Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen maken je arm

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jveen
Actief
Aantal honden: 3

Re: Dierenartsen maken je arm

Ongelezen bericht door jveen »

Neeltje schreef:
jveen schreef:
Neeltje schreef:
jveen schreef:ik laat binnenkort van een van de honden de staart amputeren(ridgeback x boerboel,grote hond 55 kilo), dit kost bij de dierenkliniek hier in de buurt ong. 500,
ik heb ook een prijs opgevraagt bij de veearts een dorp verderop die 2 dagen in de week ook huisdieren behandeld, en deze man vraagt 80 euro.
dat verschil is ook uit te leggen, de kliniek heeft een mooi pand, 45 man personeel, veel apparatuurnen een ok waar tijdens de operatie 3 man met je hond bezig zijn.
de veearts heeft een gebouwtje tegen de voetbalkantine aan werkt in principe alleen en als hij hulp nodig heeft roept hij zijn vrouw die achter de balie zit
Ik neem aan medische indicatie om de staart te laten amputeren?

Wat voor narcose geeft de veearts? Is dat gasnarcose of gewoon een spuitje?
inderdaad medische indicatie, hij slaat zn staartpunt kapot, loop er al 2 jaar mee te kutten en nu was ik er zat van.
over welke narcose de beste man gebruikt kan ik kort zijn, ik heb geen flauw idee, maar ik ga er van uit dat de beste man weet wat hij doet.
Heb je een referentie gekregen dan van deze veearts? Ik zou mijn hond dus echt niet zo maar achterlaten voor een operatie bij een DA die ik niet ken en al helemaal niet zonder gasnarcose. Fijn dat het maar € 80 kost, maar dan betaal ik toch liever meer, zodat ik weet dat mijn hond de juiste zorg krijgt. Een staartamputatie is niet niks.
ik ken een aantal mensen en boeren die klant zijn bij de man, en die zijn allemaal dik tevreden.
zelf ben ik er 1 keer eerder geweest om na een incident met spoed 1 van mijn honden in te laten slapen, dit is ook allemaal erg correct gebeurt en was ook erg goedkoop vond ik.
60 euro op zaterdag met spoed, waar het inslapen van mijn bejaarde van 18 op afspraak bij de kliniek 200 euro koste, beide waren ong. even groot
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

kipo schreef:Geen enkele huisdieren-dierenarts behandeld koeien, en dat is niet voor niks.

Ligt er maar net aan of hij/zij in de stad zit of niet.
Mijn da zit niet in een plattelandsgemeente maar wel in een dorp dat tegen de stad én buiten het dorp liggende boerderijen aan schurkt en hij behandelt dus echt wel zowel kleine huisdieren als koeien.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tja.. jij denkt dat het allemaal wel los zal lopen tot het dat niet doet. Kijk je moet het zelf weten hoor maar als het 500 euro gaat kosten dan zit daar meer in dan alleen snijden. Foto's? Ik zou eerst maar vragen hoe de kliniek het zou doen en die arts tegen het voetbalveld..
Afbeelding
jveen
Actief

Feather__ schreef:Tja.. jij denkt dat het allemaal wel los zal lopen tot het dat niet doet. Kijk je moet het zelf weten hoor maar als het 500 euro gaat kosten dan zit daar meer in dan alleen snijden. Foto's? Ik zou eerst maar vragen hoe de kliniek het zou doen en die arts tegen het voetbalveld..
en dan, dan hebben ze mij verteld hoe ze het gaan doen, en dan moet ik, niet gehinderd door enige kennis van zaken gaan oordelen welke manier de beste is.
voor mij zegt het voldoende als de man er voor gestudeerd heeft en een goed lopende praktijk met tevreden vaste klanten. er zijn nog veel meer praktijken hier in de buurt dus er is niemand die er heen hoeft omdat hij geen keuze heeft.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

marian* schreef: Ligt er maar net aan of hij/zij in de stad zit of niet.
Mijn da zit niet in een plattelandsgemeente maar wel in een dorp dat tegen de stad én buiten het dorp liggende boerderijen aan schurkt en hij behandelt dus echt wel zowel kleine huisdieren als koeien.
Ook op het platteland niet. Jouw da is dan vast niet afgestudeerd op gezelschapsdieren.
marian*
Erelid
Contacteer:

kipo schreef:
marian* schreef: Ligt er maar net aan of hij/zij in de stad zit of niet.
Ook op het platteland niet. Jouw da is dan vast niet afgestudeerd op gezelschapsdieren.
Ja hoor dat is hij wel.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

jveen schreef: en dan, dan hebben ze mij verteld hoe ze het gaan doen, en dan moet ik, niet gehinderd door enige kennis van zaken gaan oordelen welke manier de beste is.
voor mij zegt het voldoende als de man er voor gestudeerd heeft en een goed lopende praktijk met tevreden vaste klanten. er zijn nog veel meer praktijken hier in de buurt dus er is niemand die er heen hoeft omdat hij geen keuze heeft.
Dan weet je in ieder geval waar het grote verschil in zit want dat het ergens vandaan komt is wel duidelijk. Dit is niet alleen de praktijk.

Maar goed. Het is jouw hond en jouw keuze :)
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik kom heel weinig bij de DA met mijn honden, maar als er iets aan de hand is ga ik wel.
Twee jaar geleden kreeg Meagan diarree. Toen het bijna alleen maar bloed poepen was heb ik de DA gebeld. Ze wonen enkele straten bij mij vandaan, grote praktijk met een stuk of 5 dependances.
Ik mocht direct komen. Ze is nagekeken, spuit AB, spuit voor het braken, pillen voor de darmen. € 77,--
Vrijdag rond half 5 begon Judy. Ik heb toen de dierenartsenpraktijk waar we ook met onze bij schapen zijn gebeld. Zij hebben ook DA's voor gezelschapsdieren. Is wel wat verder rijden.
Consult, nagekeken, spuit AB, pillen voor de darmen en een heel goed gevoel van ons € 35,00
Zaterdagmorgen begon Jace, gebeld naar de kliniek waar we met Judy ook zijn geweest.
Consult, nagekeken, spuit tegen braken en 5 AB pillen € 14,50 want jullie zijn gisteren ook al geweest.

En echt een heel goed gevoel bij de kliniek waar we met Judy en Jace zijn geweest.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Onze da is vast niet de allergoedkoopste maar ook niet de allerduurste en wij zijn er tevreden over en dat is tenslotte ook belangrijk.
Toen Abra op een zondag ziek werd en wij hier in de buurt naar een dienstdoende arts zijn gegaan was dat wel duurder, maar goed Jan krijgt ook weekendtoeslag en extra betaalt met de feestdagen.
Wij wilde zelf toen zsm een MRI laten maken en dat is nu eenmaal duur dat weet je maar wij stonden daar wel zelf op.
Nu zijn we daar hartstikke blij mee dat we dat gedaan hebben want ze zal daardoor snel op de juiste medicijnen waardoor het beter met haar ging.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wat een verschil in prijzen :(
Bij mijn DA betaal je voor de eerste consult, als je daarna weerkomt om op te volgen betaal je alleen de medicatie.
De laatste 2 maanden met mijn oude Lady heeft hij heel weinig gerekend, complete scanning was gratis. Lady was de eerste patiënt die hij scande het hele apparaat zat nog in de verpakking, hij verontschuldigde zich te zeggen dat hij niet zoveel praktische ervaring had. Lady werd gescand, voor mij had hij absoluut genoeg ervaring heel zorgvuldig en mij verklaren wat hij zag. Na 3 kwartier een rekening van 0,0, Super DA :ok:
Vusi kreeg een ontsteking waar haar chip geprikt werd, behandeling: gratis.
Alex nu elke 6 maanden controleren op enge dingen: gratis. Bloed onderzoeken zijn wel prijzig omdat dat door een "Mensen Lab" in een privé kliniek wordt gedaan, voledig bloed onderzoek 140 USD.
enz.
Ik mag dus absoluut niet klagen
jesito
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jesito »

Een hele tijd geleden kwam ik erachter dat onze kat drie hoektanden verloren was en maakte me zorgen aan gezien de laatste hoektand er ook vreemd uit zag.
Ik wilde het toch nagekeken hebben en ging naar de da.
Ze keek in zijn bek ook helemaal achterdoor en zag tot mijn en haar verbazing dat er verder niet echt iets ontstoken uit zag.
Normaal komt het verlies van tanden door compleet ontstoken tandvlees.
Alleen om die laatste hoektand was het rood en die wilde ik dan toch maar laten verwijderen.
Voor ik het wist zei de dierenarts dat ze alles moest trekken en dat het minimaal 300 euro ging kosten :vaag:
Maar onderweg naar huis zette ik hier mijn vraagtekens bij aangezien ze zelf ook opperde dat het verder goed uitzag.
Dus heb de gemaakte afspraak afgebeld.
Ze belde op een die dag waarom ik afgebeld had en of het met de prijs te maken had want dan kon het ook goedkoper........WAAATT.......
Ik vroeg of ze tweede hands naalden ging gebruiken.
Nee ze hadden een nieuwe techniek in de kliniek maar op de oude manier kon het ook nog wel.
WTF of je staat achter je nieuwe techniek en gaat klanten zeker niet zo'n verhaal vertellen of je geeft mensen gewoon twee opties.
De reden dat ik afgebeld had was eigenlijk niet eens de prijs maar meer de twijfel of dat hele gebit er wel aan moest geloven.
Ik ben naar een andere da gegaan.
Deze heeft voor 180 euro alles schoon gemaakt, hoektand en een kiesje getrokken, de plekken nagekeken waar de andere hoeftanden verdwenen waren en incl. antibiotica en pijnstiller.
En dan voel ik me soms best besodemietert.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

kipo schreef:
jveen schreef: inderdaad medische indicatie, hij slaat zn staartpunt kapot, loop er al 2 jaar mee te kutten en nu was ik er zat van.
over welke narcose de beste man gebruikt kan ik kort zijn, ik heb geen flauw idee, maar ik ga er van uit dat de beste man weet wat hij doet.
Het zal allemaal wel loslopen, maar al eens bedacht wat die beste man in zijn eentje moet beginnen als jouw hond onverwacht wakker wordt? Want die veearts gebruikt vast geen narcosebewakingsapparatuur die hem laat zien dat de narcose wellicht niet diep genoeg is, of te diep.
Al járen is het zo dat dierenartsen afstuderen met bevoegdheid voor alle dieren, maar zeker niet met de kennis van alle dieren. Geen enkele huisdieren-dierenarts behandeld koeien, en dat is niet voor niks.
Ik weet niet hoe je aan dat idee komt?
Onze vaste DA die voor onze schapen, paarden en katten en honden komt, behandeld bij andere mensen ook runderen. Is in het seizoen dat er kalveren geboren moeten worden wel eens erg zwaar voor hem, da is ie er midden in de nacht uit geweest voor een keizersnee bij een koe, en dan wordt ie s"morgens om 8 uur door ons gebeld met de vraag of ie naar een veulen kan komen kijken wat net geboren is...
En die komt hier ook af voor een zieke hond of kat.

Enkel voor heupfoto's e.d. die beoordeeld moeten worden gaan we naar een andere praktijk, net als dat ik met mijn epilepsie-hond ook naar weer een andere praktijk ging.
Daar heeft ie de apparatuur niet voor, en voor wat een epilepsie hond betreft, dat kunnen maar weinig dierenartsen, vooral als het gaat om het juist instellen op medicatie.

Maar voor de rest, is onze vaste DA een super DA waar ik naast het vee ook mijn huisdieren aan toevertrouw! Die komt ook laat in de avond nog naar een dier kijken (nadat ie klaar is met zijn spreekuur) en daar betaal ik niets extra voor.
Nu zijn we ook wel een goeie klant met alle vee hier...maar toch.
Je merkt dat die man echt bezieling heeft voor zijn beroep!

Duur is ie ook niet, consult is meen ik 22 euro, of het nou een hond is of 5...
Enting kost 12.50 per dier, en moet er rabiës bij dan is dat 12.50 euro erbovenop.
Komt ie meermaals voor hetzelfde betaal ik ook niet telkens opnieuw consult, meestal betalen we dan alleen de medicatie.
Heel vaak komt ie hier aan huis, ook voor de honden/katten (en dat kost niets meer, ook niet in de avonduren of in een weekeinde, en probeer maar eens een DA te vinden die op zondagavond nog afkomt voor een schaap met myasis bijv.)
Omdat ik weet hoe druk hij het heeft probeer ik dat uiteraard te vermijden en rij ik naar de praktijk, behalve als alles in een keer geënt moet worden hier, dat is geen doen alles mee naar daar te sjouwen.

Enige nadeel is wel dat ie op dik 3 kwartier rijden zit (maar goed, dat zitten de overige praktijken waar ik met de andere dingen ga ook minstens, liever een goeie als uit gemak eentje die dichtbij zit)

Ik moet alleen niet aan de dag denken dat ie ooit met pensioen gaat, zo iemand gaan we nooit meer vinden ben ik bang...
Afbeelding
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Mijn dierenarts is top, wel duur maar als je in een moeilijke situatie zit qua geld of het komt onverwachts mag je een afbetaling regelen, nou doet niet elke dierenarts dit en ik kom er al jareeen vorig jaar bv Sassy kreeg een tumor en die moest weggehaald worden kosten 400 euro dat had ik toen niet maar mocht het op afbetaling doen.

Ook de vlooien pipetten en wormen pilletjes mag je per stuk kopen in plaats meteen zo'n groot verpakking dat scheelt erom!! soms gaat het niet alleen om het geld bij dierenartsen hoor, te minste niet bij de mijne, zelf als ik geen geld had zeiden ze nog kom maar langs dan betaal je volgende week maar! (wel is het zo dat er een vertrouwens-band is, ik zorg als ik later betaal ik ook echt betaal)

Consult is 27 euro als je wil dat hij thuis of in het weekeind komt is dat dubbel consult, dat is denk ik wel bij de meeste zo.
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
kipo
Zeer actief

Sassy schreef:[
Hoe het in België is weet ik niet, maar in Nederland is het al minstens 20 jaar zo dat dierenartsen het laatste jaar van de studie kiezen in welke richting ze afstuderen. En sinds de invoering van het bachelor-master systeem zijn de laatste 3 jaar volledig gesplitst. De richtingen zijn:
gezelschapsdieren, paard en landbouwhuisdieren.
Het gebeurt regelmatig dat een dierenarts afgestudeerd in de richting landbouwhuisdieren óók gezelschapsdieren behandeld en soms zelfs volledig 'overstapt'. Andersom komt maar heel zelden voor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je de dierenarts 'gebruikt'.
Ren je voor iedere dwarszittende snorhaar heen, ja, dan ben je kapitalen kwijt.
Ik ga alleen als ik het zelf niet kan oplossen. En eigenlijk kan ik het meestal gewoon zelf oplossen, met wat hulp van de Gamma en het Kruidvat.
Ik ben met 5 honden werkelijk járen geleden voor het laatst bij een DA geweest. :19:
Het scheelt natuurlijk ook al dat ik ze niet laat inenten.
:denken:
Bij het Kruidvat kan ik me nog iets voorstellen, maar voor welke behandeling haal jij iets bij de Gamma? :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

kipo schreef:
Sassy schreef:[
Hoe het in België is weet ik niet, maar in Nederland is het al minstens 20 jaar zo dat dierenartsen het laatste jaar van de studie kiezen in welke richting ze afstuderen. En sinds de invoering van het bachelor-master systeem zijn de laatste 3 jaar volledig gesplitst. De richtingen zijn:
gezelschapsdieren, paard en landbouwhuisdieren.
Het gebeurt regelmatig dat een dierenarts afgestudeerd in de richting landbouwhuisdieren óók gezelschapsdieren behandeld en soms zelfs volledig 'overstapt'. Andersom komt maar heel zelden voor.
Daarom kunnen langer geleden afgestudeerde da's dus ook naast kleine huisdieren vee enz behandelen.
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Mijn dierenarts kost 41,50 per consult, best duur dus.
In de eerste plaats koos ik deze praktijk omdat ze dichtbij zitten maar voor mij bleek het een goede keus. Toen ik Ted net had ontdekte ik een bultje op haar voorgevel en ik wilde laten checken of het een vetbultje of iets geks was. Uiteindelijk ben ik een half uur met de DA in gesprek geweest over Teds mogelijke HD, hoe vers vlees hiermee zou helpen en hebben we samen een barf-menu uit zitten rekenen en kreeg ik een berg tips en adressen mee.
Als je voor het eerst zelf een hond hebt is het fijn als iemand meedenkt en je al je vragen kan stellen. In het begin belde ik nog wel eens met vragen, zelfs over gedrag, en werd geduldig geholpen.
Toen ik opvangers had mocht ik met ze langskomen om even te oefenen, die werden op de tafel getild en nep onderzocht etc met engelengeduld en helemaal gratis met koekjes toe.
Dat soort dingen zijn me de prijzige tarieven wel waard.

Ik kreeg laatst een berichtje dat Ted d'r entingen moet hebben, maar ik heb er inmiddels het een en ander over gelezen en wil liever eerst een titerbepaling, dus ik bellen en ik was de eerste ooit die er naar vroeg maar ze gaan er nu mee aan de slag, dat waardeer ik dus ook.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als ik zie wat mijn dierenarts allemaal moet doen om op de hoogte te blijven, materiaal moet aanschaffen en apparatuur, personeelkosten (4 assistenten en 3 dierenartsen). röntgenapparaat kapot, moet wel een nieuwe voor komen en dat is ook kassa, nu hebben ze een nieuwe gebitsunit want de oude was al ver over de houdbaarheidsdatum ook weer kassa. dan is hij wel duurder geworden maar ook veiliger voor mijn dieren. daarbij kan ik altijd terecht, heb ik van alle 3 de dierenartsen hun 06 nummers, kan ik ze dag en nacht bellen als er een hond moet bevallen. dan maar wat duurder en eten wij maar 1x biefstuk per maand ipv iedere week.
ellen
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Kleine huisdieren zijn big business!!
Ik vraag vaak van te voren wat het kost en merk dat ik daar door al bespaar.
Ook valt mij op dat praktijken waar ze ook nog veearts zijn veel makkelijker zijn met huis bezoek dan de kleine huisdier DA. En ook de prijzen hiervan gunstiger dan zijn. Tja koeien komen niet op het inloopspreekuur!!!!
kipo
Zeer actief

marian* schreef: Daarom kunnen langer geleden afgestudeerde da's dus ook naast kleine huisdieren vee enz behandelen.
Maar die zijn dus níet afgestudeerd in de richting gezelschapsdieren en tot de jaren 80 was de studie grotendeels gericht op vee.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ellen en de birmanen schreef:als ik zie wat mijn dierenarts allemaal moet doen om op de hoogte te blijven, materiaal moet aanschaffen en apparatuur, personeelkosten (4 assistenten en 3 dierenartsen). röntgenapparaat kapot, moet wel een nieuwe voor komen en dat is ook kassa, nu hebben ze een nieuwe gebitsunit want de oude was al ver over de houdbaarheidsdatum ook weer kassa. dan is hij wel duurder geworden maar ook veiliger voor mijn dieren. daarbij kan ik altijd terecht, heb ik van alle 3 de dierenartsen hun 06 nummers, kan ik ze dag en nacht bellen als er een hond moet bevallen. dan maar wat duurder en eten wij maar 1x biefstuk per maand ipv iedere week.
ellen
Dat is bij de praktijk van Maarten Kappen ook. Die kun je 24 uur per dag bereiken. Dan hoef je voor spoed buiten de normale uren tenminste niet naar een vreemde dierenarts. Ik had eerst een dierenarts in Eindhoven, maar als er dan een röntgenfoto gemaakt moest worden, moest ik weer naar een andere praktijk. Allemaal leuk en aardig, maar dan zit je iedere keer met dubbele kosten. Ik rijd wel even naar Eersel, ben ik net zo snel.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Onze praktijk waar we 20 min voor moeten rijden is ook 24/7 beschikbaar en bereikbaar. En zijn van alle kennis en apparatuur voorzien.
We hebben hier twee huizen naast ons ook zo,n halve vee/dieren arts het spijt me zeer maar daar vertrouw ik onze dieren niet aan toe.
Om verschillende redenen niet. Maar de voornaamste reden is dat hij heel erg achter loopt op zijn kennis. Er geen medisch apparatuur aanwezig is. Slechte bereikbaarheid en de enige keer dat ik daar voor een serieus iets kwam een verkeerde diagnose, wat ik hem verder niet kwalijk neem hij had gewoon niet de middelen. Maar in die wetenschap dat elders wel is gaan wij lekker daarheen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Neeltje schreef:
ellen en de birmanen schreef:als ik zie wat mijn dierenarts allemaal moet doen om op de hoogte te blijven, materiaal moet aanschaffen en apparatuur, personeelkosten (4 assistenten en 3 dierenartsen). röntgenapparaat kapot, moet wel een nieuwe voor komen en dat is ook kassa, nu hebben ze een nieuwe gebitsunit want de oude was al ver over de houdbaarheidsdatum ook weer kassa. dan is hij wel duurder geworden maar ook veiliger voor mijn dieren. daarbij kan ik altijd terecht, heb ik van alle 3 de dierenartsen hun 06 nummers, kan ik ze dag en nacht bellen als er een hond moet bevallen. dan maar wat duurder en eten wij maar 1x biefstuk per maand ipv iedere week.
ellen
Dat is bij de praktijk van Maarten Kappen ook. Die kun je 24 uur per dag bereiken. Dan hoef je voor spoed buiten de normale uren tenminste niet naar een vreemde dierenarts. Ik had eerst een dierenarts in Eindhoven, maar als er dan een röntgenfoto gemaakt moest worden, moest ik weer naar een andere praktijk. Allemaal leuk en aardig, maar dan zit je iedere keer met dubbele kosten. Ik rijd wel even naar Eersel, ben ik net zo snel.

Best hetzelfde en denk voor jou ook makkelijk aan te rijden.
jveen
Actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je de dierenarts 'gebruikt'.
Ik ga alleen als ik het zelf niet kan oplossen. En eigenlijk kan ik het meestal gewoon zelf oplossen, met wat hulp van de Gamma en het Kruidvat.
Ik ben met 5 honden werkelijk járen geleden voor het laatst bij een DA geweest. :19:
Bij het Kruidvat kan ik me nog iets voorstellen, maar voor welke behandeling haal jij iets bij de Gamma? :D
:engel: Mijn Deerhound had ooit de punt van haar staart eraf, tussen de deur gezeten. Dus toen heb ik bij de Gamma van dat isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen gehaald en dat rond haar staart geschoven en vastgetapet. Drie keer per dag de staartpunt door de Biotex en verder mooi aan de lucht laten drogen. Na anderhalve week was de zaak gewoon dicht en kon ze verder minus vijf centimeter staart :ok:
dat heb ik idd ook gedaan, maar na een week of 3 is het weer kapot, wel leuk dat er mensen zijn met t zelfde idee
jveen
Actief

Cashel Vale schreef:Kleine huisdieren zijn big business!!
Ik vraag vaak van te voren wat het kost en merk dat ik daar door al bespaar.
Ook valt mij op dat praktijken waar ze ook nog veearts zijn veel makkelijker zijn met huis bezoek dan de kleine huisdier DA. En ook de prijzen hiervan gunstiger dan zijn. Tja koeien komen niet op het inloopspreekuur!!!!
die gunstiger tarieven voor huisbezoek zal hem ook zitten in het feit dat ze vaak toch al iemand op de weg hebben
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

crutz schreef:
Neeltje schreef:
ellen

Best is voor mij zowat om de hoek, maar ben er één keer geweest met Tirsa en had ook plannen om naar ze over te stappen, maar ik vond het echt niks. Ik zat daar echt in een volle wachtkamer te wachten en dat ben ik al jaren niet meer gewend.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
:engel: Mijn Deerhound had ooit de punt van haar staart eraf, tussen de deur gezeten. Dus toen heb ik bij de Gamma van dat isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen gehaald en dat rond haar staart geschoven en vastgetapet. Drie keer per dag de staartpunt door de Biotex en verder mooi aan de lucht laten drogen. Na anderhalve week was de zaak gewoon dicht en kon ze verder minus vijf centimeter staart :ok:
Daarvoor moet je idd naar de Gamma :lol1: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Neeltje schreef:
crutz schreef:
Neeltje schreef:
ellen

Best is voor mij zowat om de hoek, maar ben er één keer geweest met Tirsa en had ook plannen om naar ze over te stappen, maar ik vond het echt niks. Ik zat daar echt in een volle wachtkamer te wachten en dat ben ik al jaren niet meer gewend.
Ik ga nooit op het spreekuur ;) dus weet niet hoe druk de spreekuren zijn. Op afspraak is het niks druk
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn dierenarts is super goedkoop hier in Duitsland. Bas inenten tegen hondsdolheid en de hele cocktail was 30 euro. Kip inslapen was 15 euro en de laatste keer met Bas was het tandsteen verwijderen op 1 kies handmatig en een ontwormingspil in totaal 5 euro. :engel: Zeker tien minuten met de DA gepraat.

Hier in Duitsland geen consult kosten en geen extra kosten voor het een of ander. Gewoon het medicijn met denk ik wat winst voor de DA. Want tien minuten praten, een ontwormingstablet en een paar minuten krabben aan de kies voor 5 euro is eigenlijk niet normaal. :19:

In Nederland was ik sowieso 50 euro kwijt als ik alleen al in gesprek ging zeg maar. :denken:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Verleden week twee röntgenfoto's van Tama haar longen gemaakt 144 euro.
En morgen haar operatie, zal wel rond de 800 euro gaan kosten. Als het meezit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”