Dat je haar nog 's nachts los durft te laten na de hele vermissingManuma schreef:Ik laat Uma en Cody ook wel eens zitten met schijtweer hoor.
Uma haat regen, wind, kou, alles wat met winter te maken heeft en ze kan niet meer naast de fiets mee omdat ze een wondje op haar zool heeft. Cody heeft al gauw teveel prikkels en raakt dan wat over de kook. Dus we lopen dan een half uurtje en dan vind ik het gescheten. Na de wandeling mogen ze dan lekker naast me komen op de bank. Uma onder een kleedje
Manu moet wel echt aan de bak. Ik heb ook wel eens een hangdag, eerlijk, ik heb dan geen zin. Maar die dag moet ik heel bewust plannen.
Alledrie lopen weinig los. Manu mag naast de fiets 10 minuten los mee rennen doordeweeks maar anders komt hij niet of nauwelijks los.
Soms, als ik 's avonds toch nog naar het strand ga of als mijn vriend hem in het park besluit los te laten na een uitvoerige check of er eenden, zwanen of katten zitten. Ik ga met hem geen teletac doen, Uma al helemáál niet en Cody is niet van mij dus die gaat alleen binnen goede hekken van de riem.
Uma kan nog het beste loslopen, ze luistert alleen totaal niet. Ze volgt vooral mijn benen, doet maar wat en toevallig past dat vaak bij wat ik wil. Vaak ja.
Laatst deden we het laatste avondrondje en mocht ze los mee door het park. Ze zat rustig te kakken tot er een enorme hagelbui los barstte en voor ik met mijn ogen kon knipperen rende Uma naar huisDus nee, die houd ik ook maar aan de riem

Ik zou het nooit meer durven denk ik.
@lucie, ik heb zelf altijd honden gehad die geen problemen hebben met slecht weer, Apple is juist gek van regen.
Kan me niet voorstellen hoe het is om een hond te hebben die daar niet van houdt. Maar als je merkt dat je hond zich dan niet prettig voelt buiten kan ik me voorstellen dat je denkt, laat maar. Als je een hond er geen plezier mee doet op zo'n moment is meenemen voor niemand leuk.