Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 of 2 honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik heb eigelijk altijd 2 honden of meer gehad onder andere omdat IK het gezellig vind maar mijn honden zitten dan ook nooit echt alleen als ik weg ben :ok: bij ons gaat het prima en zijn beide honden baasgericht hoor. hangt ook een beetje van jezelf af denk ik.

en wat betreft het onderbrengen. tsja wij gaan nooit echt lang weg en gaan ook nooit op vakantie omdat dat gewoon met 1 van onze honden niet gaat. het is een keuze die je maakt en ik heb dan ook voor 200% voor mijn honden gekozen.

als je geen moeilijke honden hebt kan je ze toch ook naar een pension doen of een dierenhotel als je weg gaat?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:Pension of hotel kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen hoor, dan moeten ze maar mee! Maar dat levert dus wel beperkingen op. Ook die breng ik graag in kaart voordat we een beslissing nemen.
tsja een hond levert altijd beperkingen op natuurlijk, maar ja dat is met kinderen ook. maar wat is de voornaamste reden dat je er een hond bij wilt en wat heb je daar voor over? dat is een hele belangrijke vraag die je jezelf moet vragen
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Wij hebben 2 honden en wat sociaal gedrag op honden gebied betreft is de jongste inderdaad grotendeels opgevoed door de oudste. Hoewel moeilijk trainbaar is het karakter van de jongste heel aanhankelijk.
Het feit dat hij moeilijker trainbaar is, is deels onze eigen schuld. We hebben de honden te weinig apart uitgelaten. En om goed te kunnen trainen met een hond moet je dat toch doen want dan heb je zijn onverdeelde aandacht.
Verder hebben wij geen problemen met een 2e hond gehad voor wat betreft het oppassen. In tegendeel, kennissen van mijn ouders hebben zelf ook een 2e hond omdat ze bij ons zagen hoe leuk dat is. En zij willen dan ook altijd oppassen. Dat geldt eigenlijk voor de meesten vrienden en kennissen die meer dan 1 hond hebben. Op de 1 of andere manier lijken zijn het allemaal makkelijker op te nemen dan de mensen met 1 hond (kan mij vergissen, dit is de ervaring die ik heb in mijn eigen omgeving).
Hoewel wel geleerd van de situatie (zou dingen dus anders doen in de toekomst) ben ik zeker heel erg positief over het hebben van 2 honden.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tja voor wat betreft het "onderbrengen" wordt het wat moeilijker, maar ik vind de voordelen belangrijker, 2 honden is super, ze hebben elkaar, spelen met elkaar, als ze even alleen moeten blijven zijn ze niet alleen..
Fangio was ook erg op mij gericht en ik had geen idee hoe dat zou gaan als er weer een 2e hond zou komen, de eerste dagen had hij alleen maar oog voor Chira maar alles weer rustig was kwam dat ook gewoon weer terug, het is dus niet zo dat je hond ineens veel minder aandacht of geen aandacht meer voor jou heeft ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wij hebben meestal meer dan 1 hond gehad en de band met de honden was net zo als dat we er maar 1 hadden het voegt alleen maar wat toe de honden hebben samen ook veel meer leut wel heb ik altijd gezien dat de pups de oudere hond een beedje nadoen dat is makkelijk met de opvoeding nu ook heb een hond van 4 en een pup van 9 weken die imiteert de hond van 4 helemaal eigelijk best grappig mischien toch over een jaar nummer 3 lol
maar wat je ook beslist je moet er zelf achter staan
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

onze orbis vraagt eigelijk heel weinig aandacht en ligt meestal in zijn mand bij de voordeur van zijn oude dag te genieten. en whooper loopt de ganzen avond met een bot rondjes te rennen, en als je dan een tik op zijn kont geeft vind hij het helemaal geweldig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik vind het ook heel makkelijk hoor, twee honden (alleen met uitlaten is het af en toe iets lastiger) maar ik kan me smakelijk vermaken als ik die twee samen in de tuin zie ravotten!!! heerlijk gewoon en daar hoef ik niet eens de deur voor uit om een kameraadje voor te zoeken. gewoon de achterdeur op en spelen kunnen ze. :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

nou vier kinderen 8O de drukte ben je dan in iedergeval aan gewend :mrgreen: hahahaha.

tsja buiten het plaatsen dan misschien kan ik me geen nadelen bedenken. Zoals martijn al zegt kan je wel het beste een reu/teef combinatie pakken. ik heb wel twee reuen en dat gaat ook hartstikke goed hoor, maar als je geen of weinig risico wil lopen is dat toch de beste combinatie.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Mickie schreef:Mickie is een heel gehoorzaam en makkelijk hondje, ontzettend lief, baasgericht, goed trainbaar, rustig in huis
Mickie is een halfzusje van Sypke. Goed he! 8)
twinkeltje
moderator

ja ik vraag me het ook af
ik lees hier vaak dat 2 teven vaak gaan vechten tot de dood volgt bah
ik heb zelf voor het eerst nu twee teefjes bij elkaar en schik toch wel een beedje kijk de kleine is nog pup dus nog niks aan de hand maar hoe over een jaar hoop dat het bij mijn rasjes meevald
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

tsja het kan altijd fout gaan bij iedere combinatie maar het kan ook goed gaan. je moet ook ff kijken naar je eigen honden en wat voor karakter er in zit. ik heb echt twee "moeilijke" rassen en toch twee reuen en het gaat perfekt. ze zijn elkaars maatjes, maar ja het had ook fout kunnen gaan. moeilijk van te voren te zeggen. maar de combi reu/teef is in de meeste gevallen de minst risicovolle combinatie. maar je kent je hond zelf het beste natuurlijk :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

wij hebben ook een hele tijd naar een tweede hond gezocht stonden ook bij diverse fokkers op een wachtlijst.
maar wij durven het niet aan met balou.
ze is 7 jaar alleen hier geweest en ze accepteert alleen de honden van me ma en van me vriendin hier binnen.
we zijn bang dat het met een pup misschien verkeerd gaat binnen en al is het misschien hartstikke leuk een tweede pup erbij kijk goed na je eerste hond hoe die is en verder.......
dus wij hebben besloten om er geen puppie bij te nemen we geven balou lekker verder een goed leven.
denk er goed over na en succes.

groetjes sil en balou
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

heb er ruim 4 jaar over gedaan voor ik de knoop doorhakte en amy erbij kwam..ben er vreselijk blij mee, maar dat had ook andersom kunnen zijn natuurlijk. ozzy heeft een reuze fijn karakter, en ik denk dat ik daarom toch het besluit genomen heb.
lastig wel om 2 honden onder te brengen als het even niet anders kan.. was minder problematisch dan met alleen ozzy.
fijn is dat - als ik er niet ben - ze elkaar hebben als gezelschap.
ook een leuke bijkomstigheid is dat ozzy weer lekker aktief geworden is dankzij dat kleine rooie spook (ja!)
ik kan eigenlijk zeggen "had ik veel eerder moeten doen" .
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Twee honden zijn leuk zolang de combinatie maar goed is. Nina en Tarzan zijn helemaal niet leuk samen. Ook niet vervelend ofzo, maar ze hebben weinig tot niks aan elkaar. Chaya en Nina zijn echt dol op elkaar en het zou bijna zielig zijn die van elkaar te scheiden.
Dus let er goed op met wat voor honden je hond het best overweg kan, en uiteraard ook wat jouw voorkeur is. Nina kan bijvoorbeeld niet goed met kleine hondjes: er zal hier dan ook nooit een klein hondje bij genomen worden zolang ik Nina heb.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mickie schreef:Pension of hotel kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen hoor, dan moeten ze maar mee! Maar dat levert dus wel beperkingen op. Ook die breng ik graag in kaart voordat we een beslissing nemen.
Mijn honden leggen mij geen beperkingen,het is gewoon een ander maar mooier leven.Het is een keuze die je maakt,ik koos voor de onvoordelijke liefde en trouw van mijn furbabies en dat is alles waard! ;)
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat je beter een dominantere teef erbij kunt nemen als Mickie vrij onderdanig is. Dan is de rangorde duidelijk. Als je een ander makkelijk (voor jou) hondje erbij zet hebben ze misschien constant een machtsstrijd. Ik zou een goede fokker kiezen en met hem/haar overleggen en uitleggen wat je voor hond zoekt.
twinkeltje
moderator

o met meer gaat het dus goed een mooie rede voor numero 3 thanks martijn dit laat ik hier mooi eff lezen :-D
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

maar als je een pup kiest weet je toch nooit zeker of ie altijd onderdanig of juist dominant zal worden, en bij twee onderdanige honden zal er toch ook een onderlinge strijd komen, wat er kan er maar 1 de... zijn.

Ik heb zelf een hele onderdanige teef, uit turkije. En dan echt zeer onderdanig, is er een groep honden dan is zij de l#l zeg maar. Nooit iets afpakken en alles laten afpakken ed. Daar heb ik nu een reutje bij en je ziet haar er beter van worden. Ze is de reu de baas, niet dat er ruzie is en als hij een speeltje heeft pakt ze het ook niet af. Ze heeft ook iets meer zelfvertrouwen want als er nou een russel aan haar staart hangt gromt ze, daarna rent ze weg hoor maar eerst liet ze het allemaal maar toe.
Ook zij speelde meestal alleen met teefjes (kan ook toeval zijn) maar een reutje erbij gaat echt top hoor.
Het reutje is ook nog niet zo'n baasje, maar misschien komt dat nog.

Nu even een vraag voor mezelf.

Ik heb dus nu een onderdanige teef (zelfs naar de kat) van 4 jaar en een boxerreu van 7 maanden.
De boxer is onderdanig naar oudere honden maar bij pups gaat ie ineens het baasje spelen en dan wordt het welleens vechten als de ander dat niet pikt, en hij lijkt het geinig te vinden. Maar als de ander weer sterker is geeft ie het als snel op en gaat op zijn rug, hij is niet gek.

Toch heb ik het idee dat ie aardig bazig gaat worden, omdat hij erg sterk zal worden en dit straks ook van zichzelf weet (hopelijk hou ik hem dom) en hij wordt heel bazig en een ruzie is leuk als de ander zwakker is.

Stel nu (even dromen) dat ik er over een paar jaar nog 1 wil, en weer een grote hond, waar kan ik me dan het beste op richten, een teef of reu.
twee reuen gaan misschien vechten om de teef en anders twee teven mot.

groetjes majelle
majelle
Zeer actief

Oja opvang is best moeilijk. Elmas kan ik zo wel kwijt maar Bikkel is lastiger omdat ie sterker is en drukker. Maar ze kunnen ook goed alleen zijn en met zijn tweeen spelen ze ook als ik weg ben, zie ik aan mijn huisraad.
Maar ben je nu vaak weg, en breng je de hond vaak ergens onder? of valt het wel mee, en kun je ze ook samen alleen laten?
succes met beslissen, lijkt me ook wel druk hoor twee honden en 4 kids.

groetjes majelle
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mickie schreef:
majelle schreef:maar als je een pup kiest weet je toch nooit zeker of ie altijd onderdanig of juist dominant zal worden
Een goede fokker kan dat (evt met behulp van puppytest) redelijk betrouwbaar voorspellen. Daarbij komt dan nog de opvoeding natuurlijk, daar hangt ook veel van af. Wat er in zit hoeft er niet altijd uit te komen, dat geldt voor zowel goede als slechte eigenschappen.
Ik zoek een goede hond van een goede fokker en ik vind mezelf best een goede baas die een goede opvoeding kan geven 8) (pochpoch).
Je kunt het alleen voorspellen in de extremerer gevallen waaruit blijkt dat de pup dus superonderdanig of juist superdominant is. Hier is de Campbell test gedaan en een paar honden die als erg dominant getest waren zijn dit toaal niet geworden en andersom. De opvoeding en mn de leefonstandigheid (hond alleen of meerdere) spelen een veel grotere rol naar mijn mening. In een enkel geval klopte het wel, we hadden een heel dominant reutje en dat kwam er ook uit na dat hij een jaar geweest was.
Verder hebben we er nog eentje, die zich heel dominant (staart omhoog, stijf lopen ed) gedraagt, maar weet niet echt wat het is. Ze laat zich erg de kaas van het brood eten.
Vwb een 2e hond, daar kan ik kort over zijn, ik had maar van 1 ding spijt en dat was dat ik het niet eerder had gedaan. De praktische bezwaren verdwijnen heel snel als je ziet hoe je hond er van opknapt.
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ik merk dat ook wel met oppassen hoor. Mijn oma wil sinds zij geen hond heeft wil ze graag Elmas in huis maar Bikkel nooooiiit. :mrgreen:

Succes met je beslissing.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mickie schreef:
Inge O schreef:of ligt je keuze qua ras al vast?
Wat dacht je... :roll: eens een stabij... altijd een stabij ;) !
Inge O schreef: trouwens, mickie, dat met die 'elkaar vermoordende teven :GR :GR ' moet je ook wel met een korrel zout nemen hoor, het is echt niet de regel dat het mis moet gaan. kán misgaan, maar als ze qua leeftijd en gedrag niet te dicht bij elkaar liggen gaat het meestal wel goed hoor.
Dit stelt me toch wel enigszins gerust :P .
Daar komt nog bij dat de Stabij een niet echt moeilijk ras naar andere honden toe is toch?
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik vond het een genot voor de honden om met zijn tweeen te zijn.
Dat de match met de tweede (volwassen ) hond en ons ( jonge) gezin niet geweldig bleek laat ik dan buiten beschouwing.
Wij gaan na deze ervaring wederom voor een hond erbij.
Nu nog niet, maar het gaat geen jaren duren.
Inderdaad een teefje bij onze reu.
Nadelen: inderdaad moeilijker onder te brengen in ons geval.
We zullen nog harder moeten zoeken naar een geschikte vakantieaccomodatie, en extra drukte in huis, je komt nergens meer aan toe omdat die honden zo leuk zijn.
majelle
Zeer actief

AHA!!!!!!!
nog een paar jaar kijken wat Bikkel wordt en dan op naar een bullmastif, als ik nog het huis ervoor vind natuurlijk ;)

groetjes majelle
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mickie,

Zoals jij je eerste teef beschrijft, lijkt die qua karakter heel veel op Saar (onze oudste, wij hebben goldens). Alleen maar braaf, alleen maar lief, alleen maar doen wat jij wil. Ook trok ze buiten meer naar teven dan naar reuen.
Wij hebben er - toen Saar 2 was - een teefje bij genomen. En de kleine hàd me een paar ondeugende oogjes, zoooo zeg (ik heb een dag op de puppen gepast toen ze 7 weken waren, en degene die later Miep bleek te zijn, was niet het onderdanigste hondje uit het nest). Ik nam dus aan, dat de kleine al snel de baas over Saar zou zijn.

Afijn, Miep kwam bij ons in huis. Overdag vond Saar het helemaal geweldig, zo'n baby-speelgoedje. 's Nachts vond ze het iets minder geslaagd. De honden slapen bij ons op bed, en zodra die die gekke pup die eerste nacht ook op bed kwam, is Saar gevlucht. Ging op de gang liggen, ging zelfs naar beneden. Tweede nacht ook. Derde nacht is ze op ons aandringen een half uurtje op bed blijven liggen. Daarna ging ze naar de logeerkamer, en ging daar op bed liggen :cry:
En de vierde nacht - ik stond echt al op het punt om maar naar de logeerkamer te verkassen, of om de pup dan maar te leren beneden te blijven - ging het goed!

En ik werd steeds meer bevestigd in m'n overtuiging dat Miep wel heel snel het roedelleider-stokje zou overnemen. Maar dat gebeurde niet. Dat kleine ding liep Saar overal achterna (af en toe tot vervelends toe wat Saar betreft, maar die was dan weer te lief en netjes en ging dan maar weer zuchtend met het kleine ding spelen).
En nu - Miep is intussen anderhalf jaar oud - is het nog steeds Me and my shadow. In ons geval is Saar moedertje gaan spelen. En Miep? Die vind het wel makkelijk zo. Gaat keurig 'klaar' zitten als Saar haar weer eens schoon moet maken. Gaat buiten lekker ongegeneerd op iedere hond af. Als het haar te heet onder de pootjes wordt, dan helpt Saar haar wel (dat gebeurt dus ook, Saar gaat die andere hond dan vreselijk lopen afleiden door uit te dagen en te gaan sjezen enzo, zolang ze maar van haar babietje afblijven)

Ik besef wel heel goed dat wij een combi uit de loterij hebben hoor. Maar wat ik dus wil zeggen is dat - juist omdat je eerste teef zo'n braverik is - het juist met een teefje erbij ook kan uitgroeien tot een moeder/dochter relatie. Als Miep ergens anders - in haar eentje - was opgegroeid, dan was het een heel ander hondje geworden. Eentje die nog wel eens stoute dingen zou uithalen (probeert ze nu ook nog wel eens hoor, maar Saar komt ons dan heel snel waarschuwen :-D :-D :-D )

Succes met de beslissing. Voor een tweede zou ik in elk geval gaan, ik kan er geen nadelen in ontdekken. Alleen maar voordelen!
Marion.

Vergeet ik nog te zeggen:

Als de tijd komt dat Miep het stokje gaat overnemen (dat zal best ooit eens gebeuren), dan durf ik er heel wat onder te verwedden dat dat zonder bloedvergieten gaat gebeuren. En dat komt dus weer door het karakter van Saar.

M.a.w: kijk naar je hond. Van de pup weet je niet hoe die uitgroeit qua karakter (ook de fokker zal dat nog niet kunnen), maar van de hond die je al hebt kun je wel het één en ander voorspellen...
Marion.

Martijn schreef:Ik ken twee teven die 5 jaar dikke vriendinnen zijn geweest om dan van de een op de andere dag een bloedbad aan te richten waarbij ze meteen niet meer in een huis konden wonen. Dat zul je bij reuen niet snel zien.
Daar heb je wel gelijk in Martijn, als er 2 van het vrouwelijk geslacht gaan vechten dan wordt het gemeen. Dat is bij het menselijk ras ook zo (ik kom uit een 3 Mädel-haus, dus ik kan erover meepraten :mrgreen: ).
Toch bekijk jij het erg vanuit het feit dat er 1 - de oudste - persé de roedelleider zal en moet zijn, en wil blijven. En de ander zal en moet en wil die positie overnemen. In ons geval is dat niet zo, dat weet ik zeker. En dat komt dus door het karakter van Saar.

Het algemene verhaaltje over dat een teef-reu de beste combinatie is, gaat niet altijd op denk ik. Gewoon kijken naar je eerste hond, dat lijkt me het verstandigst. Ook in Mickie's geval ;)
felicia
Zeer actief

Re: 1 of 2 honden?

Ongelezen bericht door felicia »

Mickie schreef:Ik zit ernstig te twijfelen over een tweede hond. Aan de ene kant lijkt het me erg leuk en zie ik het helemaal zitten. Aan de andere kant zie ik een aantal problemen, onderbrengen bijvoorbeeld. Als ik eens een dagje weg moet (of langer) zijn er vrijwilligers genoeg die Mickie te logeren willen hebben, met twee hondjes zullen ze minder happig zijn denk ik.
Mickie is erg baasgericht, da's fijn, maar ik zie erg vaak dat twee honden zich meer op elkaar richten en dat met name de nieuwkomer veel eigengereider is en zich van de baas minder aantrekt. Ik ben met Mickie gewend geraakt aan een supergehoorzaam kameraadje, gaat die tweede geen problemen opleveren?

Wat zijn jullie ervaringen? Oftewel: welke voor- en nadelen zitten er aan het bezit van 2 honden?
wij hebben 3 honden en ze zijn allemaal baasgericht.. toen ik ayka kreeg hadden we 4 honden en ayka is de hond die het meeste naar mij toetrekt, ligt er een beetje aan hoe je hem opvoedt denk ik.. ik heb ayka toen heel veel apart meegenomen naar allerlei dingen.

ja met oppas regelen dat gaat bij ons dus eigenlijk niet.. ze kunnen we makkelijk een avondje thuis blijven, maar met vakantie gaan ze altijd mee tenzij er iemand thuisblijft die op de honden wil passen.

je moet wel je aandacht gaan verdelen, dus ben je "meer" tijd kwijt aan je honden, soms de een mee dan de ander..aan de andere kant is het ook erg leuk omdat ze idd een kameraatje aan elkaar hebben en dus lekker samen kunnen spelen enzo..

oja en het zijn allemaal teefjes en alledrie dominante krengen maar we hebben nog nooit problemen gehad, weleens een onderonsje maar verder niet..

hoop dat ik een beetje duidelijk ben?
Afbeelding
Marion.

Mickie schreef:Niemand voor- of nadelen tegengekomen die pas achteraf duidelijk werden? Ik wil graag een objectieve afweging kunnen maken, dus aub eerlijk zijn ;) .
Echt niet! Twee honden is zoveel leuker dan 1 hond, het is echt genieten. Tv kan de deur uit ;)
Maar als je met oppas zit, dan zou dat wel een probleem kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen met maar 1 hond er tegenop zien als ze ineens 2 honden te logeren krijgen. Bij ons speelt dat niet, want hier gaan ze zelden naar een oppas. Vakanties worden aangepast aan de hond...
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Martijn schreef:
Mickie schreef:
Martijn schreef:En je het acceptabel vindt dat je een teef gaat herplaatsen als het toch fout gaat.
Het kan altijd fout gaan, welke combinatie je ook maakt. Ik kijk naar mijn hond en zie dat ze reuen consequent afsnauwt en er niets van moet hebben, en wel speelt met teven.
Ja..het kan altijd fout gaan.
Ik kan ook in huis een vliegtuig door het raam krijgen maar het gebeurt sneller als ik op de landingsbaan ga staan.
Maar als twee teven besluiten dat de andere weg met dan moet ze ook weg. Bij een reuenconflcit heb je iets meer ruimte.
Haha, die vergelijkingen die jij maakt :-D Echt super!
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Marion.

Martijn schreef:En je het acceptabel vindt dat je een teef gaat herplaatsen als het toch fout gaat.
Martijn! Wat kijk je nou toch weer in een tunneltje? Eerlijk gezegd denk ik dat het vaker goed, dan fout gaat. De ideaalste combi is normaal gesproken een reu-teef, maar ik weet heel erg zeker dat bij mijn teef een reuen-pup minder goed zou passen hoor. Ondanks alles wat de geleerden erover zeggen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”