toots schreef:De man die hem aan wilde lijnen, was een omstander die even dacht een vreemde hond van zijn prooi af te halen en aan te lijnen.
Dat is vragen om problemen. Dat lukte niet en toen besloot hij er maar op los te schoppen wat het beest natuurlijk nog kwader maakte en vervolgens werd er maar even een mes getrokken alsof het niks is.
Ja dat is doorgaans vragen om problemen maar toch, wat moet je dan. Hij heeft vermoed ik zomaar naar "eer en geweten" gehandeld. Heeft geprobeerd de hond aan te lijnen, kat te redden etc. Zijn inmenging heeft de boel waarschijnlijk verergerd. Máár de zus van had gewoon beter op de hond van haar broer moeten letten. Als je een hond niet kan houden moet je die sowieso al niet uitlaten.
Zij heeft de hond laten ontsnappen. Dat de hond een kat grijpt snap ik. Lullig voor de eigenaar van de kat, klote voor de kat, maar dat zouden veel honden doen, en dat is toch ook wel een "risico" die je neemt als je katten hebt en buiten laat, maar op het moment dat de situatie escaleert zoals nu gebeurt is, tja, weet niet. Wat moet je dan? Moet iedereen eerst gaan kijken waar de schuld ligt. Ik kan me zo voorstellen dat je zowel als omstanders, zowel als "eigenaar" (oppas) als ook politie maar 1 ding wilt en dat is het "het stopt". En dat was in dit geval klaarblijkelijk nodig door het afschieten van een paar kogels.
Heel triest, voor zowel de hond, kat, als eigenaren en omstanders maar persoonlijk denk ik dat ik op zo'n moment ook maar 1 ding zou willen. Laat het stoppen! En dat doe je niet met schoppen, vragen, een bakje koud water, vinger in de hol!
Oftewel het zoveelste verhaal met alleen maar verliezers. Mensen zorgen er zélf voor dat dit soort honden in de ruimste zin van het woord straks verboden en misschien uiteindelijk wel "geruimd" gaan worden.