Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:Ik lees hier allemaal leuke theorieën. Je leest echter nooit in de krant dat iemand met succes een klapkaak van zijn hondje afhaalde.
Ja licht, als erger voorkomen kan worden staat het niet in de krant :19:

Wolfsblut schreef: Als men het al durft zal de gemiddelde vrouw er de kracht niet voor hebben om dit te doen.
Als vrouw zou ik een klapkakentang in mijn tas meenemen. Effectief en risicoloos.
Een wat? :vaag:
Daar heb je nauwelijks kracht voor nodig. Kan iedereen, zelfs het zwakkere geslacht en zeker wanneer je hond in gevaar is.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wolfsblut schreef:Ik lees hier allemaal leuke theorieën. Je leest echter nooit in de krant dat iemand met succes een klapkaak van zijn hondje afhaalde. Een wurggreep aanzetten met je gezicht vlakbij de kop van een klapkaak is levensgevaarlijk voor jezelf. Bovendien heeft een klapkaak een bredere nek dan een mens. Hij kan zich heel gemakkelijk hieruit bevrijden. En wurgen met een touwtje om zijn nek terwijl de klapkaak aan het bijten is? Als men het al durft zal de gemiddelde vrouw er de kracht niet voor hebben om dit te doen.
Als vrouw zou ik een klapkakentang in mijn tas meenemen. Effectief en risicoloos.
Het is gebleken in mijn voorbeeld, dat de rotweiler werd bevrijd van de bijthond. Niks dus 'mooie theorie', het is een praktijkvoorbeeld. De bijthond kan zich dan helemaal niet gemakkelijk bevrijden, maar gewoon 'niet'. Daarom moet je die greep wel goed vooraf oefenen en weten, dat je hem beheerst. Kracht heb je er ook niet voor nodig, alleen rust, kennis en beheersing.
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Wolfsblut schreef:Ik lees hier allemaal leuke theorieën. Je leest echter nooit in de krant dat iemand met succes een klapkaak van zijn hondje afhaalde.
Goh, misschien omdat dat geen nieuwswaarde heeft? :19: "Woeste pitbull verscheurt Fifi" verkoopt toch beter dan "Baas van Fifi ontzet woeste pitbull, Fifi heeft kleine bijtwond." Lunatic heeft het wel meegemaakt en er zijn er gerust meer.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hilly45 schreef:
Wolfsblut schreef:Ik lees hier allemaal leuke theorieën. Je leest echter nooit in de krant dat iemand met succes een klapkaak van zijn hondje afhaalde. Een wurggreep aanzetten met je gezicht vlakbij de kop van een klapkaak is levensgevaarlijk voor jezelf. Bovendien heeft een klapkaak een bredere nek dan een mens. Hij kan zich heel gemakkelijk hieruit bevrijden. En wurgen met een touwtje om zijn nek terwijl de klapkaak aan het bijten is? Als men het al durft zal de gemiddelde vrouw er de kracht niet voor hebben om dit te doen.
Het is gebleken in mijn voorbeeld, dat de rotweiler werd bevrijd van de bijthond. Niks dus 'mooie theorie', het is een praktijkvoorbeeld. De bijthond kan zich dan helemaal niet gemakkelijk bevrijden, maar gewoon 'niet'. Daarom moet je die greep wel goed vooraf oefenen en weten, dat je hem beheerst. Kracht heb je er ook niet voor nodig, alleen rust, kennis en beheersing.
Ik geloof dat als je een jack Russel, Chihuahua, Yorsheire, dwergpoedel etc aan de riem hebt, je die theorie niet meer hoeft toe te voegen als die eenmaal in de bek beland van een bijtgrage klapkaak is het gedaan.

Voor ons is het zaak onze hondjes vooraf te verdedigen ;)
Maar ook is het zaak van de klapkaak eigenaar de hond in bedwang te houden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja maar toots je blijft dat laatste maar tot in den treure herhalen maar ik hoop dat je niet zo naief bent dat je ook geloofd dat die wat doen op zo'n moment. Toen mijn x kees/fox tussen de kaken van een x rottweiler hing stond dat mokkel alleen maar hysterisch te krijssen... ik ga er bij voorbaat altijd vanuit dat ik t alleen moet oplossen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:Ja maar toots je blijft dat laatste maar tot in den treure herhalen maar ik hoop dat je niet zo naief bent dat je ook geloofd dat die wat doen op zo'n moment. Toen mijn x kees/fox tussen de kaken van een x rottweiler hing stond dat mokkel alleen maar hysterisch te krijssen... ik ga er bij voorbaat altijd vanuit dat ik t alleen moet oplossen...

O ik ook. Alleen dat doe ik door het te voorkomen, dat is altijd beter dan genezen. De rottweiler mevrouw deed ook niks die haar haar valse hond gewoon even los omdat ze kramp had in haar arm of hand en dat moest ik zelf maar bekijken hoe ik dat deed. Maar no way dat ik Toots in zulke kaken laat bungelen dan bijten ze mij maar ;)

Toots is geen kees/fox. Toots is een hondje van slechts 3kg en die overleeft zo,n aanval niet, Nooit niet!
één hap en het is gedaan :wink: Dan valt er niet veel meer te wurgen dat heeft geen zin meer.

Ik ben verantwoordelijk voor Toots dus als er iets in die geest gebeurd dan ben ik onzorgvuldig geweest.
Of er liep een hond die totaal raar is en uit het niet op duikt ofzo dan kan ik nog heel weinig doen, het zou naif zijn om te denken dat ik dan nog iets kan doen om hem te redden ;) ik kan dan alleen maar hopen dat het snel gedaan is.

Ondanks dat 1 hap voldoende is voor Toots loop ik niet met angst over straat met hem. En ik ontwijk ook geen strand, bos, park.
Wel let ik op hem en op de omgeving en als ik iets aan zie komen wat ik niet vertrouw dan grijp ik in. Desnoods pak ik hem op en heb er ook schijt aan wat een ander daarvan vind. Ik kan iig niet hem onder de arm en de andere hond van me af wurgen dus zal een andere uitweg moeten zoeken ;)

Het is niet voor iedereen een stap om hun hondje te redden er zijn hondjes die je vooraf zult moeten beschermen en dat is een taak voor de eigenaar van de kleine hondjes zelf. Net als dat het taak is van klapkaak eigenaren om de verantwoording over hun honden te nemen. En het verleden heeft uitgewezen dat niet iedereen dat heeft. Maar dat betekend niet dat dat dan maar goed is. Of dat je je moet gaan wapenen. Ik zet ook niet een knuppel of hakbijl bij de deur omdat er wel eens ingebroken kan worden, het gebeurd. Maar je moet ook nog een beetje met plezier kunnen wonen, wandelen, fietsen etc en dan gewoon ingrijpen op een manier die op dat moment het beste lijkt ;)

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alinelaila schreef:
Tadaaa
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=305855

Je hebt notabene zelf nog gereageerd in dat topic.

Ach, die weet precies niets en doet zichzelf graag als expert voor.
:ugh: Een messentrekkende, opruiende bangebroek is niet minder gevaarlijk dan een bijtgrage hond in verkeerde handen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

alinelaila schreef:
toots schreef: Voor ons is het zaak onze hondjes vooraf te verdedigen ;)
Waarom alleen klapkaak-eigenaren? Zou niet iedereen moeten weten hoe hij z'n hond in bedwang moet houden?

Tuurlijk moet iedereen dat weten.
Maar heel veel kan schade veroorzaken aan een klein hondje. Alleen klapkaken kunnen serieus schade aanrichten aan alles :wink:
Maar idd iedereen moet zijn hond of hondje in bedwang houden ook kleine hondjes horen m.i onder appél ;)

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

toots schreef:
alinelaila schreef:
Waarom alleen klapkaak-eigenaren? Zou niet iedereen moeten weten hoe hij z'n hond in bedwang moet houden?

Maar heel veel kan schade veroorzaken aan een klein hondje. Alleen klapkaken kunnen serieus schade aanrichten aan alles :wink:
Maar idd iedereen moet zijn hond of hondje in bedwang houden ook kleine hondjes horen m.i onder appél ;)
Toch gaat het gelukkig bijna altijd goed. Het barst van de kleine hondjes.
Ik ben nu in Nederland en heb Bas meegenomen. Liep door een stadje en moest op 100 meter langs een boerboel, een bullmastiff en een stafford. Geen van de honden keek scheef of wat dan ook gelukkig.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wolfsblut schreef:Als men het al durft zal de gemiddelde vrouw er de kracht niet voor hebben om dit te doen.
Geen probleem hoor, de adrenaline vult de nietige kracht van het vrouwmensch wel aan :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef:
toots schreef:
alinelaila schreef:

Toch gaat het gelukkig bijna altijd goed. Het barst van de kleine hondjes.
Ik ben nu in Nederland en heb Bas meegenomen. Liep door een stadje en moest op 100 meter langs een boerboel, een bullmastiff en een stafford. Geen van de honden keek scheef of wat dan ook gelukkig.

Hier gelukkig ook.
En je herkent ook wel de mensen die er minder goed mee omgaan, daar loop je dan gewoon voor om.
Toots loopt ook tussen de staffjes. Labradores en goldens vind hij niet prettig en ik ook niet daar lopen we stug door. Staffjes zijn vaak op zichzelf en dat is Toots ook. Dus daar kan hij prima mee overweg net als herders, borders vind hij allemaal prima. Al zijn er borders waar hij het niet mee kan vinden dan zie ik zijn haar al overeind gaan terwijl zo,n hond nog heel in de verte loopt. Dan gaat Toots netjes aan de lijn omdat dat alijd borders zijn die ook aangelijnd zitten en Toots anders een hoop heisa maakt dus hop aan de lijn.

In Den Haag zou ik met Toots wel minder prettig lopen. Mijn moeder gaat echt met het ov om haar hondjes uit te laten op een veilige plek.

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb wel vechtende honden uit elkaar gehaald. Staffords, een pitbull, een dobermann en een mechel. Gelukkig nooit m'n eigen honden. Als ik de honden ga uitlaten dan neem ik een riem mee met een goede zware musketon en een riem waar een lus zit als handvat of jachtlijntje.

Als honden vechten, ongeacht ras, kan je ze altijd los krijgen dmv wurging. De honden zijn hoog in drift, dus snelle ademhaling, als je ze wurgt laten ze binnen een tiental seconden los of ze gaan out en laten daarom los. Het moet wel een heel bijzonder geval zijn als ze overlijden nadat ze kort buiten bewust zijn zijn geweest.
Die karaktetechnieken zal ik nooit adviseren en die techniek aan de halsband is ook gevaarlijk. Ik ken zat honden die zich omdraaien in hun halsband. Die mechel op dat filmpje is getraind en niet te vergelijken met een vechtende hond.
En nee, een krakkemikkig mens kan bijv geen rottweiler aan een touwtje wurgen, daar is best kracht voor nodig. Met die doorgetripte dobermann van 75cm schfthoogte had ik echt een gevecht en stond ik de dagen erna strak van de spierpijn. Maar hé 10x liever dat, dan enorme schade aan een andere hond.

Als een hond mijn honden (of die van een ander, helaas al 2x gehad op het strand) belaagt, dan krijgt die hond eerst een welgemikte hengst met de musketon. Als ze doorgaan, dan wurg ik ze.

@ Toots, prima dat je het belachelijk vindt, maar ik ben blij dat ik al meerdere hondeneigenaren heb geholpen die aan de grond genageld stonden, stonden te janken of te schoppen omdat ze niet wisten wat ze moesten doen. Die waren maar wat blij dat ik hulp kon bieden. Dus als Toots ooit in de ongelukkige situatie komt dat hij wordt gegrepen door een andere hond, moet ik jou dan maar gewoon voorbij lopen?
Wees blij dat hier op het forum in elk geval adviezen worden gegeven die je in de hondenschool of uit een boekje niet krijgt. Want ongelukken kunnen altijd gebeuren en er zullen altijd aso's zijn met honden als statussymbool die van kant noch wal weten.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Die adviezen zijn ook goed.Ik geloof dat ik nergens zeg dat het belachelijk is, wel vind ik het van de zotte dat mensen met totaal ongevaarlijk honden zich bezig moeten houden met dit soort praktijken.
Het is niet zo dat iedereen dit kan toepassen.
Het is ook niet zo dat elke agent deze methodes kent.
Misschien is het een idee dat elke fokker van dit soort honden standaard uitleg geeft aan kopers wat te doen in bepaalde situaties en dat de eigenaren van dit soort honden standaard met hulpmiddelen loopt.

En niet zo dat elke honden eigenaar deze handelingen kent.
En dus ook niet voor iedereen toepasbaar. En je zal dan maar op straat lopen en er staan twee van die honden voor je, zelfs als je de methodes al kent kun je maar 1 hond tegelijk wurgen :19: Het zal heus zo zijn dat het goed is om te weten en om te kunnen toepassen als de situatie zich voordient.

De schuld van een dergelijk incident ligt niet bij andere honden eigenaren, omstanders, politie agenten maar bij de eigenaren van de ''bijtende'' ontsnapte hond-en.

Er zijn mensen die succes hebben met meerdere opties maar dat zal echt voor ieder weer anders werken.

Lemuria

elen Re: Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

D'r zijn ook mensen die met 90 km p/u door een woonwijk crossen, mensen die zwaar vuurwerk afsteken op een basisschoolpleintje enzovoorts. Debielen hou je er altijd bij en het is inderdaad aan de 'normale' mens om daar rekening mee te houden. Het is nou eenmaal zo. Bijzonder weinig aan te doen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Re: elen Re: Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Lemuria schreef:D'r zijn ook mensen die met 90 km p/u door een woonwijk crossen, mensen die zwaar vuurwerk afsteken op een basisschoolpleintje enzovoorts. Debielen hou je er altijd bij en het is inderdaad aan de 'normale' mens om daar rekening mee te houden. Het is nou eenmaal zo. Bijzonder weinig aan te doen.

Dat is helaas zo.

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb op mijn werk gelukkig niet vaak of regelmatig maar weleens een knokpartij gehad tussen een staffordachtige en een klein hondje en tussen een herder en een stafford (herder had stafford vast en die deed niks terug).
Beide heb ik gestopt met het wurgen van de vasthoudende hond+ als je wurgt moet er op een bepaald moment toch echt naar adem gesnakt worden en dus los gelaten worden.
Ik loop op mijn werk altijd met een riem op zak dus riem erom heen en aantrekken, net zolang tot hij loslaat.
Verder ondanks de stress altijd kalm proberen te blijven want alles wat maar olie op het vuur gooit zoals schreeuwen, slaan enz moet je niet hebben.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

alinelaila schreef:
Tadaaa
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=305855

Je hebt notabene zelf nog gereageerd in dat topic.
Inderdaad, helaas is dat een zeldzaamheid.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Lemuria schreef:
joline schreef: Ik zou mijn kleine hond optillen
Een beetje Stafford springt vanaf de grond in stilstand zo in je nek :blauwoog: Zelfs mijn luie loedertje kan dat met gemak, laat staan een hond die opgefokt is van adrenaline. Ik zou, als ik een klein hondje had, die nog eerder over een schutting of in een kliko gooien en hopen dat ze zacht landt.
:80:
Niet bij stil gestaan! Als het niet anders kan dan een knietje proberen te geven en anders ook zelf gaan rennen :ugh:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

malinois schreef:
Lemuria schreef:Daarom zou ik nooit een kleine hond willen :schrik: Ik zou continue met gigantische stress rondlopen en elke grotere hond met argusogen aankijken.
Ik ook... zou echt niet prettig lopen
Ik loop ook niet prettig, nu hij al 14 is en wat slechter ter been al helemaal niet. Ik wil hierna om bovengenoemde reden ook geen kleine hond meer. Hij is zelf trouwens ook een klein etterbakje (terriër) :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

joline schreef:
malinois schreef:
Lemuria schreef:Daarom zou ik nooit een kleine hond willen :schrik: Ik zou continue met gigantische stress rondlopen en elke grotere hond met argusogen aankijken.
Ik loop ook niet prettig, nu hij al 14 is en wat slechter ter been al helemaal niet. Ik wil hierna om bovengenoemde reden ook geen kleine hond meer. Hij is zelf trouwens ook een klein etterbakje (terriër) :mrgreen:
Ik kom net van het strand en Bas wordt echt niet lastig gevallen. Moet eerlijk zeggen dat ik in het begin heel para was maar dat is echt nergens voor nodig. De meeste honden doen leuk met haar en wij zijn er ook nog. Ik Let wel op en lastpakken krijgen met ons te maken. Angst tot nu toe altijd onnodig. Met wuilus of dapper wandelen gaf een stuk meer stress. Als ik eerlijk ben. Veel meer honden gingen op dapper af. En wuilus kon geen tevens hebben. Bas vindt alles wel best. Staat ergens en snuffelt een keer en doei! En juist het feit dat ik haar kan optillen en in mijn jas kan steken geeft me rust. Strandtent in, bas onder de arm. Bij wuilus en dapper was dat toch echt veel meer op hoop van zegen. En bas doet niks, ook heel prettig. Meteen een reden om haar te verdedigen. Verder is ze teef en de meeste honden die rondrennen en actief op honden af vliegen zijn juist reuen. Mij valt het nu inmiddels alleszins mee en ik neem zeker weer een kleinere hond hierna.
Afbeelding
Lemuria

joline schreef:
Lemuria schreef:
joline schreef: Ik zou mijn kleine hond optillen
Een beetje Stafford springt vanaf de grond in stilstand zo in je nek :blauwoog: Zelfs mijn luie loedertje kan dat met gemak, laat staan een hond die opgefokt is van adrenaline. Ik zou, als ik een klein hondje had, die nog eerder over een schutting of in een kliko gooien en hopen dat ze zacht landt.
:80:
Niet bij stil gestaan! Als het niet anders kan dan een knietje proberen te geven en anders ook zelf gaan rennen :ugh:
Rennen? Nee. Dat ga je niet winnen. Plus, het is met een beetje pech ook nog eens een fijne trigger voor een hond.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

laeken schreef:
joline schreef:
malinois schreef:
Ik kom net van het strand en Bas wordt echt niet lastig gevallen. Moet eerlijk zeggen dat ik in het begin heel para was maar dat is echt nergens voor nodig. De meeste honden doen leuk met haar en wij zijn er ook nog. Ik Let wel op en lastpakken krijgen met ons te maken. Angst tot nu toe altijd onnodig. Met wuilus of dapper wandelen gaf een stuk meer stress. Als ik eerlijk ben. Veel meer honden gingen op dapper af. En wuilus kon geen tevens hebben. Bas vindt alles wel best. Staat ergens en snuffelt een keer en doei! En juist het feit dat ik haar kan optillen en in mijn jas kan steken geeft me rust. Strandtent in, bas onder de arm. Bij wuilus en dapper was dat toch echt veel meer op hoop van zegen. En bas doet niks, ook heel prettig. Meteen een reden om haar te verdedigen. Verder is ze teef en de meeste honden die rondrennen en actief op honden af vliegen zijn juist reuen. Mij valt het nu inmiddels alleszins mee en ik neem zeker weer een kleinere hond hierna.
ik vind kleine hondjes ook niet persee vervelend om te hebben, al was onze Harley natuurlijk op en top reu en terriër dus die zocht het nog wel eens op.
En dat was dan wel wat spannender als dat ik nu met de dames loop hoor.
Met hen maak ik me nergens zorgen om, teven zijn zo makkelijk en alle andere honden accepteren van hen ook gewoon alles.Als ze al eens onbeleefd zouden doen.
Als ik dus al een klein hondje weer zou willen dan wel een teef.
Maar mijn honden werden en worden eigenlijk nooit echt lastiggevallen. Even snuffelen en weer door. een enkele keer komt het eens tot een krachtmeting en met de staffies enz komen ze niet in aanraking als ik het voor het zeggen heb, gelukkig veelal verantwoordelijke eigenaren hier tegengekomen tot nog toe.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Mijn vriend heeft meegemaakt dat er twee Dobermanns, waakhonden op een industrieterrein, waren ontsnapt en eerst Mila aanvielen, terwijl ze ergens stond te snuffelen. Gelukkig zette ze het op een lopen en was ze veel sneller dan zij en vervolgens gingen ze voor Rhodin en één van de honden beet een gat ter grote van een 2 euro muntstuk in zijn zij. Mijn vriend is er tussen gesprongen en heeft (gestuurd door de adrenaline, dacht niet aan zijn eigen veiligheid) de honden met luid geschreeuw weggejaagd. De volgende dag zijn we naar de eigenaar van de honden gegaan voor de dierenarts rekening. Die werd netjes vergoed. Maar dat soort dingen maken wel indruk hoor, de honden waren er ook wel beduusd van. :ugh:
Ik heb het één keer meegemaakt; pitbull had een Ridgeback vast. Vier mensen hadden we nodig om hem eraf te krijgen. Twee om de Ridgeback in bedwang te houden, zodat zijn oor er niet af getrokken zou worden/de schade zo beperkt mogelijk bleef, één voor de pitbull en iemand die hielp. Wurgen lukte niet, met lepel bek open wrikken lukte ook niet, neus omhoog houden en volgieten met water lukte wel (daarvoor was de vierde persoon ook nodig dus). Ik denk dat je er in je eentje nog een beste kluif aan hebt, aangezien de andere hond in paniek raakt, waardoor de schade nog veel groter kan worden.

Zo'n breakstick is wat dat betreft helemaal niet zo'n gek idee.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik woon aan de goede kant van Den Haag geloof ik. Wel een aantal dommerds, een heel lieve man die gezellig met je wil kletsen terwijl zijn Pitts/staffs in de riem hangen te gorgelen. Of de jongen op de hoek die een jonge Ambull kruising heeft en apetrots is op zijn appèl. Die hond loopt altijd los door de wijk en ik moet zeggen, hij luistert heel goed maar hij fixeert als een malle. Ik sta altijd even achter een auto als ik hem zie.
Verder eigenlijk alleen mensen die zich afzonderen met de agressievelingen. De grootste is een Weimaraner reu hier. Die man loopt elke avond de hele grasstrook af van de trambaan hier. Dat is een pittig stuk maar hij zegt dan zeker te weten dat niemand daar hun hond los laat. Best fijn.
Er zijn hier ook geen terreinen waar honden uit kunnen breken. Vlakbij werk wel, hangt een groot bord dat er loslopende waakhonden lopen. Ik heb ze laatst gezien, een Malteser, twee Jack Russels en een Teckelmix :LOL:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mijn moeder woont in het laakkwartier, al 40 jaar en is er niet weg te slaan.
Ben daar zelf ook opgegroeid ;)

Ze moet met ov naar een beter/veiliger deel. of ze loopt een kort stukje met de yorkies aangelijnt en niet door de parkjes.

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik woon aan de andere kant van het centrum, vrijwel aan de duinen. Dat is bij de Vogelwijk en hoewel wij niet zo chique wonen, zien we hier vooral Labradors en andere jachthonden. Windhonden ook vrij veel trouwens, maar de Spanjaarden misschien nog wel het meest.
In mijn dorpje zag je vooral de Stabij en de Jack Russels.

Ik fiets wel eens door andere wijken hier en dan zie je per wijk de honden verschillen. Grappig om te zien vind ik, maar ik ben blij dat ik aan deze kant woon. Ik heb liever een boomer met een stom baasje dan een staff.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Manuma schreef:Ik woon aan de andere kant van het centrum, vrijwel aan de duinen. Dat is bij de Vogelwijk en hoewel wij niet zo chique wonen, zien we hier vooral Labradors en andere jachthonden. Windhonden ook vrij veel trouwens, maar de Spanjaarden misschien nog wel het meest.
In mijn dorpje zag je vooral de Stabij en de Jack Russels.

Ik fiets wel eens door andere wijken hier en dan zie je per wijk de honden verschillen. Grappig om te zien vind ik, maar ik ben blij dat ik aan deze kant woon. Ik heb liever een boomer met een stom baasje dan een staff.

Ja dat is zo jammer. Helaas worden de parkjes bij moeders in de buurt best wel in beslag genomen door dat soort ''foute lui''
Mijn moeder wil nog wel eens overdrijven, maar ik ging laatst eens van een halte van toen tram 17 lopen naar mijn moeders huis ongeveer 20 minuten lopen, meestal gaan we met vriend zijn auto, maar toen was ik alleen met Toots en ik dacht kan mooi via het park, maar ben uiteindelijk langs de tram baan gaan lopen, no way dat ik daar bij ga lopen met Toots.

Hier lopen echt uiteen lopende honden maar wel met meestal verantwoordelijke bazen. En ik heb niks tegen bepaalde rassen en Toots kan het er vaak goed mee vinden. Maar toch maakt het een groot verschil waar de hond mee loopt.
En met die lui wil je ook geen ruzie en dan wijk je maar uit.

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

noekie schreef:Ik heb op mijn werk gelukkig niet vaak of regelmatig maar weleens een knokpartij gehad tussen een staffordachtige en een klein hondje en tussen een herder en een stafford (herder had stafford vast en die deed niks terug).
Beide heb ik gestopt met het wurgen van de vasthoudende hond+ als je wurgt moet er op een bepaald moment toch echt naar adem gesnakt worden en dus los gelaten worden.
Ik loop op mijn werk altijd met een riem op zak dus riem erom heen en aantrekken, net zolang tot hij loslaat.
Verder ondanks de stress altijd kalm proberen te blijven want alles wat maar olie op het vuur gooit zoals schreeuwen, slaan enz moet je niet hebben.
Dat is dus het belangrijkste.

En nietige vrouwenkracht??? Kracht is niet eens echt nodig. Enkel spanning er op houden.

En wat denk je dat adrenaline doet op zo'n moment. Pas nog ivm noodzaak een flink end met 40+ kilo Mechelaar in m'n armen gesjouwd, hippo was daar ook bij (vanaf ruim voor het hek naar het water geen idee hoe ver) terug zonder adrenaline moest ik het aan mijn partner over geven. Toen lukte het niet meer.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

crutz schreef:
noekie schreef:Ik heb op mijn werk gelukkig niet vaak of regelmatig maar weleens een knokpartij gehad tussen een staffordachtige en een klein hondje en tussen een herder en een stafford (herder had stafford vast en die deed niks terug).
Dat is dus het belangrijkste.

En nietige vrouwenkracht??? Kracht is niet eens echt nodig. Enkel spanning er op houden.

En wat denk je dat adrenaline doet op zo'n moment. Pas nog ivm noodzaak een flink end met 40+ kilo Mechelaar in m'n armen gesjouwd, hippo was daar ook bij (vanaf ruim voor het hek naar het water geen idee hoe ver) terug zonder adrenaline moest ik het aan mijn partner over geven. Toen lukte het niet meer.

Nou inderdaad nooit geweten dat ik zoveel kracht had.
Je gaat puur door op adrenaline en de must om die keel dicht te krijgen.
Daarna een half wankelende staff een open kennel ingegooid en toen was het op.
Moest echt zitten omdat mijn benen mij niet meer konden dragen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel mensen nou fysiek in staat zijn om een Stafford te wurgen. Ik alvast niet vrees ik :scratch:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”