Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klopt het dan toch wat ze zeggen over Goldens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Klopt het dan toch wat ze zeggen over Goldens?

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Max is nu ruim 3,5 jaar. Ik heb vaak mensen horen zeggen dat goldens na een paar jaar vloerkleedjes worden en als ik dan keek naar mijn stuiterbal dacht ik neuhhh echt niet. :neenee:

En nu... hij is zo supergemakkelijk.
Echt gemakkelijk. Loopt netjes aan de riem, als hij los is snuffelt hij wat en af en toe een sprintje, sloopt nooit wat, is geweldig met kleine kinderen, met ons nieuwe katje superlief, ik kan hem aan iedereen meegeven om uit te laten, kan makkelijk alleen thuis zijn. En zo kan ik nog wel even doorgaan. :19: :19:

Het is een lieve grote knuffelbeer. Heeft al heeel veel moeten verhuizen met mij en nooit een probleem.

Geloof me.. Mij hoor je niet klagen. Het klinkt misschien als een saaie hond maar het is ook echt wel genieten. Ik neem Max overal mee naartoe. Terrasjes, visite, weekendjes weg, etentjes, drukke verjaardagen etc. Dus doordat hij zo makkelijk is kan hij er bijna altijd bij zijn. :I: :I: :I:
Hij krijgt ook echt genoeg beweging maar de stuiterbal is wel weg zeg maar.. :scratch:

Misschien is hij juist ook zo rustig omdat hij veel met mij op pad is? Maar toen ik geopereerd was en hij het een paar dagen moest doen met blokjes om was het inderdaad echt een vloerkleedje. Daar heb je echt 0.0 last van.

(Ik maakte me zelfs een beetje zorgen en heb hem na katen kijken :piew: :piew:
De dierenarts zei: niks aan de hand, je hebt gewoon een relaxte hond)

Herkenbaar?

(Misschien heb ik nog teveel Bo de stafford als referentiekader?)
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Klopt het dan toch wat ze zeggen over Goldens?

Ongelezen bericht door Hylos »

Klinkt alsof Max helemaal zijn plek gevonden heeft bij jullie. En hij is gewoon super braaf dus. :I:

Denk dat het deels ook de leeftijd kan zijn. Xavi is ook veeel rustiger geworden. Maar het feit dat Max zulke fijne baasjes heeft die hem begrijlen, zal wel het meeste met hem doen. :cheer:

Waar zijn de fotos trouwens. :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

De Golden bij ons thuis vroeger was ook zo ;) In het begin geen land mee te bezeilen, ze 'moest' van alles, maar na een jaar of 2-3 was het ergste wel eraf en werd ze een makkelijke goedzak.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Max is een reu toch? Rond 4 jaar worden die volwassen, is mijn ervaring. Nilo werd toen ook een stuk relaxter. Al is een Toller nooit een vloerkleedje :mrgreen: Maar die leeftijd vond ik wel een omslagpunt. Teven hebben dat wat eerder.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heerlijk zo'n hond. :E: Zal genieten zijn, om niet overal bij na hoeven te denken. Ayleen is ook wat rustiger geworden, maar is nog wel ondeugend op z'n tijd (vind ik wel leuk).
Ze is nu bijna 3, dus ben benieuwd of ik het straks herken!
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Mnah nee de reu van mijn dochter is met 4 1/2 jaar nog zwaar gestoord, hij is wel lief dat dan weer wel.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief

Ja het is echt een goedzak inderdaad. Hij wordt ook wel vaak ouder geschat. En als ik met andere honden oploop van dezelfde leeftijd is hij inderdaad veel rustiger.

Was wel benieuwd of het herkenbaar was.

Dan nu een paar foto's van Max :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief

In mijn ogen is het gewoon echt nog een jonge hond zeg maar.
Ik had dat rustigere pas met een jaar of 6 a 7 verwacht.
Maar goed te horen dat het dus normaal is en dat meerdere dat zo ervaren bij hun hond :cheer:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hij is ook gecastreerd denk ik? Aan zijn vacht te zien?
Maar inderdaad zoals hier boven al vermeld zo rond de 3-4 jaar zijn ze volwassen en worden ze makkelijker.
Je doet heel veel met hem dus ja dan is het geen hyperactieve golden die te kort komt!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja, ik vind sowieso dat reuen met een jaar of 3 het ergste wel gehad hebben, voor zover je het zo mag noemen, ik hou wel van wat leven in de brouwerij
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

moniek&bo schreef:Max is nu ruim 3,5 jaar. Ik heb vaak mensen horen zeggen dat goldens na een paar jaar vloerkleedjes worden en als ik dan keek naar mijn stuiterbal dacht ik neuhhh echt niet. :neenee:

En nu... hij is zo supergemakkelijk.
Echt gemakkelijk. Loopt netjes aan de riem, als hij los is snuffelt hij wat en af en toe een sprintje, sloopt nooit wat, is geweldig met kleine kinderen, met ons nieuwe katje superlief, ik kan hem aan iedereen meegeven om uit te laten, kan makkelijk alleen thuis zijn. En zo kan ik nog wel even doorgaan. :19: :19:
Mensen die dat zeggen zijn gewoon jaloers :pffff:

Goldens worden thuis haardkleedjes, àls je buitenshuis genoeg met ze doet. Dan liggen ze met een heel tevreden bekkie in huis te slapen. En ikzelf kan daar enorm van genieten. Van die moeie, blije bekkies. "Zo, nu ben ik thuis en hoef ik niks meer!"
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn goldens zijn binnen eigenlijk altijd wel rustig geweest. Ze spelen soms wel binnen, maar dat gaat bijna altijd liggend. Gelukkig geen gerace door de kamer. Buiten zag ik bij Isa echt een omslag in de maand dat ze drie werd. Voor die tijd kon ze nooit normaal lopen, alleen maar racen en zigzaggen over het pad (we noemden haar juffrouw Mier, omdat ze altijd druk, druk, druk, druk was buiten. Toen ze drie was zagen we haar voor het eerst normaal in wandeltempo lopen.
Suus is van zichzelf al minder druk dan Suus, dus misschien wordt zij wel een vloerkleed als ze drie is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik zou zeggen: iedere hondenbaas streeft toch naar die perfect luisterend, welopgevoede , makkelijk meeneembare hond? en jij hebt hem :ok:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Heerlijk toch. Al was dat omkeerpunt bij Kay ook met 3 jaar wel. Die isnu 7 en denk je dat hij niet nog braver kan worden, maar met 7 worden ze nog nog braver haha. Bij Norah wacht ik er nog steeds op en die is nu 5 jaar haha.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Aan Apple heb ik ook geen kind, best ideaal :ok:
Altijd zorgeloos buiten rondlopen is best fijn
moniek&bo
Zeer actief

Ik vind het ook ideaal hoor. Zoals ik al zei mij hoor je niet klagen :lol1:

Maar was gewoon benieuwd of anderen het ook ervaren. En dat is dus zo.
:wink:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik hoop het met Elco ook te gaan ervaren. Nog een jaar ofzo volhouden en hij is de perfecte hond :)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

moniek&bo schreef:Ik vind het ook ideaal hoor. Zoals ik al zei mij hoor je niet klagen :lol1:

Ik besef me dat ook af en toe, dat ik eigenlijk een enorm saai hondje heb. Maar als ik dan weer iemand tegenkom met een schuimbekkende herder aan de riem of een hond met trossen bananen in de oren, prijs ik mezelf wel weer gelukkig :mrgreen:
Zou je er geen tweede bij willen?
moniek&bo
Zeer actief

Apple schreef:
moniek&bo schreef:Ik vind het ook ideaal hoor. Zoals ik al zei mij hoor je niet klagen :lol1:

Ik besef me dat ook af en toe, dat ik eigenlijk een enorm saai hondje heb. Maar als ik dan weer iemand tegenkom met een schuimbekkende herder aan de riem of een hond met trossen bananen in de oren, prijs ik mezelf wel weer gelukkig :mrgreen:
Ja precies. Ik heb natuurlijk met Bo een hele pittige hond gehad maar vind t nu toch wel heel fijn zo'n makkelijke hond te hebben.

Ik zou heel graag een tweede hondje willen. Een havanezer of boomertje maar mijn vriend vind een hond en kat wel genoeg.
Dus daar wacht ik nog maar even mee. Maar als ik ergens zo'n kleintje zie gaat het wel kriebelen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat leuk dat het zo goed gaat met Max! Ik herken het wel van goldens. Een kennis had een stel van 3 waarvan 1 heel jonge hond. Die kreeg je de pis niet lauw. We zaten een keer op de veerboot en mijn honden hebben dan hun ogen op stokjes en als het druk is willen ze van alles meekrijgen wat er gebeurt maar zijn honden lagen onder de tafel te maffen :LOL:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Anne is een showlijn Golden en die was ook direct vanaf t begin zo ontzettend makkelijk. Overal direct makkelijk liggen, heel vriendelijk tegen mensen...Fenna, een werklijn, is ook zeker niet moeilijk, maar bijvoorbeeld qua behoefte aan lichaamsbeweging wel heel anders dan Anne. Als ik met Anne een stuk gefietst had, was ze al klaar voor die dag; zin in nog een grote boswandeling had ze echt niet dan. Fenna heeft dat wel veel meer.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Apple schreef:

Hahaha, hier net zo! Lola is echt dodelijk saai, die wil niets met andere honden en niets met andere mensen. In huis doet ze niks en met wandelen wil ze gewoon scharrelen. Behalve wat uitvallen aan de lijn (maar ik kom zelden andere mensen tegen) en jagen op katten en hazen (die ik 9 vd 10 keer eerder spot dan zij) is het echt de makkelijke hond die ik zocht. Voor ons tenminste, voor buitenstaanders heeft ze wel wat steekjes los.
Ik las hier op het forum ooit dit rijtje, als ik naar Lola kijk klopt het wel, hoewel we stap 1 nauwelijks hebben meegemaakt met haar. Met haar zeven jaar nu is ze echt goud.
0 - 3 jaar --> jonge hond
3 - 6 --> goede hond
6 - 9 --> gouden hond
9+ --> oude hond
moniek&bo
Zeer actief

Fijn he? Dat je dan zo blij kunt zijn met je hond. :lol1:

Max is wel dol op vreemde mensen. Hij waakt prima maar zo gauw wij zeggen dat het goed is is iedereen zn beste vriend. Op straat heeft hij ook vaak sjans met mensen van alle leeftijdscategorieen.
Heel gezellig.

Ik vind het ook zo ideaal dat alleen blijven nooit een punt is. Ook niet als we in een vreemde omgeving zijn bij iemand op visite en we gaan even zonder hem weg.
Dat is echt handig! Ook met weekendjes weg enzo :cheer:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Mijn golden was in huis ook net een kleed. Tilde der kop niet op als je er overheen stapte. Had je nooit last van. Ben der zelfs een paar keer s'nachts in de tuin vergeten :80: en dan lag ze S'morgens heerlijk rustig onder de tuintafel.
Buitenshuis was het een ander verhaal. Dan kwam ze tot leven. Dat was dan net een wilde. En dat heeft ze gedaan tot haar 11de :W:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”