Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foxterrier overleden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Foxterrier overleden

Ongelezen bericht door wolvster »

smoekie schreef:
wolvster schreef:Ach ik woon er naast. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben met al je Internet wijsheid over het betreffende industrieterrein. Uiteraard lopen er alleen maar honden los op aangewezen losloop velden waar jij vandaan komt, maar hier, in Kampen, op dit industrieterrein, waar dit gebeurd is, lopen vrijwel alle honden los. Maar hey, je hebt gelijk hoor.
Fijn he?
Ah je woon er naast. Gefeliciteerd, wil je nu een stikker???

Hoe dan ook ff zonder dollen, jij zegt dat ze daar los mogen! Nee dat mogen ze niet. Kun je er naast wonen, maar dat zal me jeuken! Het mag niet. Het is geen aangewezen en dus officieel losloopgebied. Klaar! Dat ze het doen is weer iets anders. Dat doen ze hier ook. Dogen noemen ze dat als je mazzel hebt. Ja ook hier in Hilversum, tis me wat zeg! Hilversum notabene! :O: Zelfs op die schijtstrook 3 meter voor mijn deur lopen de honden los terwijl dat eigenlijk niet mag :jank: En dat in Hilversum. In Hilversum, schande!
Edit
Eh. Een stikker? Is dat een doorgedraaide stafford?

Hier moet je je hond aanlijnen binnen de bebouwde kom. En moet je hem binnen de bebouwde kom uitlaten op de aangewezen plekken.

Het industrieterrein is BUITEN de bebouwde kom.

Er was geen sprake van overtreding.

Maar goed. Fox terriër meneer is gelukkig gestraft voor een overtreding die alleen in jouw hoofd bestaat.

God ik ben trouwens blij dat ik niet in Hilversum woon. Moet er niet aandenken met al die schijthonden.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

GrethavW schreef:
smoekie schreef:Ik ben het zeker met je eens dat je als eigenaar van dit soort honden net ff iets meer moet opletten, maar ondanks dat ben ik van mening dat ze hier op basis van wat ik gelezen heb over het betreffende industrieterrein beide "fout" zijn geweest.
Deze zin geeft al aan dat je geen enkel idee hebt wat dit ras inhoudt.
Met ff iets meer opletten dek je de lading voor geen meter.

Lekker selectief ook :E:
smoekie schreef: Hoe je dan kan zorgen dat dit soort dingen nooit fout "kan" gaan. Door altijd je hond aan te lijnen.
edit guote gefixt
Laatst gewijzigd door smoekie op 12 aug 2016 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

wolvster schreef:Het is geen aangewezen en dus officieel losloopgebied. Klaar! Dat ze het doen is weer iets anders.
Al was het zo, je hebt maar rekening te houden met de realiteit.
Kun je janken wat je wilt.
Andere honden in één stuk en jouw hond in leven/bij je houden lijkt me belangrijker dan hoe het op papier zou moeten zijn.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 12 aug 2016 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Het maakt toch ook niet uit of ze los mochten of niet?
Ik loop ook wel op het industrie terrein omdat het daar lekker rustig is, Bronco aan de lange lijn.
Maar omdat het er rustig is, lopen juist de mensen met moeilijke honden daar.
Die kun je tegenkomen.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

GrethavW schreef:Het maakt toch ook niet uit of ze los mochten of niet?
Ik loop ook wel op het industrie terrein omdat het daar lekker rustig is, Bronco aan de lange lijn.
Maar juist omdat het er rustig is, lopen juist de mensen met moeilijke honden daar.
Die kun je tegenkomen.

Het maakt mijn inziens wel degelijk uit of honden wel of niet los mogen.

Hier aan de overkant (hondenuitlaatstrook) mogen honden ook niet los, toch gebeurt het, en toch zijn er bijna dagelijks wel enkele "opstootjes" te zien.

Weet je wat ik vaak zie (woon in nogal pitbull/stafford achtige wijk) dat zij die dat "moeten" hun verantwoording nemen en dat zij die dat niet "moeten" (want hé, niet gevaarlijk, leuk toch, geeft niks hoor, ze/hij doet niks :blah: ) dat niet doen, en dat die "niet gevaarlijke" honden zonder om te kijken, zonder terug te worden geroepen in 1 lijn op de aangelijnde honden afstormen.

Dat dat nog niet fout is gegaan is echt niet omdat de eigenaar van de loslopende hond zo "verantwoordelijk" was hoor. Ik verbaas me dan ook echt wel dat het nog steeds niet écht fout is gegaan :schrik:

Dat mensen lopen op gebied/terrein waar het "lekker rustig" is en waar juist mensen met "moeilijke" honden lopen snap ik. Daarom geef ik ook aan dat de fox waarschijnlijk ook niet zo'n "lieverdje" is geweest en zijn baasje daar niet voor niets liep.

Me dunkt zeg, kijk hier de topics na over de "verantwoordelijke eigenaren" wandelend in "rustig" gebied waarvan de hond ineens wordt "overvallen" door zo'n loslopende "goedzak" :19: Die zullen vast niet aan iedereen voorbij zijn gegaan! Bekend maakt bemind?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik vind blonde mevrouwtjes in kleine auto'tjes in principe ook nooit fout aan een ongeluk. Dat zijn toch die stoere kerels in grote bakken. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Waar kun je vinden of je hond aangelijnd moet zijn of niet? Wij wonen naast een groot park/bos en daar mogen de honden wel los. Behalve bij bepaalde plekken, daar staan dan bordjes dan de honden in een bepaalde periode aangelijnd moeten zijn.

Maar buiten dat park zou ik eigenlijk niet weten hoe het met aanlijnen zit in het dorp.
_Esmee
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Website gemeente, dan zoeken op honden of hondenbeleid werkt redelijk.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou smoekie, het probleem is het kaliber hond. Als jij en ik elkaar tegen komen en onze honden vliegen elkaar in de haren, dan is dat mooi kut maar ze zullen elkaar niet zomaar vermoorden. Dan hebben we beide een fout gemaakt.
Maar als je met een 'pitbullachtige' loopt, kun je je zo'n fout niet permitteren. Dan kun je beide alsnog fout zijn (of niet), maar dan zijn de gevolgen desastreus. Elke eigenaar van zo'n type hond zou niet eens mogen dénken dat 'het wel kan'. En ja, dan is het balen als Mien van de hoek haar fikkie loslaat waar dat niet mag, daar mag je dan vanalles van vinden, maar de gevolgen van een ontmoeting met een andere hond zijn dan tenminste te overzien. Bij een vechthond ligt dat wel wat anders.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Is geregeld in de APV, dus die kun je ook opzoeken. Bij ons zijn er geen aangewezen losloopgebieden. Bij de weg (zoals bedoeld in artikel 1 van de wegenwet) moeten ze aangelijnd zijn. Nou hebben we in onze gemeente nauwelijks 'buiten bebouwde kom'. Zodra ik buiten de bebouwde kom ben, loop ik in een andere gemeente waar binnen de bebouwde kom aanlijn- en opruimplicht geldt, buiten de bebouwde kom niet
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Walgelijk weer, net als sommige reacties. Hoe moeilijk kan het toch zijn om je valse khond aan de lijn te houden.
Gelukkig kom ik hier amper pitbull actige honden tegen, draai ook direct om als ik er een zie. Hoop dat er ooit iets aan gedaan wordt.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Het maakt helemaal niet uit of ze los liepen of niet. De eigenaar van de hond die de schade veroorzaakt is aansprakelijk.

En ik neem aan dat als je zo onschuldig bent je niet hoeft te vluchten. De eigenaar van de Stafford zal zich wel schuldig gevoeld hebben in ieder geval, anders bleef hij wel staan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

gonnie schreef:Het maakt helemaal niet uit of ze los liepen of niet. De eigenaar van de hond die de schade veroorzaakt is aansprakelijk.

En ik neem aan dat als je zo onschuldig bent je niet hoeft te vluchten. De eigenaar van de Stafford zal zich wel schuldig gevoeld hebben in ieder geval, anders bleef hij wel staan.
Ik weet het niet.

Er zit een verschil tussen je schuldig voelen en "geen zin in gezeik" hebben.

Als je je echt schuldig voelt zet je de hond in de auto, deur op slot zodat hij niet kam ontsnappen, en je helpt het slachtoffer.

Als je "geen zin hebt in gezeik" en je wilt niet betalen, geen adresgegevens geven etcetera, ja, dan ga je er vandoor.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

smoekie schreef:
malinois schreef:Als je weet dat t met andere reuen niet goed gaat komt ie er niet in de buurt. Zeker niet als t geen partij is. Mijn reu kan ook niet met alle reuen al zal die geen gaten of scheuren maken maar hij komt dus niet bij andere honden punt. Ik kan niet van afstand zien of t reuen of teven zijn dus alles is voor mij reu. Als ik met mn luie reet in de auto zit kan ik niet zo snel ingrijpen als wat ik kan als ik er naast loop of fiets. Ook heel simpel. Hij zag die fox zijn reu kon niet met reuen dan donder je dat ding niet uit de auto. Hoe moeilijk kan t zijn!
Klopt, heb je helemaal gelijk in en ben ik ook helemaal met je eens.

Maar, en dát is het punt juist(mijn punt), beide lieten de hond daar los waar het niet mocht, maar waar ze "dachten" dat het wel kon (industrieterrein) juist omdat het daar niet mag en omdat je(algemeen gesproken/zij) daar doorgaans klaarblijkelijk niemand anders "verwacht".

Hij (de eigenaar van die fox) heeft zijn hond ook toenadering "laten" zoeken.

Waar de "schuld" ook ligt (mijn inziens zijn beide "fout") mag er wat mij betreft een veel strengere wet/regelgeving komen voor het fokken/houden van "dit soort" honden.
Je weet niet of het daar niet mag. Hier ligt het industrieterrein buiten de bebouwde kom en mogen honden dus loslopen. Zitten ook grote grasvelden tussen en dichtbij dorpen. Daar lopen af en toe ook honden los waar ik mijn twijfels over heb, juist omdat er allemaal honden uitgelaten worden/langs fietsen/trainen. En daar worden ook honden met de auto uitgelaten. Dat vind ik al niet kunnen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

De tactiek die er nu is werkt gewoon niet. Eerst geven we iedereen de vrijheid om een wapen te kopen, en als die persoon er vervolgens een ander mee doodschiet, dan gaan we eens nadenken of het nou wel zo handig is allemaal. Dat is precies zoals het nu gaat met staffords en pitbulls. Er moeten regels vooraf komen, niet meer alleen achteraf. Verplichting tot aanlijnen en muilkorf lijkt mij een ontzettend fijn begin :ok:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Brindlecardi schreef:De tactiek die er nu is werkt gewoon niet. Eerst geven we iedereen de vrijheid om een wapen te kopen, en als die persoon er vervolgens een ander mee doodschiet, dan gaan we eens nadenken of het nou wel zo handig is allemaal. Dat is precies zoals het nu gaat met staffords en pitbulls. Er moeten regels vooraf komen, niet meer alleen achteraf. Verplichting tot aanlijnen en muilkorf lijkt mij een ontzettend fijn begin :ok:

je hebt een andere naam :mrgreen:
ik dacht wie is dat nu weer maar al heel lang lid :denken:

lastig hoor :pffff:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Habibi schreef:
gonnie schreef:Het maakt helemaal niet uit of ze los liepen of niet. De eigenaar van de hond die de schade veroorzaakt is aansprakelijk.

Ik weet het niet.

Er zit een verschil tussen je schuldig voelen en "geen zin in gezeik" hebben.

Als je je echt schuldig voelt zet je de hond in de auto, deur op slot zodat hij niet kam ontsnappen, en je helpt het slachtoffer.

Als je "geen zin hebt in gezeik" en je wilt niet betalen, geen adresgegevens geven etcetera, ja, dan ga je er vandoor.
Ik bedoelde eigenlijk dat als de eigenaar vindt dat zijn hond niet schuldig is, hij er helemaal niet zo snel vandoor hoefde te gaan.

Bij een schuldig geweten gaan mensen soms in eerste instantie op de vlucht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-Lilo-
Zeer actief

fenneke schreef:
Brindlecardi schreef:De tactiek die er nu is werkt gewoon niet. Eerst geven we iedereen de vrijheid om een wapen te kopen, en als die persoon er vervolgens een ander mee doodschiet, dan gaan we eens nadenken of het nou wel zo handig is allemaal. Dat is precies zoals het nu gaat met staffords en pitbulls. Er moeten regels vooraf komen, niet meer alleen achteraf. Verplichting tot aanlijnen en muilkorf lijkt mij een ontzettend fijn begin :ok:

Oh! Ineens weet ik het dan ook, ik vond twee fruitige honden op het forum al zo bijzonder
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

-Lilo- schreef:
fenneke schreef:

Oh! Ineens weet ik het dan ook, ik vond twee fruitige honden op het forum al zo bijzonder
Mag ik het ook weten ?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

thom schreef:
-Lilo- schreef:
fenneke schreef:

Mag ik het ook weten ?
En ik ook :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Lilo-
Zeer actief

Foxterrier overleden

Haha, ik denk die van de slogan: eet gezond, neem een ... En dat dan weer op z'n Engels.

Cryptischer kan ik het niet maken :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Owwww.... hij is gevallen :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
thom
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Owwww.... hij is gevallen :mrgreen:
Bij mij nog niet. :denken:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

:mrgreen: applaus! En nu maar hopen dat ik het goed heb, ik ben wel blond he...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

-Lilo- schreef:
:mrgreen: applaus! En nu maar hopen dat ik het goed heb, ik ben wel blond he...
Het klopt ik heb even een reactie opgezocht uit een ander topic en in de quote staat nog de oude naam en t origineel de nieuwe :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

thom schreef:
Wat valt nou niet ver van een boom Thom... dat spreekwoord.
En dat ding translate je dan ff in de engelse vertaling ervan
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
thom schreef:
Wat valt nou niet ver van een boom Thom... dat spreekwoord.
En dat ding translate je dan ff in de engelse vertaling ervan
Aha. :ok:
(zat nogal te suffen blijkt)
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

wolvster schreef:
smoekie schreef:
wolvster schreef:Ach ik woon er naast. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben met al je Internet wijsheid over het betreffende industrieterrein. Uiteraard lopen er alleen maar honden los op aangewezen losloop velden waar jij vandaan komt, maar hier, in Kampen, op dit industrieterrein, waar dit gebeurd is, lopen vrijwel alle honden los. Maar hey, je hebt gelijk hoor.
Fijn he?
Ah je woon er naast. Gefeliciteerd, wil je nu een stikker???

Hoe dan ook ff zonder dollen, jij zegt dat ze daar los mogen! Nee dat mogen ze niet. Kun je er naast wonen, maar dat zal me jeuken! Het mag niet. Het is geen aangewezen en dus officieel losloopgebied. Klaar! Dat ze het doen is weer iets anders. Dat doen ze hier ook. Dogen noemen ze dat als je mazzel hebt. Ja ook hier in Hilversum, tis me wat zeg! Hilversum notabene! :O: Zelfs op die schijtstrook 3 meter voor mijn deur lopen de honden los terwijl dat eigenlijk niet mag :jank: En dat in Hilversum. In Hilversum, schande!
Edit
Eh. Een stikker? Is dat een doorgedraaide stafford?

Hier moet je je hond aanlijnen binnen de bebouwde kom. En moet je hem binnen de bebouwde kom uitlaten op de aangewezen plekken.

Het industrieterrein is BUITEN de bebouwde kom.

Er was geen sprake van overtreding.

Maar goed. Fox terriër meneer is gelukkig gestraft voor een overtreding die alleen in jouw hoofd bestaat.

God ik ben trouwens blij dat ik niet in Hilversum woon. Moet er niet aandenken met al die schijthonden.

Ik moet mijn ongelijk toegeven. Het betreffende veld/braakliggende terrein ligt zo'n 25 meter binnen de bebouwde kom. (Ben er net even langsgelopen.)
Technisch gezien mochten de honden daar dus inderdaad niet loslopen.
Echter, het wordt gezien als 'buitengebied' en iedereen laat zijn hond daar los.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Lekker interessant die discussie over schuld en wat wel en niet mag. Er is weer een nodeloos incident geweest met een Pitbull, dát is het kutte. Je hond uitlaten vanuit een auto :piew:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik kom er hier s ochtends 1 tegen die letterlijk een auto vol met kefdingen eruit gooit en mee laat rennen. 100 meter naar voren, 100 meter naar achter deur weer open en weg... ik heb met open mond t zitten aanschouwen de 1e keer maar dat gebeurd dus dagelijks....
Ook op t industrieterrein dus tussen de vrachtwagens...
Dat dan maar liever dan een pit maar te zot voor woorden natuurlijk. En ja idd wéér een incident
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”