Sulluna schreef: *knip*Ik vraag mij wel af of mensen die nu een stafford hebben, er hierna weer 1 willen? ( ik heb nu een husky en besef nu pas hoeveel mazzel ik heb dat het zo'n makkelijke hond is.. Hierna komt er dus nooit meer een husky bijvoorbeeld. )
Ik heb een 'achtige' want hij heeft geen papieren. Ik vind hem ontzettend leuk, hij is expressievol. Altijd blij(alleen niet 's morgens voor 10u

), loopt niet weg, is sociaal, gaat onwijs goed samen met mijn mechels(alle 4 die hij [heeft ge]kent), hij heeft een gevogelte allergie maar is verder kerngezond net als de meeste SPA. Hij is heel betrouwbaar bij kinderen en andere dieren, sloopt niet, super zindelijk enz enz. Dat hij wel eens wat eigenwijs is, nemen we op de koop toe. Daarnaast vinden wij hem mooi, net als veel SPA en een aantal molossers.
Als veel landen nou niet van die moeilijke en overdreven regels hadden met betrekking tot SPA , dan hadden we na Hippo zeker weer zo'n hond gewild. Wij gaan 1-3x per jaar naar het buitenland op vakantie/weekendje weg en de honden gaan bijna altijd mee. Vanwege Hippo kunnen we veel landen niet aandoen zoals bijv Frankrijk(en daardoor ook Spanje niet), Kroatië, Engeland, alle Scandinavische landen enz. Dat vind ik erg jammer.
Dat er hier een paar van die forumrellers zitten die SPA koste wat kost in een kwaad daglicht willen zetten, dat is heel treurig. Zoals ik op pagina 1 al schreef, buiten het forum om kom ik zelden mensen tegen die er bang van zijn. Helaas eerder het tegenovergestelde. Of zijn dat nou net die mensen met honden van 'makkelijke en/of kleine' rassen die een totaal gebrek aan controle hebben over hun hond