Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageer jij, gevalletje 'dat doet ie anders nooit'?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Hoe reageer jij, gevalletje 'dat doet ie anders nooit'?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dat is iets wat Apple best zou kunnen doen. :Q:
Ook sorry zeggen dus.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

alm@ schreef:Ik heb een jaar of 25 geleden een Chow gehad en woonde aan het strand. Alles mocht nog gewoon los daar. Op een dag ging ik wandelen en daar zat een kéurig echtpaar, keurig op een picknickkleedje sandwiches te eten en een wijntje te drinken. En die rotzak (het hele strand was verder leeg) ging op 1 meter afstand met z'n rug er naartoe een walmende drol draaien :ugh: deze mensen waren niet boos maar verbijsterd en ik wilde van schaamte wel in het zand zakken.
:lol1: :lol1: :lol1: Hier heb ik wel ff van dubbel gelegen hoor!

En dat broodje... ja, shit happens. Ik kan me goed voorstellen dat die vrouw pissig was. Het enige dat je kan doen is zeggen dat het je heel erg spijt, eventueel broodje vergoeden als je geld bij je hebt, en dan, met de hond keurig aangelijnd, verder lopen. Deze dingen gebeuren waar mensen samenleven, vervelend, maar ook geen ramp.

Zo was ik van de winter met Alfil op het strand. Er lagen wat tassen en rugzakken van een groepje mensen. Hij gaat er naartoe, tilt doodleuk zijn poot op en pist er tegenaan. Dan schaam je je behoorlijk... Heb de tas met een zakdoekje schoongeveegd en 10x mijn excuses aangeboden. Wat kun je meer doen?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

*Wolf* schreef:Nou ik moet zeggen dat mijn reactie (nou ja, zoals ik die achteraf bedacht) het meest aansluit bij die van Nanna :D 'Ik had gewoon de 2 euromunt die ik nog had naar d'r toe moeten gooien' :o

Niet helemaal eerlijk, van haar kant gezien, maar ik kan zó weinig met boze mensen. Ik heb zó geen zin in geschreeuw en mezelf verdedigen, en in zo'n sfeer kom je er toch niet uit, tenzij je op je knieën valt en om vergiffenis smeekt. Als je op het strand zit en brood zit te eten, kan er ook een hond van een strandtent je brood komen jatten, zelfde situatie en dan schik je je toch ook? Risico van het vak (van je vrijetijdsbesteding) :19:

Maar goed, het was een leermomentje. Hond is dus als ie de kans krijgt een vervelende schooier en zal voortaan niet meer los over het strand mogen lopen als er ook maar een paar mensen zitten. En dat had ik graag even uitgelegd aan mevrouw als ze rustig was gebleven.
Jatte je hond dat brood nou of gooide ze dat zelf weg (zonder dat de hond er aan had gezeten)?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hilde schreef:Dat doet hij anders altijd :mrgreen: Pas nog op een forumwandeling beroofde hij een visser van zijn aas, hahaha. Dan zeg ik honderd keer sorry, lijn ik hem aan en vraag of alles goed is. De keren dat het me gebeurde vonden de mensen het geen enkel probleem.

Eén keer liep ik de bus in en direct bij de deur zat een man die zijn lunch op schoot had. Dat griste Beau er direct af, letterlijk voordat ik het door had. Oops. Dat heb ik vergoed.
:LOL:

Ik heb er ook zo eentje, die belaagde van de week in het park een peuter met een boterham, maar Toto heeft dan nog wel het fatsoen om het niet echt weg te grissen, en enigszins beleefd af te wachten tot het hem aangeboden wordt. Dus opa van de peuter kon de boterham redden, en peuter vond het hilarisch. "Hij wil mij blood hebbe!" concludeerde ze met zo'n lekkere peutergiechellach. Zo erg is Toto nou ook weer niet :D, het ging hem echt puur om die boterham. Opa kon er ook wel om lachen.

En laten we wel wezen, hoe erg is het als een hond (voorzichtig) een hap van je broodje neemt? Ik lijn Toto normaal gesproken wel even aan als ik zie dat er op zijn ooghoogte dingen worden gegeten, maar als je bijvoorbeeld met een kleintje met een krentenbol in een buggy door een losloopgebied gaat wandelen, dan kan het zomaar voorkomen dat een hond in een onbewaakt ogenblik die krentenbol pakt. Dat heb ik tot dusver op het nippertje weten te voorkomen (maar Jack heeft wel eens een hap van een kind haar ijsje genomen en een greep gedaan in een zak met brood van vissers), maar het is toch geen halsmisdrijf zeg. De kat van de overburen heeft ooit in een flitsactie een ons rosbief bij een andere buur uit de boodschappentas gegrist, dat soort dingen vind ik vooral grappig hoor. Je kan overal wel hysterisch over doen.

Kwestie in de bus is iets anders, dat zou ik ook netjes vergoed hebben. Maar als je in legitiem losloopgebied eten op hondhoogte houdt, kan het zomaar gebeuren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Dat zouden die van mij ook zomaar kunnen doen, hetzij tegen tassen piessen of in het geval van Ziggy snel rats brood jatten dus zou ik ook excuus aanbieden en een nieuw broodje vergoeden.
Mijn dwergpoedeltje Robbie van vroeger piste een keer tegen het been van een jongen op maar had ie in mijn herinnering niet gemerkt en aangezien het toch een pestjong was heb ik er ook niks van gezegd :mann:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik zie eerlijk gezegd niet waarom je je hond tussen die mensen door zou laten lopen :scratch: . Dat kán toch ook alleen maar leiden tot onwenselijke dingen? Okee, een schattig pupje zal oha best vrolijk onthaald worden, maar een grote hond bij een groep op de grond zittende mensen of een hoop tassen :U: ? Wat heeft die hond daar anders te zoeken dan eten/markeerplek/opdringerig doen...?

Dat er op een bepaalde plek honden los mogen lopen betekent niet dat dat de hoofdfunctie is van die plek en alle andere mensen daar maar rekening moeten houden met honden die alles mogen. Gewoon je hond bij die mensen vandaan houden dus (mijn mening als hondenbaas en als 'recreant' zonder hond).
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb het een keer meegemaakt, toen ik Cayuga nog maar net had.
We liepen in het bos, en daar zat een stel te picknicken. Hij stoof er op af, en griste zó een broodje weg :80:
Ik kwam vanuit de verte aanhollen met een verbijsterd gezicht, al sorrysorry roepend.
Die mensen konden er wel om lachen. Gelukkig maar.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

We liepen hier in het donker door de wijk en er stapt een meisje uit haar auto met een boodschappentas en wat losse dingen in haar handen.
Fred liep los en voordat ik hem kon pakken duikt hij met zijn neus in de tas.
Meisje had het totaal niet zien aankomen, gilt en laat alles vallen.

Ook maar aangeboden om eventuele kapotte dingen te vergoeden maar dat was niet nodig.
Maar blijkbaar was dat zo leuk volgens Fred dat iedereen die nu met een plastic tas loopt feest betekend.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Het kan dan wel naseizoen zijn, maar het is nog steeds strandweer. Dan horen honden eigenlijk niet op het strand en zeker niet los.
Hier op het Nesselande-strandje ligt het steevast vol hondenpoep langs de waterlijn. Dat plekje waar kinderen graag spelen met emmertjes en schepjes en wandelaars hun stappen zetten of mensen pootje baden. Ik vind het onbegrijpelijk dat het is toegestaan, maar ook dat je het doet.

Aan de andere kant, als je gaat zitten eten op een plek waar uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het hondenlosloop- gebied is ( en er geldt dus geen opruimplicht), dan heb je geen reden tot klagen als er eens een hond je eten weg grist of tegen je tas aan zeikt.
Evengoed blijft dan een sorry op zijn plaats.

In jouw geval, waarbij je duidelijk aangeeft dat het te ver weg was om goed te kunnen zien wat er gebeurde, heb je de uitleg van de mevrouw over wat er gebeurde voor lief te nemen. Excuus en aanbod het broodje te vergoeden zou moeten volstaan.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Cleva schreef:
1
Ik leg geen verantwoording af aan mensen die ik niet ken.
2
Ga gewoon een ander broodje pakken, mafkees.
3
Dat iemand zijn broodje kwijt is zal me eerlijk gezegd jeuken.
4
Dat mens ging youtubewaardig over de zeik. Ik heb me doodgelachen.
1-Toch jouw hond, jouw verantwoording
2-T was m'n enige broodje, dwaas(!) waarom zo over iemand wiens broodje gepikt is?
3-Lekker egoïstisch
4-Ben benieuwd hoe jij reageer als ik over jouw spullen staat te zeiken (omdat je al zo lekker sociaal reageer op bovenstaande punten)
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Shit happens, ik zou het broodje vergoeden en excuses aanbieden. Lijkt me ook normaal, anderen hoeven geen overlast van je hond te hebben.Zelf zou ik het absoluut geen drama vinden en er ook geen drama van maken als een hond mijn broodje jat of zijn poot optilt.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

kooi schreef:Aan de andere kant, als je gaat zitten eten op een plek waar uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het hondenlosloop- gebied is ( en er geldt dus geen opruimplicht), dan heb je geen reden tot klagen als er eens een hond je eten weg grist of tegen je tas aan zeikt.
Meen je dit nou serieus?! Tenzij het een omheind losloopveldje -speciaal voor honden - betreft met dus het hoofddoel los laten lopen van honden, vind ik bovenstaande dus echt een asociale instelling. Het strand of een wandelgebied waar honden los mogen lopen is niet alleen voor die honden, het is voor nog zoveel meer mensen (en dieren). Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat je geen overlast bezorgt, of je nou op de fiets zit, op de grond of te paard, óf dat je je hond los hebt lopen.
Ik vind het echt van de categorie 'ga-je-goddelijke-gang-maar'.

Nogmaals: waarom zou je je hond in vredesnaam op een tas af laten lopen?! Kun je toch op je vingers natellen dat dat op z'n zachtst gezegd niet handig is :U: .
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik las het ook al met grote verbazing. :80:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zit echt heel hard na te denken of mij dat wel eens is gebeurd. Ik houd ze eigenlijk altijd vast bij mensen die op de grond zitten omdat in mijn hoofd zich al een film afspeelt van hoe het zou gaan als ze niet vast zaten :mrgreen:
Rani zou zo op het kleed duiken en het eerste wat ze ziet in haar bek proppen met verpakking en al, Mika loopt daar achteraan om de kruimels op te zuigen en Gollum zou op de mensen aflopen en ze eens even flink aflebberen voor de gezelligheid.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee :engel:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tara schreef:
Zamunda schreef: Ik vind het echt van de categorie 'ga-je-goddelijke-gang-maar'.
Maar ja, zo wordt dat natuurlijk vaak wel geïnterpreteerd hè.
Hondenbezitters kunnen zich echt ongekend asociaal opstellen, ik blijf me daar over verbazen.
Ik ook, me er over blijven verbazen dus. En tuurlijk kan het iedereen overkomen dat je hond onverhoopt eens ergens tegenaan pist, eten jat, in een tas duikt of wat dan ook. Maar volgens mij moet je als hondenliefhebber toch proberen te voorkomen dat anderen last hebben van jouw hond.
En als er dan iets mis gaat, en dat overkomt vast iedereen wel eens, is excuses maken toch het eerste wat je doet. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Cleva schreef:
*Wolf* schreef: Ze is boos, verontwaardigd, blijft je fel aankijken en eist een reactie van je.
Dat werkt bij mij niet. Er valt niets te eisen.
Ik leg geen verantwoording af aan mensen die ik niet ken. Het is al kielekiele als ik je wel ken.
Ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen. Dat mijn hond het morele besef mist om te weten dat stelen niet hoort? Schei toch uit met je hele verontwaardigde felle bek. Ga gewoon een ander broodje pakken, mafkees. En ga ook gewoon ergens binnen eten. Aan een tafel. Met je domme gepiknik.

De enige reden dat ik het probeer te voorkomen is omdat ik graag zelf bepaal wat er in die bekken verdwijnt. Dat iemand zijn broodje kwijt is zal me eerlijk gezegd jeuken.

Ik heb een keer een vreselijk boze dame aan de hand gehad die helemaal over de zeik ging omdat een tas op een leeg strand kennelijk een prima markeerplek voor mijn Dapper was.
Hij had al 3 kilometer gelopen dus dat was een loze druppel maar hij stond daar toch maar met zijn opgetrokken poot. Dat mens ging youtubewaardig over de zeik. Ik heb me doodgelachen.
Dit is nou wat ik asociale hondenbaas noem :roll:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Suske schreef:Omdraaien en teruglopen.
Weten zij veel dat het mijn hond is :engel:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ineens denk ik aan een situatie op de markt en dan kan ik me wel weer voorstellen dat je soms wat narrig terug reageert als een andermans reactie over de top is.
Zelf ben ik meestal wel alert op acties die honden uit zouden kunnen halen, en ook ben ik me er van bewust dat het ras DH waar ik dan mee loop toch wat extra angst op kan wekken bij mensen. Jol is bij wijze van spreken brutaler en kan zomaar op kinderen of mensen of andere honden aflopen, maar dan vinden mensen het meestal niet erg. Als Aki het doet komt er toch vaak een andere reactie, dat maakt verder niet uit, maar is wel opvallend en daar houd ik dus rekening mee.
Ik stond bij de dierenkraam op de markt en had de honden kort bij me. Blijkbaar niet kort genoeg, want een mevrouw passeerde nog korter mijn honden met een buggie. Aki stond op, want ze reed bijna over zijn staart heen met de buggie. Er was overigens ruimte genoeg om wat meer afstand te nemen door de mevrouw met de buggie :wink:
Door de korte afstand bleek dat door het opstaan van Aak en het wapperende handje van het kind met een broodje daarin, dat Aki snufte aan het handje met daarin het broodje van het kind.
Op zich niets aan de hand. Ik zag het gebeuren en gaf een klein tikje aan de riem en de afstand werd verkleind omdat Aki weer bij me kwam zitten.
De mevrouw echter bleef staan en keek me aan. Dus ik draaide me maar naar haar toe omdat ik gewoonweg echt niet snapte wat er nu aan de hand was :19:
"Hij vrat bijna het broodje uit mijn kind zijn handen :gvd: ".
Ik stond toen ook even met een mond vol tanden, omdat ik dát dus totaal niet had gesignaleerd, en Aki is niet écht een hond die zomaar eten uit handen trekt, want geloof het of niet, het is een kieskeur wat eten betreft :19:
En als hij het al had willen doen, dan was het ook gewoon gebeurd eerlijk gezegd want ze kwam zo kort langs dat ik toen ze dat deed zelf eigenlijk al dacht of ze niet gewoon wat meer ruimte zou pakken om 2 mensen en twee honden die gewoon bij de baas zaten te passeren met een buggy :19:
En de eigenaar van de kraam reageerde eigenlijk al dat de mevrouw niet zo raar moest doen.. en ik zei eigenlijk dit keer geen sorry (ook voor het eerst) maar gewoon dat hij nu weer lekker bij me zat en dat het kind zijn broodje nog had :19:
Je kunt ook problemen zoeken was mijn gedachte bij deze mevrouw, en in het verleden ook wel met dat soort figuren van doen gehad. Dus tegenwoordig ben ik er dan wel snel klaar mee inderdaad en ga ik niet altijd meer sorry zeggen.

Maar op openbare plekken waar de hond los loopt zit ik er toch wel wat meer bovenop eerlijk gezegd. Anderen hoeven geen last te ondervinden van een hond die vrij zijn gang kan gaan, of waar een eigenaar iets te ver van weg is om aan te kunnen sturen.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Yep, meegemaakt...

Ik hat Bonnie* geleerd dat ze, als ik thuis kwam uit school, mijn tas mocht open maken en mijn brood eruit mocht halen. Dan kwam ze dat naar mij brengen en kreeg ze een stukje.
Niks aan de hand.. zolang het je eigen tas is. . .
Op een dag lopen we op het strand, lekker weer, Bonnie lekker los, blij meisje, ik als 15 jarig super trots op mn eigen hondje.. Er stond welgeteld 1 tas op het strand, met 1 man er naast.
Wat doet ze..? Ze rent met een noodvaart naar die tas, maakt open, haalt brood eruit en komt KEIHARD terug gerend, naar mij toe, met meneer de Duitser achter haar aan: "MEIN BROT.. MEIN BROT.." Mijn eerste reactie was: "Ik ken die hond niet hoor! " maar dat ging niet op.. ze kwam braaf voor me zitten.
Heb mijn excuus aangeboden en het zakje ( godzijdank) met brood terug gegeven.

De volgende dag zaten er mensen op het strand te BBQen.. je voelt hem aankomen.. Bonnie sprintte er heen. ( was echt 500 meter ver. )Ze ging midden tussen de groep zitten wachten tot ze ook wat kreeg.
Gelukkig konden die mensen er om lachen..
16 jaar lang heb ik haar wel aangelijnd als er mensen met tassen zaten.. Ik had m'n lesje geleerd.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Zamunda schreef:
kooi schreef:Aan de andere kant, als je gaat zitten eten op een plek waar uitdrukkelijk bij vermeld staat dat het hondenlosloop- gebied is ( en er geldt dus geen opruimplicht), dan heb je geen reden tot klagen als er eens een hond je eten weg grist of tegen je tas aan zeikt.
Meen je dit nou serieus?! Tenzij het een omheind losloopveldje -speciaal voor honden - betreft met dus het hoofddoel los laten lopen van honden, vind ik bovenstaande dus echt een asociale instelling. Het strand of een wandelgebied waar honden los mogen lopen is niet alleen voor die honden, het is voor nog zoveel meer mensen (en dieren). Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat je geen overlast bezorgt, of je nou op de fiets zit, op de grond of te paard, óf dat je je hond los hebt lopen.

Nogmaals: waarom zou je je hond in vredesnaam op een tas af laten lopen?! Kun je toch op je vingers natellen dat dat op z'n zachtst gezegd niet handig is :U: .
Ik gok dat ik weet aan welk hondenstrand/losloopgebied Kooi bedoeld. Daar staat heel erg groot aangegeven dat er honden los lopen en het normale strandje met restaurantje is een soort afgescheiden door bomen en bosjes. Op die paden staat heel duidelijk dat er honden los lopen en bij het restaurant mogen als ik het goed heb geen honden komen. Daar is strand, bij het hondenstuk voornamelijk gras.

Maar goed, mijn honden mogen dan alsnog geen eten jatten :schrik: Ik bied 1000 maal excuses aan en vraag of ik het kan vergoeden.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Als het een strand is waar honden los mogen lopen kunnen ze dit verwachten. Er is genoeg strand meer dan genoeg zelfs waar de honden nog niet op mogen.

Nu zou ik wel mijn excuus maken omdat het uiteraard lullig is en mijn honden gewoon niet eten van mensen mogen pakken.

Mijn hond heeft een keer een broodje kaas van een visser gepakt. Was in een losloopgebied. Hij was in eerste instantie boos en ik vooral verbaasd want dat doet ie anders nooit. :roll:
Ik bood aan om nieuwe broodjes voor hem te halen. Maar na mijn reactie en waarschijnlijk gezichtsuitdrukking moest hij lachen en zei hij nee hoor meid geeft niks. En hier komt ie had het wel kunnen verwachten waar honden los mogen lopen. Vriendelijk gedag gezegd en een wijze les voor meneer en voor mij. :ok:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

TessaThomas schreef:
Zamunda schreef:

Ik gok dat ik weet aan welk hondenstrand/losloopgebied Kooi bedoeld. Daar staat heel erg groot aangegeven dat er honden los lopen en het normale strandje met restaurantje is een soort afgescheiden door bomen en bosjes. Op die paden staat heel duidelijk dat er honden los lopen en bij het restaurant mogen als ik het goed heb geen honden komen. Daar is strand, bij het hondenstuk voornamelijk gras.

Maar goed, mijn honden mogen dan alsnog geen eten jatten :schrik: Ik bied 1000 maal excuses aan en vraag of ik het kan vergoeden.
Oh ja dan vind ik het inderdaad wat anders. :blauwoog:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik was in een omheind stukje losloopgebied voor honden. Daarnaast had je 6x dat stukje waar honden niet los mogen maar in het omheinde speelveld moesten die mensen persé vissen.
Manu dook het water in vlakbij hun hengels. Ik had hen niet op tijd gezien want ze zaten in de bosjes. Ohhh ik voelde me rot en probeerde hem te pakken maar die vissers stonden te joelen en met armen te zwaaien dus dat was een vreselijk leuk spel. En tot slot griste hij ook nog een broodje uit hun koffer :gvd: Een kon er heel hard om lachen en de ander was boos.

Ik heb natuurlijk excuses gemaakt maar wel verteld dat het niet een heel handige plek is om te vissen in een omheind speelveld voor honden :mrgreen: Later ben ik ze nog een paar keer tegengekomen en ze riepen nog eens dat de kust veilig was want ze hadden hun lunchtrommel ni dicht :LOL:
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Als het een losloopgebied betreft is het altijd een beetje grijs gebied wat je de hond kwalijk kan nemen.
We hebben hier in het Westerpark een groot veld met allemaal BBQplekken en een kleine afgesloten losloopstrook daarboven. Het geheel ligt op een helling en bovenop die losloopstrook komen de laatste zonnestralen. Daar zitten dus altijd mensen te BBQen met dit weer, iets wat ik al niet begrijp want een hoop honden komen niet verder dan die strook (er hangt nog een flinke route losloopgebied aan vast maar dat is de gemiddeld Beppie met d'r York te ver waggelen) en dus ligt het vol met drollen.
Ik loop daar dus de hele zomer niet want er liggen altijd etensresten waaronder de gevreesde kippenbotjes, maar ik fiets er vaak 's avonds langs en dan zie ik steevast discussies tussen hondeneigenaren en BBQers. Maar waarom gaan die mensen daar nou in hemelsnaam zitten denk ik dan? Het is er altijd druk met honden, het is niet alsof het je niet opvalt als je je koeltas en je sixpack daar parkeert.

Natuurlijk is het niet netjes als je hond om eten schooit of het zelfs zomaar pakt, maar als je in vrij losloopgebied gaat zitten eten kun je het een beetje verwachten en moet je er zelf ook een beetje op letten vind ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”