Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rust vóór we gaan wandelen? Update p2: the story continues..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Rust vóór we gaan wandelen? Update p2: the story continues..

Ongelezen bericht door Maeve »

Zouden jullie willen meedenken hoe ik dit gedrag kan ombuigen?

Ik woon nu zo'n 2 jaar hier, niet een heel groot appartement maar groot genoeg en de honden kennen de regel dat ze in huis gewoon rustig zijn. Geen gespeel, geblaf of wat dan ook. We wandelen dagelijks minimaal een uur waarbij ze helemaal los kunnen gaan, dus thuis is er rust. Dit gaat eigenlijk altijd goed, ik heb de buren meteen toen ik hier kwam wonen verteld dat ik overlast echt wil voorkomen dus als ze last hebben van de honden moeten ze dat laten weten. Was nooit een probleem, zelfs toen het nest hier lag kwamen ze daar pas achter toen ze de pups toevallig een keer zagen, die waren toen al een week of 6 oud. Toen weer gevraagd of ze geen last hebben van ze, maar daar was absoluut geen sprake van!

Nu sinds een paar weken hebben ze wel klachten. Volgens hen gaan de honden enorm tekeer, zowel overdag als 's nachts. Eerst bleek inderdaad dat Coda wel eens wilde jammeren als zij thuis was en ik Bizzy mee had naar training bijvoorbeeld. Dat hebben we toen opgelost door Coda naar mijn ouders te brengen als ik met Bizzy op pad moet. Daarna nog regelmatig in de gaten gehouden maar sindsdien zijn de honden stil thuis. Toch kreeg ik onlangs weer een smsje van ze. Ze hadden nog geen verbetering gezien en zijn van mening dat de problemen zijn begonnen sinds de "aanschaf" van Bizzy. Ze hinten er dus ook naar dat Biz maar weer weg moet, maar dat gaan we natuurlijk niet doen :oeps: En als er echt overlast was had ik dat meteen toegegeven hoor. Maar bij wat doorvragen vertelde ze dat ze de honden bijna continu hoort blaffen, dag en nacht. En dat kan gewoon echt niet want ik ben vrijwel altijd thuis met ze. Ik weet dus hoeveel geluid ze produceren en dat is nihil, en het is zeker niet meer geworden de afgelopen tijd.

Maar goed, er is nu dus een zero tolerance dingetje aan de gang. Ik vermoed dat ze de honden van mijn onderburen horen, die hebben een husseltje en een Stafford pup die beide wel flinke verlatingsangst hebben en uren achtereen kunnen blaffen en janken. Ik heb nu dan ook gefilmd dat die honden te horen zijn terwijl mijn drietal gewoon ligt te slapen, mocht het echt tot een officiële klacht komen. Maar goed, ondertussen moet ik hier ook zoveel mogelijk aanpassen want met drie honden ben ik sowieso de schuldige in hun ogen vrees ik. En iets wat ze zouden kunnen horen is als we naar buiten gaan. Zodra ik de deur naar de hal open worden de honden enthousiast en rennen met z'n drieën tegelijk naar het halletje. De hal grenst aan de gezamenlijke hal dus ik kan me voorstellen dat ze zoiets wel horen. Maar hoe ga ik dat gedrag ombuigen? Ze worden blij zodra ik naar de hal loop want dan ga ik ergens naartoe en vaak mogen ze mee. Ik kan ze wel stoppen op dat moment, maar het vermindert het enthousiasme niet dus zodra ik ze weer vrijgeef vliegen ze alsnog blij richting de hal. Ze zijn alledrie het werken met de clicker gewend dus daarmee zou ik het gedrag willen ombuigen naar rustig naar buiten lopen, maar het ontbreekt me een beetje aan een plan over hoe ik dat gedrag dan moet uitlokken.
Laatst gewijzigd door Maeve op 25 apr 2016 01:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Re: Rust vóór we gaan wandelen?

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Lijkt me zo onwijs lastig voor je. Maar als ik vragen mag. In een apartementencomplex hoor je nu eenmaal soms mensen en dieren lopen. Dat hoor jij toch ook neem ik aan als er iemand thuis komt. En is de enthousiasme zo groot dat het echt herrie veroorzaakt? Of hoor je ze dan gewoon? Ik kan je helaas niet helpen want ik heb gelukkig buren die allemaal heel gek zijn van mijn beesten en als ze ze wel is horen lopen in de hal het niet erg vinden. Daarbij hoor ik hun ook thuis komen met de kinderen. Succes :)
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Moeilijk is dat , je wordt in principe beschuldigd van iets wat niet bij jou vandaan komt.
Ik zou met de buren in gesprek gaan ,desnoods de opname laten zien die je hebt en hopen dat ze dan inzien dat het niet van jou afkomt.
De hal zou ik zelf ingaan met twee honden, de rustigste, die aanlijnen en dan nummer drie erbij en de deur uit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat vervelend! Zou het kunnen dat je buren het makkelijker vinden om jou aan te spreken dan de onderburen, omdat jij het steeds hebt aangegeven dat dat kan?
Misschien kan je ze op hun plaats leggen, naar de gang lopen en ze daar een voor een bij je roepen en aanlijnen. Dus geen gestorm meer met z'n allen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat voor vloerbedekking heb je in de hal?
Misschien tijdelijk vloerbedekking / tapijt leggen zodat al veel lawaai minder is van 3 tikkende honden nagels op de vloer.

Blaffende honden kun je inderdaad opnemen en als bewijs bewaren en jou slapende honden op hetzelfde moment .

Als je sms je krijgt en je bent thuis dan direct op de buren afstappen en overleggen waar het geluid precies weg komt?

Heel vervelend lijkt mij dit .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Oh dat is echt supervervelend.
Ik zou denk ik ook het gesprek aangaan. Duidelijk maken dat je echt geen overlast wil veroorzaken maar dat je denkt dat ze de andere honden horen. en je opname laten zien.
Voor als het inderdaad tot een klacht komt, hou een duidelijke lijst bij met de tijden waarop je niet thuis bent, zodat wanneer zij tijden noemen je meteen kunt zegen ho even toen was ik gewoon thuis
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Kun je ze tijden laten opschrijven? Dan kun je in elk geval kijken of de tijden overeenkomen met momenten waarop jij weg bent. Vraag ook of ze goed naar het geluid willen luisteren of dat dan alle keren hetzelfde geluid is. Onderburen hebben denk ik een andere blaf als die van jou?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

vertel gewoon je buren dat het niet jouw honden zijn, maar die van je onderburen.
probleem opgelost.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik zou er helemaal niet mee aan de gang gaan. Kom op, je veroorzaakt doodnormaal geluid en paar keer per dag wat lawaai van rennende honden moet gewoon kunnen hoor!

Ik zou ook proberen duidelijk te maken dat je denkt dat het niet jou honden zijn die ze horen. Is op dat filmpje dat geblaf ook te horen? Ik zou dat gewoon opsturen?

Of als je de onderburen hoort blaffen ene sms'je sturen of ze even langskomen bij jou, zodat ze met eigen ogen kunnen zien dat het niet jou honden zijn.

Ik vind dat je super netjes rekening met iedereen houd en je best doet, maar je moet ook gewoon jezelf kunnen zijn en gewoon kunnen leven in je eigen huis.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik ben het er mee eens dat het jouw probleem niet is. Je honden blaffen niet en worden blij als ze uit mogen. Hoeveel overlast kan die paar minuten nou geven? Ik zou gewoon 'bewijs' verzamelen voor als ze een klacht tegen je indienen dat jij kan 'bewijzen' dat het jouw honden helemaal niet zijn.
Als ze al geen pups hebben gehoord dan kunnen ze nu zeker geen last hebben van een hondje meer die gewoon net zo rustig is als je andere honden. Kijk was het nou echt zo dat Bizzy alles bij elkaar blafte dan snap ik dat je dingen wil gaan voorkomen.

Maar dit slaat nergens op en als je dat kan weerleggen denk ik dat het wel mee zal vallen met de consequenties van de klacht.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Marco88 schreef:vertel gewoon je buren dat het niet jouw honden zijn, maar die van je onderburen.
probleem opgelost.
Zou je denken ja, ware het niet dat de buren niet heel erg redelijk lijken hierin.
Het gesprek aangaan heb ik al meerdere keren geprobeerd en lijkt dan te werken. Ze snappen het wel en zijn blij dat ik er iets aan doe en vinden het ook heel vervelend voor mij en blabla. En ze geloofde ook best dat het niet mijn honden waren maar die van de onderburen. Maar dan volgt er later toch een boos smsje. Het is dus van dat soort dat in je gezicht geen kwaad woord durft te zeggen (terwijl dat best zou kunnen, ik heb liever dat ze gewoon eerlijk zijn) maar ondertussen wel klagen.

Ik ben het met jullie eens dat het overdreven is. Nee het is feitelijk geen overlast, het is geluid dat je nou eenmaal hoort inderdaad. Er ligt laminaat op de vloer dus dat is wel redelijk gehorig, en ik geloof ook wel dat het in de hal iets gehoriger is dan in de woonkamer, maar ook hier hebben ze al die tijd nooit over geklaagd. De honden blaffen ook niet of stormen als een kanonskogel op de voordeur af, maar ze zijn wel gewoon blij dus trippelende voetjes hoor je. Probleem is dat ik niet weet hoe de woningbouwvereniging hier mee om gaat. Ik heb het bewijs op film dat mijn honden slapen terwijl de honden van de onderburen te horen zijn, maar feit blijft ook dat ik drie honden heb en veel mensen dat heel veel vinden, en erg raar blijkbaar. Ben er een beetje bang voor dat ik sowieso de pineut ben als het tot een klacht komt :oeps:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Wat vervelend! Zou het kunnen dat je buren het makkelijker vinden om jou aan te spreken dan de onderburen, omdat jij het steeds hebt aangegeven dat dat kan?
Misschien kan je ze op hun plaats leggen, naar de gang lopen en ze daar een voor een bij je roepen en aanlijnen. Dus geen gestorm meer met z'n allen.
Hier heb ik ook aan gedacht, en dit spelletje kennen ze ook. Maar ook dat doen ze op hoge snelheid :oeps: :mrgreen: Dus zodra ze dan mogen trippelen ze alsnog de hal in, en dat dan keer drie. Ik weet niet in hoeverre de buren dat horen maar ben bang dat ik het moment van overlast alleen maar aan het verlengen ben zo.

De rustigste twee zijn Nilo en Coda, maar hen eerst en dan Bizzy kan niet want als Biz het idee krijgt dat ik met die andere twee uit ga zonder haar gaat ze wel gillen :schrik: Als ik ze nu apart uitlaat doe ik Coda + Bizzy en Nilo later, maar soms is die tijd er niet en neem ik ze alle drie tegelijk mee.

Het is zwaar overdreven eigenlijk maar ik zit nu te overwegen om ze onder appél al volgend mee naar buiten te nemen :ugh: :mrgreen:
Shiloh86
Zeer actief

Maar waarom stuur je dat filmpje dan niet naar die mensen? Gewoon een keer duidelijk zijn. Het zijn mijn honden niet waar jullie last van hebben. Basta.

Of doe zelf alvast een melding naar de woningbouw over de onderburen.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Lijkt me dat vervelend zeg, van die buren. Ik zou gewoon met ze afspreken dat ze je direct smsen als ze iets horen, dan kun jij aantonen of het dan wel of niet jouw honden zijn. Mja, als je eenmaal gezeur hebt met je buren. :ugh:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ik herken je bezorgdheid wel hoor!

Voorheen woonde ik ook in een appartementencomplex, ik had 2 honden, waarbij een met verlatingsangst. Ik wist dit en daarom was ze altijd bij een van de buren als ik al eens weg moest, daarnaast hing er ook een camera in huis die een melding gaf als er geluid was.

Onder mij, woonde een man met een stafford, welke de hond gemakkelijk van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds alleen liet met het balkon open. Die hond blafte de hele dag alles bij elkaar!!
Ik had met bijna alle buren goed contact, behalve met hem en een andere vrouw die helemaal onderaan woonde. En zij begon toen te klagen dat mijn honden de hele dag blafte :ugh: Ook ik wist zeker dat dat niet kon, want ze waren gewoon nooit alleen thuis.
Op een gegeven moment liepen er meerdere klachten tegenover de onderbuurman omdat zijn hond zoveel overlast bezorgde. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van de woningbouw dat deze onderbuurman had gezegd dat zijn hond helemaal niet blafte, maar dat de mijne dat deden :piew:
Gelukkig had ik bewijs dat mijn honden dit niet waren en is er nooit een probleem geweest.

De onderbuurman is pas geleden mede door de overlast uit huis gezet. En ik hoorde vorige week dat hij mij voor de rechter wilt slepen, want nu was het mijn kat, die op mijn eigen dakterras zat, de boeman zijn want daar reageerde zijn hond op. :oohja:

Ik zou wel aanraden om de woningbouw te bellen om aan te geven dat dit speelt, zodat zij ook op de hoogte zijn!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Maar waarom stuur je dat filmpje dan niet naar die mensen? Gewoon een keer duidelijk zijn. Het zijn mijn honden niet waar jullie last van hebben. Basta.

Of doe zelf alvast een melding naar de woningbouw over de onderburen.
Gedaan, en geen reactie meer op gehad :19: Het lijkt allemaal niet zo binnen te komen wat ik zeg.
Tara schreef:Zo doe ik het ook als ik het zat ben met het gekrijs en gestuiter hier in huis, maar aangezien ik lui ben gooi ik meestal maar gewoon alle deuren tegen elkaar open zodat de hele meute op volle snelheid de auto in kan. Het kost me mijn parket, maar toe maar... :ugh:
Zou ik ook zo willen doen, maar daarvoor moeten ze de hal door, dan de voordeur van het complex en dan richting parkeerplaats. En op de route bestaat de kans dat we de kat van de buurman tegenkomen. Als die iets overkomt, komt het nooit meer goed met de buren hier :engel:

Zelf naar de woningbouw is wel een goed idee trouwens :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jeetje wat een verhaal mirrie.

Ik snap best dat jij het jouw probleem vindt Maeve, want je kunt best gelijk hebben en toch problemen krijgen. Misschien is het toch wijs om alvast contact op te nemen met de WBV? En goed in contact blijven met je buren, zolang dat lukt. Misschien een keer bij je uitnodigen als je de andere honden hoort blaffen?
Verder een loper in de gang leggen?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mirriejj schreef:Ik herken je bezorgdheid wel hoor!

Voorheen woonde ik ook in een appartementencomplex, ik had 2 honden, waarbij een met verlatingsangst. Ik wist dit en daarom was ze altijd bij een van de buren als ik al eens weg moest, daarnaast hing er ook een camera in huis die een melding gaf als er geluid was.

Onder mij, woonde een man met een stafford, welke de hond gemakkelijk van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds alleen liet met het balkon open. Die hond blafte de hele dag alles bij elkaar!!
Ik had met bijna alle buren goed contact, behalve met hem en een andere vrouw die helemaal onderaan woonde. En zij begon toen te klagen dat mijn honden de hele dag blafte :ugh: Ook ik wist zeker dat dat niet kon, want ze waren gewoon nooit alleen thuis.
Op een gegeven moment liepen er meerdere klachten tegenover de onderbuurman omdat zijn hond zoveel overlast bezorgde. Vervolgens kreeg ik een telefoontje van de woningbouw dat deze onderbuurman had gezegd dat zijn hond helemaal niet blafte, maar dat de mijne dat deden :piew:
Gelukkig had ik bewijs dat mijn honden dit niet waren en is er nooit een probleem geweest.

De onderbuurman is pas geleden mede door de overlast uit huis gezet. En ik hoorde vorige week dat hij mij voor de rechter wilt slepen, want nu was het mijn kat, die op mijn eigen dakterras zat, de boeman zijn want daar reageerde zijn hond op. :oohja:

Ik zou wel aanraden om de woningbouw te bellen om aan te geven dat dit speelt, zodat zij ook op de hoogte zijn!
Nouja :schrik:
Dit soort dingen vrees ik een beetje voor dus.
Nu zijn mijn onderburen wel aardige mensen hoor. Maar ehm, beetje simpel :mrgreen: Een heel jong stel, geloof dat ze geen van beide werken en inmiddels hebben ze een kind samen. Ze hadden al een hussel x Chihuahua met verlatingsangst en die uit z'n plaat gaat tegen alles. En echt inzicht in hoe ze daar mee om moeten gaan ontbreekt echt volledig. Toen kwam er een Stafford pup bij, ongeveer tegelijkertijd met het uitvliegen van de pups hier en het moment dat Bizzy ook mee gaat op onze wandelingen. maar die Stafford kopieert uiteraard het gedrag van de hussel. Dat geblaf van het husseltje kende iedereen, ook mijn buren en vonden ze vervelend maar niet vervelend genoeg om er over te klagen bij ze. Blijkbaar is de overlast groter nu het twee honden zijn die daar tekeer gaan, en dit is begonnen op het moment dat volgens hen Bizzy erbij is gekomen. Ze hebben het steeds over het moment dat ik Bizzy heb aangeschaft dus van dat nest hebben ze werkelijk niks meegekregen :mrgreen: Maar ik denk dat daar het probleem ligt, de overlast is daar verergerd en ik heb een derde hond. En die derde hond vinden ze te veel.

Alles wat ik de buren vertel lijkt een beetje langs ze heen te gaan, ze wuiven het weg met een vriendelijke lach :19: Dus er komt geen reactie als ik zeg dat ik gewoon thuis ben overdag, ze willen niet hier komen om te horen dat het de honden van de onderburen zijn ("dat hoeft toch helemaal niet joh!") en het filmpje heb ik ze gestuurd maar ook daar kwam geen reactie op. Ondertussen is het alweer een paar weken stil maar ik heb geen idee of ze er ondertussen okay mee zijn, of ieder moment kwaad de WBV kunnen inschakelen :scratch:
Shiloh86
Zeer actief

Maar je hebt dus sinds dat filmpje geen sms'jes meer van ze gehad? Ik zou zelf een melding maken bij de WBV, dat de honden van de onderburen overlast veroorzaken en dat je je zorgen maakt dat jij er de schuld van gaat krijgen. Als jou honden het echt niet zijn, kun je dat snel genoeg bewijzen, en kun je er echt niet zomaar uitgezet worden. Je staat als huurder heel erg sterk en zoiets moeten ze dus wel kunnen bewijzen.

Kortom, ik zou zelf de meldingen vast maken, verder zal het vast wel loslopen. Lijkt me vooral vervelend als je het gevoel hebt niet te kunnen "leven" in je eigen huis.
Afbeelding
mirriejj
Zeer actief

En als je bang bent dat de woningbouw je er hierom uit gaat zetten?
Ik heb 2 jaar in die woning gewoond, die hond blafte ECHT veel! Zelfs mensen in de straat erachter klaagde erover.
Er zijn 100en meldingen bij de politie geweest, de politie stond wekelijks aan de deur. Dierenbescherming is er geweest.

En de woningbouw, die kon niets. de buurvrouw die op Juna en Tender paste had een goed contact bij de woningbouw, dus die werd op de hoogte gehouden.
Zij hadden een dossier zo dik nodig om maar iets te kunnen en ze hebben letterlijk gezegd dat als het alleen de hond was geweest, ze hem er niet uit hadden gekregen.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mirriejj schreef:En als je bang bent dat de woningbouw je er hierom uit gaat zetten?
Ik heb 2 jaar in die woning gewoond, die hond blafte ECHT veel! Zelfs mensen in de straat erachter klaagde erover.
Er zijn 100en meldingen bij de politie geweest, de politie stond wekelijks aan de deur. Dierenbescherming is er geweest.

En de woningbouw, die kon niets. de buurvrouw die op Juna en Tender paste had een goed contact bij de woningbouw, dus die werd op de hoogte gehouden.
Zij hadden een dossier zo dik nodig om maar iets te kunnen en ze hebben letterlijk gezegd dat als het alleen de hond was geweest, ze hem er niet uit hadden gekregen.
Oh dat stelt mij toch wel gerust. Deze buren zijn de enige die klagen, de rest geeft aan niets te horen of het in ieder geval niet als lastig te ervaren.
En we zijn toch al bezig met een nieuw huisje, ik hoop hier toch wel binnen 2 jaar weg te kunnen :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Maar je hebt dus sinds dat filmpje geen sms'jes meer van ze gehad? Ik zou zelf een melding maken bij de WBV, dat de honden van de onderburen overlast veroorzaken en dat je je zorgen maakt dat jij er de schuld van gaat krijgen. Als jou honden het echt niet zijn, kun je dat snel genoeg bewijzen, en kun je er echt niet zomaar uitgezet worden. Je staat als huurder heel erg sterk en zoiets moeten ze dus wel kunnen bewijzen.

Kortom, ik zou zelf de meldingen vast maken, verder zal het vast wel loslopen. Lijkt me vooral vervelend als je het gevoel hebt niet te kunnen "leven" in je eigen huis.
Nee, ik heb sindsdien inderdaad niets meer gehoord en we begroeten elkaar gewoon vriendelijk. Het is heel apart, ze zijn dan best vriendelijk maar een goed gesprek zit er niet in, ik dring gewoon niet door :19:
Denk dat ik inderdaad maar eens ga bellen met de woningbouw :ok: Al vind ik het lullig om de onderburen te melden eigenlijk, het zijn aardige mensen die het gewoon allemaal echt niet onder controle hebben. Daarom heb ik ook een engelengeduld met het gekef van hun honden, maar het is niet de bedoeling dat ik daar zelf de dupe van word.
mirriejj
Zeer actief

Maeve schreef:
mirriejj schreef:En als je bang bent dat de woningbouw je er hierom uit gaat zetten?

Oh dat stelt mij toch wel gerust. Deze buren zijn de enige die klagen, de rest geeft aan niets te horen of het in ieder geval niet als lastig te ervaren.
En we zijn toch al bezig met een nieuw huisje, ik hoop hier toch wel binnen 2 jaar weg te kunnen :mrgreen:
Meld dit gewoon bij de woningbouw. En maak je er voor de rest niet te druk om. Buren hebben toch altijd wel wat te klagen en je kunt ze niet altijd tevreden houden.
Je hebt meerdere malen aangegeven dat jouw honden het probleem niet zijn en hebt hun bewijs geleverd. Daar zouden ze het voor mij mee mogen doen.

Doe gewoon lekker je eigen ding! Je hoeft niet in je eigen huis op tenen te gaan lopen.
Shiloh86
Zeer actief

Ben ik het mee eens hoor. En zoals je hoort staan je onderburen ook niet van 1 melding op straat. Wellicht gaat er iemand van de woningbouw met ze praten en nemen ze daarna het geblaf van hun honden ook wat serieuzer dat ze er iets aan gaan doen. Ook zij staan niet direct op straat. Er is in Nederland echt heel wat nodig wil je iemand uit een huurhuis kunnen zetten. En je kunt er toch ook bij vermelden dat jij zelf niet direct last van ze hebt, maar dat je je gewoon zorgen maakt dat jij de schuld krijgt. Niet meer. Niet minder. :)
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb dat met mijn vorige appartement ook gehad. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat het niet om mijn honden ging, dat die van mij niet alleen thuis zitten, en er verder geen aandacht aan besteed. Ik denk wel dat, hoe netjes bedoeld ook, nadrukkelijk aangeven dat je openstaat voor meldingen met betrekking tot je honden, drempelverlagend werkt op zeurders. En ik heb zelf ook wel eens last van buren, babies en feesten.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

O ja, ik heb dus niet geschroomd direct de schuld bij de daderhond te leggen. Jammer dan.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik zou de WBV informeren en de buren verder negeren. Het is wel vervelend want je kunt er weinig aan doen. Geef de 3 musketiers maar een knuffel van me.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Stom toch? Heb je twee honden, vinden ze het geen probleem, maar bij drie is er een reden om te zeuren.

Wat je kunt doen mbt de rust, daar heb ik wel ideeën over maar het kost even tijd en je zal het hond voor hond aan moeten leren. Ik zou iets dergelijks als een 'zit-matje' creëren in je gang. Daar kun je ze dan naar toesturen om te gaan zitten. Dat veelvuldig belonen zodat er niet getwijfeld wordt van dat matje af te komen. Daarnaast kun je ze leren om rustig te blijven zitten bij de deur naar de gang. Dat als jij die deur opent, het niet direct betekent dat ze met z'n drieën door die deur mogen stormen. En je gebruikt jachtlijnen toch? Dan kun je ze zelfs nog leren hun hoofd vanaf hun zitmatje door de lijn te steken. Zo maak je het weggaan van voren af aan een oefening. Jij kunt bij de deur gaan staan, de deur rustig openen, de honden een voor een naar hun zitmatje sturen, ze allemaal hun hoofd door de lijn laten doen en ze mee naar buiten nemen. Ik zou trouwens beginnen met oefenen met de hond die het minste ophef maakt in de gang bij het uitgaan. Als je die stabiel hebt kun je makkelijker de andere twee erbij nemen. En het kan allemaal met de clicker :)
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Tara schreef:En verder zou ik gewoon oefenen op rust en steadyness. We gaan pas de deur naar de gang door als we normaal kunnen doen.
Dit doe ik sinds kort ook. Ik vind het moeilijk want mij kan het geen barst schelen dat de honden uit hun dak gaan wanneer we gaan wandelen maar mijn nestgenoten zijn minder enthousiast.
Wat ik nu doe is net zoals altijd mijn jas en schoenen aantrekken en als ze dan beginnen te hyperen (en dat doen ze :mrgreen: ) ga ik opnieuw zitten en wacht ik tot het piepen, jammeren en rondrennen eindigt. Dan sta ik op, ga ik richting lijnen en als ze dan opnieuw stuiteren hang ik de lijn terug aan de haak en blijf ik even wachten tot ze opnieuw rustig(er) zijn.

Maar goed, ik ben al welgeteld 16 dagen bezig en nog steeds moet ik een keer of vier stoppen en wachten tot ze kalmeren. Braaf blijven zitten tot we vertrekken is niet het probleem, wachten tot ze stoppen met trillen van de spanning daarentegen :roll:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hmm lastig dus.
Wat anderen ook al zeggen, wbv bellen en aangeven dat er bij jou geklaagd wordt over jouw honden maar dat dat eigenlijk niet kan (en dat je daar bewijs van hebt) en dat de honden van de onderburen juist wel te horen zijn.
Dan leg je dus niet meteen een klacht neer over die onderburen, maar ben je de klagende buren wel voor.

En vooral hopen op snel een nieuw plekje :wink:
Oh en wat Hilde schrijft lijkt inderdaad een goede oefening! Hier moeten ze rustig op de mat zitten voor ze de lijn om krijgen. Eerder gaan we niet weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”