Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kent carnidae brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Wie kent carnidae brokken?

Ongelezen bericht door Marja »

Ik las vandaag een advertentie over deze brokken, zonder granen mais e.d.
Is dit een verkooppraatje of zou het echt een goede brok zijn?
Ik kan er niets over vinden op internet.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

hier is de link

http://www.canidae.com/
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diertje »

ik voer hem nu naar alle tevredenheid ;)
eerst kreeg onze hond nutro
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Waar is dit verkrijgbaar?
Lijkt me een goede brok.
Hoelang is hij houdbaar?
gr Carel
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ik heb begrepen dat de verkooppunten van carnibest deze brokken verkopen.
Marja
Zeer actief

Bedankt!!
Ik las dat er wel rijst in zit, witte en bruine. Verteert dat wel?
Afbeelding
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

Gek he..., een brok die adverteert geen graan te gebruiken.... en wel rijst bevat. Sinds wanneer is rijst geen graan?
Afbeelding
Foto met dank aan Chien Noble.

Siamsa Dalmatische Honden
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Lizzy schreef:Gek he..., een brok die adverteert geen graan te gebruiken.... en wel rijst bevat. Sinds wanneer is rijst geen graan?
schrijven ze toch?? dat er rijst in zit??
je hebt nml granen en granen,rijst valt onder granen maar wordt hier aangegeven dat de graansoort rijst is en geen tarwekorrel o.i.a
Afbeelding
Lizzy
Actief
Contacteer:

Nee, dat zeggen ze dus niet.

Ze zeggen dit:

"WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".

En ze zeggen in hun pagina grote advertentie in Onze Hond:

*Geen graan.

Wat een onzin! Rijst = graan dus zit er wel graan in!

En weet je hoeveel koolhydraat er in zit, in deze brok? Wel 47.5%. Nou, noem dat nou nog eens een brok waar geen graan in zit! Pffff.... Dit noem ik nou ook nog eens een dieet dat voornamelijk bestaat uit dierlijke eiwitten en vetten....
Afbeelding

Marja
Zeer actief

Ik hoor het al, niet eens proberen dus :mrgreen:
Afbeelding
Lizzy
Actief
Contacteer:

Marja schreef:Ik hoor het al, niet eens proberen dus :mrgreen:
Nou ja, voor een brok is het misschien niet zo'n slechte brok! Ik vind alleen de tekst een tikkie misleidend... Het bevat graan.
Afbeelding

Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

:-D

Hoi Lizzy,

Wat een mooie foto's !
Als je mijn honden wilt zien, ook in de sneeuw, moet je maar eens naar het volgende forum gaan: www.retrieverforum.com
Zoals je ziet heb ik er inmiddels 2. Een teefje genaamd Thyra.

groetjes Carel en goldens
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

je kunt het bestellen en dan wordt het onder rembours thuisgebracht ;)

je moet wel 2 zakken in 1 keer nemen
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

... niet iedereen kan alleen maar vers en/of barf betalen voor de hond.

Ik vind het makkelijk voor als we op vakantie zijn etc.
Marja
Zeer actief

Diertje schreef:je kunt het bestellen en dan wordt het onder rembours thuisgebracht ;)

je moet wel 2 zakken in 1 keer nemen
Hoe en waar dan?? op die engelse site kun je alleen maar in Amerika bestellen (dacht ik)
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Lizzy schreef: "WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".

...
precies, een beetje graan in de vorm van rijst of een andere GOEDE graansoort in een voeding kan geen kwaad.
hier krijgen ze ook graan,in de vorm van havermouth..je hebt dus granen en granen.
Afbeelding
Lizzy
Actief
Contacteer:

ien schreef:
Lizzy schreef: "WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".

...
precies, een beetje graan in de vorm van rijst of een andere GOEDE graansoort in een voeding kan geen kwaad.
hier krijgen ze ook graan,in de vorm van havermouth..je hebt dus granen en granen.
Een beetje graan is altijd nog iets anders dan ongeveer 60% graan
Afbeelding

Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Als je mij even een pb'tje stuurt zal ik je het emailadres geven.

Bij elkaar kost het 85 euro, 2 zakken van 15 kg, gratis thuisbezorgd
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Lizzy schreef:
ien schreef:

...
:roll: ipv. negatief te doen over die brok kun je beter meedenken over een 'goede brok'
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Diertje schreef:
Lizzy schreef:
ien schreef:

...
:roll: ipv. negatief te doen over die brok kun je beter meedenken over een 'goede brok'
Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?

groetjes Helen
Marja
Zeer actief

Tuuuuuuuuuuurlijk zijn er wel goede brokken zeg!!
Geen kwaad woord over mijn brokken hoor, vinden mijn hondjes niet leuk :mrgreen:
Afbeelding
jill
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jill »

Diertje schreef:Als je mij even een pb'tje stuurt zal ik je het emailadres geven.

Diertje,

waar jij het haalt verkopen ze daar soms ook de kattenbrokken van canidae genaamd Felidae?
Jill
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

jill schreef:
Diertje schreef:Als je mij even een pb'tje stuurt zal ik je het emailadres geven.

Diertje,

waar jij het haalt verkopen ze daar soms ook de kattenbrokken van canidae genaamd Felidae?
Jill
Heb je een pb gestuurd ;)
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?

groetjes Helen
Je kunt beter rustig en normaal adviezen geven dan te lopen blaffen :roll:

Ik weet 'hoe slecht' brokken zijn en onze hond krijgt daarom ook barf en brok (soms vers) Maar dan nog. Niet iedereen kan het betalen!!!!!! Gelukkig zit het hier goed maar voor vakanties en drukke dagen..
ien
Erelid
Contacteer:

Helen G schreef: Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?

groetjes Helen
omdat er hele volkstammen zijn die brok voeren en absoluut niet in de gelegenheid zijn of weet ik wat allemaal die geen vers kunnen geven..!!
De praktijk wijst gewoon uit dat er moeilijk aan kant en klaar vers is te komen,dierenwinkels verkopen het amper,supermarkten hebben een klein aanbod van vers.
Ik kom nu bij heel wat mensen over de vloer,oud,jong,weinig geld,geen vervoer,mensen die zelf amper wat te vreten hebben,maar wel een hondje of ander dier hebben.
Dit dier hun hele leven is..en dat is niet zo'n kleine bevolkingsgroep,is groter dan je denkt..

Als vers net zo betaalbaar en gemakkelijk verkrijgbaar is als brokken, in de schappen van aldi en lidell komt te liggen dan kan je mensen een keus geven.en die is er nu niet..

dus praten of nadenken over brokken moet gewoon kunnen.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

:ok:
Heel goed!!!!
Afbeelding
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

:ok:
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Ik wil ook wel weten waar je in NL Felidae kan kopen!
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

ien schreef:
Helen G schreef: Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?

groetjes Helen
omdat er hele volkstammen zijn die brok voeren en absoluut niet in de gelegenheid zijn of weet ik wat allemaal die geen vers kunnen geven..!!
De praktijk wijst gewoon uit dat er moeilijk aan kant en klaar vers is te komen,dierenwinkels verkopen het amper,supermarkten hebben een klein aanbod van vers.
Ik kom nu bij heel wat mensen over de vloer,oud,jong,weinig geld,geen vervoer,mensen die zelf amper wat te vreten hebben,maar wel een hondje of ander dier hebben.
Dit dier hun hele leven is..en dat is niet zo'n kleine bevolkingsgroep,is groter dan je denkt..

Als vers net zo betaalbaar en gemakkelijk verkrijgbaar is als brokken, in de schappen van aldi en lidell komt te liggen dan kan je mensen een keus geven.en die is er nu niet..

Ik val onder de categorie jong en weinig geld en toch ben ik in staat om mijn hond een gevarieerd barf-menu voor te zetten 7-dagen per week. Rarara hoe kan dat. Nou heel simpel, gewoon een beetje je best doen, winkels afbellen, markten afgaan. Zelfs in de stad kan je van vuile pens, kippenruggen tot parelhoenkarkassen krijgen voor een zeer betaalbare prijs. En als ik het kan maak je me niet wijs dat anderen het niet kunnen. Maar ja, je moet wel je best doen voor je hond. Mijns inziens is iemand geen hond waard als hij dat niet doen. Vers in de aldi zei je? Wat is dat nou voor onzin. Voor een goed wijntje ga je toch ook naar de slijterij en niet naar de drogist. Het is nou eenmaal niet mogelijk dat alles in alle winkels te koop is. Trouwens ik ken zeer weinig supermarkten waar geen Rodi te krijgen is. Waar ik me ook nog over verbaas is, als je een dier in huis wilt nemen dan verdiep je je toch in zijn behoeften en bekijk je of dat in jouw financiele plaatje past en zo niet dan is de conclusie toch simpel. Je zegt toch niet ik koop een cavia en eigenlijk heb ik geen geld voor caviavoer, dus geef ik hem maar kanariezaad, want dat is goedkoper??? Sorry Ien, maar ik snap er nog steeds niets van. Want als je dier je zogenaamd hele leven is, dan hoort daar voor mij bij dat je goed voor hem zorgt en dus ook voert naar behoren. En dat zijn geen brokken. Voor een noodgeval, soit. Ik snack ook wel eens, maar niet met regelmaat.

groetjes Helen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ien schreef:

groetjes Helen

ik ben dus niet de enige die knatergek wordt van het constante gedoe over barf als het over brokken gaat..

het mag best gezegd worden! ieder zijn ding! helaas is dat voor de meeste barfers niet te accepteren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”