Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rust vóór we gaan wandelen? Update p2: the story continues..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Rust vóór we gaan wandelen?

Ongelezen bericht door maitestar »

Is het geen idee om een ip-camera neer te zetten zoals een Foscam.
Dan vraag je of de buren gelijk een melding willen maken als je honden blaffen, dan kan jij naar ze toe met je telefoon en ze kunnen dan live zien dat het niet jouw honden zijn.
Groetjes,
Wendy
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:Stom toch? Heb je twee honden, vinden ze het geen probleem, maar bij drie is er een reden om te zeuren.

Wat je kunt doen mbt de rust, daar heb ik wel ideeën over maar het kost even tijd en je zal het hond voor hond aan moeten leren. Ik zou iets dergelijks als een 'zit-matje' creëren in je gang. Daar kun je ze dan naar toesturen om te gaan zitten. Dat veelvuldig belonen zodat er niet getwijfeld wordt van dat matje af te komen. Daarnaast kun je ze leren om rustig te blijven zitten bij de deur naar de gang. Dat als jij die deur opent, het niet direct betekent dat ze met z'n drieën door die deur mogen stormen. En je gebruikt jachtlijnen toch? Dan kun je ze zelfs nog leren hun hoofd vanaf hun zitmatje door de lijn te steken. Zo maak je het weggaan van voren af aan een oefening. Jij kunt bij de deur gaan staan, de deur rustig openen, de honden een voor een naar hun zitmatje sturen, ze allemaal hun hoofd door de lijn laten doen en ze mee naar buiten nemen. Ik zou trouwens beginnen met oefenen met de hond die het minste ophef maakt in de gang bij het uitgaan. Als je die stabiel hebt kun je makkelijker de andere twee erbij nemen. En het kan allemaal met de clicker :)
:ok:
Dat is wel een goeie!
Ik heb ze vandaag allemaal naast elkaar laten liggen in de woonkamer. Toen zelf rustig de tas ingepakt, jas aangedaan en met riemen naar de honden gelopen. So far so good, maar zodra de lijnen om waren ze weer mochten bewegen was het weer een gekkenhuis :LOL: Volgende keer dus van te voren iets dichter bij de deur zetten, dat is wel een idee. Dat matje zou jij dan al in de gang leggen dus?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

maitestar schreef:Is het geen idee om een ip-camera neer te zetten zoals een Foscam.
Dan vraag je of de buren gelijk een melding willen maken als je honden blaffen, dan kan jij naar ze toe met je telefoon en ze kunnen dan live zien dat het niet jouw honden zijn.
Melding maken op het moment dat ze iets horen heb ik ze al eens gevraagd maar doen ze niet :ugh: Alleen als ik er zelf naar vraag "horen jullie nu iets?" antwoorden ze soms, en soms ook niet. Vaak blijft het dus tijden stil om dan ineens weer een preek te ontvangen over de enorme overlast. Vreemde mensen zijn het, ik krijg steeds meer het gevoel dat ze niet eens echt een oplossing willen ofzo :scratch: Maar goed, ze kunnen mij niet beschuldigen van nalatigheid in dit geval :wink:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, in de gang. Je kunt er zelfs nog een oefening van maken dat ze pas op aanvraag je voordeur uit mogen, één voor één.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou me er werkelijk niet druk om maken als ik jou was. Je veroorzaakt geen overlast. Punt. Dus hoef je ook niet van alles te bedenken om niet bestaande overlast weg te nemen. Wat je voor je eigen gemoedsrust kunt doen is de andere buren benaderen, dus niet de klagers maar de anderen. Heb het hier ook wel eens gehad dat nieuwe bewoners bij blaffende honden maar klakkeloos aannamen dat het die van mij waren, want het waren er immers zoveel. Waarop de overige buren zeiden, die van haar blaffen echt niet, nooit. En klaar alweer.
Als de buren weer bij je komen zou ik simpel zeggen, het zijn niet die van mij, u moet een verdieping lager zijn succes. Zoals anderen al aangeven kan de WBV niets zonder een opgebouwd dossier, en dat kan er niet komen want jouw honden blaffen niet.
Dus relax maar, maak je niet druk en voel je niet verplicht om als een gekooid vogeltje te leven in je eigen huis. Jij en je honden mogen normaal gedrag vertonen in je eigen huis en zelfs nog wel eens af en toe uit de band springen. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ja, jullie hebben wel gelijk dat dit eigenlijk zwaar overdreven is en we wel gewoon moeten kunnen leven in dit huis. Gelukkig heeft de buurvrouw die zelf wel (onbewust) bevestigd inmiddels :mrgreen:

Vorige week was ik vanaf 9 uur weg, en zou niet weten hoe laat ik weer thuis zou zijn dus m'n moeder gevraagd om de honden op te halen zodra zij vrij was van haar werk (half 3). Dit is eens in de 3 maanden dat ik zo'n dag weg moet, maar had er vertrouwen in dat dit kan zonder dat de honden tekeer gaan. Dit klopte, m'n moeder had de auto voor het complex geparkeerd (dan horen de honden haar niet aan komen) en was nog richting de parkeerplaats achter gelopen, honden waren gewoon stil. Ze sloegen pas aan toen ze de voordeur open deed :ok: Goed, ik eind van de dag de honden opgehaald bij m'n ouders en weer richting huis. Toen ik ze uitliet kwam ik toevallig de buurvrouw tegen die zich vol vriendelijkheid op de honden stortte en ze even wilde aaien. Ik had toen net sinds kort gemerkt dat de onderburen hun Stafford pup weer hebben weggedaan, dus meteen van het moment gebruik gemaakt om de buurvrouw te vragen of ze nog last heeft van de honden. Nou nee, eigenlijk helemaal niet meer! Vond ze heel fijn en ze bedankte me dat ik actie had ondernomen, ze vond het fijn dat dit zo onderling geregeld kon worden :mrgreen: Toen ik vertelde dat ze waarschijnlijk de honden van de onderburen heeft gehoord ontkende ze dat. Ze hoorde het verschil en die van de onderburen hoorde ze nooit uren achter elkaar, de mijne wel :80: Nogmaals, dit was voor het eerst in 3 maanden dat ze uberhaupt uren alleen zijn. Maar die middag had ze ze niet gehoord, vond ze heel prettig! Nouja, het drong echt niet door dat het echt niet mijn honden zijn, maar ze is me wel enorm dankbaar dat ik het heb opgelost :19: :mrgreen: Ik geloof dat we weer adem mogen halen..
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Re: Rust vóór we gaan wandelen? Update p2

Ongelezen bericht door Hilde »

Nou, fijn! Stom dat ze er niet aanwil dat het jouw honden niet zijn.
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Wat lijkt me dat frustrerend als iemand er maar niet aan wil dat het jou honden niet kunenn zijn. Jammer dat de oplossing is dat de onderburen hun hond maar weer weg hebebn gedaan. Maar je kunt wel weer wat rustiger ademhalen :flower:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

he paranoia kipje, adem in-adem uit. Je geeft zelf al aan: jouw honden zijn het niet. Oftewel: jij veroorzaakt geen probleem.

Niemand klaagt behalve enigszins zwakbegaafde buren en dan ben jij bang voor de woningbouwvereniging? Popje toch...!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:he paranoia kipje, adem in-adem uit. Je geeft zelf al aan: jouw honden zijn het niet. Oftewel: jij veroorzaakt geen probleem.

Niemand klaagt behalve enigszins zwakbegaafde buren en dan ben jij bang voor de woningbouwvereniging? Popje toch...!
:LOL:
Nouja ik ging nog serieus twijfelen ook, of het mijn honden waren! Ben me er van bewust dat niet iedereen dat lollig vindt, 3 honden in een bovenwoning zoals deze dus dan doe ik er ook alles aan om te voorkomen dat mensen last van ze hebben. Ze zijn mijn hobby, niet die van m'n buren. En gedoe met je buren is hoe dan ook niet leuk. Maar goed, ik vind dat ik wel aan m'n plichten heb voldaan nu :pffff:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Goed, het verhaal krijgt een staartje!
Het laatste bericht van de buuf was zoals ik hierboven beschreef: ze had helemaal geen last meer van mijn honden en was me daar enorm dankbaar voor! Dat het niet mijn honden waren die ze had gehoord ging er niet in, maar ze was me dankbaar!

Sindsdien was het stil, tot vandaag. Bizzy loopt wat mank dus ik koos ervoor om haar apart even uit te laten en daarna de andere twee. Terwijl ik Biz haar riem om doe en m'n jas aantrek blaft Coda een keer of twee, drie. Daarna is ze ook stil, weet ik uit ervaring en binnen 10 minuutjes was ik terug met Bizzy en ging de andere twee uitlaten. Nog eens 10 minuten later een appje van de buurvrouw! Ze had alwéér last van de honden, nu net weer! En het was zo erg dat ze de laatste tijd steeds vaker haar huis ontvlucht (ahem, ze heeft een vriendje waar ze de helft van de tijd zit :mrgreen: ) vanwege de overlast van mijn honden. En nu gaat ze de woningbouw inlichten want ik had wel genoeg kansen gehad. Okeeey :scratch:

Nouja, we zien het wel. Ik heb maar niet meer gereageerd op haar appje, geen flauw idee wat er nog te zeggen valt ook. We zien het bericht van de woningbouw wel verschijnen denk ik.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Re: Rust vóór we gaan wandelen? Update p2: the story continu

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik zou me er nog steeds niet te druk om maken. Honden mogen gewoon blaffen.

Onze buren stonden (staan?) met grote regelmaat bij de woningbouw over ons te mekkeren, wekelijks, en we hebben hier welgeteld 2x iemand aan de deur gehad. Die kwam er al gauw achter dat ze zitten te drammen. Ze klagen nog steeds maar het komt niet eens meer bij ons terecht.

Zal wel loslopen!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou me daar echt niet druk om maken. Ze is gewoon niet helemaal goed. Dat merken ze bij de woningbouw ook wel.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Gut wat een kansloos volk zeg. Maar wat de rest ook al zegt, jij hoeft er niks mee. Als je ze af en toe filmt en dus bewijsmateriaal hebt, dan kan de woningbouw langskomen toch? Prima, geen probleem, koffie of thee?

Die buurvrouw zou ik echt niet meer vragen of ze iets hoort. Ze geeft toch geen eerlijk antwoord en jij hebt er onnodig stress door. De appjes zou ik ook links laten liggen of, als je toevallig een filmpje van die dag hebt, beantwoorden met dat ze niet zo moet zeiken.

De woningbouw weet ook wel dat sommige mensen gewoon leven om te zeiken, ze zullen snel genoeg ontdekken hoe dit verhaal zit en tot die tijd zou ik er zo min mogelijk energie aan verspillen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”