http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160818_ ... e=facebook
Moderator: moderatorteam
Ja wat verwacht je nou van die bierzuipende katteneigenarengonnie schreef:zo dan, wat een wilde kat. Afmaken die hap.
Grapje.
Ik zie de humor er niet zo van in, zal je hond maar zijnCaro. schreef:Wij hadden ook 2 buurkatten die de terror van de straat, zelfs de buurt, waren.
Die vielen dus ook bijna iedere hond aan, niet zo ernstig met hevige verwondingen, maar ze vielen wel aan![]()
Het was wel lekker stil, want geen enkele hondeneigenaar durfde hier meer door de straat te lopen![]()
Gek genoeg, hebben ze mijn honden nooit aangevallen. Mijn katten overigens wel: zaten die loeders te wachten bij ons kattenluikje
totdat er een kat naar buiten kwam en die mepten ze zo weer naar binnen![]()
Voor mensen waren ze dan wel weer erg lief en uiteindelijk heeft mijn kat zelfs een nacht 'gewaakt' bij één van die katten toen die
aan het sterven was (maar toen was dat beestje 23 jaar, stokoud en geen etter meer).
Veelal zie je het al aan de baasjes. Is meestal niet veel soeps. De agressie straalt er vanaf. Dit soort typetjes dus.mosquito1980 schreef:Wij hebben hier ook een kat die honden weg jaagt, haren overeind, dikke staart en sissen maar
Ach, het waren geen killer katten hoor, gewoon klierende katten en ik snapte de eigenaren van de honden ook nooit zo: geefJonas26 schreef:Ik zie de humor er niet zo van in, zal je hond maar zijnCaro. schreef:Wij hadden ook 2 buurkatten die de terror van de straat, zelfs de buurt, waren.
Die vielen dus ook bijna iedere hond aan, niet zo ernstig met hevige verwondingen, maar ze vielen wel aan![]()
Het was wel lekker stil, want geen enkele hondeneigenaar durfde hier meer door de straat te lopen![]()
Gek genoeg, hebben ze mijn honden nooit aangevallen. Mijn katten overigens wel: zaten die loeders te wachten bij ons kattenluikje
totdat er een kat naar buiten kwam en die mepten ze zo weer naar binnen![]()
Voor mensen waren ze dan wel weer erg lief en uiteindelijk heeft mijn kat zelfs een nacht 'gewaakt' bij één van die katten toen die
aan het sterven was (maar toen was dat beestje 23 jaar, stokoud en geen etter meer).
O, dat heb ik ook gehad met mijn hond: buiten in de tuin van mijn broer, waarvan een buurkat blijkbaar vond dat het zijn tuin was, enStellaViolet schreef:Ik stond inderdaad erg vreemd te kijken toen er opeens uit de struiken een kat op de rug van mijn hond sprong.
Is iets wat je niet verwacht als je het laatste uitlaat rondje doet. Het beest was om een of anderen reden woedend. Gillen, blazen, dikke staart.
En met 4 klauwen zich vasthouden. Toen kreeg ie dus een zwieper van mij met de riem. Hij vloog met een mooie boog weer terug de struiken in.
En sindsdien had ik een hond die het spaans benauwd kreeg van katten.
Nou inderdaadNanna schreef:Nou ja, de eigenaren van de pitbulls aanvallende kat waren iig wel zo netjes om meteen de schade te vergoeden. Dat zie je ook weleens anders.
Nou, daar vond ik ook weinig geinig aan hoor kan ik je vertellenCleva schreef:Ik begrijp niet wat je er zo geinig aan vindt.Caro. schreef: Zelf heb ik trouwens heilig ontzag voor die kattenbeesten, zeker sinds de Main coon van de buren (waar ik op paste) blijkbaar niet
wilde dat ik wegging - goeie waak kat, wel erin, maar niet eruit - en die joekel bovenop mijn hoofd sprong en zich dus lelijk vastklemde
aan mijn schedel. Het bloed droop naar beneden en ik dacht alleen maar 'doodstil blijven zitten en afwachten' en uiteindelijk liet het
rot beest los. Nou, zo bang ben ik nog nooit voor een hond geweest kan ik je vertellen
Dat beest vloog bij mij tegen de aanpalende muur en kon het de verdere vakantie zonder vreten stellen.
Ja natuurlijk, het was wel in Canada heNanna schreef:Nou ja, de eigenaren van de pitbulls aanvallende kat waren iig wel zo netjes om meteen de schade te vergoeden. Dat zie je ook weleens anders.
Ik heb een kat gehad die dat op een gegeven moment ging doen, die heb ik inderdaad in laten slapen , ze bleek dan ook ziet te zijn toen we haar van dichterbij bekeken .... vaak als katten dat gaan doen terwijl ze het anders niet deden dan is er iets aan de hand....Net als met honden, als het gedrag "zomaar" veranderd, dan is er wat ..Nanna schreef:Nou, bij een kat met jongen kan ik me er nog van alles bij voorstellen maar om voor de fun zeven pitbulls te grijpen....dan heb je wel heel veel vertrouwen in je zeven levens.
Hier ook. Dat klote beest hing een keer bijna bij de jongste in het gezicht. Gelukkig trapte ik hem in een reflex op tijd weg. Nog flink mot gehad met de eigenaresse ook. Alsof ik dat kreng van haar gehakt laat maken van het gezicht van mijn kind...Sulluna schreef:Zo dan, schrik je je ook kapot zeg..
Wij hebben hier ook zo'n kat in de buurt. Die wacht onder auto's of bosjes en springt er dan uit om in je kuiten te krabben en rent dan weg. Overigens alleen als je zonder honden loopt. Schrik me elke keer te pletter van dat rotbeest.
In dit geval ging het zo ja. De eigenaar van de kat is meerdere malen door diverse hondenbezitters gewaarschuwd over het gedrag en dat dat voor de kat een keer verkeerd kon aflopen. Je kon er ook niet op anticiperen, want de kat zat altijd onder een auto te loeren en kwam er dan ineens onderuit als je met je hond voorbij liep om in de hond te gaan hangen. Dat was gewoon niet te voorzien.Nanna schreef:Meestal kan het de eigenaar geen reet verschelen. Die haalt gewoon een nieuwe. En kiept die vervolgens ook weer op straat. The circle of life, zullen we maar denken.Tara schreef:Tja, jammer. Maar dat is dan ook part of the deal.DeDiana schreef: Toen Mila pup was liep er in mijn straat ook een kat die honden aanviel, maar die is op een dag gegrepen door een (aangelijnde) DH en heeft dat niet overleefd