Heb je daar een speciale riem/tuig/stellage voor?

Moderator: moderatorteam
Hm, dat zie ik met een Saluki nog niet zo gebeuren.Paisley schreef:Helemaal niets.![]()
Heel veel doen eigenaren doen dat met hun Saluki. De eigenaresse van de dekreu ook. Ze leeft nog steedsNanna schreef:Ik kan je nu al vertellen dat een Saluki lopen maast de fiets NIET leuk gaat vinden.
Boooooooooring.
En als ie een kat ziet lig jij hoe dan ook op je bakkes![]()
Windhonden moeten het veel meer van sprints hebben. Even lekker rauzen en daarna weer onder zeil op je prinsessenbed
En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
Werkt uitstekend... zelfs met Xavi en die stijgt soms nog net niet op...met een springer ga je niet op je snuffert zolang je blijft fietsen.
Over de kopblondie schreef:En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
Werkt uitstekend... zelfs met Xavi en die stijgt soms nog net niet op...met een springer ga je niet op je snuffert zolang je blijft fietsen.
Caat* schreef:Over de kopblondie schreef:En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
Werkt uitstekend... zelfs met Xavi en die stijgt soms nog net niet op...met een springer ga je niet op je snuffert zolang je blijft fietsen.Gelukkig zelf niet meegemaakt maar wel iemand anders met onze reu
![]()
Al denk ik dat dit ook afhankelijk is van het gewicht van de hond naast de fiets. Bij 30+ kilo heb je geluk als je niet over de kop gaat wanneer de hond flink in de remmen gaat, met iets minder gewicht (tot 25 kg) valt het meestal wel mee.
Haha, ik denk ook dat dat wel dolle pret gaat worden.Heavy schreef:Ik denk dat een Saluki na een uurtje Schapendoes ook wel moe en voldaan is
Ik fiets met Jip aan een jachtlijntje in mijn hand .
Ik vind fietsen met Jip heerlijk precies het goede tempo en hij is niet zo zwaar en sterk dat ik bang hoef te zijn dat het fout gaat.
Met Heavy heb ik een tuig nodig en gaat het toch minder ontspannen dus die laat ik liever los naast de fiets lopen. Ik ben benieuwd hoe hard je wel niet moet fietsen om een Saluki blij te maken ?
blondie schreef:En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
Ja maar wel met beide handen aan het stuur. Want ze loopt onder appel naast me en de lijn is alleen voor de zekerheid.sjm schreef:Maar heb je dan de riem in je hand tijdens het fietsen?
Dat deed Izzy ook in het begin, maar ik kwam er achter dat ze heel subtiele signalen gaf voorafgaand. Langzamer rennen, steels opkijken...wolvster schreef:Ik heb Murdock aan het Julius K9 tuig met de riem aan de hand naast de fiets. Hij trekt nooit, maar gaat af en toe in de remmen (voor een grote boodschap die blijkbaar altijd tijdens het fietsen moet...).
Meeslepen... tenminste je kukelt niet voorover als je dat bedoelt. Xena had dat altijd die ging ineens op de rem als ze moest poepen dan hupte ze dus mee tot ik stilstond... dat is de veer he die erin zit. Je krijgt geen klappen op je frameblondie schreef:En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
Echt niet... de hond heeft er last van maar de fietser echt niet. Xantos was 35 kg en die deed t ook weleens... geen probleem dusCaat* schreef:Over de kopblondie schreef:En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
Werkt uitstekend... zelfs met Xavi en die stijgt soms nog net niet op...met een springer ga je niet op je snuffert zolang je blijft fietsen.Gelukkig zelf niet meegemaakt maar wel iemand anders met onze reu
![]()
Al denk ik dat dit ook afhankelijk is van het gewicht van de hond naast de fiets. Bij 30+ kilo heb je geluk als je niet over de kop gaat wanneer de hond flink in de remmen gaat, met iets minder gewicht (tot 25 kg) valt het meestal wel mee.
Je kunt niet ontkennen dat het gebeurt, ik kon die persoon zelf van het asfalt schrapen hoormalinois schreef:Echt niet... de hond heeft er last van maar de fietser echt niet. Xantos was 35 kg en die deed t ook weleens... geen probleem dusCaat* schreef:Over de kopblondie schreef:En wat als, zoals Aki gisteren, de hond ineens in de remmen gaat? Wat doet dan de fiets als de hond aan een springer zit?malinois schreef:Aan t tuig aan de springer en een halsband met lijntje in de hand voor paaltjes etc.
![]()
Wat ik al zei ik stijg bijna op zo af en toe... dan vliegen we de wielrenners voorbij... (dat mag het eerste stuk van me) maar juist dan zit je heel stevig. Pas als je stopt met fietsen cq bijna omvalt qua snelheid dan wordt t minder stabiel. Dus ik ontken t idd wel want ik heb t nog niet meegemaakt, gezien of gehoort....Caat* schreef: Je kunt niet ontkennen dat het gebeurt, ik kon die persoon zelf van het asfalt schrapen hoor![]()
Ik zeg ook niet dat het altijd gebeurt. Alles is afhankelijk van de snelheid waarmee je fietste en hoe abrupt de hond in de remmen gaat en blijft. Ik geef alleen aan dat het wel kan en dat ik dat ook eens heb meegemaakt met iemand.