Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressieve terriër bijt kop hondje af

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Agressieve terriër bijt kop hondje af

Ongelezen bericht door GrethavW »

Sorry, maar ik heb mijn (kruising) Staff niet gemuilkorfd en ben dat ook niet van plan, tenzij het verplicht wordt natuurlijk.

Hij loopt nooit los, ik loop altijd in aanlijn gebied en als ik een andere hond aan zie komen doe ik er een tweede lijn aan (aan zijn Halty).
Als iemand dan nog zijn irritante stuiter lab in de bek van mijn hond laat lopen....... :U:

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het echt nooit of te nimmer mee te maken, maar ik vind dat ik er alles aan doe om ongelukken te voorkomen.
Behalve de muilkorf dan.
Andere hondenbezitters mogen ook hun verantwoordelijkheid nemen in aanlijn gebied.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ben ik ook met je eens hoor, ik heb natuurlijk die witte wringmop die houdt ik ook uit problemen, niet op honden af laten stuiven enz....... gewoon om te zorgen dat zij heel blijft, vind ik niet meer dan normaal :wink: en mijn eigen verantwoordelijkheid.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

GrethavW schreef:Sorry, maar ik heb mijn (kruising) Staff niet gemuilkorfd en ben dat ook niet van plan, tenzij het verplicht wordt natuurlijk.

Hij loopt nooit los, ik loop altijd in aanlijn gebied en als ik een andere hond aan zie komen doe ik er een tweede lijn aan (aan zijn Halty).
Als iemand dan nog zijn irritante stuiter lab in de bek van mijn hond laat lopen....... :U:

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het echt nooit of te nimmer mee te maken, maar ik vind dat ik er alles aan doe om ongelukken te voorkomen.
Behalve de muilkorf dan.
Andere hondenbezitters mogen ook hun verantwoordelijkheid nemen in aanlijn gebied.
wat doe je dan als er een losloper bij jouw hond komt kijken en jouw hond valt hem zomaar aan?
Jij bent dan wel de schuldige want jouw hond maakt de schade.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Marco88 schreef:
GrethavW schreef:Sorry, maar ik heb mijn (kruising) Staff niet gemuilkorfd en ben dat ook niet van plan, tenzij het verplicht wordt natuurlijk.

Behalve de muilkorf dan.
wat doe je dan als er een losloper bij jouw hond komt kijken en jouw hond valt hem zomaar aan?
Ja, als een hond voor een rijdende auto springt is de automobilist schuldig want die brengt schade toe---- is dat logisch??
Ik vind dat als jij je hond aangelijnd houdt en dubbel gezekerd hebt dat je zeker je verantwoordelijkheid neemt, er zijn grenzen aan wat je redelijkerwijze kunt doen.. zeker in aanlijngebiet waar alles aan de lijn behoort te lopen
GrethavW
Zeer actief
Kruising

S@ndr@ schreef:
Marco88 schreef:

Behalve de muilkorf dan.
Ja, als een hond voor een rijdende auto springt is de automobilist schuldig want die brengt schade toe---- is dat logisch??
Ik vind dat als jij je hond aangelijnd houdt en dubbel gezekerd hebt dat je zeker je verantwoordelijkheid neemt, er zijn grenzen aan wat je redelijkerwijze kunt doen.. zeker in aanlijngebiet waar alles aan de lijn behoort te lopen
Dat bedoel ik!

Als ik een hond zou hebben die uitvallend naar alles en iedereen in de lijn hangt, zou ik hem echt wel muilkorven.
Maar dat doet hij niet, wil niet zeggen dat hij vertrouwd is met andere honden.
Dat weet ik niet, maar ik vind dat ik er (bijna) alles aan doe om ongelukken te voorkomen. Als je hond losloopt in aanlijngebied en niet onder appel staat, vraag je om problemen en ben je bovendien in overtreding!
De meeste mensen met aangelijnde hond lopen daar niet zonder reden.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als je weet dat jouw hond bijt bij buurtende honden vind ik een muilkorf wel zo verstandig. Jij loopt dan met een agressieve hond die flinke schade toe kan brengen, hoe is dat de verantwoordelijkheid van een ander?
In de ideale wereld houdt iedereen hun hond bij zich maar we weten allemaal dat dat niet reëel is.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Badu schreef:
S@ndr@ schreef:
Badu schreef:
S@ndr@ schreef: ik snap niet dat als je zo`n loeder hebt( en die heb ik gehad hoor) dat je niet zorgt dat er niets kan gebeuren... er zou wat dat betreft een straf op domheid moeten staan
Straf op domheid? Fijn bedacht :) maar hoe ga je regelen dat 95% mensheid geen hond mag hebben (of nageslacht)
nou dat zou zo gek nog niet zijn :LOL: er zijn teveel ( domme) mensen op deze wereld dat bewijst zich iedere dag :H: ik wil niemand beledigen hoor :engel: maar een goed begin zou zijn om deze mensen restricties op te leggen over welke rassen ze mogen . niet slim genoeg alleen boomertjes die geen schade aan kunnen richten :mann:
Dat & restrictie op voortplanten :E: :mann:

:mann: wat een berg problemen zou dat oplossen :F:
Restrictie voor de honden of de baasjes? :engel:
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Manuma schreef:Als je weet dat jouw hond bijt bij buurtende honden vind ik een muilkorf wel zo verstandig. Jij loopt dan met een agressieve hond die flinke schade toe kan brengen, hoe is dat de verantwoordelijkheid van een ander?
In de ideale wereld houdt iedereen hun hond bij zich maar we weten allemaal dat dat niet reëel is.
Dat weet ik dus niet.
En ik loop alleen op plekken (bossen) waar honden niet los MOGEN lopen.
Hoezo is het dan mijn verantwoordelijkheid als ik mijn hond aangelijnd strak naast me laat lopen, terwijl de andere hondenbezitter in OVERTREDING is????????
Echt....ik vind alle berichten over deze rassen afschuwelijk en ik schaam me plaatsvervangend dood.
Maar dit vind ik de omgekeerde wereld.

Bovendien zijn volgens mij bijna alle incidenten voorgevallen met loslopende klapkaken (maar dit weet ik niet 100% zeker).
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

GrethavW schreef:
S@ndr@ schreef:
Marco88 schreef:

Behalve de muilkorf dan.
Dat bedoel ik!

Als ik een hond zou hebben die uitvallend naar alles en iedereen in de lijn hangt, zou ik hem echt wel muilkorven.
Maar dat doet hij niet, wil niet zeggen dat hij vertrouwd is met andere honden.
Dat weet ik niet, maar ik vind dat ik er (bijna) alles aan doe om ongelukken te voorkomen. Als je hond losloopt in aanlijngebied en niet onder appel staat, vraag je om problemen en ben je bovendien in overtreding!
De meeste mensen met aangelijnde hond lopen daar niet zonder reden.
Bij ons lopen ze los in losloopgebied. De hond die een hondje heeft doodgebeten en daarna een drentse patrijs de wang kapotgescheurd heeft loop nog steeds zonder muilkorf, aan een flex, al grommend en uitvallend. Van dat kaliber lopen er nog een paar, allemaal los natuurlijk, want ja, losloopgebied. Iedereen loopt op te letten, uit te kijken en elkaar te waarschuwen, volslagen idioot als je er over nadenkt, maar wat moet je. In de naburige wijk idem dito, een man met twee staffords en een boerboelxstafford, allemaal los en allemaal helemaal niet lief, hebben vorige zomer nog een golden flink gemaltraiteerd. Het is gewoon heel rottig lopen. Ik snap niet waarom het altijd zo moet.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Absurd, dat soort taferelen. :ugh:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

GrethavW schreef:
Manuma schreef:Als je weet dat jouw hond bijt bij buurtende honden vind ik een muilkorf wel zo verstandig. Jij loopt dan met een agressieve hond die flinke schade toe kan brengen, hoe is dat de verantwoordelijkheid van een ander?
Dat weet ik dus niet.
En ik loop alleen op plekken (bossen) waar honden niet los MOGEN lopen.
Hoezo is het dan mijn verantwoordelijkheid als ik mijn hond aangelijnd strak naast me laat lopen, terwijl de andere hondenbezitter in OVERTREDING is????????
Echt....ik vind alle berichten over deze rassen afschuwelijk en ik schaam me plaatsvervangend dood.
Maar dit vind ik de omgekeerde wereld.

Bovendien zijn volgens mij bijna alle incidenten voorgevallen met loslopende klapkaken (maar dit weet ik niet 100% zeker).
Ik snap dat ook hoor, die frustratie. Omgekeerde wereld weet ik niet. Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Het lijkt me rete irritant.
De duinen hier zijn aanlijngebied en 5 van de 10 honden lopen daar los terwijl er nog strenge controle is ook. Zelfs hier in de straat lopen honden los. Doet-ie-anders-nooit en lak aan de regels is natuurlijk niet zo onbekend in hondenland. Om risico uit te sluiten zou ik wel voor die muilkorf gaan als ik weet dat mijn hond op een heftige manier reageert op buurtende honden.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

GrethavW schreef: (...)
Bovendien zijn volgens mij bij a alle incidenten voorgevallen met loslopende klapkaken (maar dit weet ik niet 100% zeker).
Ja dat denk ik ook. Maar een hond die niet te vertrouwen is moet ook in losloopgebied niet los vind ik. Er is er één bij ons in de buurt die niets aan het toeval overlaat, en ook heel veel met zijn hond doet, beestje komt niks tekort en adoreert zijn baasje. Het is een schat van een hond, maar niet met andere honden en die kans krijgt hij ook niet. Geen probleem dus.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

jvanringen schreef:
Bovendien zijn volgens mij bij a alle incidenten voorgevallen met loslopende klapkaken (maar dit weet ik niet 100% zeker).
Ja dat denk ik ook. Maar een hond die niet te vertrouwen is moet ook in losloopgebied niet los vind ik. Er is er één bij ons in de buurt die niets aan het toeval overlaat, en ook heel veel met zijn hond doet, beestje komt niks tekort en adoreert zijn baasje. Het is een schat van een hond, maar niet met andere honden en die kans krijgt hij ook niet. Geen probleem dus.
Dat vind ik ook.
En Staff/Pit achtigen horen per definitie niet in thuis in een losloop gebied.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je je hond vanzelf muilkorfd als je hem een meer een lief hondje ziet grijpen. Wil niet lullig doen maar het is en blijft jouw hond die een hondje gaat doodmaken omdat de eigenaar hem los liet. Of omdat de riem los schoot of omdat de hond weggelopen is of omdat de hond van iemand is die hem toch los liet waar het niet mag etc. En als er dan een grote x staff mee gaat lopen zwaaien en schudden en die is er dan met geen mogelijkheid meer af te trekken dan sta jij daar mooi. Ga je dan zeggen tja....tegen een kind dat daar staat te janken met een dode labradoodle. Jij moet ook je hond niet loslaten....

Zo werkt dat dus helaas niet.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

laeken schreef:Ik denk dat je je hond vanzelf muilkorfd als je hem een meer een lief hondje ziet grijpen. Wil niet lullig doen maar het is en blijft jouw hond die een hondje gaat doodmaken omdat de eigenaar hem los liet. Of omdat de riem los schoot of omdat de hond weggelopen is of omdat de hond van iemand is die hem toch los liet waar het niet mag etc. En als er dan een grote x staff mee gaat lopen zwaaien en schudden en die is er dan met geen mogelijkheid meer af te trekken dan sta jij daar mooi. Ga je dan zeggen tja....tegen een kind dat daar staat te janken met een dode labradoodle. Jij moet ook je hond niet loslaten....

Zo werkt dat dus helaas niet.
Nee, zo werkt het niet. Krokodil moet niet bijten.
Aanlijnen & korfje erom, zo heel ingewikkeld is het niet.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Tara schreef:Ik weet van mijn honden dat ze heus wel vinnig kunnen doen, maar een andere doodbijten zie ik ze nou weer niet zo snel... of eigenlijk helemaal niet doen. Dát is het verschil.
Precies de reden waarom ik zo dol ben op spa's maar er waarschijnlijk nooit eentje zal komen.
Mijn honden zijn ook niet leuk met veel vreemde honden maar als het dan fout gaat zijn ze én ontzettend gemakkelijk te stoppen én de kans dat ze veel schade aanrichten is klein.
Gisteren tijdens het speuren (in aanlijngebied) komt er een loslopende chihuahua om de hoek naar ons toe die gewoon vol in de aanval ging waardoor Aiko zich verdedigde. Aiko in een houdgreep vast om oma de tijd te geven haar kloterat opnieuw aan te lijnen en op een gat in het oor van de chi na niets aan de hand. Eigen schuld, dikke bult maar ik ben op zo'n moment toch wel heel blij dat Aiko geen pittig stel kaken heeft...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Behalve de muilkorf dan.
Ik snap de frustratie maar ben het er toch niet mee eens. Wijlen Mikey was gewoon niet vriendelijk. Dus deed ik alles om de in zijn bek lopende stuiterlab heel te houden. Ik vouwde hem letterlijk klemvast onder mijn oksels. Soms wel 10 rondjes draaiend om de om ons heen stuiterende lab te blijven ontwijken. Tot die mensen uiteindelijk hun hond even op kwamen halen.
Verschrikkelijk irritant maar voor mij nooit een reden geweest om die andere honden stuk te laten bijten. Ik vind de "straf" niet in verhouding staan met de domheid van de eigenaar namelijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tara schreef:Er zijn van die honden waarvan de kans vrij groot is dat als ze gaan, ze ook gelijk goed gaan.
Ik weet van mijn honden dat ze heus wel vinnig kunnen doen, maar een andere doodbijten zie ik ze nou weer niet zo snel... of eigenlijk helemaal niet doen. Dát is het verschil. Die eerste categorie mag van mij gemuilkorfd worden hoor, een foutje van een naïeve of onoplettende baas hoeft niet gelijk tot de dood van zijn hond te leiden toch?
Als Killah niet gewoon een snauw kan geven maar gelijk tot het gaatje wil, dan hou je hem maar dubbel gezekerd en gemuilkorfd.
Nou dit dus. Elke hond die je niet onder controle kan houden in welke situatie ook moet je preventief verhinderen. Weglopers lijn je aan als het te gek wordt. Etc. En slopers verhinder je dus het slopen. Met een heel goedkoop extra riempje om de snoet. Niks mis mee. Wacht maar tot je je hond een maltezer ziet slopen met een gillende hysterische baas en jij kan dat niet gestopt krijgen. Onvergeeflijk. Maakt geen moer uit hoe die situtje ontstaan is. Jij bent dan gewoon hartstikke fout omdat je te trots bent om je hond te muilkorven.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik ga nooit meer met een hond lopen die iets kan gaan doen wat ik niet onder controle kan krijgen. Dat is onverantwoordelijk. En niemand hier krijgt een maltezer heel en gezond uit de bek van zo'n hond. Dus die bek moet dicht op openbaar gebied. Simpel en netjes.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier is het een tijdje klapkaakvrij geweest. Inmiddels lopen er weer twee en altijd los terwijl de meesten met normale honden, deze meestal aangelijnd hebben. Ik loop met Lut aangelijnd en Fleurtje zoals altijd los naar buiten en achter een berg de bocht om. Net in die bocht komt het echtpaar met de loslopende klapkaak onze richting uit waarop ik me direct omdraaide en Fleurtje bij me riep. Ik kreeg wel een venijnige blik, maar ik kies toch liever het zekere voor het onzekere. Ze hadden zelf ook een klein hondje bij zich, maar dat is geen garantie dat hij niet achter Fleurtje aan zou gaan. En met een hondje van drie kilo ben je gewoon te laat als die gepakt wordt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:

Behalve de muilkorf dan.
Ik snap de frustratie maar ben het er toch niet mee eens. Wijlen Mikey was gewoon niet vriendelijk. Dus deed ik alles om de in zijn bek lopende stuiterlab heel te houden. Ik vouwde hem letterlijk klemvast onder mijn oksels. Soms wel 10 rondjes draaiend om de om ons heen stuiterende lab te blijven ontwijken. Tot die mensen uiteindelijk hun hond even op kwamen halen.
Verschrikkelijk irritant maar voor mij nooit een reden geweest om die andere honden stuk te laten bijten. Ik vind de "straf" niet in verhouding staan met de domheid van de eigenaar namelijk.
Ik geloof ook zomaar dat GrethavW net als jij het niet zover laat komen dat de lab zo dichtbij kan komen dat het écht mis gaat. Ze geeft overigens zelf al aan dat ze niet weet hoe haar hond reageert omdat ze het nooit zover laat komen. Het kan zomaar zo zijn dat haar hond niet over de top reageert.

Wat mij irriteert is dat veel mensen wel wat te zeggen hebben over bepaalde rassen en dat als die bijten dat het ontoelaatbaar is. Maar als een kleinere hond bijt, of zich verdedigd met "slechts een gat in een oor" dan is dat wel ok, want de verwondingen zijn minder erg :denken: én dan is het zoals iemand hierboven schrijft toch de eigen schuld van een andere hondeneigenaar die fifi in een aanlijngebied op een aangelijnde hond af laat gaan.
Het is soms echt meten met twee maten vind ik soms. En daar blijf ik me toch altijd aan ergeren. En nee natuurlijk wil je niet dat je hond ernstige schade aanricht, en als je weet dat je hond niet erg sociaal is hoor je ook niet op een druk tijdstip op strand of in losloopgebieden te gaan lopen.
En als je aanlijngebieden op zoekt, weet je ook dat daar toch weer mensen lopen met honden die loslopen.
Maar het irriteert me wel als mensen zeggen dat ze hun honden maar laten lopen want ze doen eigenlijk nooit wat, terwijl er veel tussen zitten die zelf niet bepaald tot de sociaalste der aarde behoren. En dat ze met hun grote waffel bij de labjes en de goldens en de poedels goed weg komen, betekent niet dat iedere hond zich dat gedrag laat welgevallen en zich de mindere toont.
Daar vergissen sommige bazen zich nog wel eens in en dan is de hond die het gedrag niet pikt ineens een kolere hond.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wolfsblut schreef:Hier is het een tijdje klapkaakvrij geweest. Inmiddels lopen er weer twee en altijd los terwijl de meesten met normale honden, deze meestal aangelijnd hebben. Ik loop met Lut aangelijnd en Fleurtje zoals altijd los naar buiten en achter een berg de bocht om. Net in die bocht komt het echtpaar met de loslopende klapkaak onze richting uit waarop ik me direct omdraaide en Fleurtje bij me riep. Ik kreeg wel een venijnige blik, maar ik kies toch liever het zekere voor het onzekere. Ze hadden zelf ook een klein hondje bij zich, maar dat is geen garantie dat hij niet achter Fleurtje aan zou gaan. En met een hondje van drie kilo ben je gewoon te laat als die gepakt wordt.
Er lopen sinds kort op een ronde hier 4 staffs los. En ook met Jol en Aak ga ik daar niet voorbij. Die man heeft geen riemen bij zich en de honden kijken regelmatig achterom om oogcontact met de herder te maken.
Ik ga dan geen gok nemen dat ze oogcontact maken om lief kennis te komen maken :wink: Dan wacht ik wel even tot de afstand wat groter is om rustig te lopen.
Met een hond van +30 kilo ga je ook geen risico nemen, ik niet althans. Ik heb helemaal geen zin in gelazer tussen vreemde honden onderling, en inderdaad moet ik zeggen al helemaal niet met dit type hond als roedel bij elkaar.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

blondie schreef:
Wolfsblut schreef:Hier is het een tijdje klapkaakvrij geweest. Inmiddels lopen er weer twee en altijd los terwijl de meesten met normale honden, deze meestal aangelijnd hebben. Ik loop met Lut aangelijnd en Fleurtje zoals altijd los naar buiten en achter een berg de bocht om. Net in die bocht komt het echtpaar met de loslopende klapkaak onze richting uit waarop ik me direct omdraaide en Fleurtje bij me riep. Ik kreeg wel een venijnige blik, maar ik kies toch liever het zekere voor het onzekere. Ze hadden zelf ook een klein hondje bij zich, maar dat is geen garantie dat hij niet achter Fleurtje aan zou gaan. En met een hondje van drie kilo ben je gewoon te laat als die gepakt wordt.
Er lopen sinds kort op een ronde hier 4 staffs los. En ook met Jol en Aak ga ik daar niet voorbij. Die man heeft geen riemen bij zich en de honden kijken regelmatig achterom om oogcontact met de herder te maken.
Ik ga dan geen gok nemen dat ze oogcontact maken om lief kennis te komen maken :wink: Dan wacht ik wel even tot de afstand wat groter is om rustig te lopen.
Met een hond van +30 kilo ga je ook geen risico nemen, ik niet althans. Ik heb helemaal geen zin in gelazer tussen vreemde honden onderling, en inderdaad moet ik zeggen al helemaal niet met dit type hond als roedel bij elkaar.
niet eens een riem bij zich, wat een idioot zeg. Dat vind ik bij normale honden al onverantwoord. Die achterlijke uit Katwijk loopt inmiddels in Belgie ook weer met een roedel los rond :/
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik loop trouwens zelf ook harder weg voor een loslopende staff, juist omdat ik er zelf ook eentje heb die de confrontatie heeeel graag aangaat. "dan heb je dr niet goed opgevoed hoor" "tis toch een teefje? moet kunnen hoor" dat soort dingen hoor ik vaak genoeg helaas, poging tot bijbrengen wat raseigenschappen zijn heb ik dan ook geen tijd voor op zo'n moment :/ Trees ziet er misschien wat onschuldiger uit omdat ze niet van de breed breder breedst generatie is en ze luistert gewoon best goed, maar het vechthondenbloed zit er bij haar toch echt nog heel duidelijk in (kan zijn dat ze zelf vechthond is geweest nog) en dan komt iemand met een xl geval mij vertellen dat ik iets niet goed doe :P. Als ik die verhalen hier en in de media lees krijg ik ook een soort plaatsvervangende schaamte ofzo, kan me er zo kwaad om maken ook.
S@ndr@
Zeer actief

jvanringen schreef:
Een hond die niet te vertrouwen is hoort niet in losloop gebied. tenminste sowieso niet tijdens spitsuur ik heb altijd ontdekt dat koffietijd en etenstijd en als het regent dan was het best goed te doen... tijdens vakantie tijd was ik nergens veilig, dat was altijd crisis.. Ik weet niet of DuCain echt zou hebben gemoord, hij was mens en hond scherp, en beet ook en feitelijk vind in dat als erg genoeg . ik snap best dat er onderscheid wordt gemaakt tussen doden en alleen aanvallen, maar als je hond wordt aangevallen zonder direct ernstig letsel :hmmm: dat ben je op een gegeven moment ook wel eens een keer zat denk ik.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

blondie schreef:Wat mij irriteert is dat veel mensen wel wat te zeggen hebben over bepaalde rassen en dat als die bijten dat het ontoelaatbaar is. Maar als een kleinere hond bijt, of zich verdedigd met "slechts een gat in een oor" dan is dat wel ok, want de verwondingen zijn minder erg :denken: én dan is het zoals iemand hierboven schrijft toch de eigen schuld van een andere hondeneigenaar die fifi in een aanlijngebied op een aangelijnde hond af laat gaan.
Het is soms echt meten met twee maten vind ik soms. En daar blijf ik me toch altijd aan ergeren.
Ik spreek nu even voor mezelf, maar volgens mij is er niemand die dat 'wel oké' vindt en zijn er hier op het forum ook genoeg topics te vinden met ergernissen daarover. Maar feit blijft wel dat het balen is als je hond gebeten wordt door een agressieve teckel, en ik in dat geval nét zo goed vind dat de bazen zo'n hond bij zich moeten houden, maar mijn hond daardoor waarschijnlijk niet het loodje legt. Dus een agressieve teckel is gewoon minder gevaarlijk dan een agressieve pitbull. Er wordt met twee maten gemeten omdat het ook twee verschillende maten zijn: zulke incidenten zijn wat betreft de gevolgen niet met elkaar te vergelijken. Als jij een hond hebt die fysiek in staat is om eigenlijk alle andere honden te kunnen vermoorden en ook vanuit het schijnbare niets in die modus kan schieten, dan is dat volgens mij simpelweg een heel andere verantwoordelijkheid.
Dat neemt absoluut niet weg dat elke hondeneigenaar ervoor moet zorgen dat zijn hond geen andere honden verwondt, en ik vind het dus ook verre van oké als een klein hondje de kans krijgt om één van mijn honden te bijten, maar ik hoef dan niet meteen te vrezen voor het leven van mijn hond.
S@ndr@
Zeer actief

totdat je hond het zat ik na 10 keer en terug gaat happen en dan heeft die het gedaan...... alles is actie reactie en je bent het een keer zat, - dat is dus de reden dat mijn wringmop aan een touwtje loopt als er een hond aan komt...... het is niet grappig, ik wil haar veilig houden, maar andere mensen vinden het niet o.k als een hond blaffend aan komt denderen en alleen maar snapt, het is onwijs schijt irritant en er komt vroeg of laat een druppel die de emmer doet overlopen
Manuma
Zeer actief

Ja da's het verschil. Zo'n krijskabouter is schijtirritant en een grote, sterke en bijtgrage hond is gevaarlijk.

Mijn honden vinden krijskabouters ook schijtirritant maar meer dan een grom komt er niet uit hoor. Zo'n kleintje geef ik een stampbeweging en vaak zijn ze dan al moven. Mijn honden halen hun neus op, bij echt opdringen komt er eens een grom uit en we kunnen doorlopen. Ik vind het ook irritant maar ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen te denken dat het iemands eigen schuld is als mijn hond zou bijten. Jij kiest voor je hond.
Manu is laatst in zijn poot gebeten door een teckel. Volgens die eigenaren kwam dat omdat Manu van hem wegrende (hij kwam er luid krijsend op af en blokte hem tot drie keer toe waardoor Manu niet weg kon). Uiteindelijk sprong Manu over de teckel heen en toen werd hij in zijn poot gebeten. Manu zette al zijn haar overeind en kwam troost zoeken bij mij. Het zou wat zijn als hij dan gelijk die Teckel even teruggepakt had en ik had gezegd: eigen schuld hè :piew: :piew:
S@ndr@
Zeer actief

Nee het is niet hetzelfde maar dat maakt de chi nog niet goed.....
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

S@ndr@ schreef:Nee het is niet hetzelfde maar dat maakt de chi nog niet goed.....
Maar dat wordt toch ook niet gezegd? Er wordt duidelijk gezegd dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Maar feit is gewoon dat ik liever een Chi in mijn Chi heb hangen dan een Pitbull.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”