Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Willem, wat doe je nu...?!?!?!?! - p.19

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Update: Willem aan de clicker

Ongelezen bericht door Zamunda »

Stapper schreef:dank je wel voor je antwoord. ik besef me hoe mooi het is dat leven op toevalligheden loopt en zeker niet planbaar is. (i.v.m mijn warrigheid leef ik planmatig zodat ik niks vergeet maar hoop dat onvoorspelbaarheid mijn leven om vergooid (zo nu en dan)
Ik snap de context van je bericht niet echt. Veel structuur aanbrengen in je dagelijks leven snap ik, de een doet dat meer dan de ander. Maar ik snap niet wat dat met mijn opvangers te maken heeft. Ja, Willem kwam op mijn pad zoals je dat noemt, maar dat komt ook omdat ik ervoor openstond. Dus in die zin paste hij gewoon in mijn 'plan'. Dat het een Griek is neem ik voor lief ondanks dat ik dat liever niet heb, maar aangezien het geen harde eis is valt het nog steeds binnen het 'plan' [edit: dus het heeft niet mijn leven omgegooid].
Verder neem ik aan dat je bedoelt dat je hoopt dat onvoorspelbaarheid je leven weleens omgooit, ipv vergooit.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 07 feb 2016 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

Machie schreef:Zo'n handtouch kan heel veel doen. Csiva heb ik daarmee geleerd dat ze zelf controle kan uitoefenen over het aanraken van vreemde mensen. Ze vind het nu best leuk om op mijn woord andere mensen te touchen. Zo is ze toch bezig met mensen die ze eng vind, zonder dat ze wat van haar willen :)
Goh, interessant. En ze toont dan na het touchen geen spanning waaruit je zou kunnen aflezen dat ze het eigenlijk niet wilde? Want ze kan dan wel zelf controle uitoefenen in het contact met de vreemde, maar jíj geeft haar daar wel het commando toe. Komt het misschien omdat ze nu echt zeker weet dat die vreemden dan niets van haar willen, het worden eigenlijk een soort objecten zo?
Zamunda
Zeer actief

Re: Update: Willempie verwaarloosd...

Afgelopen weekend is Willempie een beetje verwaarloosd :80: . We hadden slapers, waaronder een meisje van een jaar of euh... zes (gut ik ben zo slecht met leeftijden :mann: ). Willem voelde zich wat minder op zijn gemak en heeft zich iets meer op de achtergrond gehouden, maar liep verder toch behoorlijk vrij rond (het was nog steeds wel zijn thuis). Maar omdat we het hele weekend niet op de bank gezeten hebben kon hij ook niet tegen ons aan liggen. Sowieso hebben de honden wat minder aandacht gekregen dit weekend, maar die andere twee komen er toch wat meer zelf om vragen tussendoor, dat ging Willem nog even een stap te ver.
Toen vanavond het bezoek eenmaal weg was liet hij heel duidelijk blijken dat hij onze aandacht en kroelsessies flink gemist had: hij was niet meer bij ons weg te slaan. Er moest flink gekroeld worden en als we even afgeleid waren dan klom hij wel even op je schoot. Zo, en nu kroelen :pffff: !

Ik merkte dat ik het zelf ook erg gemist heb en ben er nog eens even lekker voor gaan zitten met hem; hij is toch wel echt de lekkerste knuffelhond hoor :I: .
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Zamunda schreef:... (het was nog steeds wel zijn thuis).....

:cheer: belangrijk zinnetje..... :mrgreen:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Frolic schreef:
Habibi schreef:

Nog maar een keer quoten dan :cheer:

haha, doe ik ook mee :lekkerpuh: :lekkerpuh:

maar wel goed dat hij niet in de stress schoot van een jong kind, maar gewoon op de achtergrond bleef...weer een stapje voorwaarts :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Zamunda
Zeer actief

Ingrid48 schreef:
Frolic schreef:
Habibi schreef:

Nog maar een keer quoten dan :cheer:

haha, doe ik ook mee :lekkerpuh: :lekkerpuh:
Ik vind het ook fijn dat hij zich thuis voelt, maar ik vraag me af of dat is wat jullie bedoelen :tongue: ?

Ingrid48 schreef:maar wel goed dat hij niet in de stress schoot van een jong kind, maar gewoon op de achtergrond bleef...weer een stapje voorwaarts :E:
Ja, hij deed het echt goed hoor. Niet zoals bij zijn vorige opvangadres dat hij zich gewoon helemaal niet meer liet zien. Hij kwam gewoon als hij geroepen werd om naar buiten te gaan (tuin in of wandelen), liep de keuken in of uit als hem dat gevraagd werd of als hij er zelf de ruimte toe zag, hij lag ook gewoon op de bank. Hij was wel minder op zijn gemak bij dat alles, maar hij deed nog steeds mee. Ik had het ook eigenlijk wel verwacht, gewoon omdat hij al zoveel minder schrikkerig is van onverwachte geluiden en hij steeds meer aanwezig durft te zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zamunda schreef:
Machie schreef:Zo'n handtouch kan heel veel doen. Csiva heb ik daarmee geleerd dat ze zelf controle kan uitoefenen over het aanraken van vreemde mensen. Ze vind het nu best leuk om op mijn woord andere mensen te touchen. Zo is ze toch bezig met mensen die ze eng vind, zonder dat ze wat van haar willen :)
Goh, interessant. En ze toont dan na het touchen geen spanning waaruit je zou kunnen aflezen dat ze het eigenlijk niet wilde? Want ze kan dan wel zelf controle uitoefenen in het contact met de vreemde, maar jíj geeft haar daar wel het commando toe. Komt het misschien omdat ze nu echt zeker weet dat die vreemden dan niets van haar willen, het worden eigenlijk een soort objecten zo?
Ja, als objecten. Puur om te leren dat ze zelf mensen kan aanraken en bij mij beloning kan halen. Een mens sociale hond zal het nooit worden, maar zo kan ze redelijk snel iemand wel voor even in haar zone accepteren.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh wat heerlijk zo'n kroelkip. :mrgreen:
En natuurlijk helemaal leuk dat hij dat zo vanuit zichzelf doet. Kont op schoot en knuffelen maar! :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Zie ik dat nu goed, is je onderschrift aangepast? Mag Willem dus blijven? :cheer:
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden

Ongelezen bericht door Marc147 »

GoldenGizmo schreef:Zie ik dat nu goed, is je onderschrift aangepast? Mag Willem dus blijven? :cheer:
Op mirtos staat hij nog steeds ter adoptie, en is Hond van de week: http://www.mirtos.nu/adopteer/wills

Maar misschien is de site nog niet bijgewerkt :scratch:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik zie dat ik nog niet had gereageerd in dit topic, dacht vanwege maar ja... Fijn dat het zo goed gaat!
En ja, je OS viel mij ook op ja :mrgreen:
Afbeelding
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Je OS was me niet opgevallen, wel dat Wills hond vd week is bij Mirtos? Huh?
Mijn schoonouders adopteren misschien James en toen zag ik ineens een bekend koppie langskomen.
~Anniek
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden

Ongelezen bericht door Marc147 »

anniek16 schreef:Je OS was me niet opgevallen, wel dat Wills hond vd week is bij Mirtos? Huh?
Mijn schoonouders adopteren misschien James en toen zag ik ineens een bekend koppie langskomen.
Ja, James is ook leuk :love: , jammer dat ik op dit moment geen hond kan hebben.
Ingrid48
Zeer actief

Leuk!! James is echt ook heel erg leuk en laat ze ook even naar Foxy kijken, ook zo'n lieverdje :wink: Of Browny, die komt binnenkort naar Nederland :D

Kortom, allemaal leuke hondjes :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
anniek16
Zeer actief

Ingrid48 schreef:Leuk!! James is echt ook heel erg leuk en laat ze ook even naar Foxy kijken, ook zo'n lieverdje :wink: Of Browny, die komt binnenkort naar Nederland :D

Kortom, allemaal leuke hondjes :ok:
Ik had ze expliciet gewezen op James qua omachrijving en uiterlijke kenmerken. James past namelijk goed in het plaatje. Maar heb ze inderdaad ook gezegd de rest te bekijken, maar toch hebben ze inmiddels heel wat contact over en weer gehad over James en gaan we zondag kijken. Het wordt hun eerste hondje en ze wilden graag dat ik meeging om hem aan te voelen qua gedrag en communicatie.
Ik zal het laten weten zondag!
~Anniek
anniek16
Zeer actief

En Zamunda, sorry voor het kapen van je topic. Maar het wordt wel tijd voor een nieuwe update mét foto's :p
~Anniek
Zamunda
Zeer actief

Machie schreef:
Zamunda schreef:
Ja, als objecten. Puur om te leren dat ze zelf mensen kan aanraken en bij mij beloning kan halen. Een mens sociale hond zal het nooit worden, maar zo kan ze redelijk snel iemand wel voor even in haar zone accepteren.
Mooi bedacht :ok: .

Hylos schreef:Oh wat heerlijk zo'n kroelkip. :mrgreen:
En natuurlijk helemaal leuk dat hij dat zo vanuit zichzelf doet. Kont op schoot en knuffelen maar! :cheer:
Ja, hij komt je echt opzoeken hoor! Als ik op de bank ga zitten en hij ligt er al dan komt hij vaak naar me toe gekropen, poten op m'n schoot en kroelen!
Zamunda
Zeer actief

Marc147 schreef:
GoldenGizmo schreef:Zie ik dat nu goed, is je onderschrift aangepast? Mag Willem dus blijven? :cheer:
Op mirtos staat hij nog steeds ter adoptie, en is Hond van de week: http://www.mirtos.nu/adopteer/wills

Maar misschien is de site nog niet bijgewerkt :scratch:
HillieS schreef:Ik zie dat ik nog niet had gereageerd in dit topic, dacht vanwege maar ja... Fijn dat het zo goed gaat!
En ja, je OS viel mij ook op ja :mrgreen:
anniek16 schreef:Je OS was me niet opgevallen, wel dat Wills hond vd week is bij Mirtos? Huh?
Wat zijn jullie toch weer scherp :hmmm: . Bijna net zo scherp als de messen van de AH :Q: .
Willem is inderdaad hond van de week, ik had het ook gezien. Nou zit hij bij mij niet op de schopstoel, dus was het misschien handiger geweest om Cody (Foxy) als hond van de week te maken, maar misschien is hij dat al wel geweest.
OS heb ik maar even veranderd, 'moet weg' klopte ook niet echt want hij zit dus helemaal niet op de schopstoel. Maar het betekent natuurlijk niet automatisch dat hij blijft haha. Het is wat het is: de voortgang van Willem.
Als Willem definitief mag blijven (of een ander huisje vindt) dan zal dat ik daar niet zo subtiel in zijn middels een subtiele wijziging van mijn OS hoor, dan kunnen jullie er echt niet omheen :mrgreen: .
anniek16 schreef:En Zamunda, sorry voor het kapen van je topic. Maar het wordt wel tijd voor een nieuwe update mét foto's :p
Hahaha, dit valt wat mij betreft niet bepaald onder kapen hoor :tongue: . Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen voor je qua update en foto's :Q: .
Zamunda
Zeer actief

Re: Update: De nacht doorgebracht met Willem...

Zo, het was even flink druk de afgelopen dagen dus het HF was even naar de achtergrond verdwenen. Eerst maar eens even een korte(?) update hier en dan even lekker bijlezen op het forum. Ik heb ook foto's gemaakt, dus die komen er ook echt aan, maar dat wordt later.

Tja, hoe gaat het? Nou heel goed eigenlijk. Natuurlijk wisselt het wel per dag/situatie en is het geen rechte stijgende lijn, maar met (de te verwachten) pieken en dalen gaat de lijn wél gestaag omhoog. Hij is hier nu ruim twee maanden trouwens.

Willem heeft nog best een tijd met een jachtlijntje om gelopen in de tuin, omdat hij toch nog wel erg moeilijk bij me kwam en nog steeds niet zelf naar binnen durfde. Inmiddels is dat vrijwel verleden tijd, afgezien van een enkele keer dat ik voel dat het die keer misschien toch wel handig is. Hij komt sinds een week of twee bijna altijd zelf (mee) naar binnen :80: :cheer: ! Nog wel met zichtbare moeite, maar hij doet het! Als de honden uitgegeten zijn en ik laat ze naar binnen dan komt hij dus vaak zelf naar binnen (soms moet ik nog even 'helpen') en als ik samen met de honden buiten ben en met het hele spul naar de deur loop loopt hij ook meestal mee. Inmiddels zelfs als ik het niet wil haha. Dan wil ik eigenlijk alleen die zwarte naar binnen laten zodat die andere twee zonder getetter even verder kunnen spelen, maar vraag je er één.... krijg je er drie :oohja: :mrgreen: . Dan ga ik hem natuurlijk niet tegenhouden, want het is hartstikke knap dat hij meedurft!

Hij maakt inmiddels veel meer onderscheid tussen eigen mensen en bezoek. Het lijkt net alsof bezoek nu enger is dan in het begin, maar volgens mij is dat toch schijn en is het meer dat hij nu bij ons twee zóveel meer durft en zoveel meer thuis is dat het gewoon erg opvalt wanneer hij zich weer een heel stuk schichtiger gedraagt. Natuurlijk is hij bij ons ook nog geregeld schichtig, maar het komt véél minder vaak voor, is meestal een stuk minder heftig én het duurt minder lang eer hij herstelt.
Herstellen duurt trouwens wel best lang, dat is weleens jammer maar goed, dat zal ook steeds meer verbeteren. Begin van de wandeling per ongeluk op zijn tenen stappen maakt dat hij de rest van de wandeling met een afhangende staart loopt ipv recht naar achteren, dat komt dan die wandeling niet meer goed. Maar hé, zijn staart hangt dan af! De eerste tijd dat hij hier was liep hij áltijd met de staart tegen de buik...

Hij durft steeds meer aanwezig te zijn, heerlijk om wat geluid uit dat ventje te horen. Beetje gekreun als hij lekker ligt, geregeld een heerlijk diepe zucht, 'herrie' maken met wassen. Blaffen heb ik hem nog niet horen doen (oh, zo vervelend :engel: ), maar hij heeft wel een keer wat geblafd in zijn dromen haha, dus ergens zit het er wel in :D . Als hij lekker ligt en je gaat hem aaien dan gaan zijn poten een beetje wijd: lekker vrouwtje, hier aaien graag! *smelt* :hmmm: :I: .

De afgelopen maand mocht hij geregeld even bij ons op bed liggen en lag hij er overdag ook nog weleens (met of zonder Laissah), vooral tijdens bezoek in huis. Eerst moest ik hem altijd aan de riem meenemen naar de slaapkamer, waarbij ik zei dat we naar 'bed' gingen. Zo af en toe ging hij helemaal zelf als de deur openstond en sinds afgelopen weekend loopt hij zowaar zonder riem mee naar 'bed' :80: . "Willem, ga je mee naar bed", al wijzend naar de slaapkamer... en ja hoor, Willem wil wel mee naar bed :mrgreen: .
Gisteravond was het echt bedtijd en voor het slapen gaan gaan ze alledrie omstebeurt nog even een plas doen. Vervolgens krijgt Lais haar pyjama aan en gaat zij mee naar bed. Ik doe de deur dicht, kruip in bed en even later hoor ik de baas aanlopen. Hmm, ik hoor niet alleen de baas lopen, ik hoor ook Willem-pootjes :hmmm: . De baas zegt helemaal niets, maar terwijl hij de deur van de slaapkamer opendoet schiet er een Willem naar binnen en op bed. Zo, ik zit :pffff: . Eeeeh, dat is niet de bedoeling hè baas en Willem :hmmm: . Baas speelt de vermoorde onschuld dat hij Willem niet geroepen heeft (zie hier twinkeloogjes en een aureool boven het hoofd), waarop ik aangeef dat dat natuurlijk niets uitmaakt en dat hij Willem gewoon bij Mister moet laten.
Baas zegt dat Willem er helemaal op gebrand was en gewoon zijn moment zat af te wachten om de slaapkamer in te kunnen komen en dat Willem er best bij kan. Tja...
Ondertussen zit Lais nog iets verstoorder te kijken dan ik: 'wat moet dat in míjn bed :80: ! 's nachts is dit óns domein :hmmm: :hmmm: '.
Goed. Tot zover de opvoeding, regels etc... Baas en Willem spannen samen en de dames vinden het stiekum wel gezellig en leggen zich er maar bij neer :roll: . En zo hebben ik dus de nacht doorgebracht met Willem :tongue: . Hij heeft zich als een ware gentleman gedragen, keurig rustig gelegen en vanmorgen lag hij nog precies waar hij gisteravond neergeploft was (alleen die haren :80: :gvd: !).
Nouja, ik ben benieuwd waar het rode mormel vannacht slaapt :hmmm: . To be continued...

alinelaila schreef:Maar zo te lezen gaat het eigenlijk heel goed bij jullie thuis. Hij gaat goed met de katten, met de andere honden, met jullie, gaat goed vooruit in zijn gedrag en voelt zich duidelijk thuis. En je gaf zelf eerder aan dat je 3 honden toch wel weer heel prettig vond. Is er dan een speciale reden dat je er toch (nog?) niet definitief voor kiest hem te houden? De angst dat hij er een keer tussenuit glipt en dan onbereikbaar wordt en je hem nooit meer te pakken krijgt?
Niet om je te pushen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het klinkt eigenlijk of hij er gewoon goed bij past.

En ja, nieuwe foto's!
Hij past ook echt heel erg goed. Maar er zijn wel lichte redenen tot twijfel, om Willem en zijn herkomst, maar ook omdat we overwogen om dit jaar voor een pup te gaan van een bepaald ras. Nou waren we daar nog niet over uit, maar waar gaan we voor? Voor Willem (die heel fijn past) en dan geen pup, voor een pup en dan geen Willem, of misschien wel voor Willem én een pup ( :schrik: )? Nouja, daarnaast speelt mee dat er ook gewoon de tijd/mogelijkheid is om te twijfelen. Hij zit hier goed en ik denk dat áls hij nog moet verhuizen het voor hem sowieso goed is om eerst nog wat door te groeien hier zodat zijn basis een stuk stabieler is.
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Het wordt al gekker met die Willem :LOL:
Klinkt heel goed en fijn allemaal, wat mooi om voor ons te kunnen meevolgen maar zal voor jullie heerlijk zijn om het in real-life te zien!
En ja..... ik kan mij voorstellen dat je twijfels hebt, als je eigenlijk andere ideeën had over een 'nieuwe' hond/pup erbij, maar Willem zorgt er zo te lezen zelf wel voor dat hij onmisbaar wordt :E:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

weer een fijne update van Willem :ok: Lief dat hij steeds meer bij jullie wil zijn, hij voelt zich vast helemaal al thuis op zijn plekje :wink:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Fijn weer een update. :engel:

Ik herken wel wat in Willem bij Jantje. Erop na houden dan dat Jantje weldegelijk weet hoe hij moet blaffen . :hmmm: En Jantje zeker niet angstig is. Maar het stiekem toch erg duidelijk steeds mee bij je willen zijn en op bed kruipen terwijl de bench toch echt open staat om erin te gaan.
Zamunda
Zeer actief

Re:Upd: laatste fotospam opvanger Willem; het was 'n mooie t

De laatste fotospam van opvanger Willem; het was een mooie tijd.
Willem is geadopteerd, dus hier de laatste foto's van zijn opvangperiode. Natuurlijk is het even slikken, maar ondanks dat het een mooie tijd was is het toch ook wel fijn om deze periode definitief af te sluiten.

Ik heb mijn best gedaan om kroelfoto's te maken, maar het zijn niet bepaald hoogstandjes :tongue:

Aan de keukentafel. Met zijn bovenlijf op mijn schoot en zijn billen op de stoel naast me:
Afbeelding

En helemaal op schoot :80: . Hij vond het niet zo lekker als op de bank, maar beter dan op de grond liggen zonder contact.
Afbeelding

Hoooooi, doe maar aaien:
Afbeelding

Dat met die kroelfoto's wil nog niet zo lukken hè :Q: :
Afbeelding

Ja, lekker zo, ga maar door:
Afbeelding

Niet stoppen hè :hmmm:
Afbeelding

Hmm, wat doet zij hier :hmmm:
Afbeelding

O lekker, ja daar bij m'n oor!
Afbeelding

Zo, dat ligt heerlijk knus
Afbeelding

Op de bank. Tegen mijn benen aan en geflankeerd door Laissah. Helemaal ontspannen :I: .
Afbeelding

Later kroop hij helemaal op schoot :80: . Och, zijn adoptanten gaan een heerlijke schoothond aan hem hebben :I: .
Afbeelding

Bizar vind ik dit. Dat Laissah, die niet bepaald van de polonaise aan haar lijf is, dit zo toelaat. Wat een knus gezicht :I: .
Afbeelding

Afbeelding

Om af te sluiten nog een paar mooie foto's van zijn schitterende kop en heerlijke blik :I: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien hij nu geadopteerd is zullen er geen updates meer komen over opvanger Willem, maar gelukkig wel over onze Willem... :I: :engel: .
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Upd: laatste fotospam opvanger Willem; het was 'n mooie

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hahaha, gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot.
Wat een bofkont, die Willem.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mooie foto's, wat moet dat genieten zijn voor jullie!
En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst natuurlijk :cheer:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Re:Upd: laatste fotospam opvanger Willem; het was 'n moo

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Zamunda schreef: Aangezien hij nu geadopteerd is zullen er geen updates meer komen over opvanger Willem, maar gelukkig wel over onze Willem... :I: :engel: .

:engel: Niet meteen gezien, maar fantastisch nieuws!
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Mooi, gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Dat kon ook niet anders natuurlijk. Gefeliciteerd met jullie knappe aanwinst! :D
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

:cheer: :cheer:

Yeah!! Veel plezier met 'm :D
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hèhè.

Ik zat de update echt met dubbel gevoel te lezen. Méént ze het, of zit er een addertje onder het gras/de tekst. (die ik dus een tikkie aanvoelde...)

Ben erg blij met die adder...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”