Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ree(moeder) verscheurd door hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Ree(moeder) verscheurd door hond

Ongelezen bericht door DeDiana »

Kells schreef:
ranetje schreef:
iones schreef:Ik denk wel dat de mensen die hun hond reeën laten doodbijten van hetzelfde soort zijn als die andermans hond dood laten bijten. Een achteloos soort figuren.

Het gevolg is dat honden tegenwoordig in de maatschappij een soort van paria geworden zijn. Overal moeten ze vast, nergens mogen ze meer komen. Want alle honden bijten reeën dood en er is er geen een opgevoed.
Nee dat denk ik niet.
Zeker niet allemaal.
Wat ik mij afvraag is wat voor soort honden reeën doodbijten. Die van mij doen dat in ieder geval niet. Vanochtend kwamen we er nog 3 tegen, maar mijn honden gaan daar niet achteraan. Ze kijken er naar en daar blijft het bij.
Ik denk dat Amy misschien wel een ree zou bijten. Ze zou er in ieder geval achteraan gaan en daarom gaat ze dus niet los in het bos. Van Amy weet ik dat en ook als ze niet zou bijten, mag ze nog niet los, want ze mag ook geen wild opjagen.
Ik denk dat er echter ook wel honden zijn waarvan de baasjes helemaal niet verwachten dat de hond zoiets zou doen. Die dus niet per se laks zijn - die groep is er uiteraard ook - maar naïef of te weinig zicht hebben op het gedrag van hun hond. Een ree is een natuurlijk prooidier, dus ik vermoed dat er best veel honden zijn die, als ze de kans krijgen, achter een ree aan gaan en wellicht ook overgaan tot bijten als dat ze lukt, zeker als ze er in een groepje achteraan gaan.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Marco88 schreef:
S@ndr@ schreef:scheelt weer afschot, jammer voor de jagers, die hebben liever geen concurrentie
:denken:
De jagers gaan nu op de Bok, de Geiten zijn van de winter aan de beurt.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

sirene schreef:En wie zegt dat die die ree niet ergens anders dood aan gegaan is en daarna aangevreten door honden? (of wat anders) Mss is het dier wel aangereden aan daarna gestorven?
.
Daar had de boswachter achter kunnen komen op het moment dat de regels gewoon waren nageleefd.
Dan was het ree niet door honden aangevreten of was er niet eens een dood ree geweest.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

En....Weer één, nu met ooggetuige

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1476277 ... -hond.html

:ugh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sulluna schreef:En....Weer één, nu met ooggetuige

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1476277 ... -hond.html

:ugh:
Gelukkig niet wéér een. Dit bericht stond hier al vermeld. Ik dacht al, het is wel heel erg raak dit jaar!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Oh oeps, niet gezien.

Alsnog sneu allemaal..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Overal vallen slachtoffers , hoort ook een beetje bij een best wel volle maatschappij en dat iedereen elkaars leefgebied binnen komt.
Jammer van die ree, maar ook jammer van Jan of Miep die er 1 voor de auto kreeg en het loodje legde . Of Jannie die met Fifi achterna werd gezeten door de wilde zwijnen en haar fief verloren is.
Hoe gaan we dat oplossen als de wolf weer naar nl komt .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Overal vallen slachtoffers , hoort ook een beetje bij een best wel volle maatschappij en dat iedereen elkaars leefgebied binnen komt.
Jammer van die ree, maar ook jammer van Jan of Miep die er 1 voor de auto kreeg en het loodje legde . Of Jannie die met Fifi achterna werd gezeten door de wilde zwijnen en haar fief verloren is.
Hoe gaan we dat oplossen als de wolf weer naar nl komt .?
Niet. Die gaan we afschieten.
Door de eeuwen heen is dat wel aangetoond, dat de mens de wolf systematisch uitroeit.
Mensen zijn al bang voor honden tegenwoordig. En honden mogen nergens meer los.
Dan hoef je met wolven al niet meer aan te komen.

Je hebt gelijk, dat natuur en recreatiegebieden erg onder druk staan door gebrek aan natuur versus overbevolking. Want daar is feitelijk sprake van. Mensen hebben wel een paar vierkante meters tot eigen beschikking maar leefruimte is hier en daar wat beperkt. En dan krijg je brokken.
Er worden veel meer reeën aangereden door mensen, dan dat er honden zijn die reeën aanvallen en doodbijten. Maar dat eerste daar hoor je niemand over. Het tweede komt echter in de krant want zoals ik al zei, de honden zijn de paria´s in de maatschappij.

Ik vind het trouwens toch moeilijk te verkroppen dat mensen hun hond reeën laten aanvallen en bijten. Het is gewoon nergens voor nodig. Gewoon toezicht houden op je hond en deze opvoeden. Is dat nou zoveel gevraagd? Waarom beginnen ze dan aan een hond?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
korthaar
Zeer actief

[quote="bouvierpoedel"]Overal vallen slachtoffers , hoort ook een beetje bij een best wel volle maatschappij en dat iedereen elkaars leefgebied binnen komt.
Hoe gaan we dat oplossen als de wolf weer naar nl komt .?[/quote]

Wil de boswandelingen niet missen
Ruil ik m'n jachthond maar in voor een klapkaak.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

jome schreef:
sirene schreef:En wie zegt dat die die ree niet ergens anders dood aan gegaan is en daarna aangevreten door honden? (of wat anders) Mss is het dier wel aangereden aan daarna gestorven?
.
Daar had de boswachter achter kunnen komen op het moment dat de regels gewoon waren nageleefd.
Dan was het ree niet door honden aangevreten of was er niet eens een dood ree geweest.
Dat is wat kort uitgelegd.
Kan je je gedachtegang uitleggen die tot deze twee regels heeft geleid jome?
Want ik begrijp niet wat je bedoelt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

iones schreef:Ik vind het trouwens toch moeilijk te verkroppen dat mensen hun hond reeën laten aanvallen en bijten. Het is gewoon nergens voor nodig. Gewoon toezicht houden op je hond en deze opvoeden. Is dat nou zoveel gevraagd? Waarom beginnen ze dan aan een hond?
Mensen laten hun honden niet doelbewust reeën aanvallen en bijten.
Ze kunnen het niet voorkomen, dat is wat anders.

Nou ja, als ze de honden aangelijnd houden kunnen ze het wel voorkomen.
Maar of mensen weten dat ergens reeën zitten is dan nog de vraag.
Misschien hadden ze helemaal geen reeën verwacht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
iones
Zeer actief

Ik weet dat ze het niet doelbewust doen maar ze laten willens en wetens hun hond los. Wetende dat er daar reeën lopen, wetende dat ze hun hond niet onder commando hebben. Want dat laatste is gewoon te veel werk.
korthaar
Zeer actief

Tara schreef:
iones schreef:Ik weet dat ze het niet doelbewust doen maar ze laten willens en wetens hun hond los. Wetende dat er daar reeën lopen, wetende dat ze hun hond niet onder commando hebben. Want dat laatste is gewoon te veel werk.
Welnee joh. Mensen zijn eikels.
Mensen geloven pas dat ergens wild zit als ze het met hun eigen ogen hebben gezien. Dat is nu net het probleem.
Je kunt ook naar de eikels (boomvruchten) kijken om vast te stellen of er wild zit.
Een wildspoor kun je herkennen, wanneer er wat eikels met de lichte kant naar boven liggen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik hoef alleen maar naar mijn hond te kijken om te weten dat ergens wild zit ;-)
korthaar
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik hoef alleen maar naar mijn hond te kijken om te weten dat ergens wild zit ;-)
Dat klopt, maar dat ziet niet iedereen.
Die drukken pas op het knopje, als hun hazen hetzer al achter de horizon verdwijnt.
Vandaar, dat de jachtadepten voor een Dogtra kiezen met een bereik van een paar kilometer.
ranetje
Zeer actief

Tara schreef:
iones schreef:Ik weet dat ze het niet doelbewust doen maar ze laten willens en wetens hun hond los. Wetende dat er daar reeën lopen, wetende dat ze hun hond niet onder commando hebben. Want dat laatste is gewoon te veel werk.
Welnee joh. Mensen zijn eikels.
Mensen geloven pas dat ergens wild zit als ze het met hun eigen ogen hebben gezien. Dat is nu net het probleem.
Dat bedoel ik :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik hoef alleen maar naar mijn hond te kijken om te weten dat ergens wild zit ;-)
Jij wel :ok:
Maar voor heel wat mensen is die lichaamstaal een soort abracadabra
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:En ook hier, in "mijn bos" zulke berichten. Die laatste was een heterdaadje...Klikklik
Ik word er zo verdrietig van. Een ongeluk kan altijd een keer gebeuren, maar dit zijn geen incidenten meer.
En de reacties erop zijn veelzeggend.
Nee, het is niet de bedoeling. En ja, als de boswachter het ziet schiet hij de hond voor z'n flikker. Dat mag.
En nee, een ree op je auto is ook niet de bedoeling. Maar er zijn er zoveel dat dat regelmatig gebeurt.
Misschien, heel misschien deugt het wildbeheer niet overal even goed?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Maar we moeten nou niet net gaan doen of de reeënpopulatie in NL gehalveerd wordt door jagende honden.
Je zou het haast hopen, aangezien er veel te veel zijn.
Maar nee, dat is dus niet zo.

Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:Maar we moeten nou niet net gaan doen of de reeënpopulatie in NL gehalveerd wordt door jagende honden.
Je zou het haast hopen, aangezien er veel te veel zijn.
Maar nee, dat is dus niet zo.
Maar er is ook niemand die dat hier zegt toch? Alleen zou het fijn zijn als mensen het proberen te voorkomen.
Nu word gedaan of het niet zo erg is en dat is het wel. Die honden moeten niet jagen op wild , zo moeilijk is dat niet toch?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik zie ook altijd reetjes lopen maar als ik dit tegen andere honden eigenaren zeg dan weten ze niet eens dat er reeen zijn :ugh:

en dus mag de hond los :boos: want wat je niet ziet is er niet ofzo
Fenneke en Baloe
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Het lastige is dat idd heel veel mensen geen idee hebben van het wild wat huist in het bos.
Of dat nu reeen zijn of zwijnen of konijnen, ze laten de hond dus maar los en zijn dus te laat met de hond roepen op het moment dat hij ergens achteraan zit...

Het is overigens zo dat de gemiddelde hond in deze tijd prima en ree zou kunnen vangen, de geiten zijn of hoogdrachtig of net bevallen en nog niet in een optimale conditie. Ze zijn dus niet zo snel als anders.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Mensen hebben hoe dan ook geen idee meer van de natuur.
Ik plaatste gisteren wat foto's van een groep edelherten die net overzwommen toen ik langsliep, FB ontplofte bijna!
Mensen kennen dat niet. Ze hebben geen idee. Ze weten nauwelijks dat daar herten zijn.
Ze herkennen geen wild, geen sporen en een ree herkennen ze amper als ze er een zien. Heel bijzonder.
Je vraagt je soms af of ze wel weten waar de melk vandaan komt.

Afbeelding

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske jaagt ook graag.
Op zicht en reuk.
Gelukkig is ze zelfs als ik te laat ben vrij makkelijk terug te roepen.
Kan me echt goed voorstellen dat 9 van de 10 mensen echt geen enkel benul hebben.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Maar veel van die reeën worden achtervolgt in natuurgebieden waar de hond helemaal niet los mag. Soms zelfs in gebieden waar de hond helemaal niet mag komen. Het zou al zoveel schelen als mensen zich aan de regels van de gebieden zouden houden.
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

Eefje83 schreef:Maar veel van die reeën worden achtervolgt in natuurgebieden waar de hond helemaal niet los mag. Soms zelfs in gebieden waar de hond helemaal niet mag komen. Het zou al zoveel schelen als mensen zich aan de regels van de gebieden zouden houden.
daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!

als ik naar 'ons' bos kijk mogen daar de honden gewoon los, toen ik daar voor het eerst kwam met mijn vriend had hij er echt geen idee van wat er allemaal in het bos huisde, verbaasde zich erover dat er zoveel konijnen zitten en dat er dus reeën zitten.
nu weet hij inmiddels dat in de meeste bossen wild zit, van konijnen tot reeën en wilde zwijnen, maar als je nooit in het bos komt dan weet je dat waarschijnlijk ook niet...of je staat er gewoon niet bij stil, dat zal het eerder zijn!

korthaar
Zeer actief

laura23 schreef:
Eefje83 schreef:Maar veel van die reeën worden achtervolgt in natuurgebieden waar de hond helemaal niet los mag. Soms zelfs in gebieden waar de hond helemaal niet mag komen. Het zou al zoveel schelen als mensen zich aan de regels van de gebieden zouden houden.

als ik naar 'ons' bos kijk mogen daar de honden gewoon los, toen ik daar voor het eerst kwam met mijn vriend had hij er echt geen idee van wat er allemaal in het bos huisde, verbaasde zich erover dat er zoveel konijnen zitten en dat er dus reeën zitten.
nu weet hij inmiddels dat in de meeste bossen wild zit, van konijnen tot reeën en wilde zwijnen, maar als je nooit in het bos komt dan weet je dat waarschijnlijk ook niet...of je staat er gewoon niet bij stil, dat zal het eerder zijn!
Wat verwachtte hij dan: Roodkapje en de zeven Geitjes?
Eefje83
Zeer actief

Ik heb sookie, die jaagt in het donker graag op konijnen. Die mag dan dus niet los.Overdag doet ze het gek genoeg helemaal niet.
Kyra doet dat wel.Die heeft sinds een paar weken de jonge konijnen door en gaat actief op zoek.Die kan dus niet los op sommige plekken omdat ze zelfs over het gaashek heen wil. De herten die er lopen boeit ze gelukkig niks dus die eten rustig door als we langslopen.
Ik kom niet in gebieden waar de hond aangelijnd moet blijven want dat vind ik helemaal niet leuk om te wandelen. Maar als mijn hond zich misdraagt in dat losloopgebied dan gaat ie dus vast.
Of ik zoek plekken waar ze dat wild niet vinden. Strand in mijn geval.
En ik heb die mogelijkheden en ik heb van mezelf uit interesse in de natuur en weet dus wat er leeft maar het lijkt me ook wel vreemd dat je niet weet dat er konijnen en herten leven in de bossen. Natuurlijk zitten die er. Tenminste, ik ga er gewoon altijd vanuit dat het wel zo is. Ben er op bedacht. Maar goed dat is natuurlijk ook het probleem. Mensen kijken niet om zich heen,staan mijlenver van de natuur af lijkt wel. Tot dat hert op de motorkap ligt. Of in de bek van hun hond.
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

korthaar schreef:
laura23 schreef:

Wat verwachtte hij dan: Roodkapje en de zeven Geitjes?

niek ga nou niet zo wijsneuzerig zitten doen, je word stierlijk vervelend! :kotz:

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laura23 schreef:als ik naar 'ons' bos kijk mogen daar de honden gewoon los, toen ik daar voor het eerst kwam met mijn vriend had hij er echt geen idee van wat er allemaal in het bos huisde, verbaasde zich erover dat er zoveel konijnen zitten en dat er dus reeën zitten.
Hier grenst het bos aan een woonwijk.
Alleen al daarom denken mensen dat er niets woont.
Nou, geen konijnen inderdaad, maar wel wezels, marters, bunzingen, vossen, reeën. En soms wipt er een hert over het hek en loopt dat er ook.
Of ze laten een hek openstaan, dat gebeurt soms. Voor je het weet loopt er een heckrund door de straat ;)

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”