Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gekke Ramses

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

anubis
Zeer actief

gekke Ramses

Ongelezen bericht door anubis »

Alleen thuis bluiven is geen probleem bij Ramses ook nooit geweest, maar als ik hem tegenwoordig bij mijn moeder laat (omdat ik boodschappen moet doen) blijft hij de laatste tijd maar piepen en blaffen tot ik er weer ben. Voorheen deed hij dat niet, heel even als ik weg ging maar na 2 tellen was ie weer stil. Ik snap dus niet waarom hij dit nu doet hij houd me ook heel erg in de gaten, sliep hij voorheen lekker door op de bank als ik bv naar de plee moest :mrgreen: nu kijkt hij op zijn minst op en als het te lang duurt komt hij meteen ff kijken en piept zachtjes.
Waarom gaat het alleen zijn thuis wel goed en als ik bv bij mijn moeder ben weer niet? Deze verandering is nu zoeen kleine 3 maanden heel duidelijk geworden (mijn moeder vroeg al of er geen garantie meer op zat :mrgreen: )
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
pien
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door pien »

Hoi Anubis,
Ik denk dat Ramses in zijn eigen huis weet dat je vanzelf (uit ervaring)weer terug komt!
Bij je moeder is dat nu ook wel duidelijk geworden,maar hij heeft door zijn gepiep wel de nodige aandacht en dus beloning gekregen!
Mijn Kadootje doet het overigens ook altijd als ik op de wc zit (ook omdat ze het closetrolletje wil pikken! :P )
Ik vind dat niet zo erg eigenlijk wel een beetje leuk(stiekum) dus of doe ik de deur open(beloning) of ik praat tegen haar dat ze even moet wachten(ook beloning) :P
Dus als Ramses Piept tot je terug komt is dat (hiep hoera het werkt!) beloning vrouw komt terug door mijn gepiep
Of als je moeder zegt ze komt zo terug laat dat of iets anders is ook aandacht dus beloning! ;)
Kadootje heeft zelfs een tijdje lekker bont gemaakt door als ik in de keuken was dat ze even ging piepen en ik bezorgd de kamer in kwam en dat zat de prinses prinsheerlijk op de bank blij naar me te kijken! :P
ik denk dat negeren dan het best werkt en mischien(mobiel afspreken dat je een paar keer pas terug komt als Ramses niet piept
hoopt dat het helpt!
groetjes van Pien en de beestenboel!
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: gekke Ramses

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

anubis schreef:Alleen thuis bluiven is geen probleem bij Ramses ook nooit geweest, maar als ik hem tegenwoordig bij mijn moeder laat (omdat ik boodschappen moet doen) blijft hij de laatste tijd maar piepen en blaffen tot ik er weer ben. Voorheen deed hij dat niet, heel even als ik weg ging maar na 2 tellen was ie weer stil. Ik snap dus niet waarom hij dit nu doet hij houd me ook heel erg in de gaten, sliep hij voorheen lekker door op de bank als ik bv naar de plee moest :mrgreen: nu kijkt hij op zijn minst op en als het te lang duurt komt hij meteen ff kijken en piept zachtjes.
Waarom gaat het alleen zijn thuis wel goed en als ik bv bij mijn moeder ben weer niet? Deze verandering is nu zoeen kleine 3 maanden heel duidelijk geworden (mijn moeder vroeg al of er geen garantie meer op zat :mrgreen: )
Ik kan niks zinnigs over het waarom zeggen, maar ik herken het wel. Ik kan Jack inmiddels met gemak een uurtje of twee alleen thuislaten. Hoogstens hoor ik nog 1 blafje als ik de deur uit ben, daarna is het stil en als ik thuiskom ligt meneer gewoon lekker te dutten. Maar als ik 's middags boodschappen ga doen terwijl er een kind thuis is, brult hij de hele boel bij elkaar. :roll: Tegen alle regels in wordt hij dan dus gepaaid met spelletjes en botjes door het kind in kwestie, misschien dat zoiets ook speelt bij Ramses?

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
anubis
Zeer actief

Re: gekke Ramses

Ongelezen bericht door anubis »

Hanneke2 schreef:
anubis schreef:Alleen thuis bluiven is geen probleem bij Ramses ook nooit geweest, maar als ik hem tegenwoordig bij mijn moeder laat (omdat ik boodschappen moet doen) blijft hij de laatste tijd maar piepen en blaffen tot ik er weer ben. Voorheen deed hij dat niet, heel even als ik weg ging maar na 2 tellen was ie weer stil. Ik snap dus niet waarom hij dit nu doet hij houd me ook heel erg in de gaten, sliep hij voorheen lekker door op de bank als ik bv naar de plee moest :mrgreen: nu kijkt hij op zijn minst op en als het te lang duurt komt hij meteen ff kijken en piept zachtjes.
Ik kan niks zinnigs over het waarom zeggen, maar ik herken het wel. Ik kan Jack inmiddels met gemak een uurtje of twee alleen thuislaten. Hoogstens hoor ik nog 1 blafje als ik de deur uit ben, daarna is het stil en als ik thuiskom ligt meneer gewoon lekker te dutten. Maar als ik 's middags boodschappen ga doen terwijl er een kind thuis is, brult hij de hele boel bij elkaar. :roll: Tegen alle regels in wordt hij dan dus gepaaid met spelletjes en botjes door het kind in kwestie, misschien dat zoiets ook speelt bij Ramses?

Hanneke
Ik zeg mijn moeder altijd dat ze hem moet negeren maar ja of ze dat doet :U verklaart nog steeds niet zijn gedrag als ik naar de plee moet bij haar of alleen maar even de gordijnen dicht doe op haar slaapkamer.
Ach Ramses is gewoon gestoord :mrgreen: :mrgreen: als mijn broer komt gaat hij op de bank tegen hem aan zitten en met zijn kop op zijn schouder en huilen als een wolf :p: als mijn broer dan iets doet springt hij eraf en springt bij mij op schoot :roll: en als ik dan reageer (probeer maar eens niet te lachen :roll: ) krijg ik een oor sop beurt :mrgreen: tja mijn moeder denkt al dat er wat schroefjes zijn losgetrilt over de jaren mischien heeft ze wel gelijk :V :V
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”