malinois schreef:Ja maar toots je blijft dat laatste maar tot in den treure herhalen maar ik hoop dat je niet zo naief bent dat je ook geloofd dat die wat doen op zo'n moment. Toen mijn x kees/fox tussen de kaken van een x rottweiler hing stond dat mokkel alleen maar hysterisch te krijssen... ik ga er bij voorbaat altijd vanuit dat ik t alleen moet oplossen...
O ik ook. Alleen dat doe ik door het te voorkomen, dat is altijd beter dan genezen. De rottweiler mevrouw deed ook niks die haar haar valse hond gewoon even los omdat ze kramp had in haar arm of hand en dat moest ik zelf maar bekijken hoe ik dat deed. Maar no way dat ik Toots in zulke kaken laat bungelen dan bijten ze mij maar
Toots is geen kees/fox. Toots is een hondje van slechts 3kg en die overleeft zo,n aanval niet, Nooit niet!
één hap en het is gedaan

Dan valt er niet veel meer te wurgen dat heeft geen zin meer.
Ik ben verantwoordelijk voor Toots dus als er iets in die geest gebeurd dan ben ik onzorgvuldig geweest.
Of er liep een hond die totaal raar is en uit het niet op duikt ofzo dan kan ik nog heel weinig doen, het zou naif zijn om te denken dat ik dan nog iets kan doen om hem te redden

ik kan dan alleen maar hopen dat het snel gedaan is.
Ondanks dat 1 hap voldoende is voor Toots loop ik niet met angst over straat met hem. En ik ontwijk ook geen strand, bos, park.
Wel let ik op hem en op de omgeving en als ik iets aan zie komen wat ik niet vertrouw dan grijp ik in. Desnoods pak ik hem op en heb er ook schijt aan wat een ander daarvan vind. Ik kan iig niet hem onder de arm en de andere hond van me af wurgen dus zal een andere uitweg moeten zoeken
Het is niet voor iedereen een stap om hun hondje te redden er zijn hondjes die je vooraf zult moeten beschermen en dat is een taak voor de eigenaar van de kleine hondjes zelf. Net als dat het taak is van klapkaak eigenaren om de verantwoording over hun honden te nemen. En het verleden heeft uitgewezen dat niet iedereen dat heeft. Maar dat betekend niet dat dat dan maar goed is. Of dat je je moet gaan wapenen. Ik zet ook niet een knuppel of hakbijl bij de deur omdat er wel eens ingebroken kan worden, het gebeurd. Maar je moet ook nog een beetje met plezier kunnen wonen, wandelen, fietsen etc en dan gewoon ingrijpen op een manier die op dat moment het beste lijkt

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.