Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie kent carnidae brokken?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Wie kent carnidae brokken?
Ik las vandaag een advertentie over deze brokken, zonder granen mais e.d.
Is dit een verkooppraatje of zou het echt een goede brok zijn?
Ik kan er niets over vinden op internet.
Is dit een verkooppraatje of zou het echt een goede brok zijn?
Ik kan er niets over vinden op internet.
groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
schrijven ze toch?? dat er rijst in zit??Lizzy schreef:Gek he..., een brok die adverteert geen graan te gebruiken.... en wel rijst bevat. Sinds wanneer is rijst geen graan?
je hebt nml granen en granen,rijst valt onder granen maar wordt hier aangegeven dat de graansoort rijst is en geen tarwekorrel o.i.a

-
- Actief
- Contacteer:
Nee, dat zeggen ze dus niet.
Ze zeggen dit:
"WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".
En ze zeggen in hun pagina grote advertentie in Onze Hond:
*Geen graan.
Wat een onzin! Rijst = graan dus zit er wel graan in!
En weet je hoeveel koolhydraat er in zit, in deze brok? Wel 47.5%. Nou, noem dat nou nog eens een brok waar geen graan in zit! Pffff.... Dit noem ik nou ook nog eens een dieet dat voornamelijk bestaat uit dierlijke eiwitten en vetten....
Ze zeggen dit:
"WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".
En ze zeggen in hun pagina grote advertentie in Onze Hond:
*Geen graan.
Wat een onzin! Rijst = graan dus zit er wel graan in!
En weet je hoeveel koolhydraat er in zit, in deze brok? Wel 47.5%. Nou, noem dat nou nog eens een brok waar geen graan in zit! Pffff.... Dit noem ik nou ook nog eens een dieet dat voornamelijk bestaat uit dierlijke eiwitten en vetten....
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Actief

Hoi Lizzy,
Wat een mooie foto's !
Als je mijn honden wilt zien, ook in de sneeuw, moet je maar eens naar het volgende forum gaan: www.retrieverforum.com
Zoals je ziet heb ik er inmiddels 2. Een teefje genaamd Thyra.
groetjes Carel en goldens
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
precies, een beetje graan in de vorm van rijst of een andere GOEDE graansoort in een voeding kan geen kwaad.Lizzy schreef: "WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".
...
hier krijgen ze ook graan,in de vorm van havermouth..je hebt dus granen en granen.

-
- Actief
- Contacteer:
Een beetje graan is altijd nog iets anders dan ongeveer 60% graanien schreef:precies, een beetje graan in de vorm van rijst of een andere GOEDE graansoort in een voeding kan geen kwaad.Lizzy schreef: "WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".
...
hier krijgen ze ook graan,in de vorm van havermouth..je hebt dus granen en granen.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Lizzy schreef:Een beetje graan is altijd nog iets anders dan ongeveer 60% graanien schreef:precies, een beetje graan in de vorm van rijst of een andere GOEDE graansoort in een voeding kan geen kwaad.Lizzy schreef: "WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".
...

-
- Actief
Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?Diertje schreef:Lizzy schreef:Een beetje graan is altijd nog iets anders dan ongeveer 60% graanien schreef:precies, een beetje graan in de vorm van rijst of een andere GOEDE graansoort in een voeding kan geen kwaad.Lizzy schreef: "WAAROM CANIDAE ? Uw hond is van naturen GÉÉN graaneter maar een vleeseter dus zijn dieet zou moeten bestaan uit voor- namelijk dierlijke eiwitten en vetten".
...
hier krijgen ze ook graan,in de vorm van havermouth..je hebt dus granen en granen.ipv. negatief te doen over die brok kun je beter meedenken over een 'goede brok'
groetjes Helen
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je kunt beter rustig en normaal adviezen geven dan te lopen blaffenMeedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?
groetjes Helen

Ik weet 'hoe slecht' brokken zijn en onze hond krijgt daarom ook barf en brok (soms vers) Maar dan nog. Niet iedereen kan het betalen!!!!!! Gelukkig zit het hier goed maar voor vakanties en drukke dagen..
-
- Erelid
- Contacteer:
omdat er hele volkstammen zijn die brok voeren en absoluut niet in de gelegenheid zijn of weet ik wat allemaal die geen vers kunnen geven..!!Helen G schreef: Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?
groetjes Helen
De praktijk wijst gewoon uit dat er moeilijk aan kant en klaar vers is te komen,dierenwinkels verkopen het amper,supermarkten hebben een klein aanbod van vers.
Ik kom nu bij heel wat mensen over de vloer,oud,jong,weinig geld,geen vervoer,mensen die zelf amper wat te vreten hebben,maar wel een hondje of ander dier hebben.
Dit dier hun hele leven is..en dat is niet zo'n kleine bevolkingsgroep,is groter dan je denkt..
Als vers net zo betaalbaar en gemakkelijk verkrijgbaar is als brokken, in de schappen van aldi en lidell komt te liggen dan kan je mensen een keus geven.en die is er nu niet..
dus praten of nadenken over brokken moet gewoon kunnen.

-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- memo
- Actief
-
- Actief
ien schreef:omdat er hele volkstammen zijn die brok voeren en absoluut niet in de gelegenheid zijn of weet ik wat allemaal die geen vers kunnen geven..!!Helen G schreef: Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?
groetjes Helen
De praktijk wijst gewoon uit dat er moeilijk aan kant en klaar vers is te komen,dierenwinkels verkopen het amper,supermarkten hebben een klein aanbod van vers.
Ik kom nu bij heel wat mensen over de vloer,oud,jong,weinig geld,geen vervoer,mensen die zelf amper wat te vreten hebben,maar wel een hondje of ander dier hebben.
Dit dier hun hele leven is..en dat is niet zo'n kleine bevolkingsgroep,is groter dan je denkt..
Als vers net zo betaalbaar en gemakkelijk verkrijgbaar is als brokken, in de schappen van aldi en lidell komt te liggen dan kan je mensen een keus geven.en die is er nu niet..
Ik val onder de categorie jong en weinig geld en toch ben ik in staat om mijn hond een gevarieerd barf-menu voor te zetten 7-dagen per week. Rarara hoe kan dat. Nou heel simpel, gewoon een beetje je best doen, winkels afbellen, markten afgaan. Zelfs in de stad kan je van vuile pens, kippenruggen tot parelhoenkarkassen krijgen voor een zeer betaalbare prijs. En als ik het kan maak je me niet wijs dat anderen het niet kunnen. Maar ja, je moet wel je best doen voor je hond. Mijns inziens is iemand geen hond waard als hij dat niet doen. Vers in de aldi zei je? Wat is dat nou voor onzin. Voor een goed wijntje ga je toch ook naar de slijterij en niet naar de drogist. Het is nou eenmaal niet mogelijk dat alles in alle winkels te koop is. Trouwens ik ken zeer weinig supermarkten waar geen Rodi te krijgen is. Waar ik me ook nog over verbaas is, als je een dier in huis wilt nemen dan verdiep je je toch in zijn behoeften en bekijk je of dat in jouw financiele plaatje past en zo niet dan is de conclusie toch simpel. Je zegt toch niet ik koop een cavia en eigenlijk heb ik geen geld voor caviavoer, dus geef ik hem maar kanariezaad, want dat is goedkoper??? Sorry Ien, maar ik snap er nog steeds niets van. Want als je dier je zogenaamd hele leven is, dan hoort daar voor mij bij dat je goed voor hem zorgt en dus ook voert naar behoren. En dat zijn geen brokken. Voor een noodgeval, soit. Ik snack ook wel eens, maar niet met regelmaat.
groetjes Helen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ien schreef:omdat er hele volkstammen zijn die brok voeren en absoluut niet in de gelegenheid zijn of weet ik wat allemaal die geen vers kunnen geven..!!Helen G schreef: Meedenken over een goede brok?? Huh, mijns inziens zijn er geen goede brokken en ik zie ook werkelijk niet de reden waarom er over nagedacht zou moeten worden. Waarom een carnivoor voeren als een cavia terwijl er een scala aan gezondere voedingsmogelijkheden zijn?
groetjes Helen
ik ben dus niet de enige die knatergek wordt van het constante gedoe over barf als het over brokken gaat..
het mag best gezegd worden! ieder zijn ding! helaas is dat voor de meeste barfers niet te accepteren.