Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken voor gebit

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Brokken voor gebit

Ongelezen bericht door Ήυs »

blondie schreef:Jol stinkt zo ook uit haar bek.
Maar hé het kan altijd erger. We merkten het op toen de da haar tanden checkte. "Wat versleten van steentjes kauwen maar prima gebit hoor!" nou ze stinkt tegenwoordig wel behoorlijk uit haar bek hoor dierenarts!
"Oh", hoppa, gebit weer open en ze steekt haar neus in de bek van Jol :LOL: Je kon mijn vriend op dat moment oprapen geloof ik, in de auto op de terugweg "dat ze zomaar haar neus daar steekt joh, ongelofelijk :80: "

Mooiste vond ik dat ze hem vroeg of hij dit echt stinken vond, haar eigen honden en andere klanten hun honden stonken meer uit de bek dan Jol :LOL:
Maar goed, ik vind Jol ook wel een onaangename bek lucht hebben, maar blijkbaar ligt het niet aan haar gebit. Aak kan vooralsnog in mijn gezicht asemen, vind ik ook niet prettig, maar goed hij stinkt niet uit zijn bek.
Bij Jol wend ik mijn gezicht af.
Lief dat jij je gezicht nog afwend :LOL: Ik probeer me 10 minuten in te houden en dan stuur ik haar toch wel weer weg. En dan zijn 10 minuten misschien nog lang.

Soms vult ze de gang met haar adem :jank: En ze kan ook zo lekker een half uur naar je staren en continu jouw richting op hijgen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ik begreep is dat er door langer kauwen enzymen in de mond komen die tandsteen voorkomen of zelfs oplossen. Dus wat ik probeer is Bas regelmatig te laten kauwen. Botten en huid staafjes. Bas haar gebit is drama helaas. York eigen lees ik overal. Ze eet al vers, krijgt al botten en huiden en dentastix en toch stinkt ze uit haar giegel en heeft ze steeds tandsteen op de kiezen....erg vervelend want ik haat narcose.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Cleva schreef:Honden kauwen niet.
Lou kauwt toch echt uitgebreid op elk brokje. Eet dan ook erg langzaam.

Ik baal ervan dat Lou bedt aanleg heeft voor tandsteen enzo. Zijn kiezen verkleuren ook een beetje. Echte botten wil hij niet zo, kluiven doet hij wel, maar niet zo fanatiek. Ik poets denk ik zo'n twee keer per week zijn tanden.
Maar goed, als ik het zo lees mag ik blij zijn dat hij tenminste niet stinkt.

Trouwens, als hij toch een keer minder fris ruikt is dat direct weg na het gebruik van die tandpasta, dus misschien is dat een tip?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Wat ik begreep is dat er door langer kauwen enzymen in de mond komen die tandsteen voorkomen of zelfs oplossen. Dus wat ik probeer is Bas regelmatig te laten kauwen. Botten en huid staafjes. Bas haar gebit is drama helaas. York eigen lees ik overal. Ze eet al vers, krijgt al botten en huiden en dentastix en toch stinkt ze uit haar giegel en heeft ze steeds tandsteen op de kiezen....erg vervelend want ik haat narcose.

:scratch: Ik dacht dat honden die enzymen helemaal niet in het speeksel hebben?
Kun je zelf niet krabben bij bas?

Tibbe eet nog net niet met mes en vork, kauwt keurig alles fijn. Maar dan nog zijn brokken kruimelige maaltijdcrackers :19:
Hier krijgen ze sowieso regelmatig botwerk en pens, eens per maand een hele kip.
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

Rosita Compagner schreef:
Linda van Veen schreef:
Wil je dan toch per se een brok, neem er dan eentje met bepaalde mineralen (degene die ook in dentastix zitten), deze helpen tandplak oplossen en doen op die manier toch wat voor het gebit. Deze mineralen zitten sowieso in Smolke en ik dacht ook in Eukanuba.
Doen die mineralen uberhaupt wat in de bek? Omdat daar ook geen vertering plaats vindt bij honden
Natriumpolyfosfaat bindt calcium in de mondholte en gaat daarmee de vorming van tandsteen tegen, dit is wetenschappelijk bewezen. Maar toch kies ik liever voor vers ;)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Poetsen de mensen die dentastix geven hun tanden eigenlijk ook met suiker? :D
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Hilde schreef:Poetsen de mensen die dentastix geven hun tanden eigenlijk ook met suiker? :D
Ik poets mijn tanden uiteraard altijd met een stuk brood en hagelslag. :pffff: :mann:

Wordt tijd voor een karkas op de tandenborstel hoor ik wel.
Afbeelding
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hilde schreef:Poetsen de mensen die dentastix geven hun tanden eigenlijk ook met suiker? :D
Ik zie meer mensen die andere tips geven :denken: Lola krijgt ook weleens een dentastick, maar dan gewoon omdat ze daar nogal blij van wordt. Ik chips, zij zo'n ding :mrgreen: haar gebit is niet uitzonderlijk goed of slecht, zo af en toe knaagt ze eens wat op een buffelhuid en dat is het dan wel.
Dat zeewierpoeder dat hier genoemd werd heb ik ooit eens gekregen van iemand, maar daarmee merkte ik geen verschil.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Waar halen jullie dan de penslappen en lamsribben? Bij ons is er geen islamitische slager en soms haal ik wel eens runderbotten bij onze slager.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ptje schreef:Waar halen jullie dan de penslappen en lamsribben? Bij ons is er geen islamitische slager en soms haal ik wel eens runderbotten bij onze slager.
Dogmeat
Lotgering
Verkooppunten Etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ptje schreef:Waar halen jullie dan de penslappen en lamsribben? Bij ons is er geen islamitische slager en soms haal ik wel eens runderbotten bij onze slager.
Pens kun je zo bij het slachthuis halen en ik bestel vaak via een lijntje op barfplaats.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ranzijn en Welkoop hebben ook penslappen :wink:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

https://youtu.be/7n6ZxYHmCWQ

Gisteren voor het eerst de brokken op en ze kauwen er beide op. Kaz die heeft nog nooit zo lang gedaan over zijn eten.

Ik weet niet of het gaat helpen natuurlijk maar ik kijk het even aan. En dan als snack misschien zo nu en dan een penslap? :)

Ze vinden de brokken wel lekker!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”