Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat valt pitbulls aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jonas26
Zeer actief

Kat valt pitbulls aan

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Re: Kat valt pitbulls aan

Het zal wel niet spannend zijn voor de geachte forummers dat pitbulls aangevallen worden, niet sensationeel genoeg :engel:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Dat is mijn moeder een paar weken geleden overkomen toen ze de honden een dagje had.
Diem moest aan de antibiotica en pijnstillers wegens 2 abcessen in zijn oor. Mies ook wondjes maar die zijn niet gaan ontsteken gelukkig.
Geen eigenaar te bekennen natuurlijk dus eigen kosten, mijn moeder krijgt nu de bibbers van katten op straat en zeker Mies reageert paniekerig aanvallend op katten die ons aanstaren.

Pokkekatten :devil:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

zo dan, wat een wilde kat. Afmaken die hap.

Grapje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Jonas26
Zeer actief

gonnie schreef:zo dan, wat een wilde kat. Afmaken die hap.

Grapje.
Ja wat verwacht je nou van die bierzuipende katteneigenaren :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Wij hebben hier ook een kat die honden weg jaagt, haren overeind, dikke staart en sissen maar :S:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zo dan !!
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wij hadden ook 2 buurkatten die de terror van de straat, zelfs de buurt, waren.
Die vielen dus ook bijna iedere hond aan, niet zo ernstig met hevige verwondingen, maar ze vielen wel aan :schrik:

Het was wel lekker stil, want geen enkele hondeneigenaar durfde hier meer door de straat te lopen :mrgreen:

Gek genoeg, hebben ze mijn honden nooit aangevallen. Mijn katten overigens wel: zaten die loeders te wachten bij ons kattenluikje
totdat er een kat naar buiten kwam en die mepten ze zo weer naar binnen :80:
Voor mensen waren ze dan wel weer erg lief en uiteindelijk heeft mijn kat zelfs een nacht 'gewaakt' bij één van die katten toen die
aan het sterven was (maar toen was dat beestje 23 jaar, stokoud en geen etter meer :mrgreen: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jonas26
Zeer actief

Caro. schreef:Wij hadden ook 2 buurkatten die de terror van de straat, zelfs de buurt, waren.
Die vielen dus ook bijna iedere hond aan, niet zo ernstig met hevige verwondingen, maar ze vielen wel aan :schrik:

Het was wel lekker stil, want geen enkele hondeneigenaar durfde hier meer door de straat te lopen :mrgreen:

Gek genoeg, hebben ze mijn honden nooit aangevallen. Mijn katten overigens wel: zaten die loeders te wachten bij ons kattenluikje
Voor mensen waren ze dan wel weer erg lief en uiteindelijk heeft mijn kat zelfs een nacht 'gewaakt' bij één van die katten toen die
aan het sterven was (maar toen was dat beestje 23 jaar, stokoud en geen etter meer :mrgreen: ).
Ik zie de humor er niet zo van in, zal je hond maar zijn :ugh:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier ook een buur kat die onze Gimmick aanvalt. Laatst zelfs in onze eigen tuin.
Gimmick heeft er flink verwondingen aan over gehouden en kon amper nog lopen zo geïnfecteerd waren de wonden aan haar linker voorpoot en borstkast
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Ik stond inderdaad erg vreemd te kijken toen er opeens uit de struiken een kat op de rug van mijn hond sprong.
Is iets wat je niet verwacht als je het laatste uitlaat rondje doet. Het beest was om een of anderen reden woedend. Gillen, blazen, dikke staart.
En met 4 klauwen zich vasthouden. Toen kreeg ie dus een zwieper van mij met de riem. Hij vloog met een mooie boog weer terug de struiken in.
En sindsdien had ik een hond die het spaans benauwd kreeg van katten. :boos:
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

mosquito1980 schreef:Wij hebben hier ook een kat die honden weg jaagt, haren overeind, dikke staart en sissen maar :S:
Veelal zie je het al aan de baasjes. Is meestal niet veel soeps. De agressie straalt er vanaf. Dit soort typetjes dus.
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Katten zijn ondoorgrondelijke beestjes :80: In mn vorige straat woonde er ook een kat die met een bolle rug achter de honden aanvloog. Het liefst als ik op de fiets kwam, want dan kon ie ons een tijdje zijwaards springend achtervolgen. Ik lachte me er altijd dood om, vooral als ik dan even ging stoppen en de rollen ineens keerden. Al heeft het niet echt geholpen in de training om katten te negeren.

En laatst schrok ik me dood - bleek 1 van de domme (of suicidale) katten van de buren zich langs Kiwi door de tuin zich naar binnen heeft begeven en zich ineens kwam melden in de woonkamer :80: Mayke begon te fixeren en een seconde later was t 1 tumult.
Stiekem vind ik dat onwijs grappig. Ik houd van wegrennende katten, net als mijn honden :engel:

Maar hij zal er niet van leren. Wat een dom beest, ik woon hier langer dan de kat en die kat is meerdere malen door mn honden achterna gezeten, waarom blijft ie ze opzoeken?! :scratch:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jonas26 schreef:
Caro. schreef:Wij hadden ook 2 buurkatten die de terror van de straat, zelfs de buurt, waren.

Ik zie de humor er niet zo van in, zal je hond maar zijn :ugh:
Ach, het waren geen killer katten hoor, gewoon klierende katten en ik snapte de eigenaren van de honden ook nooit zo: geef
een goeie brul en de katten waren zo weg, maar ze waren allemaal bang en kwamen zelfs aan onze deur om te vragen of
die katten van ons waren.
Ik heb zo vaak een brul gegeven als ze voor ons kattenluik zaten om onze katten op te wachten, dus ik was zelf ook de 'dupe',
maar kon er soms toch ook echt de humor wel van inzien (nogmaals, er waren geen verwondingen, het waren gewoon ettertjes
met grootheidswaanzin, ik kan daar wel om lachen dus).
Afbeelding
A good dog never dies...

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zat ook zo :80: toen ik dat las.
Dat is lef hebben .................. en best knap om daar ongeschonden uit te komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

StellaViolet schreef:Ik stond inderdaad erg vreemd te kijken toen er opeens uit de struiken een kat op de rug van mijn hond sprong.
Is iets wat je niet verwacht als je het laatste uitlaat rondje doet. Het beest was om een of anderen reden woedend. Gillen, blazen, dikke staart.
En met 4 klauwen zich vasthouden. Toen kreeg ie dus een zwieper van mij met de riem. Hij vloog met een mooie boog weer terug de struiken in.
En sindsdien had ik een hond die het spaans benauwd kreeg van katten. :boos:
O, dat heb ik ook gehad met mijn hond: buiten in de tuin van mijn broer, waarvan een buurkat blijkbaar vond dat het zijn tuin was, en
wij waren op visite met Puchu. Ik was net binnen en mijn broer en man waren nog in de tuin met Puchu en ineens hoorde ik een gekrijs
en gegrom... was de buurkat echt bovenop Puchu gesprongen :O: :schrik:

Tja, ik kan geen hekel aan katten hebben hoor, ik vind het wel humor en dapper van zo'n kutkat zolang er natuurlijk geen echte
verwondingen zijn, dan wordt het uiteraard minder grappig.

Puchu is nog steeds niet bang voor katten hoor, we hebben zelf een kat en die wil hij op zijn beurt weleens terroriseren :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Nou ja, de eigenaren van de pitbulls aanvallende kat waren iig wel zo netjes om meteen de schade te vergoeden. Dat zie je ook weleens anders.
Nou inderdaad :wink:

En natuurlijk is het vreselijk sneu dat die Pitbull gewond is geraakt en die bazin ook en kattenkrabben kunnen vreselijk zeer doen en
zijn gemeen smerig.
Maar stiekem vind ik het ook wel een beetje humor: wat denkt zo'n kat in godsnaam om in z'n uppie 7 PITBULLS aan te vallen?
dan ben je toch gillend gek? :80:
Zelf heb ik trouwens heilig ontzag voor die kattenbeesten, zeker sinds de Main coon van de buren (waar ik op paste) blijkbaar niet
wilde dat ik wegging - goeie waak kat, wel erin, maar niet eruit - en die joekel bovenop mijn hoofd sprong en zich dus lelijk vastklemde
aan mijn schedel. Het bloed droop naar beneden en ik dacht alleen maar 'doodstil blijven zitten en afwachten' en uiteindelijk liet het
rot beest los. Nou, zo bang ben ik nog nooit voor een hond geweest kan ik je vertellen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Caro. schreef: Zelf heb ik trouwens heilig ontzag voor die kattenbeesten, zeker sinds de Main coon van de buren (waar ik op paste) blijkbaar niet
wilde dat ik wegging - goeie waak kat, wel erin, maar niet eruit - en die joekel bovenop mijn hoofd sprong en zich dus lelijk vastklemde
aan mijn schedel. Het bloed droop naar beneden en ik dacht alleen maar 'doodstil blijven zitten en afwachten' en uiteindelijk liet het
rot beest los. Nou, zo bang ben ik nog nooit voor een hond geweest kan ik je vertellen :mrgreen:
Ik begrijp niet wat je er zo geinig aan vindt.
Dat beest vloog bij mij tegen de aanpalende muur en kon het de verdere vakantie zonder vreten stellen.
Nou, daar vond ik ook weinig geinig aan hoor kan ik je vertellen :wink: maar een gevecht met een kwade Maine coon die zich vastgeklemd
heeft met zijn nagels in je kop, dat wil je niet aangaan.
Je kan echt beter doodstil blijven zitten totdat hij ontspant en loslaat en dan heb je de minste schade, anders lig je volkomen open.

Maar die kat heb ik dus ook nooit meer leuk gevonden en de jaren daarna dat we 'moesten' oppassen, kon Pieter het mooi opknappen, die
kon prima met dat beest, maar ik had het wel gehad ermee.
Alleen tja, het blijft een kat en een hond blijft een hond, het zijn geen robots en soms gebeurt er weleens wat. Dus ik was geschrokken, maar
ik ben niet boos op die kat. Ik kom alleen niet meer in zijn buurt :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb een buurtkat meegemaakt die samenwerkte met het hondje des huizes.

In haar eentje echt ontzettend lief, kopjes geven en langs Otto heen strijken. Maar als dat maltezertje in de voortuin zat en die begon te blaffen, dan schoot ze regelrecht in de aanval op Otto. Nadat dat een paar keer was gebeurd keek Otto wel link uit als we poes weer in d'r eentje tegenkwamen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Nanna schreef:Nou ja, de eigenaren van de pitbulls aanvallende kat waren iig wel zo netjes om meteen de schade te vergoeden. Dat zie je ook weleens anders.
Ja natuurlijk, het was wel in Canada he :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik sta er niet van te kijken hoor, honden die niet direct voor de kill gaan bij het zien van een kat zijn geen partij voor een boze kat. Ik loop ook echt een paar straten om als ik bang ben voor ellende, ik heb het resultaat gezien en je hond ligt werkelijk compleet open.

Toto heeft trouwens in een opvanggezin in Spanje gezeten met tien katten, hij kan perfect overweg met onze eigen katten en snapt ondanks zijn tamelijk lage IQ :roll: toch wel aardig wat kattentaal. We komen buiten vaak katten tegen waar hij zonder akelige bedoelingen vrolijk kwispelend naar toe wil, maar bij sommige katten gaat hij per direct compleet in de paniekstand, gillen als een puppy als ze alleen maar drie stappen in zijn richting doen. Nou, dan vertrouw ik hem dus op zijn woord en dan draaien we om en lopen we snel weg. Dan ben ik maar tuttig, maar een echt linke kat heeft een bek vol scherpe tanden waar je giga infecties van kan krijgen, plus 20 scheermesjes aan die poten. Dat geeft heel vervelende resultaten. Mijn eigen katten hebben lang geleden een keer de buurhond gepakt (in onze eigen tuin) en een van mijn katten werd ooit boos op een peuter die op visite was, nou, ik hoop dat soort bloedbaden nooit meer mee te maken en laat mij dan maar tuttig omlopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Nou, bij een kat met jongen kan ik me er nog van alles bij voorstellen maar om voor de fun zeven pitbulls te grijpen....dan heb je wel heel veel vertrouwen in je zeven levens.
Ik heb een kat gehad die dat op een gegeven moment ging doen, die heb ik inderdaad in laten slapen , ze bleek dan ook ziet te zijn toen we haar van dichterbij bekeken .... vaak als katten dat gaan doen terwijl ze het anders niet deden dan is er iets aan de hand....Net als met honden, als het gedrag "zomaar" veranderd, dan is er wat ..
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kijk eens aan die kat is een oorlog begonnen ter ere van zijn overleden broeders. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Ik liep gisteren door zo een smal paadje tussen tuinen door en daar lag een kat heerlijk te zonnen midden in het pad en deze was zeker niet van plan om voor mijn hond Maan op zij te gaan. Ze is dan wel een pup van 14 weken, maar dan toch inmiddels ruim 11 kilo. Ik heb Maan voor de zekerheid maar gewoon opgetild en langs de kat gedragen, leek mij de veiligste optie. Maar sullig voelde ik mij wel een beetje. Ligt daar zo een klein katje (was echt klein van stuk) en moet je je hond, die zeker 4x zo groot is er gewoon langs tillen. Maar ja beter het zekere voor het onzekere.

Heb zelf ook best een felle kat thuis zitten die Maan de eerste week een flinke optater heeft gegeven (derde ooglid beschadigd, moest een stukje van afgeknipt worden en hoornvliesbeschadiging, gelukkig helemaal hersteld). Hij valt aan vanwege angst, voelt hij zich bedreigd en dat kan ook op 3 m afstand zo zijn dan wacht hij niet af, maar kiest hij voor de aanval ipv de verdediging (wel alleen als hij verder geen vlucht mogelijkheid ziet) maar juist dan zijn ze het gevaarlijkst. Inmiddels is hij gewend aan Maan en gaat het veel beter, maar 1 zo een uithaal kan flink wat schade aanrichten. En Maan? Die snapt er nog steeds geen bal van, die wil nog steeds spelen met de kat, dom dom dom.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bizar zeg :80:

Ik heb het hier in de buurt ook een keer meegemaakt met een kat die duidelijk niet met goede bedoelingen op ons af kwam gestormd. Ik liep met alle drie de honden, die de kat gelukkig nog niet gezien hadden. Ik ging snel een hoekje om waar een buurvrouw haar auto stond te wassen, en ik heb haar vriendelijk verzocht de kat snel weg te jagen, want ik zag al een hele slachtpartij voor me tussen drie honden en die woeste kat. Gelukkig lukte dat en hebben de honden helemaal niets in de gaten gehad. Ze zijn nu nog katvriendelijk (in ieder geval naar katten in huis) en dat wil ik graag zo houden.
Toen Mila pup was liep er in mijn straat ook een kat die honden aanviel, maar die is op een dag gegrepen door een (aangelijnde) DH en heeft dat niet overleefd :ugh:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn eigen katten zijn niet zo van die honden aanvallers, gelukkig. Maar die bruine vorige keer zag ik ook op een lab aflopen om even aan te geven wie de baas was :80:
In het verleden liep die in ons eerste huis op de bouviers af van de overkant. Het was soms "katten verenigd u, de bouviers komen eraan!" vertelde ze me later wel eens. Zij wilde absoluut geen conflicten, en haar boeven vonden katten niet zo leuk, understatement. Het is 2x misgegaan. Maar écht overmacht gewoon, er is ook niemand verhaal gaan halen. De honden waren altijd netjes aan de lijn.

Zelf ook akkefietjes met aanvallende katten gehad. Met Bluf en Finn een keer. Jaren passeerden we die kat van verderop al en nooit wat aan de hand. Dier had zijn dag wellicht niet en besprong ineens Bluf, en die draaide haar kop en trok het beest van haar lichaam. Ik schrok me rot :80:. Ze liet ook direct los, en het dier vertrok en lag gelukkig een dag later weer gewoon op de stoep, dus geen erge schade nadat ze in Bluf haar bek had gebungeld, maar ik schrok wel even.
En puppie Aki is ook een keer aangevallen door een kat. Had hij later een nagel in zijn neus zitten :ugh: . In het vervolg bij het passeren van die kat siste ik dat dier zelf al wat toe overigens. Hond er niet bij laten maar dat beest moest ook niet ineen gaan bewegen om tot een aanval over te gaan SJJJJT :devil:
Mijn gesis werd begrepen door de kat :mrgreen:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Zo dan, schrik je je ook kapot zeg..

Wij hebben hier ook zo'n kat in de buurt. Die wacht onder auto's of bosjes en springt er dan uit om in je kuiten te krabben en rent dan weg. Overigens alleen als je zonder honden loopt. Schrik me elke keer te pletter van dat rotbeest.
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Sulluna schreef:Zo dan, schrik je je ook kapot zeg..

Wij hebben hier ook zo'n kat in de buurt. Die wacht onder auto's of bosjes en springt er dan uit om in je kuiten te krabben en rent dan weg. Overigens alleen als je zonder honden loopt. Schrik me elke keer te pletter van dat rotbeest.
Hier ook. Dat klote beest hing een keer bijna bij de jongste in het gezicht. Gelukkig trapte ik hem in een reflex op tijd weg. Nog flink mot gehad met de eigenaresse ook. Alsof ik dat kreng van haar gehakt laat maken van het gezicht van mijn kind... :piew:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:
Tara schreef:
DeDiana schreef: Toen Mila pup was liep er in mijn straat ook een kat die honden aanviel, maar die is op een dag gegrepen door een (aangelijnde) DH en heeft dat niet overleefd :ugh:
Tja, jammer. Maar dat is dan ook part of the deal. :U:
Meestal kan het de eigenaar geen reet verschelen. Die haalt gewoon een nieuwe. En kiept die vervolgens ook weer op straat. The circle of life, zullen we maar denken.
In dit geval ging het zo ja. De eigenaar van de kat is meerdere malen door diverse hondenbezitters gewaarschuwd over het gedrag en dat dat voor de kat een keer verkeerd kon aflopen. Je kon er ook niet op anticiperen, want de kat zat altijd onder een auto te loeren en kwam er dan ineens onderuit als je met je hond voorbij liep om in de hond te gaan hangen. Dat was gewoon niet te voorzien.
Toen de kat het dus inderdaad niet overleefde, heeft de katteneigenaar daar ook geen toestand van gemaakt. Maar ik geloof niet dat ze een nieuwe kat hebben. Ik denk dat de eigenaar van de DH het nog het ergst vond. Die had het er een halfjaar later nog over, zo afschuwelijk vond hij het dat zijn hond een kat te pakken had genomen, al was hem absoluut niets te verwijten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Valse mensen horen niet los in de maatschappij. Valse honden niet, dus valse katten ook niet. Dat beest moet dus of binnen worden gehouden of afgemaakt. Nogal logisch lijkt me.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”