Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ree(moeder) verscheurd door hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Re: Ree(moeder) verscheurd door hond

Ongelezen bericht door laura23 »

Marjoleine schreef:
laura23 schreef:als ik naar 'ons' bos kijk mogen daar de honden gewoon los, toen ik daar voor het eerst kwam met mijn vriend had hij er echt geen idee van wat er allemaal in het bos huisde, verbaasde zich erover dat er zoveel konijnen zitten en dat er dus reeën zitten.
nu weet hij inmiddels dat in de meeste bossen wild zit, van konijnen tot reeën en wilde zwijnen, maar als je nooit in het bos komt dan weet je dat waarschijnlijk ook niet...of je staat er gewoon niet bij stil, dat zal het eerder zijn!
Hier grenst het bos aan een woonwijk.
Alleen al daarom denken mensen dat er niets woont.
Nou, geen konijnen inderdaad, maar wel wezels, marters, bunzingen, vossen, reeën. En soms wipt er een hert over het hek en loopt dat er ook.
Of ze laten een hek openstaan, dat gebeurt soms. Voor je het weet loopt er een heckrund door de straat ;)
Nou ja dat bedoel ik nou maar, als je daarin verdiept of er mee te maken krijgt door de honden enzo dan 'weet' je dat.

Als je normaal gesproken in de stad woont en eigenlijk nooit in het bos komt dan sta je daar niet bij stil.
Sommige mensen hebben ook niet de gelegenheid om in het bos te komen of op de hei of weet ik veel waar, of het interesseert mensen echt niet, dat kan natuurlijk ook.

als wij geen auto zouden hebben zouden we ook niet verder komen als de losloopplekjes in de stad.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laura23 schreef:Sommige mensen hebben ook niet de gelegenheid om in het bos te komen of op de hei of weet ik veel waar, of het interesseert mensen echt niet, dat kan natuurlijk ook.
Zat mensen hoor, die daar lopen. Maar de meesten hebben echt geen idee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

Marjoleine schreef:
laura23 schreef:Sommige mensen hebben ook niet de gelegenheid om in het bos te komen of op de hei of weet ik veel waar, of het interesseert mensen echt niet, dat kan natuurlijk ook.
die kijken niet verder dan hun neus lang is.

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laura23 schreef:
Marjoleine schreef:
Hoe moet je dingen herkennen als je dat nergens leert?

Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ik loop langs de duinrand hier en hoeveel mensen de herten die er lopen niet eens zien. Die zijn druk met kakelen en zien helemaal niet welk moois de natuur allemaal laat zien. Echt niet. Daarom loop ik het allerliefst alleen, geen gedoe tussen honden en geen mensen die de rust verstoren.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Marjoleine schreef:
laura23 schreef:
Marjoleine schreef:
Hoe moet je dingen herkennen als je dat nergens leert?
Verkeersbord J27, wat je vaak bij die gebieden aantreft.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zo werd ik pas aangesproken. Ik was met Izzy balletjes aan het gooien in een groot ven in het bos toen opeens iemand op me afstapte. Of ik iets van eenden wist. Nee dus. Nou, ging hij op vergenoegd toontje verder, die zaten heel veel aan de andere kant van het ven en ik was ze aan het verstoren tijdens het broeden. Ik had nog geen enkele eend zien opvliegen, dus hoe moet ik dat nou weten. Moeten die domme beesten even lekker niet gaan broeden in een gebied waar iedereen met z'n hond loopt :pffff: Nee, maar serieus. Het riet waar hij naar wees was zo'n 100 meter aan de overkant van het ven.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lemuria schreef:Zo werd ik pas aangesproken. Ik was met Izzy balletjes aan het gooien in een groot ven in het bos toen opeens iemand op me afstapte. Of ik iets van eenden wist. Nee dus. Nou, ging hij op vergenoegd toontje verder, die zaten heel veel aan de andere kant van het ven en ik was ze aan het verstoren tijdens het broeden. Ik had nog geen enkele eend zien opvliegen, dus hoe moet ik dat nou weten. Moeten die domme beesten even lekker niet gaan broeden in een gebied waar iedereen met z'n hond loopt :pffff: Nee, maar serieus. Het riet waar hij naar wees was zo'n 100 meter aan de overkant van het ven.
Hier in de tuin zit ook een eend te broeden, maar die last zich niet verstoren hoor. Een oplawaai kun je krijgen als je het probeert.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:Verkeersbord J27, wat je vaak bij die gebieden aantreft.
Jij bent hier duidelijk nog nooit geweest.
Wat moet zo'n bord ook naast een fietspad trouwens.

Afbeelding

laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

Tara schreef:
laura23 schreef:
niek ga nou niet zo wijsneuzerig zitten doen, je word stierlijk vervelend! :kotz:
Niet wordt, maar ís. :roll:
ja dat is waar...

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Hier lopen de honden nu niet los in het bos. De reeën zijn wat sloom rond deze tijd van het jaar. Daarbij wil ik dat stomme gejaag niet.
En er zijn veel reeën. Iedere wandeling kom ik ze wel tegen.
Konijnen ook trouwens en enorm veel fazanten.

Ik denk inderdaad dat veel mensen gewoon niet weten wat er zit. En als ze het niet zien dan bestaat het niet (denk ik)
Dirkje
Actief
Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Dirkje »

Het is heel triest voor de ree, maar waar zijn de vossen in zijn verhaal? Een zwakke ree of een dode ree wordt ook door vossen toegetakeld of mogen die dat wel?
Groetjes
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ja natuurlijk mogen die dat wel. Die horen dat te doen. Dat is de natuur. Onze honden horen daar niet thuis van nature en dus moeten die ook geen wild kunnen opjagen of doden.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Kells schreef: Toch zijn er zat mensen die er nog nooit een gezien hebben. Dat zijn dan meestal de mensen die druk lopen te kwebbelen of het drukker hebben met hun mobieltje.
Of ze lopen op andere tijden, of ze hebben kinderen bij zich die lekker aan het rennen en spelen zijn, of ze kijken liever naar de bomen, of ze strikken net hun veters elke keer als Bambi langsloopt, of ze bestuderen net een paddenstoel, of ze waren bezig hondenpoep uit hun schoen te krabben, of ze zijn aan hun linkeroog slechtziend, of ze waren net op de verkeerde plek, of ze zagen zonnende Bambi's voor molshopen aan in het hoge gras, of ze waren in gedachten bij hun zieke oma, of ze werden verblind door de zon.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niet netjes en niet nodig maar we leven niet in een sprookjesbos. Sommige honden doen dat nu eenmaal net als bepaald wild niet snel genoeg is ,te ziek of te dom . Misschien was die ree ook wel zonder slachtoffer van die hond te worden door een kogel van de jager gesneuveld.
Vallen ook menselijke en honden slachtoffers door wild en andersom , kan ook niet anders.
Valt allemaal wel mee want er blijft nog genoeg over als afschot voor de jagers.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Dirkje schreef:Het is heel triest voor de ree, maar waar zijn de vossen in zijn verhaal? Een zwakke ree of een dode ree wordt ook door vossen toegetakeld of mogen die dat wel?
Behalve van de jachtadepten niet: willen de Vos elimineren en de prooidieren onder een glazenstolp.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Marjoleine schreef: Hoe moet je dingen herkennen als je dat nergens leert?
Kleindochter van 3 kijk oma dat is een merel , Een mannetje want de snavel is geel. Dat is een ekster die is zwart wit.
Daar zit de Pauw die heeft oogjes in zijn staart net als ik op mijn T-shirt :I:

Dat zijn crocussen en die sneeuwklokjes .

Ja het is leuk wandelen met ze. Op de hurken bij elk mooi bloemetje of torretje of slakje :mrgreen:
Met broer van 2 zitten ze gezellig te kijken . T schiet niet op maar ozo genieten .

Dochter is er goed mee bezig :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Ja klopt hoor :mrgreen:

En van wie zou dochter het hebben :engel: :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Alsof ieder mens en ook kinderen die interesse hebben. Moet je ook boeien hoor , we worden ook niet allemaal zuster Clivia of Theresa
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Alsof ieder mens en ook kinderen die interesse hebben. Moet je ook boeien hoor , we worden ook niet allemaal zuster Clivia of Theresa

Is gewoon algemene vorming.
Ook wanneer het je niet bijzonder interesseert is niet verder komen dan "boom" en "vogel" heel erg.
Manuma
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Alsof ieder mens en ook kinderen die interesse hebben. Moet je ook boeien hoor , we worden ook niet allemaal zuster Clivia of Theresa
:ok:

Mag je ook gewoon een wandeling maken zonder dat je moet weten of er een vogel in de struik voor je neus zit?
Ik weet vrijwel niks van grassoorten of wanneer het eb of vloed is. Ik kijk er ook niet naar.
Diegene die alles van grassoorten weet, zit zich misschien nu op zijn stofzuigerforum op te winden over die domme mensen die daar helemaal geen oog voor hebben en hun kinderen niet mee opvoeden. "Zitten alleen maar op hun telefoon of te kwebbelen" :pffff: :devil:
dagmar88
Zeer actief

_Tiny_ schreef: Met oudste zoon van 3 voor het eerst naar de dierentuin. Lekker beesten kijken. Dacht ik :mrgreen:

:LOL: Neefje vroeg op die leeftijd bij elk dier in de dierentuin "kun je die eten?".
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Manuma schreef:

Mag je ook gewoon een wandeling maken zonder dat je moet weten of er een vogel in de struik voor je neus zit?
Ik weet vrijwel niks van grassoorten of wanneer het eb of vloed is. Ik kijk er ook niet naar.
Diegene die alles van grassoorten weet, zit zich misschien nu op zijn stofzuigerforum op te winden over die domme mensen die daar helemaal geen oog voor hebben en hun kinderen niet mee opvoeden. "Zitten alleen maar op hun telefoon of te kwebbelen" :pffff: :devil:
Precies, ik kijk pas de laatste jaren bewust naar planten en dieren. Eigenlijk sinds ik honden heb.
En ik loop ook heel vaak te dromen. Mijn telefoon heb ik haast nooit in mijn hand, als ik hem vast heb is het om een foto te maken.

Maar reeën zitten er hier niet. Dus daar hoef ik niet voor op te letten.
Wel konijnen en hazen, al zie ik die niet zo heel erg veel meer, doordat mijn honden niet meer jagen, tenminste zolang ze niks zien.
Vroeger gingen ze echt de bosjes in, maar dat doen ze niet meer.

En ja, mijn honden hebben weleens een haas of konijn gegrepen.
Maar dat geeft bij ons niet, want ze zorgen voor heel wat overlast in Capelle. De konijnen dan, er worden er ook heel wat op straat gezet of in het bos losgelaten.

Jaren geleden een angorakonijntje, dat hadden wij helemaal niet gezien, maar de honden wel. Dus dat konijntje heeft het niet overleefd. Inplaats dat zijn eigenaar hem in de andere kant van het bos had gezet daar zijn schuilplaatsen genoeg.

Natuurlijk beter om het helemaal niet te dumpen, maar als ze het dan toch doen, zet het dan waar dat konijn zich kan verstoppen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef: Natuurlijk beter om het helemaal niet te dumpen, maar als ze het dan toch doen, zet het dan waar dat konijn zich kan verstoppen.

:hmmm: Hoe moet die eigenaar dat dan weer weten?
Manuma
Zeer actief

gonnie schreef:
Jaren geleden een angorakonijntje, dat hadden wij helemaal niet gezien, maar de honden wel. Dus dat konijntje heeft het niet overleefd. Inplaats dat zijn eigenaar hem in de andere kant van het bos had gezet daar zijn schuilplaatsen genoeg.

Natuurlijk beter om het helemaal niet te dumpen, maar als ze het dan toch doen, zet het dan waar dat konijn zich kan verstoppen.
Een gedumpte Angora (zal wel teddy geweest zijn) mag heel blij zijn met een snelle dood als jouw honden dat waarschijnlijk hebben gedaan.
Die dieren krijgen een vervilte vacht dat enorm pijn doet voor ze, zo'n vacht heeft intensieve verzorging nodig. De vacht wordt nat, koud, en uiteindelijk zullen ze sterven.

En iedereen blijft maar teddy konijnen kopen want ze zien er zo schattig uit. Die hebben net zoveel vachtverzorging nodig als de gemiddelde poedel.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Ook wanneer het je niet bijzonder interesseert is niet verder komen dan "boom" en "vogel" heel erg.
Ja hoor en jij scoorde voor ieder vak ook een 10. :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief

gonnie schreef:
Manuma schreef:

Precies, ik kijk pas de laatste jaren bewust naar planten en dieren. Eigenlijk sinds ik honden heb.
En ik loop ook heel vaak te dromen. Mijn telefoon heb ik haast nooit in mijn hand, als ik hem vast heb is het om een foto te maken.

Maar reeën zitten er hier niet. Dus daar hoef ik niet voor op te letten.
Wel konijnen en hazen, al zie ik die niet zo heel erg veel meer, doordat mijn honden niet meer jagen, tenminste zolang ze niks zien.
Vroeger gingen ze echt de bosjes in, maar dat doen ze niet meer.

En ja, mijn honden hebben weleens een haas of konijn gegrepen.
Maar dat geeft bij ons niet, want ze zorgen voor heel wat overlast in Capelle. De konijnen dan, er worden er ook heel wat op straat gezet of in het bos losgelaten.

:80: Ahh misschien was hij wel vanuit het bos op weg naar huis . :jank: :jank: En toen kwamen de boze wolven er aan..... oh nee dat was een ander sprookje. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Tara schreef:Ik vind het best wel arremoei als je een beuk niet van een eik kunt onderscheiden. Sowieso als je de dingen niet weet te benoemen.
Kijk, dat je niet precies weet welk metalen dingesje beschikbaar is voor je doehetzelverij vind ik nog begrijpelijk, en ook dat je het niet bij naam kunt noemen. Maar ik zou het toch knap vervelend vinden als ik gewone dingen waar iedereen mee te maken krijgt niet zou kunnen benoemen.
Ik lepel zo goed als ieder hondenras op dat ik tegenkom maar van veel meer heb ik geen kaas gevreten hoor. Ik zie het verschil tussen een merel en een mus maar verder weet ik het ook niet. En een paardenbloem kan ik ook nog onderscheiden maar verder Noppes en Nada.
Toch wandel ik iedere dag met veel plezier in de vrije natuur :lol1:
En ook begeef ik mij op de snelweg terwijl ik geen Renault van een Toyota kan onderscheiden :lol1:
Leuk en wel nodig als je timmerman wil worden maar een boom blijft een boom een een sijs een sijs of het moet een drijfsijs zijn.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:

Ja hoor en jij scoorde voor ieder vak ook een 10. :mann:

Toevallig wel ja, maar dat was het punt niet.
Manuma
Zeer actief

Tara schreef:Ik vind het best wel arremoei als je een beuk niet van een eik kunt onderscheiden. Sowieso als je de dingen niet weet te benoemen.
Kijk, dat je niet precies weet welk metalen dingesje beschikbaar is voor je doehetzelverij vind ik nog begrijpelijk, en ook dat je het niet bij naam kunt noemen. Maar ik zou het toch knap vervelend vinden als ik gewone dingen waar iedereen mee te maken krijgt niet zou kunnen benoemen.
Nah.
Ik ken niet alle namen van de verschillende soorten gras, slakken, insecten, boomsoorten of de wilde vogels en planten in Nederland.
Toch ben ik redelijk wegwijs in mijn wereld, als ik iets moois zie blijf ik even stilstaan en kijken en wie weet zoek ik dan achteraf wel op wat het was. Ik vind niets lekkerder dan een flinke wandeling door de duinen en de bossen. Hoe kan dat nu arremoei zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”