Ook Tycha stond altijd al achter de deur van de woonkamer als ik 's morgens vroeg (6.30 uur) beneden kwam. Klaar om uit te gaan.
Triss daarentegen vindt 6.30 uur eigenlijk veel te vroeg. Ik denk zelfs dat als wij zouden blijven liggen zij gerust tot 11.00 uur blijft liggen snurken.

Tycha en Shendor begonnen rond een uur of 21.30 al te draaien of wij nu toch niet eens naar bed moeten, want dan krijgen zij nog een koekje. Triss wordt om 21.30 uur pas echt wakker en heeft dan haar drukste uurtje of anderhalf, samen met Diego. Er wordt dan door huis gevlogen door die twee en niets helpt daartegen.
Shendor en Tycha kwamen vanaf een boerderij. Ik ga er dus maar voor het gemak vanuit dat hun fokkers vroeg op waren. Triss haar fokker werkte nachtdiensten, de echte dag begon daar pas rond een uur 14.00. In het begin dacht ik dat ze gewoon moest wennen aan ons ritme, maar nog steeds wil ze er 's morgens eigenlijk niet uit. Even buiten snel plassen en dan het liefste zo snel mogelijk terug naar huis en verder pitten.
Nu vraag ik me dus af of het gewoon het karakter van de hond is of ze langslapers zijn of niet. Of dat het toch te maken heeft met hun puppytijd.
Hebben jullie ook van die langslapers?