Onze pup kregen we op geloof ik 13 weken, en we waren heel blij dat de fokker hem al gewend had gemaakt aan de bench
Niet eens zo zeer om het slopen, maar het was een behoorlijk druk manneke dat eigenlijk drukker werd naarmate hij teveel prikkels kreeg. Verplichte bench momentjes waren, besefte ik gaandeweg, goed voor hem en ons
Ideaal ook als we heel veel visite over de vloer kregen, ook dan vaak teveel prikkels in een keer. Dus op tijd even in de bench en daarna wel weer de jonge hond de gelegenheid gegeven om gewoon tussen de visite te lopen, ben nog steeds blij dat we het zo hebben gedaan en hebben kunnen doen omdat de bench er stond/staat.
Wij hebben wel redelijk snel de vrijheid gegeven en voordeel van de twijfel gegeven om hem los te laten. Soms met spijt, maar vooralsnog zijn de kussens hier altijd een doelwit geweest, en ik vrees dat we dat er niet uit gaan krijgen
De nachten was hij redelijk snel gewoon los in huis.
Bench staat er overigens nog steeds, hij is nu ruim anderhalf jaar oud, maar de andere hond des huizes ligt er ook graag in, en wederom bij teveel drukte is het wel handig als hij even de bench in kan. Puur omdat hij soms té druk wordt bij drukte en dat hij nadat hij rustig vanuit de bench de drukte heeft ervaren hij rustiger is als hij weer erbij kan.
N.B. hij is dan ook gewoon erg rustig in de bench en gaat niet lopen miepen dat hij er uit wil of aangeven dat hij opgesloten zit. Iets wat mij nog steeds wel verbaasd als we hem eens sporadisch even weer in de bench doen met deurtje dicht.
Blijkbaar toch altijd goed aangeleerd die bench
Tevens los van het pup zijn, vind ik het wel fijn dat een hond bench gewend is. Mijn vorige honden waren dat ook. En als je dan ergens bent en de match met andere honden is er niet zo, dan was het wel fijn om de hond even in een bench te kunnen zetten zonder dat er moord en brand werd gegild. Of bij een hondenkapper/dierenarts of vul maar in.