Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressieve terriër bijt kop hondje af

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Agressieve terriër bijt kop hondje af

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Manuma schreef:Ja da's het verschil. Zo'n krijskabouter is schijtirritant en een grote, sterke en bijtgrage hond is gevaarlijk.

Mijn honden vinden krijskabouters ook schijtirritant maar meer dan een grom komt er niet uit hoor. Zo'n kleintje geef ik een stampbeweging en vaak zijn ze dan al moven. Mijn honden halen hun neus op, bij echt opdringen komt er eens een grom uit en we kunnen doorlopen. Ik vind het ook irritant maar ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen te denken dat het iemands eigen schuld is als mijn hond zou bijten. Jij kiest voor je hond.
Manu is laatst in zijn poot gebeten door een teckel. Volgens die eigenaren kwam dat omdat Manu van hem wegrende (hij kwam er luid krijsend op af en blokte hem tot drie keer toe waardoor Manu niet weg kon). Uiteindelijk sprong Manu over de teckel heen en toen werd hij in zijn poot gebeten. Manu zette al zijn haar overeind en kwam troost zoeken bij mij. Het zou wat zijn als hij dan gelijk die Teckel even teruggepakt had en ik had gezegd: eigen schuld hè :piew: :piew:
en toch he, zou het zomaar kunnen dat als je tien keer zoiets meemaakt dat de 11 de keer anders verloopt :wink: ..... het is namelijk toch altijd een risico, bij mij krijgen ze ook een hollewipper en dan heb ik het gedaan natuurlijk dan schop je hun hond
S@ndr@
Zeer actief

tbeast schreef:
S@ndr@ schreef:Nee het is niet hetzelfde maar dat maakt de chi nog niet goed.....
Maar dat wordt toch ook niet gezegd? Er wordt duidelijk gezegd dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Maar feit is gewoon dat ik liever een Chi in mijn Chi heb hangen dan een Pitbull.
Als je het niet erg vind heb ik liever helemaal geen hond in mijn hond hangen, hij weet namelijk niet eens dat er kuthonden bestaan, en dat houdt ik graag zo. vandaar dat ik Sneeuw ook niet haar gang laat gaan.... ik ben er gewoon tegen.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Nee het is niet hetzelfde maar dat maakt de chi nog niet goed.....
Het gaat er om dat dat een totaal andere issue is. Ja, het is irritant en ja, die bazen moeten ook hun hondje bij zich houden. Daar is echt iedereen het over eens.
Maar je kunt het toch niet vergelijken met de aanval van een vechthond?
Ik snap niet goed dat bij het praten over aanvallen van gevaarlijke honden de swiffers er ook altijd bijgesleept moeten worden. Alsof het OK is dat een Pitbull jouw hond molt want hé, die Shih Tzu van verderop komt ook steeds blaffend aanrennen :19:
het kan zomaar zijn dat zo`n shih tzu nu net de laatste druppel is.... dus het moet gewoon niet gebeuren. iedereen hond bij zich houden, vech thond jacht hond cavia aan een touwtje- gemuteerde blafhamster vringmop .... klaar . neem je verantwoordelijkheid
S@ndr@
Zeer actief

ik ben niet zo van het schoppen maar een mensen mot wat blijkbaar, :80: je wordt zo ongeveer gedwongen om dingen te doen die je helemaal niet wilt
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

laeken schreef:Ik zeg preventief muilkorven van alle honden uit die rasgroep. Simpel en makkelijk en heel simpel te handhaven ook. Bijt je hond dan een andere hond dood heb je op dat moment een strafbaar feit gepleegd want je hond was niet gemuilkorfd. Dat lijkt me uitermate simpel. Nog even sterker maken door een aanlijnplicht. Hartstikke leuk om alle lieve staffordjes en pitjes als pup los te laten rennen maar vrijwel al die honden maken eerst gaatjes voor de riem eraan gaat. Effe worstelen met een andere hond of eerst een hondje even happen en schudden en daarna ziet het baasje in dat Tayson en Killah minder lief zijn dan gedacht.

Als je dat nu eens opvangt met die twee zaken dan ben je feitelijk al van alles af. Overtreding kost je bv net zoveel als bellen in de auto. Zeg 175 euro. Dus elke stafford of pit op de openbare weg die los is of geen muilkorf draagt wordt beboet. Elke hond die is aangevallen door en waar de eigenaar bekend is kan dan meteen aangifte doen. Want de staff of pit eigenaar zat hoe dan ook fout met zijn loslopende of ongemuilkorfde hond. Die kunnen gemuilkorfd nog wel schade maken maar in elk geval kan je ze eraf trekken. Daar gaat het nu precies om. De enige makke die die honden hebben is niet eens zozeer dat ze vechten maar dat ze niet meer los te krijgen zijn. Dat kan nooit gebeuren met een muilkorfje.

Ik heb ook twee listige honden gehad. Een daarvan zeer regelmatig gemuilkorft wat zovel mij als de hond heel veel vrijheid heeft gegeven. Ze luisterde als een tierelier maar stel dat in een onverhoopt geval iemand zich teveel met die hond ging bemoeien want werd diegene tenminste alleen maar geduwd. En niet gebeten.

Een stafford kan je met hele simpele middelen aan een korf wennen. Doodsimpel en dan is de korf de riem. Jaaaa....wandelen! Mijn hond schoof haar gezicht zelf in de korf en was dolblij want we gingen wat doen. Niks zieligs aan.

Aanlijnen idem. Vanaf pup. Loslopen moet gewoon geen optie zijn. Dan kan er echt niks meer gebeuren en kunnen we allemaal naast elkaar leven en genieten van onze honden. :19:
Dus alle honden uit FCI rasgroep 3 (terriërs) een muilkorf een aanlijnplicht?? :LOL: . Dan mag die bastaard van jou straks ook wel een muilkorf om, lijkt verdacht veel op een terriër.

Hoe ik over het muilkorven van mijn eigen SPA denk, heb ik al eens hier een discussie over gevoerd. Verder zorg ik dat opdringerige honden zo min mogelijk de kans krijgen om te rellen bij mijn honden. Liever een hond met een beurse reet en een kwaaie eigenaar, dan een hond die in het ergste geval misschien wel geperforeerd wordt door mijn 3tal.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:ik ben niet zo van het schoppen maar een mensen mot wat blijkbaar, :80: je wordt zo ongeveer gedwongen om dingen te doen die je helemaal niet wilt
Kiezen uit twee kwaaien heet dat. En dan kies je in het belang van de hond.
Ik doe heus wel alles om mijn honden veilig en gezond te houden maar ik zou toch willen dat mensen hun hersenen eens gingen gebruiken
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Aangezien je een ander niet kunt veranderen, zul je zelf je verantwoordelijkheid moeten nemen. En als jij een hond hebt die een andere hond dood kan bijten als die hond komt buurten, heb je dat te voorkomen. Net zoals ik m'n best doe om Elco bij me te houden als er een andere hond aan komt. Hoe ver je moet gaan in het nemen van je verantwoordelijkheid hangt mede af van de mogelijke gevolgen. Elco zal geen schade maken, is geen patser, is niet lomp en heeft geen plaat voor z'n kop. Dus hoewel ik het ongewenst vind als hij op andere honden afrent, ik heb geen reden om het koste wat kost te voorkomen. Wel werk ik keihard aan het zo veel mogelijk voorkomen met toch zo veel mogelijk vrijheid. Was hij een patser, een lomperd of had hij een plaat voor z'n kop, dan zou ik hem minder vrijheid geven dan nu. Als hij een hond was die schade zou kunnen toebrengen aan andere honden, dan ging hij niet los of alleen met muilkorf. En als hij niet tegen buurtende honden zou kunnen en dan eventueel onherstelbare schade aanrichten, dan zou hij standaard gemuilkorfd worden. Gewoon omdat ik mijn verantwoordelijkheid neem, ongeacht wat een ander doet, zelfs als de ander zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt. En natuurlijk is het wenselijk als iedereen z'n hond bij zich zou houden etc, maar dat kun je nu eenmaal niet afdwingen
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

S@ndr@ schreef:
tbeast schreef:
Maar dat wordt toch ook niet gezegd? Er wordt duidelijk gezegd dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Maar feit is gewoon dat ik liever een Chi in mijn Chi heb hangen dan een Pitbull.
Als je het niet erg vind heb ik liever helemaal geen hond in mijn hond hangen, hij weet namelijk niet eens dat er kuthonden bestaan, en dat houdt ik graag zo. vandaar dat ik Sneeuw ook niet haar gang laat gaan.... ik ben er gewoon tegen.
Wat een raar antwoord. Alsof ik het wel graag heb dat er een hond in de mijne hangt.
Natuurlijk niet en daar is vast iedereen het over eens. Maar volgens mij snap jij het punt best wel.
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind dat kleine takke teefje die gaatjes maken in mijn ook kleine Blacky ook een muilkorf nodig.
Hier loopt zo takketeefje en vrouwtje zegt alleen ja na dat ze geholpen is grijpt ze soms een reutje.
dat mens laat haar gewoon nog loslopen het is dat ze weet dat ze vooral niet meer in mijn buurt moet komen omdat ze onder de indruk is van mij comando's, maar ook dat vind ik asso ook al zal ze mijn hond niet doodbijten
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hippo schreef:
laeken schreef:Ik zeg preventief muilkorven van alle honden uit die rasgroep. Simpel en makkelijk en heel simpel te handhaven ook. Bijt je hond dan een andere hond dood heb je op dat moment een strafbaar feit gepleegd want je hond was niet gemuilkorfd. Dat lijkt me uitermate simpel. Nog even sterker maken door een aanlijnplicht. Hartstikke leuk om alle lieve staffordjes en pitjes als pup los te laten rennen maar vrijwel al die honden maken eerst gaatjes voor de riem eraan gaat. Effe worstelen met een andere hond of eerst een hondje even happen en schudden en daarna ziet het baasje in dat Tayson en Killah minder lief zijn dan gedacht.

Als je dat nu eens opvangt met die twee zaken dan ben je feitelijk al van alles af. Overtreding kost je bv net zoveel als bellen in de auto. Zeg 175 euro. Dus elke stafford of pit op de openbare weg die los is of geen muilkorf draagt wordt beboet. Elke hond die is aangevallen door en waar de eigenaar bekend is kan dan meteen aangifte doen. Want de staff of pit eigenaar zat hoe dan ook fout met zijn loslopende of ongemuilkorfde hond. Die kunnen gemuilkorfd nog wel schade maken maar in elk geval kan je ze eraf trekken. Daar gaat het nu precies om. De enige makke die die honden hebben is niet eens zozeer dat ze vechten maar dat ze niet meer los te krijgen zijn. Dat kan nooit gebeuren met een muilkorfje.

Ik heb ook twee listige honden gehad. Een daarvan zeer regelmatig gemuilkorft wat zovel mij als de hond heel veel vrijheid heeft gegeven. Ze luisterde als een tierelier maar stel dat in een onverhoopt geval iemand zich teveel met die hond ging bemoeien want werd diegene tenminste alleen maar geduwd. En niet gebeten.

Een stafford kan je met hele simpele middelen aan een korf wennen. Doodsimpel en dan is de korf de riem. Jaaaa....wandelen! Mijn hond schoof haar gezicht zelf in de korf en was dolblij want we gingen wat doen. Niks zieligs aan.

Aanlijnen idem. Vanaf pup. Loslopen moet gewoon geen optie zijn. Dan kan er echt niks meer gebeuren en kunnen we allemaal naast elkaar leven en genieten van onze honden. :19:
Dus alle honden uit FCI rasgroep 3 (terriërs) een muilkorf een aanlijnplicht?? :LOL: . Dan mag die bastaard van jou straks ook wel een muilkorf om, lijkt verdacht veel op een terriër.

Hoe ik over het muilkorven van mijn eigen SPA denk, heb ik al eens hier een discussie over gevoerd. Verder zorg ik dat opdringerige honden zo min mogelijk de kans krijgen om te rellen bij mijn honden. Liever een hond met een beurse reet en een kwaaie eigenaar, dan een hond die in het ergste geval misschien wel geperforeerd wordt door mijn 3tal.
Je snapt best wat ik bedoelde denk ik. En als jouw hond niks doet en jij je hond kan verhinderen als hij wel wat doet zal je mij niet horen hoor. Maar soms gaan de goeden dupe worden van de kwaden.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Korfje er om & aanlijnen. Buiten. Waarom is dat zo moeilijk? Snap het echt niet... of..... :idea: toch fijn een krokodil?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:
Hippo schreef:

Je snapt best wat ik bedoelde denk ik. En als jouw hond niks doet en jij je hond kan verhinderen als hij wel wat doet zal je mij niet horen hoor. Maar soms gaan de goeden dupe worden van de kwaden.
Dat is met alle regelgeving en gewoon dan jammer voor de goede, maar dat is dan pech hebben.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

DeDiana schreef:
blondie schreef:Wat mij irriteert is dat veel mensen wel wat te zeggen hebben over bepaalde rassen en dat als die bijten dat het ontoelaatbaar is. Maar als een kleinere hond bijt, of zich verdedigd met "slechts een gat in een oor" dan is dat wel ok, want de verwondingen zijn minder erg :denken: én dan is het zoals iemand hierboven schrijft toch de eigen schuld van een andere hondeneigenaar die fifi in een aanlijngebied op een aangelijnde hond af laat gaan.
Het is soms echt meten met twee maten vind ik soms. En daar blijf ik me toch altijd aan ergeren.
Ik spreek nu even voor mezelf, maar volgens mij is er niemand die dat 'wel oké' vindt en zijn er hier op het forum ook genoeg topics te vinden met ergernissen daarover. Maar feit blijft wel dat het balen is als je hond gebeten wordt door een agressieve teckel, en ik in dat geval nét zo goed vind dat de bazen zo'n hond bij zich moeten houden, maar mijn hond daardoor waarschijnlijk niet het loodje legt. Dus een agressieve teckel is gewoon minder gevaarlijk dan een agressieve pitbull. Er wordt met twee maten gemeten omdat het ook twee verschillende maten zijn: zulke incidenten zijn wat betreft de gevolgen niet met elkaar te vergelijken. Als jij een hond hebt die fysiek in staat is om eigenlijk alle andere honden te kunnen vermoorden en ook vanuit het schijnbare niets in die modus kan schieten, dan is dat volgens mij simpelweg een heel andere verantwoordelijkheid.
Dat neemt absoluut niet weg dat elke hondeneigenaar ervoor moet zorgen dat zijn hond geen andere honden verwondt, en ik vind het dus ook verre van oké als een klein hondje de kans krijgt om één van mijn honden te bijten, maar ik hoef dan niet meteen te vrezen voor het leven van mijn hond.
Er heeft wel eens een Maltezer zonder aanleiding in de neus van een van mijn honden gehangen, met bloed en al, nou, doet u mij maar 100 van die kleine happers als ik dan geen happende pitbull tegen hoef te komen. Dat is toch geen vergelijking. Een vervelende kleuter in de supermarkt kan ook wel eens expres met zo'n kinderwinkelwagentje tegen je kuiten rijden, niet fijn en heel irritant. Maar dat heb ik liever dan een mes in mijn lijf door een of andere aso tok.

Het gaat niet om vervelende onopgevoede honden, en het gaat niet om schuld, het gaat om het risico dat je met een dooie hond in je armen kan staan omdat zo'n kuthond het verschil niet weet tussen een hond waarschuwen met een opgetrokken lipje en een hond finaal aan bloederige stukken bijten.

Ik vind het nogal een verschil hoor, thuis komen en even een wondje schoonmaken of thuis komen zonder hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Manuma schreef:Ja da's het verschil. Zo'n krijskabouter is schijtirritant en een grote, sterke en bijtgrage hond is gevaarlijk.

Mijn honden vinden krijskabouters ook schijtirritant maar meer dan een grom komt er niet uit hoor. Zo'n kleintje geef ik een stampbeweging en vaak zijn ze dan al moven. Mijn honden halen hun neus op, bij echt opdringen komt er eens een grom uit en we kunnen doorlopen. Ik vind het ook irritant maar ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen te denken dat het iemands eigen schuld is als mijn hond zou bijten. Jij kiest voor je hond.
Manu is laatst in zijn poot gebeten door een teckel. Volgens die eigenaren kwam dat omdat Manu van hem wegrende (hij kwam er luid krijsend op af en blokte hem tot drie keer toe waardoor Manu niet weg kon). Uiteindelijk sprong Manu over de teckel heen en toen werd hij in zijn poot gebeten. Manu zette al zijn haar overeind en kwam troost zoeken bij mij. Het zou wat zijn als hij dan gelijk die Teckel even teruggepakt had en ik had gezegd: eigen schuld hè :piew: :piew:
en toch he, zou het zomaar kunnen dat als je tien keer zoiets meemaakt dat de 11 de keer anders verloopt :wink: ..... het is namelijk toch altijd een risico, bij mij krijgen ze ook een hollewipper en dan heb ik het gedaan natuurlijk dan schop je hun hond
En als het dan die 11e keer misgaat 'heeft jouw hond het gedaan'?

Dat klopt, als je hond 10 x waarschuwt en die 11e keer die kleine hond helemaal aan barrels hapt heeft jouw hond het gedaan, en dan heb je nog steeds geen excuus. Want ook superirritante kleine honden horen niet doodgebeten te worden, en de meeste honden bijten gelukkig ook geen superirritante kleine honden dood. En als jouw hond dat wel doet, dan is dat jouw verantwoordelijkheid en jouw schuld.
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef: Daar valt overigens meer dan uitstekend op te anticiperen. Als je dat vervelend vindt, ligt de oplossing voor de hand: je neemt zèlf een sociale hond :lol1: Alle problemen als bij toverslag de wereld uit :cheer:
Ik blijf het altijd toch wat apart vinden dat er mensen zijn die zich een bijtende krokodil aanschaffen en dan van anderen gaan eisen dat ze zich daarop moeten aanpassen. Ja, dat gaat niet werken in de echte wereld. Ook al klaag je er 24 uur per dag over.
Amen.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Kruimel53 schreef:
twinkeltje schreef:Ik vind dat kleine takke teefje die gaatjes maken in mijn ook kleine Blacky ook een muilkorf nodig.
Hier loopt zo takketeefje en vrouwtje zegt alleen ja na dat ze geholpen is grijpt ze soms een reutje.
dat mens laat haar gewoon nog loslopen het is dat ze weet dat ze vooral niet meer in mijn buurt moet komen omdat ze onder de indruk is van mij comando's, maar ook dat vind ik asso ook al zal ze mijn hond niet doodbijten
Zeker is dat aso en zou die vrouw dat niet moeten doen.
Het verschil is alleen dat Blacky gaatjes heeft en niet morsdood is, wat gebeurt als een SPA slechte zin heeft.

Het gebeurt mijn honden ook wel dat kleine kötkeffers met hoogmoedswaanzin als piranha's in ze hangen. In de vacht dan want verder komen ze niet met die kleine bekkies met die rotte tandjes. Mijn honden krijgen er de slappe lach van. Van een slechtgeluimde SPA beslist niet.
Mijn hondje krijgt last van zijn ego, dat is gelukkig alles , maar ik bedoel dus meer op Blondie dat ik het echt niet normaal vind van kleine honden en ik denk vele niet
Afbeelding
laeken
Zeer actief

De discussie over groot en klein en niet en wel pitbull is echt een larie-discussie. Hondjes maken ruzie. Hondjes kunnen bijten en hondjes vechten nu eenmaal wel eens. Is het niet op straat dan is het wel thuis in de roede of met de buurhonden of wat dan ook.
Daar is niks mis mee. Zelfs Bas heeft sinds vorige week een strafblad want de JR van de buren liep op de oprit bij ons en mijn partner ging wandelen. Bas heeft nooit een riem om dus die liep alvast alleen naar de auto. Bas en de JR van de buren hebben oorlog.
Dus een hels kabaal en twee kibbelende teefjes op de oprit. Bas heeft zoveel gebluft met gegrauw en gehap dat ze gewonnen heeft en de JR van de buren liep al weg en weerde Bas af met haar zij en rug.

Klaar! Ze waren eruit. Die dag was onze oprit van ons hondje. Zowel Bas als de JR van de buren hadden natuurlijk niks. Liepen allebei met de staart recht omhoog de andere kant op.

Als er buiten een hond in haar face komt en blijft duwen en snuffelen ondanks haar gegrom hapt ze ook. Meestal in de lucht en heel soms effe raak bij de neus. Dan trekken de labradors die dat meestal zijn hun neus terug en doen hun ogen dicht. Klaar.

En natuurlijk zijn er keffers die andere honden aanvallen en bijten maar die kom ik dan zelf gelukkig nooit tegen. Ooit met Wuilus een keer twee JR die haar echt begonnen te happen. Ook dat liep gewoon goed af en zonder bloed en dooie hondjes.

Dat heeft toch niks te maken met vechtende pitbulls die op straat met 10 mensen er omheen nog niet eens te stoppen zijn tijdens het mollen van een andere hond? Waarom wordt er een vergelijking gemaakt met andere honden die vechten? Als een pitbull of stafford grauwelt en hapt en stopt dan is dat prima. Gaan ze erin hangen en schudden en vervolgens kan een menigte ze alleen nog maar wurgen of lam schoppen is dat andere koek.

Dus waar zou het nodig zijn dat eigenaren van kleinere of lieve of normale honden hier rekening mee moeten gaan houden? En waarom zou de verantwoordelijkheid van iemands keuze om een pitbull aan te schaffen de verantwoordelijkheid van een ander worden? Neem je een pitbull of aanverwant dan neem je een hond die in potentie niet te stopen is bij een vechtpartij.

En hoe simpel is de redenatie dat je je eigen hond ongeacht welke situatie onder controle hoort te hebben? Lukt dat niet dan neem je maatregelen. Ik zou mijn pitbulls altijd muilkorven alleen al omdat ik weet hoe het eruit ziet en hoe het is als je hond een hond doodmaakt. En ik weet ook hoe het is als je hond een hond weigert los te laten en de hele buurt staat erbij te krijsen. Dat wil je dus niet. Schuld of geen schuld doet er niet toe. De situatie is uiteindelijk dat je daar staat en je hond is niet te stoppen. Niet door zijn baasje. En dat baasjes staat daar terwijl de hond een andere krijsende hond in zijn bek heeft. De mensen die weigeren te korven hebben dat gewoon nog nooit echt zien gebeuren. :19:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Als je een hond hebt die echt zware verwondingen of erger zal toebrengen aan een andere hond dan heb je imo daar zeker maatregelen voor te treffen. En graag maatregelen die afdoende zijn , zo is Rio ooit eens gegrepen door een gemuilkorfde Rottweiler en die was toen toch gewond. Was zo'n plastic korfje wat zo open scheurde en dus totaal niet afdoende. En dat in combinatie met een baas die geen ruk te vertellen had over zijn hond resulteerde in een da bezoek voor ons. Nu was Rio uiteraard een grote sterke hond zelf dus de verwondingen vielen mee , al baal je er wel van als zoiets je overkomt.

Ik vind dat er dus een grotere verantwoordelijkheid rust op de schouders van hondeneigenaren welke verwondingen kunnen toebrengen maar dat ontslaat een eigenaar van een klein hondje ook niet van verantwoordelijkheid . Een klein hondje die echt loopt te gallen bij andere honden loopt toch eens een keer tegen de verkeerde aan. En dan hoeft het geen hond te zijn die hem doodbijt maar een mini chi loopt met ene ruzie met een koningspoedel om maar eens wat te noemen al schade op uiteraard.
En het is echt onzin om honden een morele verantwoording in de schoenen te schuiven dat ze met het formaat van de tegenpartij of andere zaken rekening houden.
Ik zou daar dus ook zeker rekening mee houden want je hond onder controle kunnen zetten of houden gaat voor dat soort types ook op uiteraard.
En dat het je een keer overkomt is wat anders dan dat het schering en inslag is en je het er maar bij laat.

Lucie is laatst aangevallen door een mechelaar met snuitje om , je dacht toch werkelijk niet dat zij een tel gedacht heeft oh dat kan geen kwaad ik laat het er maar bij. Nee natuurlijk niet ze wilde , en Abra ook , er flink even tegenin gaan. Nou zijn ze makkelijk te stoppen en zijn het sowieso geen slopers maar dat weet je toch niet van te voren als baasje van de andere hond. Eigenaresse van mechelaar was in geen velden of wegen te bekennen en toen ze er eindelijk aan kwam zei ze enkel ze kan niet bijten want ze heeft een snuitje om. Ja maar de onze niet immers :19: . Ik snap niet dat je zo'n hond niet gewoon bij je houd want dat kan toch weleens verkeerd aflopen als je de verkeerde hond treft.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef: En hoe simpel is de redenatie dat je je eigen hond ongeacht welke situatie onder controle hoort te hebben? Lukt dat niet dan neem je maatregelen.
Dat geld dan ook voor de ongeleide projectielen en keffers uiteraard. Ik ben ooit eens besprongen door een hond op het strand vlak na mijn schouder operatie , dat vond ik echt vervelend en eng en de eigenaar liep fluitend door. Terwijl Jan de Fila's vast hield en op veilige afstand, omdat die zo'n situatie echt niet trekken en zo'n hond hardhandig zullen wegjagen, liep de andere eigenaar gewoon door of er niets aan de hand was. Ik ben niet bang van honden maar dat was op dat moment echt een nare situatie vond ik toen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
laeken schreef: En hoe simpel is de redenatie dat je je eigen hond ongeacht welke situatie onder controle hoort te hebben? Lukt dat niet dan neem je maatregelen.
Dat geld dan ook voor de ongeleide projectielen en keffers uiteraard. Ik ben ooit eens besprongen door een hond op het strand vlak na mijn schouder operatie , dat vond ik echt vervelend en eng en de eigenaar liep fluitend door. Terwijl Jan de Fila's vast hield en op veilige afstand, omdat die zo'n situatie echt niet trekken en zo'n hond hardhandig zullen wegjagen, liep de andere eigenaar gewoon door of er niets aan de hand was. Ik ben niet bang van honden maar dat was op dat moment echt een nare situatie vond ik toen.
Dat is ook zo. Maar dat heeft niks te maken met wat een pitbull doet met je hond. En de keffers zijn toch te stoppen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Het zijn de gevolgen die bepalen wat wel en niet acceptabel is. Een Chi die Bas aanvalt is fout. Maar mijn pis wordt er niet lauw van aangezien wij mensen dat meteen kinnen regelen. Hup. Kappen nou! Daar zit het verschil.

En ja. Iedereen hoort zijn honden onder controle te houden natuurlijk. Daar is iedereen het over eens.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Het enige voordeel van het overlijden van Jorla; ze kan nu niet meer worden gegrepen door de nieuwe lichting Staffish in de wijk. :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rocco schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=312613

misschien dezelfde dader
:denken:
De titel is daar ................. "Onthoofde hond aangetroffen"
Daar lag een dooie hond in het water, wat is de overeenkomst?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

ranetje schreef:

misschien dezelfde dader

hondje topic bijna onthoofd door staffie koppensneller, ander topic aangetroffen hond onthoofd

Neem aan dat je geen verstandelijke beperking hebt om het 1 plus 1 bij elkaar op te tellen :oohja: :denke

Hopende maar dat het slappe zooitje in Den Haag eens zijn verantwoordlijkheid nemen met een verbod op deze k*t honden,
Anders zullen er nog vele vele horror topics volgen hoef je niet helderziend voor te zijn.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

laeken schreef: Ik zou mijn pitbulls altijd muilkorven alleen al omdat ik weet hoe het eruit ziet en hoe het is als je hond een hond doodmaakt. En ik weet ook hoe het is als je hond een hond weigert los te laten en de hele buurt staat erbij te krijsen. Dat wil je dus niet. Schuld of geen schuld doet er niet toe. De situatie is uiteindelijk dat je daar staat en je hond is niet te stoppen. Niet door zijn baasje. En dat baasjes staat daar terwijl de hond een andere krijsende hond in zijn bek heeft. De mensen die weigeren te korven hebben dat gewoon nog nooit echt zien gebeuren. :19:
Dus dat. Onzin gezeik dat mensen hun hond niet een fatsoenlijke muilkorf omgeven, terwijl zij weten dat hun hond andere honden sloopt. Belachelijk.
S@ndr@
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
S@ndr@ schreef:

En als het dan die 11e keer misgaat 'heeft jouw hond het gedaan'?

Dat klopt, als je hond 10 x waarschuwt en die 11e keer die kleine hond helemaal aan barrels hapt heeft jouw hond het gedaan, en dan heb je nog steeds geen excuus. Want ook superirritante kleine honden horen niet doodgebeten te worden, en de meeste honden bijten gelukkig ook geen superirritante kleine honden dood. En als jouw hond dat wel doet, dan is dat jouw verantwoordelijkheid en jouw schuld.
Nee mijn hond doet dat niet want ik ontloop ook die super irritante blafratten zodat hij niet eens weet dat ze bestaat, ( ik scherm mijn hond daar wel voor af hoor- want je als hij al een wenkbrauw optrekt is hij al gevaarlijk he) en hij is best super sociaal en onwijs goed te sturen, Sneeuw daarentegen (zal ik dan toch maar naar het asiel brengen - )is geen super sociale hond :vaag: , en het is wel heel irritant
gevalletje jammer maar helaas :U:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi heeft net een wawa blafrat gesoosjaliseerd. :pffff:

Wawa vindt Xavi eng en blaft de sterren van de hemel als hij Xavi ziet. Xavi vindt er het zijne van, zal allemaal wel. :19:
Zojuist kwam de wawa dan toch maar even snuffelen.. en blaffen... en snauwen. Xavi stond er wat stom bij te kwispelen. Wawa maar snuffelen, argwanend kijken, terugdeinzen, blaffen. Duurde even, toen ging Xavi er maar bij liggen. Dat was wat minder eng vond de wawa dus die begon zowaar wat te kwispelen. En even later lag wawa op zijn rug vlak voor Xavi zijn kop.. Xavi was zowaar al verliefd want gecastreerd reutje. Ik geloof dat ze nu vriendjes zijn. :LOL:

Ach zo lief om Xavi dan te zien. En hoe dat hondje van bang naar rustig ging. :I:
Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik vind het zelf hel vervelend als mensen scheldend en tierend op me af komen, en ik kan me voorstellen dat mijn hond dat van andere honden ook op een gegeven moment vervelend gaat vinden...Baco was best heel sociaal maar na 3 keer een aanval van een Portugese waterhond heeft ie eens een keer wraak genomen en toen had hij het gedaan natuurlijk want hij was veul groterderder, hij had het knikkend en glimlachend in ontvangst moeten nemen alle keren :roll: en de andere kant wist dat hond het deed, maar kon hem niet vasthouden in verband met rugklachten :Q: ik heb genoeg ervaring op dat gebied, laat mijn maar lekker afschermen - ik hou van mijn hond en ik houdt hem graag zoals hij nu is
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rocco schreef:
ranetje schreef:

misschien dezelfde dader

hondje topic bijna onthoofd door staffie koppensneller, ander topic aangetroffen hond onthoofd

Neem aan dat je geen verstandelijke beperking hebt om het 1 plus 1 bij elkaar op te tellen :oohja: :denke

Hopende maar dat het slappe zooitje in Den Haag eens zijn verantwoordlijkheid nemen met een verbod op deze k*t honden,
Anders zullen er nog vele vele horror topics volgen hoef je niet helderziend voor te zijn.
IK heb geen verstandelijke beperking nee. :8):

In deze twee gevallen onmiskenbaar een andere dader.
Bij de een een hond en bij de ander een mens.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik vind het zelf hel vervelend als mensen scheldend en tierend op me af komen, en ik kan me voorstellen dat mijn hond dat van andere honden ook op een gegeven moment vervelend gaat vinden...Baco was best heel sociaal maar na 3 keer een aanval van een Portugese waterhond heeft ie eens een keer wraak genomen en toen had hij het gedaan natuurlijk want hij was veul groterderder, hij had het knikkend en glimlachend in ontvangst moeten nemen alle keren :roll: en de andere kant wist dat hond het deed, maar kon hem niet vasthouden in verband met rugklachten :Q: ik heb genoeg ervaring op dat gebied, laat mijn maar lekker afschermen - ik hou van mijn hond en ik houdt hem graag zoals hij nu is
Gek genoeg zien honden dat vaak anders. Zeker van kleine hondjes. Ik heb zelf echt de ervaring dat mijn grote honden zich vaak de pis niet lauw lieten maken door kleine hondjes. Wuilus liet zich zo aanvallen door twee yorkies. Ze liep gewoon door en bleef lekker stokken halen. Zou er op dat moment een grote hond alleen al in de weg lopen was die gesnauwd. Cleo idem. Kleine hondjes zijn lucht. Eva niet. Die las echt elke hond als hond en was dan gelukkig zelf wel heel sociaal en tolerant met honden. Zij heeft me een keer het gevoel gegeven dat ze een krijsende chihuahua te lijf wilde gaan. Die bleef keffen en tekeer gaan aan een lange flexi en ik zag dat ze dat zat werd.

Bas is gelukkig bewust van haar formaat en bescheiden. Die weet precies welke hond aardig is en welke niet.

Wat ik wil zeggen is dat veel kleine hondjes al lijkt het nog zo provocerend een grote hond helemaal niet boeien. Dus honden zien dat gekef vaak helemaal niet als schelden. Is een beetje onzeker gedoe denken ze eerder volgens mij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”