Ook sorry zeggen dus.
Moderator: moderatorteam
alm@ schreef:Ik heb een jaar of 25 geleden een Chow gehad en woonde aan het strand. Alles mocht nog gewoon los daar. Op een dag ging ik wandelen en daar zat een kéurig echtpaar, keurig op een picknickkleedje sandwiches te eten en een wijntje te drinken. En die rotzak (het hele strand was verder leeg) ging op 1 meter afstand met z'n rug er naartoe een walmende drol draaiendeze mensen waren niet boos maar verbijsterd en ik wilde van schaamte wel in het zand zakken.
Jatte je hond dat brood nou of gooide ze dat zelf weg (zonder dat de hond er aan had gezeten)?*Wolf* schreef:Nou ik moet zeggen dat mijn reactie (nou ja, zoals ik die achteraf bedacht) het meest aansluit bij die van Nanna'Ik had gewoon de 2 euromunt die ik nog had naar d'r toe moeten gooien'
![]()
Niet helemaal eerlijk, van haar kant gezien, maar ik kan zó weinig met boze mensen. Ik heb zó geen zin in geschreeuw en mezelf verdedigen, en in zo'n sfeer kom je er toch niet uit, tenzij je op je knieën valt en om vergiffenis smeekt. Als je op het strand zit en brood zit te eten, kan er ook een hond van een strandtent je brood komen jatten, zelfde situatie en dan schik je je toch ook? Risico van het vak (van je vrijetijdsbesteding)![]()
Maar goed, het was een leermomentje. Hond is dus als ie de kans krijgt een vervelende schooier en zal voortaan niet meer los over het strand mogen lopen als er ook maar een paar mensen zitten. En dat had ik graag even uitgelegd aan mevrouw als ze rustig was gebleven.
Hilde schreef:Dat doet hij anders altijdPas nog op een forumwandeling beroofde hij een visser van zijn aas, hahaha. Dan zeg ik honderd keer sorry, lijn ik hem aan en vraag of alles goed is. De keren dat het me gebeurde vonden de mensen het geen enkel probleem.
Eén keer liep ik de bus in en direct bij de deur zat een man die zijn lunch op schoot had. Dat griste Beau er direct af, letterlijk voordat ik het door had. Oops. Dat heb ik vergoed.
1-Toch jouw hond, jouw verantwoordingCleva schreef:
1
Ik leg geen verantwoording af aan mensen die ik niet ken.
2
Ga gewoon een ander broodje pakken, mafkees.
3
Dat iemand zijn broodje kwijt is zal me eerlijk gezegd jeuken.
4
Dat mens ging youtubewaardig over de zeik. Ik heb me doodgelachen.
Meen je dit nou serieus?! Tenzij het een omheind losloopveldje -speciaal voor honden - betreft met dus het hoofddoel los laten lopen van honden, vind ik bovenstaande dus echt een asociale instelling. Het strand of een wandelgebied waar honden los mogen lopen is niet alleen voor die honden, het is voor nog zoveel meer mensen (en dieren). Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat je geen overlast bezorgt, of je nou op de fiets zit, op de grond of te paard, óf dat je je hond los hebt lopen.kooi schreef:Aan de andere kant, als je gaat zitten eten op een plek waar uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het hondenlosloop- gebied is ( en er geldt dus geen opruimplicht), dan heb je geen reden tot klagen als er eens een hond je eten weg grist of tegen je tas aan zeikt.
Ik ook, me er over blijven verbazen dus. En tuurlijk kan het iedereen overkomen dat je hond onverhoopt eens ergens tegenaan pist, eten jat, in een tas duikt of wat dan ook. Maar volgens mij moet je als hondenliefhebber toch proberen te voorkomen dat anderen last hebben van jouw hond.Tara schreef:Maar ja, zo wordt dat natuurlijk vaak wel geïnterpreteerd hè.Zamunda schreef: Ik vind het echt van de categorie 'ga-je-goddelijke-gang-maar'.
Hondenbezitters kunnen zich echt ongekend asociaal opstellen, ik blijf me daar over verbazen.
Dit is nou wat ik asociale hondenbaas noemCleva schreef:Dat werkt bij mij niet. Er valt niets te eisen.*Wolf* schreef: Ze is boos, verontwaardigd, blijft je fel aankijken en eist een reactie van je.
Ik leg geen verantwoording af aan mensen die ik niet ken. Het is al kielekiele als ik je wel ken.
Ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen. Dat mijn hond het morele besef mist om te weten dat stelen niet hoort? Schei toch uit met je hele verontwaardigde felle bek. Ga gewoon een ander broodje pakken, mafkees. En ga ook gewoon ergens binnen eten. Aan een tafel. Met je domme gepiknik.
De enige reden dat ik het probeer te voorkomen is omdat ik graag zelf bepaal wat er in die bekken verdwijnt. Dat iemand zijn broodje kwijt is zal me eerlijk gezegd jeuken.
Ik heb een keer een vreselijk boze dame aan de hand gehad die helemaal over de zeik ging omdat een tas op een leeg strand kennelijk een prima markeerplek voor mijn Dapper was.
Hij had al 3 kilometer gelopen dus dat was een loze druppel maar hij stond daar toch maar met zijn opgetrokken poot. Dat mens ging youtubewaardig over de zeik. Ik heb me doodgelachen.
Suske schreef:Omdraaien en teruglopen.
Weten zij veel dat het mijn hond is
Ik gok dat ik weet aan welk hondenstrand/losloopgebied Kooi bedoeld. Daar staat heel erg groot aangegeven dat er honden los lopen en het normale strandje met restaurantje is een soort afgescheiden door bomen en bosjes. Op die paden staat heel duidelijk dat er honden los lopen en bij het restaurant mogen als ik het goed heb geen honden komen. Daar is strand, bij het hondenstuk voornamelijk gras.Zamunda schreef:Meen je dit nou serieus?! Tenzij het een omheind losloopveldje -speciaal voor honden - betreft met dus het hoofddoel los laten lopen van honden, vind ik bovenstaande dus echt een asociale instelling. Het strand of een wandelgebied waar honden los mogen lopen is niet alleen voor die honden, het is voor nog zoveel meer mensen (en dieren). Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat je geen overlast bezorgt, of je nou op de fiets zit, op de grond of te paard, óf dat je je hond los hebt lopen.kooi schreef:Aan de andere kant, als je gaat zitten eten op een plek waar uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het hondenlosloop- gebied is ( en er geldt dus geen opruimplicht), dan heb je geen reden tot klagen als er eens een hond je eten weg grist of tegen je tas aan zeikt.
Ik vind het echt van de categorie 'ga-je-goddelijke-gang-maar'.
Nogmaals: waarom zou je je hond in vredesnaam op een tas af laten lopen?! Kun je toch op je vingers natellen dat dat op z'n zachtst gezegd niet handig is.
Oh ja dan vind ik het inderdaad wat anders.TessaThomas schreef:Ik gok dat ik weet aan welk hondenstrand/losloopgebied Kooi bedoeld. Daar staat heel erg groot aangegeven dat er honden los lopen en het normale strandje met restaurantje is een soort afgescheiden door bomen en bosjes. Op die paden staat heel duidelijk dat er honden los lopen en bij het restaurant mogen als ik het goed heb geen honden komen. Daar is strand, bij het hondenstuk voornamelijk gras.Zamunda schreef:Meen je dit nou serieus?! Tenzij het een omheind losloopveldje -speciaal voor honden - betreft met dus het hoofddoel los laten lopen van honden, vind ik bovenstaande dus echt een asociale instelling. Het strand of een wandelgebied waar honden los mogen lopen is niet alleen voor die honden, het is voor nog zoveel meer mensen (en dieren). Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat je geen overlast bezorgt, of je nou op de fiets zit, op de grond of te paard, óf dat je je hond los hebt lopen.kooi schreef:Aan de andere kant, als je gaat zitten eten op een plek waar uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het hondenlosloop- gebied is ( en er geldt dus geen opruimplicht), dan heb je geen reden tot klagen als er eens een hond je eten weg grist of tegen je tas aan zeikt.
Ik vind het echt van de categorie 'ga-je-goddelijke-gang-maar'.
Nogmaals: waarom zou je je hond in vredesnaam op een tas af laten lopen?! Kun je toch op je vingers natellen dat dat op z'n zachtst gezegd niet handig is.
Maar goed, mijn honden mogen dan alsnog geen eten jattenIk bied 1000 maal excuses aan en vraag of ik het kan vergoeden.