Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op de bank

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Op de bank

Ongelezen bericht door gyanty »

Pallas schreef:Cindy52: jammer dat je het afdoet als geneuzel. Iedereen voedt zijn/haar hond nou eenmaal anders op, en wij hebben gekozen voor honden niet op de bank. Gewoon, vanwege de haren. Waarom is het dan geneuzel als ik die regel wil handhaven?

Gyanty: Sira is 12,5 (maar nooit te oud om te leren)! Ik ga inderdaad nog wat langer blokkeren en natuurlijk belonen als ze in haar eigen mand ligt.

Verder laat ik het maar zo denk ik... ik voel er niet genoeg voor om tot correcties over te gaan als ik er zelf niet bij ben (je weet nooit welke bij-effecten het onbedoeld kan hebben) en tja, stofzuigen doe ik toch dagelijks dus dan ook maar de bank erbij. Goed leerpunt voor een volgende hond: ik ben niet consequent genoeg om uitzonderingen toe te staan ;)
Oh wees gerust, idd niet te oud om te leren. Wij hebben het met ex-asielhond Winnie ook gedaan. We kregen haar toen ze 9 jaar was, kwam uit een verwaarlozing en vond dat ze wel recht had op de bank haha. Daar dachten wij wat anders over. Maar je bent er niet met een paar weken barricaderen hoor. Dat duurt maanden/jaar..... Wij legde dus gewoon de eetkamerstoelen op de bank
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Indy ligt standaard op 'haar' tweezitsbank. Wij allebei een relaxt stoel.
Stel van marktplaats gehaald en klaar. Er zit al een gat in 'haar' bank. Was wel eens dekens vergeten.
Jammer hoor. Het huis en de spullen zijn er om ons te dienen.
Als hij uit elkaar valt ga ik wel weer een rondje marktplaats.
eniwouw
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eniwouw »

Onze pup wilde wij ook niet op de bank hebben. Met het idee dat ze wel eens behoorlijk groot/zwaar en sterk kon worden.

De katten mogen wel op de bank overigens.

In het begin sprong ze constant op de bank en werd het een soort van spelletje. Ook van alles erop gelegd. Aluminium folie haalde ze er gewoon vanaf en sprong daarna weer gewoon op de bank. Ook mandjes en van alles erop. Ze vond toch altijd een klein stukje waar ze de ruimte had de rest aan de kant te schuiven en erop te kunnen springen.

Toen bij de action zag ik een "puppy training fench" deze gekocht en om de bank heen gezet zodat ze er echt niet bij kon. Voor ons vervelend maar ze kon niet op de bank.

Na een tijdje hekje weg gehaald als wij op de bank gingen zitten om haar te leren dat ze best langs de bank mag liggen als wij er zitten. Maar dus niet op de bank mag.

Nu is t hekje ondertussen helemaal weg en springt ze er af en toe op als er even niemand in de huiskamer is. Maar zodra ze ons ziet of hoort springt ze er meteen weer af.

Zolang ze niks sloopt vind ik dit geen probleem. Het hekje staat nu achter de bank zodat de katten af en toe even rustig kunnen liggen in hun mandje zonder dat de hond ze lastig valt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

die puppy training fench heb ik ook ja. Ook nog een idee. Maar voorlopig blijken de ballonnen goed te werken. En ook de losse rugkussens plat op de bank leggen, werkt afdoende. Er zit progressie in!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”