uitlaatplekken vermijd ik hoe dan ook altijd. Met gezond verstand kom je het verst.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niet om te rellen maar wel omdat veel mensen er de schurft aan hebben om hele epistels te tikken die dan weer als een lul in een slagroomtaart slaan omdat t een puntjestopic is geworden. Dus kopie is alleen maar prima imo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”