Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rollijnen
Moderator: moderatorteam
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Re: Rollijnen
Ik heb ze met koord. Die lopen soepeler.
Met lint heb ik ook gehad maar ik had het idee dat ze echt kracht moesten zetten om een metertje verder te lopen.
Met lint heb ik ook gehad maar ik had het idee dat ze echt kracht moesten zetten om een metertje verder te lopen.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Scheelt dat ik een herder heb, dus geen last van dat er wat meer kracht op moet staan. (Zat me namelijk serieus af te vragen waarom ik die ervaring niet deel, duh.
)

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb zowel lint als koord voor Mies. De koord is langer (8 t.o 5 meter) en gebruik ik soms op wandelingen in bos of over strand waar ze niet los mag. Ik vind de lint fijner, die gebruik ik voor de rondjes in wijk/park. Lint rolt idd iets minder soepel uit maar ik vind dit juist fijn. Koord gaat hier op de 1 of andere manier sneller in takjes of hondenpootjes vastzitten.
Ik heb ooit 1 keer iemand bijna laten vallen die erin liep. Maar we liepen samen op dus ik snap nog steeds niet waarom ze opeens de lijn inliep
Bij passanten (mens en/of hond) haal/roep ik Mies binnen of laat haar stilstaan en loop zelf in. Bij niet goed genoeg luisterende honden (Diem
) gaat er geen flex aan, dat vind ik inderdaad gevaarlijk. Als Diem een sprintje trekt of als we een buurtende hond hebben haal ik hem binnen aan de lange lijn die ik gewoon kan vastpakken zonder mijn handen open te halen of ik zet mijn voet erop.
Ik heb ooit 1 keer iemand bijna laten vallen die erin liep. Maar we liepen samen op dus ik snap nog steeds niet waarom ze opeens de lijn inliep

Bij passanten (mens en/of hond) haal/roep ik Mies binnen of laat haar stilstaan en loop zelf in. Bij niet goed genoeg luisterende honden (Diem

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb ze met lint omdat die beter zichtbaar zijn (denk ik).
Moet nu een nieuwe hebben van 8 meter want er is er 1 stuk en ik vind flexi's erg fijn!
Moet nu een nieuwe hebben van 8 meter want er is er 1 stuk en ik vind flexi's erg fijn!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb ook die met koord. Met lint is naar met regen. Ik had er wel een met lint maar niet meer dus. Ook scherp trouwens, dat lint 

- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Wij hebben nu eentje met koord, maar we willen graag eentje met reflecterend lint omdat we altijd in het buitengebied lopen waar het dus erg donker is. Zelf lopen we dan ook met een reflecterende jas aan. Spelen aan de riem gebeurd alleen als de andere hond los is, anders lopen we door.
Groetjes Ella & Cooper 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik heb ze allebei, maar die met koord voelt veel prettiger en sterker. Ik gebruik hem maar zelden en niet waar andere honden in de buurt zijn. Wanneer er toch iemand in de buurt komt zorg ik dat hij zo ver mogelijk ingerold is. Vind het best gevaarlijke dingen inderdaad.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ah, dat verklaart hetalinelaila schreef:Haha sorry, ik bedoelde het niet fel hoor. Ik was in gedachte bij een situatie van laatst. Vrouw met boomertje en chihuahua die ze aan de flexi allebei op Sem af liet gaan, maar daarbij draaide die chihuahua ook rondjes om mijn benen en zat ik dus vast. En Sem werd wat geïrriteerd, omdat hij geen afstand kon nemen.HillieS schreef: Rustig maarDit gebeurt bij 1 persoon, ik klik daarna Yara over het algemeen los. En als ze niet los kan daar, dan wordt er ook niet gespeeld hoor. Daarbij loop ik als het wel gebeurd achter haar aan, en raakt de persoon in kwestie nooit verstrikt in de lijn. De lijn zit dan alleen even voor 5 seconden achterlangs die persoon.
Met andere woorden, ik hannes ook niet met de lijnen.
Maar had dus niks met jouw tekst te maken, sorry

Nee dat laat ik dus niet gebeuren juist vanwege onhandige situaties die kunnen ontstaan

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Ik heb er 1 met lint want ik heb er geen vertrouwen in dat die met koord Babs kan houden. 

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook voor het eerst een rollijn, 1 van 10 meter en het is lint.
Gaan deze week een paar dagen wandelen en ook in aanlijngebied waar druk gecontroleerd word en zo heeft ze toch beetje ruimte!
Gaan deze week een paar dagen wandelen en ook in aanlijngebied waar druk gecontroleerd word en zo heeft ze toch beetje ruimte!
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vorige hond heeft 8,5 jaar lang met een koord van 5 mtr gedaan. Nooit problemen mee gehad.
Maylo had ook een koord toen ik hem kreeg, maar na een paar dagen schrok hij van een meerkoet en wilde het op het rennen zetten waarop ik met mijn domme kop direct op de stop drukte en toen is het koord gerafeld, nu heeft hij er 1 van lint van 8 mtr.
Ik heb bij Maylo gekozen voor lint ivm zijn gewicht voelt net iets veiliger.
Izzy heeft de oude lint 5 mtr van de hond van mijn ouders gekregen, dat ding is is denk ik al een jaar of 6 oud maar doet het prima, ze weegt dan ook bijna niks.
Ik heb overigens nog nooit gehad dat ze tegen mensen op renden met de riem, hoogstens in de knoop in geval van een derde hond erbij maar ze hebben zich gewoon maar te gedragen aan de riem.
Maylo had ook een koord toen ik hem kreeg, maar na een paar dagen schrok hij van een meerkoet en wilde het op het rennen zetten waarop ik met mijn domme kop direct op de stop drukte en toen is het koord gerafeld, nu heeft hij er 1 van lint van 8 mtr.
Ik heb bij Maylo gekozen voor lint ivm zijn gewicht voelt net iets veiliger.
Izzy heeft de oude lint 5 mtr van de hond van mijn ouders gekregen, dat ding is is denk ik al een jaar of 6 oud maar doet het prima, ze weegt dan ook bijna niks.
Ik heb overigens nog nooit gehad dat ze tegen mensen op renden met de riem, hoogstens in de knoop in geval van een derde hond erbij maar ze hebben zich gewoon maar te gedragen aan de riem.
- kipo
- Zeer actief
Ik gebruik al 10 jaar flexen met koord. Ook voor een reu van 50 kg. De enige gewonde die in die tijd gevallen is, ben ik zelf. Een lelijke brandwond in beide knieholte omdat die lummel besloot dat ie de gekke 5 had en dus níet luisterde toen ik maar hem brulde dat ie aan de andere kant langs moest. (Ja dat was een perfect bekend commando voor hem, wat hij normaal ook altijd opvolgde).
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik wist niet eens dat er verschillende soorten waren. Ik heb sinds ongeveer een half jaar een flex met koord van 5 m.
Eigenlijk alleen maar voor als Bo loops is of andere keren dat ik niet naar het losloopgebied wil. Bevalt me prima!
Eigenlijk alleen maar voor als Bo loops is of andere keren dat ik niet naar het losloopgebied wil. Bevalt me prima!