Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kauwstaafjes!?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Kauwstaafjes!?

Ongelezen bericht door tobi__ »

Omdat ik compleet 'nieuw' ben in de hondenwereld en ik nul komma nul verstand heb van 'kauwstaafjes', vraag ik jullie om hulp.

Wat kan ik voor mijn pup kopen om lekker op te kauwen als hij hier is? Ik hoor pensstaafjes voorbij komen, of juist weer geen pensstaafjes, mergpijpjes of juist weer niet, blabla, etc. etc.

Wat geven jullie aan jullie (jonge) hond?

Hoor het graag. :help:

Groetjes, Esmee.
_Esmee
dagmar88
Zeer actief

Re: Kauwstaafjes!?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Waarom geen pensstaafjes?

De mergpijpjes die niet goed zijn, zijn die korte. Die kunnen vast komen te zitten om de onderkaak.
Die lange hondenmergpijpjes van de lidl of action krijgen ze wel gewoon.
Ze hebben hier altijd hertengewei en nylabones liggen voor hun knaagbehoefte. Vinden ze niet héél interessant, maar ze pakken ze toch allemaal elke dag wel even.
http://www.zoofast.nl/honden-hapjes-c-23_76.html
Zoofast heeft goedkope gedroogde snacks. De kippenvoetjes zijn zeker geschikt voor pups en veel honden doen zo ongeveer een moord voor een flintertje gedroogde lever als beloning.
Een kong mag zeker niet ontbreken, die kun je vullen met allerlei lekkers.
Nu met het zomerse weer krijgen ze hier yoghurtijsjes, met groente/fruit of wat blikvoer en een kauwstaafje als stokje :mrgreen:
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Mijn pup is gek op konijnenoren. Dat is niet zo dik en taai, en stinkt niet.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

xSuzannex schreef:Mijn pup is gek op konijnenoren. Dat is niet zo dik en taai, en stinkt niet.
Gedroogde dus he ;)
TS is nieuw, die weet dat niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
xSuzannex schreef:Mijn pup is gek op konijnenoren. Dat is niet zo dik en taai, en stinkt niet.
Gedroogde dus he ;)
TS is nieuw, die weet dat niet.

ohja :oeps:

Deze dus :)
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... ijn/381547
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred is gek op buffeltruffel. Geen idee wat het precies is maar je ziet ze redelijk veel online voorbij komen.
Ik koop veel gedroogde huid en af en toe krijgt hij een kippenpoot of konijnenoor.

En ik bedenk me nu dat hij ook gek was op gedroogde eendennekken
Laatst gewijzigd door Barkley op 16 jul 2016 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Barkley schreef:Fred is gek op buffeltruffel. Geen idee wat het precies is maar je ziet ze redelijk veel online voorbij komen.
Ik koop veel gedroogde huid en af en toe krijgt hij een kippenpoot of konijnenoor.

:LOL: Vind hem wel goed bedacht, het is gewoon pens.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Haha het klinkt als truffel beter :P maar hij is er gek op en bij onze dierenwinkel is t redelijk goedkoop en t komt in lekker grote zakken.
tobi__
Zeer actief

De fokker zei inderdaad wel pensstaafjes. Maar hoor dan weer andere mensen dat het voor de darmen van een pup nog te belastend kan zijn. Maar aan de andere kant; ze krijgen het al bij de fokker nu. Dus kunnen er vast wel tegen dan. :scratch:

Ik heb inderdaad al een Kong, wel een puppy versie. Kan die ook koud en warm gemaakt worden?

Bedankt voor alle namen/soorten, ik ga even rondkijken!
_Esmee
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Volgens mij is het ook redelijk hondafhankelijk waar graag op gekauwd wordt en ze een beetje slim mee overweg kunnen. Het zal een beetje uitproberen zijn.
Hier liggen nylabones en hertengeweien te verstoffen. Terwijl simpele runderhuidkluifjes in alle soorten en maten, er in gaan als koek. Geloof dat veel honden deze maar saai vinden. Maar ik moet juist kleintjes geven want de grote gaan ook in 1 keer op, ook als je daarvoor 24 uur aan 1 stuk moet kluiven :wink: Wel runderhuid, de varkenshuid die ik een keer per ongeluk had gekocht waren niet te vreten volgens Diem. Mies vond ze even lekker, ze at er met gemak 2 achterelkaar met smaak op :hmmm:
Diem krijgt ook kalfshoefjes, daar doet hij wat langer mee want ze zijn hard. Mies krijgt die niet, ze haalt er te groot stukken af en slikt die in 1 keer door, dat vind ik eng. Als Diem de grote stukken eraf heeft mag ze we nog aan het restje schrapen van hem :wink:

Kluifwerk van gedroogd spul zoals pensstaafjes, bullenpezen, oren, poten, kophuid of vissenhuid is hier heel vlot op want heel lekker maar ik vind het erg prijzig. Daarnaast kan Diem er niet zo goed tegen wegens vaak te vet en vind ik ze te groot voor Mies. (ze is maar klein en moet niet te dik worden)
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock is inmiddels wel volleerd kauwer en hij geniet van gedroogde bullepees (stinkt wel wat), buffelhuid kauwstaven (binnen een goed half uur op) en hertengewei (horizontaal doorgezaagd zodat hij zijn tanden niet beschadigd).
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Koehoefjes, koehuid staafjes (rawhide) en zelfgemaakte gevulde mergpijpje (lange dus, korte mergpijpjes kunnen gevaarlijk zijn) lekker kliederen en knoeien met yoghurt, pindakaas etc....... :ok: dit is wat ik kan krijgen hier.
Maar in Nederland??? moet toch niet moeilijk zijn om lekkers voor een pup te vinden, ik liep zelf bijna te watertanden in de Pet & Co :F:
tobi__
Zeer actief

Haha, ja er is keuze genoeg. Maar dacht dat je niet alles aan pups kan geven. Maar begrijp dat er aardig veel kan! Ga maar niet teveel inslaan, even aftasten wat hij lekker vindt als hij er is.
_Esmee
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

tobi__ schreef:Haha, ja er is keuze genoeg. Maar dacht dat je niet alles aan pups kan geven. Maar begrijp dat er aardig veel kan! Ga maar niet teveel inslaan, even aftasten wat hij lekker vindt als hij er is.
ik zou gewoon vooral erop letten dat het zo natuurlijk mogelijk is. dus gedroogde huid e.d. en niet teveel natuurlijk.
geen dinobotten van de dierenwinkel, geen jumbones van pedigree, of van die mergpijpjes met onnatuurlijke vulling.
En verder gewoon waar je eigen voorkeur ligt, vaak vinden honden de dingen die het meest stinken het lekkerst, dat krijgen ze hier ook maar dan liever in de tuin :F:
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Tot het wisselen (en nog eventjes daarna tot het blijvende gebit door is) zou ik nog geen bullenpezen en gedroogde runderkophuid geven.
Werd ons afgeraden.
Ik dacht vw de hardheid.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb voor Millie een puppy Nylabone (ik denk deze) en die vindt ze wel erg fijn om op te kauwen. Hij is vrij zacht en buigbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”