We hebben het al heel lang over een hond nemen gehad, alle voor en nadelen tegen elkaar afgewogen, de opvang geregeld, puppy cursus gereserveerd, ingelezen in de bench training en noem het maar op.
Als kind ben ik ook echt opgegroeid met honden en dan denk je dat je alles wel weet... Natuurlijk was ik bewust van het vele uitlaten, ongelukjes in huis, met n beetje pech zelfs slopen van dingen. Maar wat ik nooit verwacht had is dat ik zelf in een of andere neuroot zou veranderen!
Ze is nu 18-19 weken en doet het eigenlijk echt heel goed. Ze kan zit, neer en zelfs al (eventjes) blijf. Ze reageert steeds beter op haar naam, in de bench gaat het goed en als we op de klok letten heeft ze eigenlijk ook geen ongelukjes.
Maar als ze buiten niet wil lopen, zelfs het huis niet uit wil, alles op eet wat op straat ligt, blaft als ze een andere hond hoort blaffen, kotst in de auto komt er zo'n enorme knoop in mijn maag dat ik er bang van wordt. Dit ken ik niet van mezelf, dat maakt het nog s lastiger.
Ik vind het ook echt niet eerlijk naar haar, want zij pikt dit zeker op. Maar ik kan het gevoel niet uitzetten. Soms denk ik letterlijk, wat heb ik gedaan, waar ben ik aan begonnen??
Als ik dan nadenk weet ik dat dit overgaat, dat het makkelijker wordt. Maar daarna denk ik meteen, hoe gaat dat op vakantie? Wat als ze de hele camping bij elkaar blaft?
De puppy blues kende ik niet, maar kwam ik tegen toen ik zelf naar oplossingen ging zoeken op internet.
Verhalen die zo herkenbaar waren, tot aan het huilend op de grond zitten, handen in het haar.
En waarom?? Ze sloopt niet, is superlief voor de kinderen, luistert voor haar leeftijd best goed.
En dan voel ik me zo'n vreselijk mens!
Ik hoor graag jullie ervaringen, en vooral hoe ik hier het beste mee om kan gaan.
Tips, meer voor mij dan voor de hond
Groetjes, Sandra