Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ochtendhonden en avondhonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ochtendhonden en avondhonden

Ongelezen bericht door tycha »

Tycha en ook Shendor van mij waren altijd vroeg op. Als Shendor ons maar hoorde draaien in bed in de ochtend hoorde we al een kef. Na 4.30 uur gingen we niet meer naar de toilet, want dan dacht hij dat we op waren, en hij dus uit mocht. :ugh:
Ook Tycha stond altijd al achter de deur van de woonkamer als ik 's morgens vroeg (6.30 uur) beneden kwam. Klaar om uit te gaan.
Triss daarentegen vindt 6.30 uur eigenlijk veel te vroeg. Ik denk zelfs dat als wij zouden blijven liggen zij gerust tot 11.00 uur blijft liggen snurken. :slaap2:
Tycha en Shendor begonnen rond een uur of 21.30 al te draaien of wij nu toch niet eens naar bed moeten, want dan krijgen zij nog een koekje. Triss wordt om 21.30 uur pas echt wakker en heeft dan haar drukste uurtje of anderhalf, samen met Diego. Er wordt dan door huis gevlogen door die twee en niets helpt daartegen.
Shendor en Tycha kwamen vanaf een boerderij. Ik ga er dus maar voor het gemak vanuit dat hun fokkers vroeg op waren. Triss haar fokker werkte nachtdiensten, de echte dag begon daar pas rond een uur 14.00. In het begin dacht ik dat ze gewoon moest wennen aan ons ritme, maar nog steeds wil ze er 's morgens eigenlijk niet uit. Even buiten snel plassen en dan het liefste zo snel mogelijk terug naar huis en verder pitten.
Nu vraag ik me dus af of het gewoon het karakter van de hond is of ze langslapers zijn of niet. Of dat het toch te maken heeft met hun puppytijd.
Hebben jullie ook van die langslapers?
Laatst gewijzigd door tycha op 12 aug 2016 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes Marja
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Ochtend honden en avond honden

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa vindt mijn vriend eigenlijk vreselijk irritant. Die staat om 6 uur op en zij kwam dan altijd naar boven om op de logeerkamer verder te slapen. Die wil echt uitslapen en toen zij nog de enige hond was, vond zij de zondagen het leukst. Uitslapen, wandelen en dan lekker lui op de bank verder slapen.

Tay is echt een ochtend hond. Winni is wakker als wij dat zijn.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Het is wel lekker hoor zo'n hond die lang slaapt. Ik heb me alleen al twee keer verslapen sinds zij er is :mrgreen:
En in het weekend om half 9 wakker worden, en nog een diep slapende pup naast je hebben. Waarvan ik dan denk dat ze nodig uit moet, maar volgens mij hoeft dat van haar ook nog niet.
Afbeelding
Groetjes Marja
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat is even wennen, maar wel heel lekker! Behalve het verslapen haha

Als Tay eens geen geluid maakt om kwart over 6, dan verslaapt mijn vriend zich idd ook. :LOL: Hij krijgt een kwartier de tijd om uit bed te komen, daarna gaat Tay mopperen. Winni wordt wakker op het moment dat de deur open gaat, daar heb je ook niks aan ;)

EDIT: Ik vind het trouwens bizar dat alle drie de honden hier weten wanneer het weekend is. In het weekend slaapt ook Tay uit, of in ieder geval, dan maakt hij half 8 / 8 uur pas geluid. :LOL:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Faye doet niets liever dan uitslapen, elke ochtend weer :lol1:
Ideaal voor mij, want ik heb een slaapstoornis en kom vaak pas erg laat in slaap (laatste uitlaatrondje is dan ook vaak rond middernacht of later) en mijn dag begint als het kan dan vaak ook pas rond 11u. Dat vindt Faye soms zelfs nog veel te vroeg :Q:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Heb wel eens dagen gehad dat ik tot 2 uur in bed film zit te kijken met een slapende Izzy naast me. Die kan nog beter uitslapen dan ik :ok: Sofi niet. Zodra ik een snorhaar beweeg heb ik een tong in m'n mond "Yeeeeeeeeey, je bent wakker!" :roll: Daar moeten we nog een gesprek over voeren.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo is een echte avondhond, die is serieus chagrijnig als ik hem vroeg wakker maak :mrgreen: Coda en Bizzy zijn meer ochtendhonden, zodra ik wakker word zijn zij dat ook en kan de dag beginnen, en snel een beetje! En als het ze te lang duurt willen ze me ook best wakker maken. Ze hebben echter de pech dat ik een enorm nachtdier ben :mann: Dus ze weten inmiddels ook dat ik het ritme bepaal, en passen zich dan ook aan.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik sta rond 4.45 op als ik moet werken. No way dat Xavi dan mee wil naar beneden. In het weekend wordt hij wakker als wij wakker worden. Soms vertrekt hij naar een andere kamer om daar even te slapen.
Ouwehoeren en racen is leuk maar lui doen is hij net zo goed in. :mrgreen:
Gelukkig maar, zou knettergek worden als je hond elke ochtend voor dag en dauw al staat te stuiteren. :80:
Afbeelding
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi slaapt graag uit.

Als ik eens ècht laat opsta, en haar eigenlijk doodzielig vind omdat ze nog niet heeft kunnen plassen, dan kruipt ze alweer terug op bed terwijl ik zelf nog op het toilet zit.
Blijkbaar hoeft ze echt nog niet nodig dan, terug naar bed is interessanter.

En ik me maar schuldig voelen...
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Habibi schreef:Habibi slaapt graag uit.

Als ik eens ècht laat opsta, en haar eigenlijk doodzielig vind omdat ze nog niet heeft kunnen plassen, dan kruipt ze alweer terug op bed terwijl ik zelf nog op het toilet zit.
Blijkbaar hoeft ze echt nog niet nodig dan, terug naar bed is interessanter.

En ik me maar schuldig voelen...
Dat had ik met Triss ook. Een pupje moet 's nachts er nog uit, toch? Nou ik geloof dat het nog geen hele week geduurd heeft. En dan 's morgens wakker schrikken, omdat ze er de hele nacht niet is uitgeweest, ze moet nu vast heel nodig plassen! Nou nee hoor... Wat haar betreft blijft ze dan nog langer liggen. Best knap voor een pup van nog geen 15 weken. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ochtendhond in da house. Een paar dagen geleden heeft Joy haar uitslaaprecord gevestigd: 08.15 :cheer: De dag ervoor had ik in plaats van overdag 's avonds pas de lange wandeling met haar gemaakt en heeft ze zich flink moe gerend en gezwommen. Ik denk dat ze daardoor langer doorsliep; gewoonlijk meldt ze zich tegen 06.30 voor ons knuffel-half-uurtje in bed. Ik heb dus een geheim wapen voor als ik eens iets langer wil blijven liggen :lol1:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo slaapt het liefst altijd uit. Die kan rustig tot 14.00 blijven slapen :O:
En het maakt hem niet uit of we de avond daarvoor om 22.00 buiten geweest zijn of om 02.00 pas.
En als ik dan wakker wordt, dan blijft hij vaak nog even liggen(kan rustig nog een uur duren) tenzij ik hem echt ga roepen of meeneem naar beneden. En als ik moet werken dan kijkt hij me bijna de deur uit want hij wenst weer te slapen.

Enige wanneer hij niet uitslaapt is als ik uit mijn nachtdienst kom, maar dat komt omdat hij weet dat hoe sneller hij buiten geweest is hoe sneller hij weer naar bed mag.

Izzy is gewoon wakker als ik eruit ga en gaat ook gelijk mee, het maakt haar niet uit hoe laat het is, enige is wel eenmaal beneden heb ik echt eerst 2 peuken nodig voor ik in staat ben om wat te doen en soms is ze het er dan niet mee eens, want ze wilt naar buiten om dan eerst rustig 10 minuten te lopen voor ze gaat plassen. Dus plassen moet ze niet ze wil gewoon actie.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb ochtendhonden maar ben zelf dan ook een ochtendmens :mrgreen:
Hier is alles rond 21:00 in de avond al in diepe slaap. En rond 6:00 wordt Nila de eerst keer wakker, dan komt ze even checken of ik al op wil staan. Zo niet ploft ze wel weer naast me neer.
Enzi slaapt sinds een half jaartje ongeveer wel uit. Of beter gezegd: Hij staat sinds een half jaar niet meer onder aan de trap te piepen om 7:00 in de ochtend :engel:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb nog nooit een uitslaper gehad, ze maken me ook wakker als ze het tijd vinden om op te staan.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca is altijd lui, Dumas is een hond voor na 9 uur en Csiva is een hele dag hond. om 4 uur s morgens wil ze wel en om 22 uur s avonds nog steeds :LOL:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

toch wel ochtendhonden, net als ik. we leven een beetje met de seizoenen, nooit een wekker :wink: . Dus zodra het licht wordt, beginnen de hondjes te ontwaken. en 's winters blijf ik lekker wat langer liggen.
na het eten 's avonds, storten we ons gezamenlijk op de bank, moe van alle activiteiten. niet zelden dat ik dan met de hele bubs in slaap val :mann:
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Ik ken alleen klapkaak-uitslapers, Ted is echt een ochtendhond. Zelfs die 2 keer per week dat ik om 5 uur opsta staat ze blij naast m'n bed. M'n vriend en ik gaan allebei vrij vroeg slapen meestal en als we na 23 uur nog op zijn gaat ze ons van de bank zitten kijken want dat is haar bed en of we even heel snel naar ons eigen bed willen gaan :boos:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom vindt het na het eten vaak wel welletjes en vertrekt dan naar mijn slaapkamer om lekker te gaan pitten. Smorgens blijft ze ook gerust liggen. Karel is meer een ochtendhond, die is wakker zodra ik ook maar 1 oog opendoe
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Wij hebben een overdaghond :LOL: :LOL:
"s morgens heeft Spike echt geen zin om te wandelen. Komt ook zeker niet zijn mand uit als ik beneden kom. En dat maakt niet uit of het 0630 of 0930 is. Dan blijft ie gewoon liggen en komt na een half uurtje langzaam zijn mand uit. Als ik dan met m wil gaan lopen blijft ie op het terras staan en kijkt me aan met een blik: we gaan toch niet lopen he!
Als we dan toch gaan lopen, gaat hij stil staan en eet gras. Ik loop dan gewoon door en na 200 meter komt ie me achterna, blijft vervolgens stil staan en kijkt terug naar huis en blijft weer stokstijf staan...
En 's avonds precies hetzelfde. Ik ga meestal (te) laat op bed en als ik hem dan rond 2300 nog even wil laten plassen doet hij net alsof hij me niet hoort als ik hem roep. EN hij mankeert niets aan zijn oren want als ik naar bed ga en denk dat hij heel diep ligt te slapen en ik maak zijn trommel heel zachtjes open om er wat lekkers voor hem uit te pakken zit hij altijd rechtop in zijn mand om zijn lekkers aan te pakken. :LOL: :LOL:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Geen idee, ze staan gewoon op als ik opsta. Of dat nou om 6 uur of om 10 uur is. Later wordt het sowieso nooit eigenlijk.
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik heb een avond hond , ze slaapt rustig tot 11u elke dag zonder een kick te geven. En savonds is het niet mee eens dat ze moet slapen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als pup sliep Apple nauwelijks :mrgreen:
Maar tegenwoordig slaapt ze best graag uit.
Uitgelaten worden om 7u is dan ook niet haar favoriet. Ik lees wel eens dat mensen 's morgens uren wandelen voordat ze naar werk gaan of iets dergelijks, maar daar doe ik Apple echt geen plezier mee vroeg in de ochtend :F: :Q: 's avonds is ze vooral actief. Vanaf een uur of 5.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dat klinkt als een flinke overgang tycha! :-)

Hier staan ze op als ik opsta, verhuizen dan mee naar de woonkamer en gaan daar verder pitten. Meestal gaan we niet direct wandelen, maar drink ik eerst koffie, ga douchen en aankleden, etc. Dan slapen de honden gewoon verder tot ze in de gaten krijgen dat we gaan wandelen. Vaak is dat pas om 10 uur. Maar als ik een keer wel direct na het opstaan ga wandelen, om 6 of 7 uur, dan zijn ze ook meteen paraat. Ze zijn wel alle drie overwegend wat actiever in de avond, dus ik denk dat het wel meer avondhonden zijn. Maar wandelen willen ze altijd wel.
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Leuk om te lezen, al die honden met verschillende actieve tijden.
Mijn herders stonden ook altijd klaar om te gaan wandelen, hoe langer hoe beter, en het tijdstip maakte hun echt niets uit.
Triss hebben we gisteren van de bank moeten slepen toen we 's avonds naar de puppycursus moesten. Ze keek ons echt aan van "Ja, daaaag, ik lig net lekker te pitten" en bleef ook liggen toen we allebei de kamer uitliepen met het idee van 'dan komt ze wel achter ons aan' ;) Nou, niet dus... Ze bleef liggen met een blik van 'gaan jullie maar' :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hebben ochtendhonden , wellicht doordat we dan met ze op pad gaan voor de grootste ronde.
Opstaan is leuk , dat is wandelen en eten dus daar komen ze er graag voor uit.
Rio had het minste van alle honden daar last van ,die kon echt weleens blijven liggen, zeker toen hij ouder werd, zo van moet dat nu.
Het geluid van het pakken van de etensbakken was dan wel weer afdoende om hem in beweging te krijgen :mrgreen: .
In de avond gebeurt hier weinig , de laatste ronde die in de regel vroeg is bij ons is echt ontlasten en naar binnen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco maakt mij nooit wakker, moet hij ook niet wagen zonder dringende reden ;). Toch is hij eerder ochtend- dan avondhond. Hij weet dat ik 's ochtends extra tijd nodig heb om wakker te worden, maar als hij staat te springen om naar buiten te gaan, is dat 's ochtends (zoals nu).
Als pup sliep hij ook snel de hele nacht door
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon houdt eigenlijk hetzelfde ritme aan als wij, als ik beneden kom 's morgens licht hij nog heerlijk en dan is het even rekken, gapen en met 1 oog kijken maar hij blijft liggen, komt de baas dan beneden? dan staat hij gelijk helemaal klaar om mee naar buiten te gaan. In het weekend ga ik wel altijd vroeg naar buiten om de paarden te voeren. Dan blijft hij gewoon lekker liggen want hij wacht op de baas. Als ik roep staat hij wel direct naast me. Want Nap is altijd in voor een wandel, of dat nou midden in de nacht is of niet.
Als wij het laat maken en hij gaat dus vrij laat uit dan is uitslapen hem ook niet vreemd;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu is wakker als ik wakker ben, Cody net zo. Als ik om 6:30 u wakker word staan ze met me op en als ik om 11:00u wakker word hetzelfde.
Uma is nooit wakker :LOL: Ze wordt alleen wakker voor een wandeling. 's Ochtends komt ze pas haar mand uit als ik met de riem zwaai en zodra we terug zijn rent ze naar het bed om weer verder te slapen met haar luie baas :pffff: Overdag slaapt ze altijd en 's nachts ook. Die hond is vreselijk lui.

Manu kon toen hij jonger was 's avonds heel actief zijn. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de temperatuur.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

De oudere honden kunnen heel goed uitslapen, En Nola die bij zoon woont hoeft pas om 11 uur echt nodig naar buiten 's morgens. Hij komt haar vaak om 10 uur brengen, heeft zich dan verslapen en dan word ze met een " kun je op Nola passen en o ja ze moet ook nog naar buiten" naar binnen gegooid en weg stormt hij weer. En Nolaatje piept niet, helemaal niks. Als ik het niet zou weten zou ze het ook nog niet eens dringend aangeven.

Shira daar tegenover maakt alles weer goed wat dat betreft. Ze wil zowel 's avonds laat nog naar buiten en staat om 6 uur weer voor je bed te piepen. En dan moet je ook echt rennen. Dus wat dat betreft is ze zowel een avond als ochtendhond. :boos: :wink:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Lemuria schreef:Heb wel eens dagen gehad dat ik tot 2 uur in bed film zit te kijken met een slapende Izzy naast me. Die kan nog beter uitslapen dan ik :ok: Sofi niet. Zodra ik een snorhaar beweeg heb ik een tong in m'n mond "Yeeeeeeeeey, je bent wakker!" :roll: Daar moeten we nog een gesprek over voeren.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”