Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezin in eigen huis aangevallen door ontsnapte hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2

Gezin in eigen huis aangevallen door ontsnapte hond

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Gezin in eigen huis aangevallen door ontsnapte hond

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Het zou je gebeuren, verschrikkelijk..
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Jeetje 't zal je gebeuren :ugh:

"De politie kon de SBT kalmeren door hem tijdelijk de lucht af te snijden" ... wat netjes geschreven :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Heavy schreef:Jémig maar lees ik nou goed dat de hond pas de woning in kwam nadat de politie de deur open deed :80:
Ja.... moeten ze niet de politie aanklagen :denken:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heavy schreef:Jémig maar lees ik nou goed dat de hond pas de woning in kwam nadat de politie de deur open deed :80:
Politie was waarschijnlijk voor binnen gekomen en ging achter uit om de hond te vangen.
De hond is de schuldige hè, niet de politie. Een hond glipt zo langs je benen.
Wat een bizar incident zeg :80:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hereniging met de eigenaar is een optie? Lijkt me niet zeg, zet er maar een spuit in. Het zal nog een keer gebeuren :piew: En pak 'm gelijk die andere 3 ook maar af, daar gedraagt de baas zich ook al niet te verantwoordelijk voor.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Heavy schreef:
Pemba schreef:
Politie was waarschijnlijk voor binnen gekomen en ging achter uit om de hond te vangen.
De hond is de schuldige hè, niet de politie. Een hond glipt zo langs je benen.
Wat een bizar incident zeg :80:
Natuurlijk is de hond fout maar de politie toch ook wel een beetje dom :denken:
was je erbij dan? je weet helemaal niet hoe het precies is gegaan, dus waarom de politie dom is ontgaat mij.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Bizar incident :80:

Wel een redelijk op sensatie belust artikel overigens verder "vechthond", "verwikkeld in een gevecht op leven en dood"... ik ben absoluut geen fan van bully-type / molosser achtige rassen (van welk soort dan ook overigens) maar ze overdrijven het wel een klein beetje.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Eilfy schreef:Bizar incident :80:

Wel een redelijk op sensatie belust artikel overigens verder "vechthond", "verwikkeld in een gevecht op leven en dood"... ik ben absoluut geen fan van bully-type / molosser achtige rassen (van welk soort dan ook overigens) maar ze overdrijven het wel een klein beetje.
Die krant (Het Laatste Nieuws) heeft meestal dat op sensatie beluste toontje in hun artikels. Ze overdrijven vaak in hun artikels en zeker als het gaat over pitbulls en aanverwanten.

Maar sluit niet uit dat het inderdaad een bizar incident is.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zo dan :O:
Hebben die even geluk dat hun hond het overleefd heeft. Overigens is de enige echt schuldige in het verhaal de eigenaar van het viertal hoor.Gewoon zorgen dat zoiets niet kan gebeuren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:blauwoog: Moordhond.
Met "bully type' wordt dat hele zware, grove aangeduid, van arme mismaakte bijzettafel pitbulls, extra brede fransjes of in het gunstigere geval de bulldoggen van Brigitte.
Geen idee of ze dat in het belgische inderdaad een bulterrier noemen (lijkt me niet) maar hier is dat een engelse stafford en een ordinair terriertje van 10-15 kilo.
dagmar88
Zeer actief

marian* schreef:Zo dan :O:
Hebben die even geluk dat hun hond het overleefd heeft. Overigens is de enige echt schuldige in het verhaal de eigenaar van het viertal hoor.Gewoon zorgen dat zoiets niet kan gebeuren.

:19: En al de zoveelste keer he, ze zullen vast niet alleen bij hen "op bezoek" zijn geweest.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

dagmar88 schreef:
marian* schreef:Zo dan :O:

:19: En al de zoveelste keer he, ze zullen vast niet alleen bij hen "op bezoek" zijn geweest.
Nee, heel fijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De vierde keer al dat de honden hun tuin in kwamen. Had toch aangedrongen bij de buurman om te zorgen dat ze in eigen tuin bleven, of de muur wat minder aantrekkelijk maken om overheen te springen.
Hier vond 1 buurhond het leuk om telkens over het hek te komen de tuin in maar ook rondje huis, ging prima met onze honden, maar het is een kattenkiller. En aangezien mijn kat hier toch ook gewoon woont in huis en deze 1x gelukkig zo slim was om te verdwijnen achter het gordijn, heb ik toch maar gezegd tegen de buurvrouw dat ik het niet zo fijn vond dat hij er telkens overheen kwam. En hem 1x ook zelf teruggebonjourd toen hij wilde markeren in de tuin, dat moet ik al helemaal niet hebben, doen onze honden niet en wilde al helemaal Aki niet op gedachten brengen dat tuin markeren natuurlijk ook een idee zou zijn :idea: :neenee:
Nu doet hij het niet meer, wellicht ook omdat Aki nu toch ook volwassen is en bij onverwachts druk hondenbezoek toch ineens territoriaal kan zijn. De andere buurhond kwam een paar maanden terug ook ineens binnen rennen. Maar die werd te verstaan gegeven weg te wezen. Ik stond gelukkig ernaast, dus het was een korte maar duidelijke confrontatie :oeps: Als beiden op eigen terrein zijn is er weer niets aan de hand :19:

Lijkt me wel lastig voor deze familie om af te wachten of de hond nu nog terug komt of niet, en tegelijkertijd zijn er nog 3 andere honden die dus ook gewoon het muurtje over kunnen komen.
Je bent dan lijkt me gewoon bang in je eigen tuin als je daar lekker met je hond wilt bivakkeren en maar moet uitkijken dat de buurhonden niet weer komen buurten :ugh:
Lemuria

Ik zou denk ik een kattendraadje spannen op het muurtje. D'r zit een Husky bij; die gaat gegarandeerd lopen krijsen dat-ie dood aan het gaan is van dat stroomstootje (Huskies. Haha.. :mrgreen: ). Misschien dat de rest daardoor zo schrikt dat ze het volgende keer wel laten om het nog eens te proberen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Een leuke hond voor in het programma van Cesar Milan.
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Jeetje, het zal je gebeuren. En je kind ook nog eens aangevallen door zo'n monster. Die hadden ze niet hoeven afspuiten als dat hier was gebeurd. Dat regel ik zelf ter plekke wel. :devil:
Lemuria

Ach, ze zit achter d'r computer, heeft een zware dag op het kantoor achter de rug en dan moet ze toch ergens d'r energie kwijt :) Tadaaaa, dan krijg je dit soort berichtjes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je bent ook nergens meer veilig he :Q:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Vind je? 3 mensen doorgebeten, een hond zijn hele borstkas open.. Ik vind dat inderdaad wel het woordje "vechthond" waard. Ook gevecht leven en dood, of denk je soms dat het hondje het had overleefd zonder hulp? :lol1: :lol1:

Gewoon een doorgeslagen rothond, met eigenaren die er niks van bakken. Spuugzat dit soort incidenten gatverdamme zeg. :kotz: :kotz:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Bizar zeg, het zou je maar gebeuren. Hopelijk geneest het hondje en zijn baasjes goed verder.
_Esmee
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Waarom is moordlustig geen goed woord? Hij kwam daar toch niet voor een koekje?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat gezin zal best wel die honden jarenlang hebben getreiterd en gesard anders komen die honden heus niet over de afscheiding heen zetten. Honden worden wel zo gemaakt door mensen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat gezin zal best wel die honden jarenlang hebben getreiterd en gesard anders komen die honden heus niet over de afscheiding heen zetten. Honden worden wel zo gemaakt door mensen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

dagmar88 schreef:

Met "bully type' wordt dat hele zware, grove aangeduid, van arme mismaakte bijzettafel pitbulls, extra brede fransjes of in het gunstigere geval de bulldoggen van Brigitte.
Geen idee of ze dat in het belgische inderdaad een bulterrier noemen (lijkt me niet) maar hier is dat een engelse stafford en een ordinair terriertje van 10-15 kilo.
Ik bedoelde meer dat ik persoonlijk niks heb met dit type honden, of je het nou terriër noemt of stafford of staffordshire bullterriër. Het zijn gewoon niet mijn soort honden.. Maar ik vond de sensatie toon in het artikel wel heel erg overdreven, ook voor dit type hond.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
dagmar88
Zeer actief

Eilfy schreef:
dagmar88 schreef:

Ik bedoelde meer dat ik persoonlijk niks heb met dit type honden, of je het nou terriër noemt of stafford of staffordshire bullterriër. Het zijn gewoon niet mijn soort honden.. Maar ik vond de sensatie toon in het artikel wel heel erg overdreven, ook voor dit type hond.
Het zal me jeuken.
En dát zei je niet.
Je had het over "bully" types en molossers.

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Gewoon verbieden of de spuit er in dit soort honden bespaart een hoop ellende en ergenis.

Eens was er een goede wet voor dit soort dieren om mij onduidelijke redenen weer terug gefloten
door dat stelletje debielen in Den Haag.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Dat zo'n hond niet gelijk ingeslapen wordt snap ik niet eigenlijk. Dit is toch te idioot, te gevaarlijk en mag echt niet nog een keer gebeuren. 'Waarschijnlijk' geen verantwoordelijke eigenaren maar zo'n hond herplaatsen lijkt mij ook geen optie. Bijzonder dat het hondje het overleefd heeft, gelukkig maar zeg.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Rocco schreef:Gewoon verbieden of de spuit er in dit soort honden bespaart een hoop ellende en ergenis.

Eens was er een goede wet voor dit soort dieren om mij onduidelijke redenen weer terug gefloten
Meen je dat nou echt of ben je aan het zieken? Als hondenliefhebber kún je dit toch niet uit je strot krijgen? :ugh: Gatver.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Manuma schreef:
Rocco schreef:Gewoon verbieden of de spuit er in dit soort honden bespaart een hoop ellende en ergenis.

Meen je dat nou echt of ben je aan het zieken? Als hondenliefhebber kún je dit toch niet uit je strot krijgen? :ugh: Gatver.
Ik zat ook al :80: Er moet inderdaad iets veranderen maar niet dit, alsjeblieft nooit meer dat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”