Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf een badjas maken...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

&nicole
Zeer actief

Zelf een badjas maken...

Ongelezen bericht door &nicole »

...is goed te doen met dit patroon :)
Klik!
Met dank aan Marion. !

Die van Khyra is al een poos in gebruik, vanavond heb ik er eentje voor Catootje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

In plaats van biasband heb ik de badstof gewoon gelocked. En bij die van Catootje heb ik in plaats van een kliksluiting een ceintuurtje gemaakt. Niet heel mooi, maar zo heb je voor de prijs van een oude badhandoek, garen en twee uurtjes tijd een functionele badjas :)
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: Zelf een badjas maken...

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Mooi!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik was bij het lezen al bij de eerste zin afgehaakt :scratch: :LOL: Is goed te doen zegt ze dan....
Maar nu wil ik het gaan proberen ook :pffff:

Staat ze goed!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat mooi! Ik ben totaal niet handig en naaien kan ik al helemaal niet. Anders had ik zeker een poging gedaan. Maar ik heb wel een handige zus, die zal ik eens lief aan kijken.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind het knap gedaan :ok: doe het je niet na :mrgreen:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Smam de link doorgestuurd, want ik snap er helemaal niks van :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Shibby schreef:Smam de link doorgestuurd, want ik snap er helemaal niks van :LOL:
Je mam snapt het vast :ok:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Marion. schreef:
Shibby schreef:Smam de link doorgestuurd, want ik snap er helemaal niks van :LOL:
Ik heb er ook wel vertrouwen in. Vroeger maakte ze bijna al mijn kleren zelf, dan zal een badjas voor Shibby ook wel lukken :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
80564M

Shibby schreef:
Marion. schreef:
Ik heb er ook wel vertrouwen in. Vroeger maakte ze bijna al mijn kleren zelf, dan zal een badjas voor Shibby ook wel lukken :)
Mocht je niet aan tassenband of kliksluitingen kunnen komen, kun je me altijd even een berichtje doen want ik heb die nog wel liggen :wink:
80564M

Kruimel53 schreef:https://www.fournituren.nl/ kliksluitingen en tassenband. En anders op de markt.
Mocht je in (de buurt van) Utrecht wonen, op de Lijnmarkt zit Passementen, daar hebben ze echt álles!
Klopt hoor, op de markt heb je nog leuke prijzen. Maar in een stoffenzaak heb je meestal van die verpakkingen van Prymm en dan is het schreeuwend duur. Hoewel als je maar 1 kliksluiting hoeft te kopen, dan is 4 euro nog wel te doen. Maar goed, ik heb er dus ook nog veel liggen die ik met alle plezier op stuur :wink:
80564M

Kruimel53 schreef:
Marion. schreef:
Kruimel53 schreef:https://www.fournituren.nl/ kliksluitingen en tassenband. En anders op de markt.
Mocht je in (de buurt van) Utrecht wonen, op de Lijnmarkt zit Passementen, daar hebben ze echt álles!
Klopt hoor, op de markt heb je nog leuke prijzen. Maar in een stoffenzaak heb je meestal van die verpakkingen van Prymm en dan is het schreeuwend duur. Hoewel als je maar 1 kliksluiting hoeft te kopen, dan is 4 euro nog wel te doen. Maar goed, ik heb er dus ook nog veel liggen die ik met alle plezier op stuur :wink:
Daarom geef ik ook deze door, daar kun je sluitingen gewoon per stuk kopen, en het tassenband per meter.
Dat doet iedere fournituren-zaak. De sluitingen per stuk verkopen, en het tassenband per meter. Maar het is wel aan de prijs.
Maar prima hoor. Ik word er alvast niet beter van als ik mijn gekochte voorraadje verkoop. Ehhh, weggeef.
80564M

alinelaila schreef:Nou, ik hou je zeker in gedachten Marion! Ik ga eerst even zoeken tussen al m'n spullen, want best kans dat ik nog kliksluitingen heb liggen. Maar als ik niks kan vinden geef ik een gil :)
Of oude halsbanden, keycords, heuptasjes of oude sporttassen slopen :mrgreen:
Mijn sluitingen zijn trouwens 3 cm, en het tassenband ook.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik ga het binnenkort proberen! Thnx!
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Leuk gedaan! Alleen... wanneer gebruik je zoiets dan? Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan niet echt verzinnen waarom ik mijn hond zoiets om zou doen?
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Voor Semmie als die gedouched is, Tender met zijn langere vacht die uren in de modder heeft liggen rennen.
Droogt veel sneller zo en het vangt al een gedeelte zand op.
&nicole
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Leuk gedaan! Alleen... wanneer gebruik je zoiets dan? Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan niet echt verzinnen waarom ik mijn hond zoiets om zou doen?
Die swiffers nemen liters zand mee naar binnen, en ze blijven erg lang nat. Dus ze krijgen hem om na een modderige wandeling, of wanneer ze natgeregend zijn. Soms ook na het douchen ;) Zorgt ervoor dat de ergste nattigheid en zand eraf is ;)
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

dank je wel! Ik heb een originele Marion-badjas, maar een reserve staat al een tijd op mijn verlanglijstje! Naaimachine maar eens aanzwengelen binnenkort...

Marion: heb je er bezwaar tegen als ik deze (met bronvermelding uiteraard) op mijn facebookpagina deel?
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ah zo. Ok. Dat kan ik wel begrijpen. Zou alleen haast denken dat ze er langer nat van blijven. Maar als het werkt... :E:
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Ah zo. Ok. Dat kan ik wel begrijpen. Zou alleen haast denken dat ze er langer nat van blijven. Maar als het werkt... :E:
Nee, t is om de ergste nattigheid te absorberen. Dus ze krijgen hem een half uurtje aan en dan droogt de rest aan de lucht ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok: Leuk!
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Shiloh86 schreef:Leuk gedaan! Alleen... wanneer gebruik je zoiets dan? Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan niet echt verzinnen waarom ik mijn hond zoiets om zou doen?
Morris heeft vooral op zijn kont een giga ondervacht. Als hij gaat zwemmen duurt het een hele dag voor hij weer goed droog is (behalve als het prachtig weer is). Doe ik hem zijn badjas een half uurtje aan dan droogt hij een stuk sneller!

Hij krijgt hem ook aan als hij zeik en zeiknat de auto in moet. Hij rolt graag in de auto, vind het heerlijk om op zijn rug te liggen :Q: en als ik hem alleen afdroog met een handdoek als hij de auto in moet dan is mijn auto compleet vies en nat. Met badjas aan rolt hij maar een eind weg, mijn auto blijft een stuk schoner/droger :ok:

Even denken wanneer ik hem nog meer gebruik... als ik hem heb gewassen met slecht weer (hij rolt ook graag in gore dingen dus dat komt wel eens voor :mann:) dan droogt hij ook voor geen meter en buiten laten drogen zit er dan ook niet in. Dus dan is het ook afdrogen met handdoek, half uurtje de badjas aan en dan verder drogen aan de lucht.

Als hij zeiknat is met mooi weer dan gebruik ik hem niet. Dan droogt hij veel sneller en is het niet nodig.
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Wat tof dat je dit deelt! Hoor er veel positieve verhalen over en voor minder poetsen ben ik altijd in, dus ook maar eens aan de slag.
80564M

Pallas schreef:dank je wel! Ik heb een originele Marion-badjas, maar een reserve staat al een tijd op mijn verlanglijstje! Naaimachine maar eens aanzwengelen binnenkort...

Marion: heb je er bezwaar tegen als ik deze (met bronvermelding uiteraard) op mijn facebookpagina deel?
Nee hoor, deel gerust! Ik heb er geen tijd meer voor, en bleef maar aanvragen krijgen. Ook omdat grotere maten amper te krijgen zijn (en stervensduur). Vandaar dat ik het uitgeschreven heb :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”