Ze moest echt alles nog leren en dat gaat gelukkig allemaal heel snel en goed.
Op straat reageerde ze op alles wat bewoog en blafte wandelaars, fietsers en andere honden aan.
Ik heb van alles geprobeerd om haar dat af te leren, maar uiteindelijk is gebleken dat negeren het beste werkte.
Afgelopen donderdag voor het eerst naar puppy cursus geweest en sindsdien zijn andere honden op straat ook niet meer eng. Ze wil nu met alle honden spelen
Het enige waar ze nu nog extreem reageert is als ik ga wandelen in het bos. En dan alleen in het gezelschap van mijn moeder en haar honden.
Ze gaat als een malle van start tijdens de wandeling, al blaffend en piepend. Heb van alles geprobeerd, belonen als ze stil is, kalmerend toespreken maar ook bestraffend toe spreken, niks help echt. Ze gaat echt helemaal over de rooie.
Vandaag weer hetzelfde en als test zijn Yindi en ik op een splitsing de ene kant op gelopen en mijn moeder de andere kant. Heel raar, leek wel alsof er een knop om ging. Ze heeft geen moment achterom gekeken en was meteen weer haar normale ik.
Moet er wel even bij zeggen dat de honden van mijn moeder heel rustig zijn en Yindi geen aanleiding geven om zo te reageren.
Ik dacht dat ze zich gesterkt zou voelen door het gezelschap van andere honden maar ze doet echt heel extreem. En door onze test vandaag lijkt het dus wel te maken te hebben met het wandelen samen met de andere honden.
Heeft iemand hier een verklaring voor?