Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen maken je arm

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jesito
Vaste gebruiker

Dierenartsen maken je arm

Ongelezen bericht door jesito »

Ik was net een toppic aan het schrijven en wilde toch eens even wat anders in de groep gooien.
Dierenartsen denken hier zelf vaak anders over ondertussen betaald de klant zich suf.

Bij mijn dierenarts heb ik van de week weer zo'n moment gehad dat ik dacht; mijn hemel!!!
Onze hond met alvleesklierproblemen laat ik af en toe die waarde weer even controleren.
Het bloedprikken met 5 pilletjes koste mij 152,90 :eek:
Ik de rekening een gevraagd, wilde graag weten waar dit m nu in zat.
Alleen al die test voor de alvleesklier was al 85 euro en dan betaal je nog 21 euro voor het prikken en interpreteren.
Die 5 pilletje waren de kosten niet, de resterende 40 euro zijn dus puur consult.

Met de uitslag bleek b12 tekort en dat moet met injecties bijgevuld maar met medicatie ophalen zaten er 10 pilletjes emeprid bij voor misselijkheid en tramadoldruppels (iets waarvan ik vind dat dat nog niet aan de orde is)
3 ampullen b12, 10 pillen en 10 ml tramadol 80 euro :denken:

Ik zit momenteel in de WW dus moet toch wat beter opletten met de uitgaven en dan ga je dus ook hier wat beter opletten en dan vraag ik me soms toch af of dat niet goedkoper kan.
En ik weet van 1 dierenarts hier in de buurt dat die mensen opzettelijk uitmelken, dat weet ik van een meid die daar stage gelopen heeft.
Ik ben niet te beroerd om mijn hond te laten behandelen maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen nog maar eens even afwachten of het wel echt nodig is.

Wie vind er nog meer dierenartsen aardig aan de prijs worden?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Dierenartsen maken je arm

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nooit last van gehad. We kwamen met enten met twee honden en ze rekenden wel, geheel vanzelfsprekend, voor allebei de entstoffen maar er werd altijd maar één consult berekend. Toen Bram achteruit ging zei Kees dat we best weer een foto konden gaan doen maar dat het er niet beter op werd was zo ook wel duidelijk dus dat geld konden we beter in de zak houden. Nee, ik heb nooit het gevoel gehad dat ze probeerden om mij een poot uit te trekken.
AfbeeldingAfbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Niet zozeer een poot uitdraaien. Maar ik vind mijn dierenarts ook onwijs duur. En als je voor hetzelfde probleem terug komt vind ik dat je geen consult meer hoeft te betalen. Maar bij ons is het dan 8 euro korting op de 40 euro. Dat zou voor mij wel gratis mogen als je voor een probleem komt wat niet is verholpen.
jesito
Vaste gebruiker

Hier zitten inderdaad 2 rijdende dierenartsen, allebei redelijk schappelijk met de prijzen in het begin.
Nu drijven ook zij de prijzen flink op, ik heb met alle dieren nog wel eens een da nodig.
Laatst 3 katten thuis laten enten, betaal je toch voor 3 katten consult, 1 het gewone en de 2 andere een lager consult.
Maar de rekening bestaat uit hoofdzakelijk consult.
152 euro voor bloed prikken en 5 pilletjes toen gingen me toch echt de oren klapperen, bloedonderzoek bij paarden is zelfs nog een stuk goedkoper.
jesito
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
jesito schreef: 152 euro voor bloed prikken en 5 pilletjes toen gingen me toch echt de oren klapperen, bloedonderzoek bij paarden is zelfs nog een stuk goedkoper.
Een kennis informeerde laatst naar sperma van haar reu opslaan. Dat kost iets van 375 euro plus 75 euro voor ieder jaar dat het er ligt. De koeienfokker van verderop sloeg zich op de dijen van de pret. Die betaalt dat namelijk láng niet.
Hahahahaha :LOL:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Bij mijn dierenarts zijn ze heel schappelijk. Ze laten ons ook niet nog een keer consult betalen voor hetzelfde dingetje een andere afspraak.
Gelukkig niet. Toen we steeds met Sally's wond heen moesten hoefden we niet iedere keer consult te betalen.
We betalen ook consult per keer en niet per dier. Verder zijn ze sowieso niet zo duur.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

jesito schreef: Ik zit momenteel in de WW dus moet toch wat beter opletten met de uitgaven en dan ga je dus ook hier wat beter opletten en dan vraag ik me soms toch af of dat niet goedkoper kan.
Ik ken een dierenarts die om deze redenen voor zichzelf is begonnen. Haar visie - de kosten voor jezelf zo laag mogelijk houden en dit ook doorberekenen aan de klant. Ze heeft geen receptie en werkte in het begin zelfs vanuit een rijtjeswoning. Inmiddels ging het zo goed dat ze een huis heeft met een praktijk eraan vast en ziet het er inmiddels een stuk professioneler uit.
Ze zit ook vol verhalen en vertelt ze graag, dus je staat er zomaar een uur te kletsen.
De castratie van mijn teef kostte er 200 euro. Toen ik bij andere praktijken ging rondvragen, kwam ik bedragen tussen de 300 en 500 tegen. Zo groot is dat verschil dus.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

jesito schreef:
Wie vind er nog meer dierenartsen aardig aan de prijs worden?

Ik vind dat ook. Paar maanden terug ontlasting van mijn hond laten onderzoeken. Was € 75,00 (zonder consult). Had niet van te voren naar de prijs gevraagd. Maar ik verwachtte eigenlijk iets van € 30,00.
Laatst gewijzigd door Sterre op 22 feb 2016 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
jesito schreef: 152 euro voor bloed prikken en 5 pilletjes toen gingen me toch echt de oren klapperen, bloedonderzoek bij paarden is zelfs nog een stuk goedkoper.
Een kennis informeerde laatst naar sperma van haar reu opslaan. Dat kost iets van 375 euro plus 75 euro voor ieder jaar dat het er ligt. De koeienfokker van verderop sloeg zich op de dijen van de pret. Die betaalt dat namelijk láng niet.
En dat is ex BTW ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Met 10 honden, enkele oudere en zo af en toe een nestje en een hond voor de verkoop dus ik kom geregeld bij de DA.

Vorig jaar met 2 nestjes (22 pups, ontwormen, vaccineren, ruggen röntgenen) en wat bijzonderheden (2x sperma opslag, zieke hond waar we het niet bij konden vinden, 2 sterilisaties en een tumor onderzoek en verwijdering en enkele jonge honden voorgeröntgend op heupen, ellebogen en rug) en kom volgens m'n boekhouding op een kleine 5000€ voor dat jaar.

Vind het dus zeer schappelijk ;)

Pas een 2 uur durende operatie gehad bij 2de lijns arts en was "maar" 300€
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
crutz schreef:
Nanna schreef:
En dat is ex BTW ;)
Dabedoellik. Waarom zou een stierenkwak opslaan veel goeiekoper zijn dan hondenzaad? Ik neem aan dat dezelfde procedures gevolgd worden?
Denk van niet. Destijds met een grote paardenhouderij ook bezig geweest omdat zij eigen opslag hadden en dat dus veel voordeliger was. Alleen de opslagwijze etc was dusdanig anders qua technieken dat zij het niet direct aandurfden om met zekerheid te zeggen dat het zou lukken.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik vind de dierenartsen ook behoorlijk duur en vooral voor de honden en katten. Paard vind ik dat weer heel erg meevallen. Als hier iemand komt om mijn paard te enten ben ik iets van 55 euro kwijt. Als ik met de hond naar de praktijk ga te enten ben ik veel meer kwijt. En over foto's maar helemaal niet te spreken. Voor mijn paard was ik voor 4 foto's 150 euro kwijt in de kliniek. De hond 5 foto's en bijna 400 euro lichter. Maar ik zie ook steeds minder mensen in de praktijk zitten dus wellicht dat het prijsverschil daar vandaan komt.
Toen mijn paard een operatie nodig had kostte dat zo'n 3000. Stond ook nog een week op de kliniek plus dat het op zondagnacht was. Hoop geld maar als ik de hond aan zijn poot laat helpen kost mij dat 2000 euro minimaal. Dan gaat hij gelijk als ie bijkomt weer mee naar huis. Dus ik vind eerlijk gezegd dat de kosten voor gewone huisdieren behoorlijk hoog zijn geworden de laatste jaren.
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

mijn dierenarts is erg schappelijk. Mijn vriend is eens op MJ haar pootje gaan staan. Alle checks en weet ik veel wat waren gratis. De vraag was alleen. Ben je gerustgesteld? Ja? mooi.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
crutz schreef: Destijds met een grote paardenhouderij ook bezig geweest omdat zij eigen opslag hadden en dat dus veel voordeliger was. Alleen de opslagwijze etc was dusdanig anders qua technieken dat zij het niet direct aandurfden om met zekerheid te zeggen dat het zou lukken.
Kwestie van uitproberen. Zaad is zaad hoor.
Ze hadden navraag gedaan mbt wijze van opslag en toe te voegen middelen en was dus wel anders ;) inderdaad proberen maar dat contact is er nu niet meer.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik ben heel blij in duitsland te wonen als ik de nederlandse DA prijzen zie...

consult kost 6 euro ongeacht de hoeveelheid dieren die je meeneemt,vervolg consulten zijn gratis..

ik heb een paar jaar geleden een achterpoot laten amputeren in spoedtijd van een ruim 60 kilo wegende hond,en was daarvoor 200 euro kwijt,wil niet weten wat dit gekost had in nederland...

laatst nog bij een voor ons onbekende spoedarts geweest op een zondagmiddag,met een oudere rottweiler reu die ineens om bleef vallen en heel wankel kon blijven staan met spoed naar de noodarts gereden,daar is hij helemaal onderzocht,heeft 2 spuiten gekregen en ik heb poeder mee naar huis gekregen wat ik een paar dagen moest geven, kosten > 35 euro...

vind de veearts hier wel relatief duur ,maar wij hebben 3 jaar in belgie gewoond waar de veearts vooral alles zwart liet uitbetalen ( enten 10 euro enzo) ,dus ja,dan is hier een enting waar je 60 euro voor moet afrekenen wel een beetje duurder..

dierenarts in belgie was ook heel goedkoop overigens..
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier enorm geluk met een dierenarts praktijk met prima prijzen!!
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Van honden weet ik het niet. Maar van (melk)geiten weet ik wel dat zaadopslag een stuk lastiger is dan van runderen. De hoeveelheid drachten met ingevroren sperma (50%) t.o.v. vers geïnsemineerd sperma (80%) verschilt flink, terwijl dat bij runderen nauwelijks het geval is. Bij varkens valt het sperma überhaupt niet in te vriezen, dat moet vers geïnsemineerd worden.

Rundersperma is relatief makkelijk in te vriezen omdat ze zo weinig ejaculaat hebben. Er worden ruim 500 rietjes gevormd van 5mL sperma, en dan moet het wel ±10x verdund worden. Je hebt het dan alsnog over rietjes van 0.1mL. Een varken heeft zakjes van 80mL (250mL sperma, verdund met 5L water). Van hond, geit en paard weet ik het zo snel niet.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

er zit veel verschil tussen dierenartsen, nu werkt ik zelf bij een dierenarts en nee ik vind nu niet dat wij verschrikkelijk duur zijn, mijn werkgever moet ook zijn personeel betalen en de hypotheek en dergelijke als hij alles na een eerste consult gratis zou doen zou hij zelf niks overhouden.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Overigens deel ik je mening "dierenartsen maken je arm" totaal niet.

Geef eerder m'n dierenarts gelijk in z'n reactie toen ik eens zei dat ik m'n "abonnement" op wilde zeggen.

Dat kon prima, als ik de honden weg deed was het opgelost.

Heeft hij ook gelijk in. Geen dieren dan ook geen dierenartskosten
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Er spelen gewoon veel dingen mee.
Opleidingskosten, pand, personeel, apparatuur enz enz. Niet voor niets werken steeds meer da's in een maatschap of ander samenwerkingsverband.
En ja, een consult kost sowieso meestal al rond de € 40,- :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik keek vorige week even op de site van onze dierenartsen.
Ik zag dat een spoedconsult van 8-23 uur 94 euro kost.
En van 23-8 uur 142 euro.
Het gewone consult is 38,75 euro.

Voor een castratie van een hond (teef) van 15 kilo waren we iets meer dan 400 euro kwijt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als je er vaak moet zijn dan maakt de DA je arm ja, veel heeft ook te maken met de tijd dat alles kon en alles behandeld moest worden en de verzekeringen....... ik kom er zelden tot nooit gelukkig. en ik mag hopen dat t zo blijft, want die prijzen zijn niet om te lachen
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

gonnie schreef:Ik keek vorige week even op de site van onze dierenartsen.

Voor een castratie van een hond (teef) van 15 kilo waren we iets meer dan 400 euro kwijt.
Bij ons is spoed € 40,- en nacht 55,-
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je de dierenarts 'gebruikt'.
Ren je voor iedere dwarszittende snorhaar heen, ja, dan ben je kapitalen kwijt.
Ik ga alleen als ik het zelf niet kan oplossen. En eigenlijk kan ik het meestal gewoon zelf oplossen, met wat hulp van de Gamma en het Kruidvat.
Ik ben met 5 honden werkelijk járen geleden voor het laatst bij een DA geweest. :19:
Het scheelt natuurlijk ook al dat ik ze niet laat inenten.
Het is fijn als dat zo gaat en je hebt er ook wel wat invloed op, maar natuurlijk kun je ook pech hebben.
Dan heb je eerst 1500 euro neergeteld voor je zorgvuldig driedubbel geteste fok juweeltje, om vervolgens op jonge leeftijd ernstige HD aan beide heupen te constateren, met op de valreep ook nog een allergietje hier en daar.
Helaas is dit een praktijkvoorbeeld uit Paisleys kenissenkring :ugh:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

sjm schreef:

Waar wij gaan zijn gewoon duur.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb een kwakkelhond, een bejaarde berner.
Ik loop me suf met haar naar dierenartsen, zeker al 4 jaar. En dan moet ze dure onderzoeken waardoor ik meestal meer dan 200 euro moet neertellen. En een nacontrole kost ook gewoon weer de consultprijs.

Vorige maand haar maag leegpompen+ consult+ medicijn= 226,00 euro. Volgende dag nog even langs voor controle. In eerste instantie liet de assistente me vertrekken, dus ging ik er vanuit dat de controle bij de prijs was inbegrepen. Kwam ze me bij mijn auto terugroepen, moest nog een consultprijs betaald worden. Ik geneerde me rot, alsof ik wegliep zonder te betalen... :oeps: :mann:

Uitgelegd dat bij mijn vorige d.a. in het noorden, de nacontrole altijd bij de prijs was inbegrepen. Daar ging ze maar niet op in verder...

Dus zeker de laatste twee jaar loopt het in de duizenden, de medische zorg voor mijn liefje.
Als er weer wat is, vraag ik het eerst maar hier, of iemand ermee bekend is. Ik wil haar geen noodzakelijke behandeling onthouden, maar voorkom zo'n rekening liever als het maar om een verkoudheidje gaat of een kennelkuchje.
Waar sommigen zich dan weer aan ergeren, maar soit! :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:
sjm schreef:

Dat is ook een keuze ;)

Betaal hier buiten normale openingstijden 15€ extra geloof ik.
gonnie
Zeer actief

Bij ons is de nacontrole meestal gratis.

Al hebben we voor hetzelfde euvel een keer een klein consult betaald.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

crutz schreef:
gonnie schreef:
sjm schreef:

Dat is ook een keuze ;)

Betaal hier buiten normale openingstijden 15€ extra geloof ik.
Er zijn hier in de omgeving nog duurdere hoor. Hier zijn de prijzen meestal wel gelijk, en om uren te gaan rijden naar een goedkopere zie ik ook niet zitten.

De dierenkliniek in Gouda was al goedkoper dan de dierenarts hier in Capelle aan den IJssel.

Ik weet hier in de buurt een kliniek die 47,50 vraagt voor een consult.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben me ook een paar keer rotgeschrokken moet ik eerlijk zeggen hoor: een kies eruit bij Kaya was iets van euro 450,00 :jank:
ze had speciale narcose nodig ivm haar nieren, maar jemig :schrik:
Kat was niet zo lekker en ik vertrouwde het niet, dus naar de dierenarts. Die hield 'm even voor 'wat onderzoekjes' (trap ik ook nooit
meer in), 2 uur later ophalen euro 350,00 kwijt en niks gevonden. Volgende dag weer een vrolijke kat :oeps:

Maar ook gewoon normale dingetjes: laatst met Puchu naar de dierenarts voor wat bultjes. Die zijn aangeprikt en even bekeken onder
de microscoop, dan bloedafname en hoppa euro 250,00.

Ik snap dat dierenartsen ook kosten hebben en soms vind ik het ook hele reële prijzen, maar af en toe zitten er echt bizarre
uitschieters tussen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”