http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gera ... -a2789649/
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezin in eigen huis aangevallen door ontsnapte hond
Moderator: moderatorteam
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 2
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Gezin in eigen huis aangevallen door ontsnapte hond
Het zou je gebeuren, verschrikkelijk..
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Jeetje 't zal je gebeuren
"De politie kon de SBT kalmeren door hem tijdelijk de lucht af te snijden" ... wat netjes geschreven
"De politie kon de SBT kalmeren door hem tijdelijk de lucht af te snijden" ... wat netjes geschreven
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ja.... moeten ze niet de politie aanklagenHeavy schreef:Jémig maar lees ik nou goed dat de hond pas de woning in kwam nadat de politie de deur open deed
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Politie was waarschijnlijk voor binnen gekomen en ging achter uit om de hond te vangen.Heavy schreef:Jémig maar lees ik nou goed dat de hond pas de woning in kwam nadat de politie de deur open deed
De hond is de schuldige hè, niet de politie. Een hond glipt zo langs je benen.
Wat een bizar incident zeg

-
Lemuria
Hereniging met de eigenaar is een optie? Lijkt me niet zeg, zet er maar een spuit in. Het zal nog een keer gebeuren
En pak 'm gelijk die andere 3 ook maar af, daar gedraagt de baas zich ook al niet te verantwoordelijk voor.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
was je erbij dan? je weet helemaal niet hoe het precies is gegaan, dus waarom de politie dom is ontgaat mij.Heavy schreef:Natuurlijk is de hond fout maar de politie toch ook wel een beetje domPemba schreef:Politie was waarschijnlijk voor binnen gekomen en ging achter uit om de hond te vangen.Heavy schreef:Jémig maar lees ik nou goed dat de hond pas de woning in kwam nadat de politie de deur open deed
De hond is de schuldige hè, niet de politie. Een hond glipt zo langs je benen.
Wat een bizar incident zeg

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bizar incident
Wel een redelijk op sensatie belust artikel overigens verder "vechthond", "verwikkeld in een gevecht op leven en dood"... ik ben absoluut geen fan van bully-type / molosser achtige rassen (van welk soort dan ook overigens) maar ze overdrijven het wel een klein beetje.
Wel een redelijk op sensatie belust artikel overigens verder "vechthond", "verwikkeld in een gevecht op leven en dood"... ik ben absoluut geen fan van bully-type / molosser achtige rassen (van welk soort dan ook overigens) maar ze overdrijven het wel een klein beetje.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
Die krant (Het Laatste Nieuws) heeft meestal dat op sensatie beluste toontje in hun artikels. Ze overdrijven vaak in hun artikels en zeker als het gaat over pitbulls en aanverwanten.Eilfy schreef:Bizar incident![]()
Maar sluit niet uit dat het inderdaad een bizar incident is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Zo dan
Hebben die even geluk dat hun hond het overleefd heeft. Overigens is de enige echt schuldige in het verhaal de eigenaar van het viertal hoor.Gewoon zorgen dat zoiets niet kan gebeuren.
Hebben die even geluk dat hun hond het overleefd heeft. Overigens is de enige echt schuldige in het verhaal de eigenaar van het viertal hoor.Gewoon zorgen dat zoiets niet kan gebeuren.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
Eilfy schreef:Bizar incident![]()
Met "bully type' wordt dat hele zware, grove aangeduid, van arme mismaakte bijzettafel pitbulls, extra brede fransjes of in het gunstigere geval de bulldoggen van Brigitte.
Geen idee of ze dat in het belgische inderdaad een bulterrier noemen (lijkt me niet) maar hier is dat een engelse stafford en een ordinair terriertje van 10-15 kilo.
- dagmar88
- Zeer actief
marian* schreef:Zo dan![]()
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee, heel fijn.dagmar88 schreef:marian* schreef:Zo dan![]()
En al de zoveelste keer he, ze zullen vast niet alleen bij hen "op bezoek" zijn geweest.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
blondie
- Zeer actief
De vierde keer al dat de honden hun tuin in kwamen. Had toch aangedrongen bij de buurman om te zorgen dat ze in eigen tuin bleven, of de muur wat minder aantrekkelijk maken om overheen te springen.
Hier vond 1 buurhond het leuk om telkens over het hek te komen de tuin in maar ook rondje huis, ging prima met onze honden, maar het is een kattenkiller. En aangezien mijn kat hier toch ook gewoon woont in huis en deze 1x gelukkig zo slim was om te verdwijnen achter het gordijn, heb ik toch maar gezegd tegen de buurvrouw dat ik het niet zo fijn vond dat hij er telkens overheen kwam. En hem 1x ook zelf teruggebonjourd toen hij wilde markeren in de tuin, dat moet ik al helemaal niet hebben, doen onze honden niet en wilde al helemaal Aki niet op gedachten brengen dat tuin markeren natuurlijk ook een idee zou zijn
Nu doet hij het niet meer, wellicht ook omdat Aki nu toch ook volwassen is en bij onverwachts druk hondenbezoek toch ineens territoriaal kan zijn. De andere buurhond kwam een paar maanden terug ook ineens binnen rennen. Maar die werd te verstaan gegeven weg te wezen. Ik stond gelukkig ernaast, dus het was een korte maar duidelijke confrontatie
Als beiden op eigen terrein zijn is er weer niets aan de hand
Lijkt me wel lastig voor deze familie om af te wachten of de hond nu nog terug komt of niet, en tegelijkertijd zijn er nog 3 andere honden die dus ook gewoon het muurtje over kunnen komen.
Je bent dan lijkt me gewoon bang in je eigen tuin als je daar lekker met je hond wilt bivakkeren en maar moet uitkijken dat de buurhonden niet weer komen buurten
Hier vond 1 buurhond het leuk om telkens over het hek te komen de tuin in maar ook rondje huis, ging prima met onze honden, maar het is een kattenkiller. En aangezien mijn kat hier toch ook gewoon woont in huis en deze 1x gelukkig zo slim was om te verdwijnen achter het gordijn, heb ik toch maar gezegd tegen de buurvrouw dat ik het niet zo fijn vond dat hij er telkens overheen kwam. En hem 1x ook zelf teruggebonjourd toen hij wilde markeren in de tuin, dat moet ik al helemaal niet hebben, doen onze honden niet en wilde al helemaal Aki niet op gedachten brengen dat tuin markeren natuurlijk ook een idee zou zijn
Nu doet hij het niet meer, wellicht ook omdat Aki nu toch ook volwassen is en bij onverwachts druk hondenbezoek toch ineens territoriaal kan zijn. De andere buurhond kwam een paar maanden terug ook ineens binnen rennen. Maar die werd te verstaan gegeven weg te wezen. Ik stond gelukkig ernaast, dus het was een korte maar duidelijke confrontatie
Lijkt me wel lastig voor deze familie om af te wachten of de hond nu nog terug komt of niet, en tegelijkertijd zijn er nog 3 andere honden die dus ook gewoon het muurtje over kunnen komen.
Je bent dan lijkt me gewoon bang in je eigen tuin als je daar lekker met je hond wilt bivakkeren en maar moet uitkijken dat de buurhonden niet weer komen buurten
-
Lemuria
Ik zou denk ik een kattendraadje spannen op het muurtje. D'r zit een Husky bij; die gaat gegarandeerd lopen krijsen dat-ie dood aan het gaan is van dat stroomstootje (Huskies. Haha..
). Misschien dat de rest daardoor zo schrikt dat ze het volgende keer wel laten om het nog eens te proberen.
-
korthaar
- Zeer actief
Een leuke hond voor in het programma van Cesar Milan.
-
blaf
- Zeer actief
Jeetje, het zal je gebeuren. En je kind ook nog eens aangevallen door zo'n monster. Die hadden ze niet hoeven afspuiten als dat hier was gebeurd. Dat regel ik zelf ter plekke wel. 
-
Lemuria
Ach, ze zit achter d'r computer, heeft een zware dag op het kantoor achter de rug en dan moet ze toch ergens d'r energie kwijt
Tadaaaa, dan krijg je dit soort berichtjes.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Je bent ook nergens meer veilig he 
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Vind je? 3 mensen doorgebeten, een hond zijn hele borstkas open.. Ik vind dat inderdaad wel het woordje "vechthond" waard. Ook gevecht leven en dood, of denk je soms dat het hondje het had overleefd zonder hulp?Eilfy schreef:Bizar incident![]()
Gewoon een doorgeslagen rothond, met eigenaren die er niks van bakken. Spuugzat dit soort incidenten gatverdamme zeg.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Bizar zeg, het zou je maar gebeuren. Hopelijk geneest het hondje en zijn baasjes goed verder.
_Esmee
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Waarom is moordlustig geen goed woord? Hij kwam daar toch niet voor een koekje?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat gezin zal best wel die honden jarenlang hebben getreiterd en gesard anders komen die honden heus niet over de afscheiding heen zetten. Honden worden wel zo gemaakt door mensen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat gezin zal best wel die honden jarenlang hebben getreiterd en gesard anders komen die honden heus niet over de afscheiding heen zetten. Honden worden wel zo gemaakt door mensen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik bedoelde meer dat ik persoonlijk niks heb met dit type honden, of je het nou terriër noemt of stafford of staffordshire bullterriër. Het zijn gewoon niet mijn soort honden.. Maar ik vond de sensatie toon in het artikel wel heel erg overdreven, ook voor dit type hond.dagmar88 schreef:Eilfy schreef:Bizar incident![]()
Moordhond.
Met "bully type' wordt dat hele zware, grove aangeduid, van arme mismaakte bijzettafel pitbulls, extra brede fransjes of in het gunstigere geval de bulldoggen van Brigitte.
Geen idee of ze dat in het belgische inderdaad een bulterrier noemen (lijkt me niet) maar hier is dat een engelse stafford en een ordinair terriertje van 10-15 kilo.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- dagmar88
- Zeer actief
Het zal me jeuken.Eilfy schreef:Ik bedoelde meer dat ik persoonlijk niks heb met dit type honden, of je het nou terriër noemt of stafford of staffordshire bullterriër. Het zijn gewoon niet mijn soort honden.. Maar ik vond de sensatie toon in het artikel wel heel erg overdreven, ook voor dit type hond.dagmar88 schreef:Eilfy schreef:Bizar incident![]()
Moordhond.
En dát zei je niet.
Je had het over "bully" types en molossers.
-
Rocco
- Zeer actief
Gewoon verbieden of de spuit er in dit soort honden bespaart een hoop ellende en ergenis.
Eens was er een goede wet voor dit soort dieren om mij onduidelijke redenen weer terug gefloten
door dat stelletje debielen in Den Haag.
Eens was er een goede wet voor dit soort dieren om mij onduidelijke redenen weer terug gefloten
-
Sanner
- Zeer actief
Dat zo'n hond niet gelijk ingeslapen wordt snap ik niet eigenlijk. Dit is toch te idioot, te gevaarlijk en mag echt niet nog een keer gebeuren. 'Waarschijnlijk' geen verantwoordelijke eigenaren maar zo'n hond herplaatsen lijkt mij ook geen optie. Bijzonder dat het hondje het overleefd heeft, gelukkig maar zeg.
-
Manuma
- Zeer actief
Meen je dat nou echt of ben je aan het zieken? Als hondenliefhebber kún je dit toch niet uit je strot krijgen?Rocco schreef:Gewoon verbieden of de spuit er in dit soort honden bespaart een hoop ellende en ergenis.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zat ook alManuma schreef:Meen je dat nou echt of ben je aan het zieken? Als hondenliefhebber kún je dit toch niet uit je strot krijgen?Rocco schreef:Gewoon verbieden of de spuit er in dit soort honden bespaart een hoop ellende en ergenis.
door dat stelletje debielen in Den Haag.Gatver.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso