Ik denk dat Amy misschien wel een ree zou bijten. Ze zou er in ieder geval achteraan gaan en daarom gaat ze dus niet los in het bos. Van Amy weet ik dat en ook als ze niet zou bijten, mag ze nog niet los, want ze mag ook geen wild opjagen.Kells schreef:Wat ik mij afvraag is wat voor soort honden reeën doodbijten. Die van mij doen dat in ieder geval niet. Vanochtend kwamen we er nog 3 tegen, maar mijn honden gaan daar niet achteraan. Ze kijken er naar en daar blijft het bij.ranetje schreef:Nee dat denk ik niet.iones schreef:Ik denk wel dat de mensen die hun hond reeën laten doodbijten van hetzelfde soort zijn als die andermans hond dood laten bijten. Een achteloos soort figuren.
Het gevolg is dat honden tegenwoordig in de maatschappij een soort van paria geworden zijn. Overal moeten ze vast, nergens mogen ze meer komen. Want alle honden bijten reeën dood en er is er geen een opgevoed.
Zeker niet allemaal.
Ik denk dat er echter ook wel honden zijn waarvan de baasjes helemaal niet verwachten dat de hond zoiets zou doen. Die dus niet per se laks zijn - die groep is er uiteraard ook - maar naïef of te weinig zicht hebben op het gedrag van hun hond. Een ree is een natuurlijk prooidier, dus ik vermoed dat er best veel honden zijn die, als ze de kans krijgen, achter een ree aan gaan en wellicht ook overgaan tot bijten als dat ze lukt, zeker als ze er in een groepje achteraan gaan.