Frank leefde in een grote roedel waar hij regelmatig werd aangevallen door een andere reu. Vrouw van de stichting zei me dat toen ze op bezoek was Frank in een bench zat terwijl de andere reu losliep. Zijn beschrijving leek dat van een goed opgevoede, gezellige hond die weg moest omdat het gewoon niet klikte met de andere hond.
Gezin kwam hem brengen en bracht zijn doos met speelgoed mee, leken zowel via mail als irl erg aardige mensen. Wat me pas achteraf opviel is dat ze hem uit de auto droegen en hij geen hals- of leiband mee had (hij bleek een verschrikkelijke autodrijver) en dat hij amper op zijn naam reageerde, ook niet echt contact maakte met zijn eigenaars. Dit terwijl ik hem net ken als een hond die ontzettend graag in mijn buurt blijft en dol is op knuffels, vooral in spannende situaties.
Hij zat vol korstjes en wondjes dus dat het niet klikte met een andere hond was duidelijk.
Quick was 12 en werd als jonge hond al snel buiten gehuisvest omdat ie als pup blijkbaar niet snel genoeg zindelijk werd. Hij had verlatingsangst en blafte erg vaak, liep ook regelmatig weg. "En dat kost elke keer geld hé!"

Dochter des huizes zei me dat de vader niet echt zachtzinnig met hem omging. En ze maakten er een spel van om hem te laten grommen, dat vonden ze grappig. Quick leerde dat waarschuwen niets hielp en beet gewoon meteen bij alles wat hem niet aanstond, ben ik op een pijnlijke manier achter gekomen

Ik ben wel blij met de weinige achtergrondinformatie die ik heb gekregen, het heeft me geholpen bepaald gedrag te plaatsen.
Er zijn ook dingen waarbij ik enkel kan speculeren maar niets zeker weet.
Medelijden heb ik nooit gehad, eerder het gevoel dat de vorige bazen niet weten wat voor moois ze in handen hadden