Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe jij als een hond wordt mishandeld?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Regal
Vaste gebruiker

Wat doe jij als een hond wordt mishandeld?

Ongelezen bericht door Regal »

Wij vragen ons ten zeerste af wat jullie doen als je tijdens het uitlaten ziet dat een hond zonder reden bestraft wordt met bepaalde attributen.

We hebben het al meerdere keren meegemaakt dat een hond met stok, ketting of voeten werd afgeranseld.

Het lijkt iets dat bijna nooit voorkomt, maar het tegendeel is waar.

Wij hebben het al regelmatig meegemaakt, waarvan een keer ons goed is bijgebleven.

Tijdens een wandeling hier in de buurt, waar veel hondenbezitters meelopen(vaste kliek) gebeurde het. Een vrouw met een behoorlijk ontolerante hond, viel uit naar een andere hond.
Zonder erbij na te denken pakte ze een dikke tak van de grond en sloeg de hond keihard op zijn rug.

Iedereen stond erbij en keek ernaar.....Behalve wij.....Wij waren voor het eerst daar en werden geconfronteerd met staaltje "moed" :kotz:

De hele vaste kliek zweeg en bemoeide zich er niet mee.
Het is niet te geloven dat mensen die elkaar kennen, en hondenLIEFHEBBERS worden genoemd, deze vrouw niet ter verantwoording roepen.

Dat je een hond corrigeert is soms noodzakelijk, maar niet op zo'n laffe manier.

Wij zijn echt niet de enige die dit hebben meegemaakt....
Houd je je stil...of zeg je er iets van?

(EN dit is 1 voorbeeld) :evil:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja ik ben zo iemand die er dus wel wat van zegt maar meestal krijg je een grote bek terug
en of het nut heb denk het niet lijkt wel of die mensen een blad voor hun kop hebben
maar toch blijf ik het doen maakt ook niet uit wie of wat er voor me staat ik kan me mond niet houden
politie bellen heeft weinug nut dan is de persoon al vertrokken
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Weet je wat ik het moeilijke vind van dit soort dingen? Het heeft vaak geen zin als je het hebt over type's die hun hond afrossen met allerhande shit.
Het enige wat zin heeft is de desbetreffende hond afpakken en de persoon kunnen verbieden ooit nog een hond in handen te krijgen.....en dat kan niet.
Ik zeg er vaak wel wat van in die zin dat ik een insteek zoek om mensen duidelijk te maken dat de manier waarop ze met hun hond omgaan niet bepaald construktief is en niet het beoogde effect heeft...als het dat wel had, was hetgene waarvoor de hond nu gestraft wordt immers niet aan de orde. Soms heeft dat zin..ik herinner me nog een voorval van een man die zijn ridgeback een pak rammel gaf omdat de "pup" tegen mij opsprong. De hond kreeg vol met zijn riem op zijn lazer en kroop piepend weg. Ik heb dat dus even laten gebeuren en vervolgens ben ik het gesprek aangegaan. De hondenschool had meneer verteld dat hij dat zo moest doen om hem het opspringen af te leren. Nadat ik hem had verteld dat hij zijn hond zo ook leert dat vreemde mensen enge lui zijn en hem verteld heb wat hij wel moest doen was meneer opgelucht...ook hij vond het nou niet echt leuk zijn hond te moeten slaan.(:piew, doe het dan niet)
Deze man kwam een maand later achter me aanhollen op de zandvlakte om me te bedanken...zijn hond sprong niet meer op tegen bezoek thuis en ook buiten ging het beter.
Ik poog dus een insteek te zoeken naar het geven van iets waarmee mensen verder kunnen en poog niet te wijzen naar het feit dat het klootzakken van bazen zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Als ik het zie, zou ik een enorme scheur opentrekken.
Gelukkig heb ik het echter nog nooit voor handen gehad en wil het zo graag houden.
Regal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Regal »

Nee, iemand aanvallen op hetgeen hij/zij doet werkt niet. dan krijg je alleen maar een ordinair verbaal gevecht.

Mensen die hun hond zo aframmelen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Waar komen die lui toch vandaan? 8O
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik vraag gewoon of ze het een keertje bij mij willen doen?? :mrgreen:
Ik heb het nooit echt meegemaakt,maar al die verhalen van mensen hoe erg het niet is,en er zelf niks aan doen!Of het antwoord:"Ja je mag er eigenlijk niks van zeggen"!en meer blabla.Schijterds zijn het de meesten,ze klagen erover maar durven niks,komen met smoesjes waarom ze niks hebben gedaan! :roll: :kotz:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gelukkig heb ik het nog nooit in zo'n extreme mate mee gemaakt.
Maar wel dat mensen hun hond toch nogal streng hun hond straffen omdat de hond ergens enthousiast op reageert en dan niet luistert of aan de lijn trekt. En daar zeg ik wat van. Maar wel op een zo positief mogelijke manier. Vroeger trok ik ook gewoon van leer door ze uit te schelden, maar dat leidt nergens toe. Worden ze alleen maar nog kwaaier.
Want ze snappen niet waarom je boos bent.
Nu probeer ik uit te leggen wat de reden is van het gedrag en dat je dat niet keihard moet afstraffen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rob*
Zeer actief

Roelfien schreef:Gelukkig heb ik het nog nooit in zo'n extreme mate mee gemaakt.
Maar wel dat mensen hun hond toch nogal streng hun hond straffen omdat de hond ergens enthousiast op reageert en dan niet luistert of aan de lijn trekt. En daar zeg ik wat van. Maar wel op een zo positief mogelijke manier. Vroeger trok ik ook gewoon van leer door ze uit te schelden, maar dat leidt nergens toe. Worden ze alleen maar nog kwaaier.
Want ze snappen niet waarom je boos bent.
Nu probeer ik uit te leggen wat de reden is van het gedrag en dat je dat niet keihard moet afstraffen.
Met opvoeding van een andermans moet je gewoon niet mee bemoeien,ik had het gister nog zo'n zeikerd.
Mijn pup loopt na 5x te hebben geroepen van me weg,op een gegeven moment loop ik naar de pup,want dan ben ik het zat?En mijn pup kan dan wel "slim"op het laatste moment gaan zitten,maar dan is ze te laat.
Dus heb ik haar "een grote foei" toegesproken! :mrgreen:
Dat mocht niet van een of andere zeikerd,want zo luisterd hij nooit niet was het antwoord!
Nee hem belonen voor wegloopacties??
Ik heb het nu vandaag weer gedaan en hoppa ze komt gelijk naar me toe,juffie wil niet weer een grote foei horen! :mrgreen:
Een mens hoeft zich niet met de opvoeding van je hond te bemoeien,dat is een zaak van het baasje(of vrouwtje) van de hond. ;)
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Eline* schreef: De hondenschool had meneer verteld dat hij dat zo moest doen om hem het opspringen af te leren.
Veel mensen nemen het advies van een hondenschool klakkeloos aan. Ze weten er zelf weinig van en gaan naar een hondenschool om wat te leren. Ondanks dat het tegen hun gevoel indruist doen ze het toch. Vaak omdat ze denken dat iedere instructeur heilig is en precies weet hoe het moet.
Ik spreek regelmatig mensen die bepaalde dingen met hun honden doen omdat de "hondenschool" zegt dat het zo moet.
Toen ik nog les gaf bij de dierenbescherming kregen we nog wel eens cursisten die eerst op een andere hondenschool waren geweest. Deze hondenschool heeft nogal een ouderwetse manier van trainen en is hard in de aanpak van honden.
Deze mensen hadden meer dan een jaar de adviesen opgevolgd met als gevolg dat de hond behoorlijk was verpest.

Ik denk dat veel mensen moeite hebben om tegen het advies van de hondenschool in te gaan, ook als ze zelf het gevoel hebben dat het niet helemaal klopt.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Angel-eyes schreef:Een mens hoeft zich niet met de opvoeding van je hond te bemoeien,dat is een zaak van het baasje(of vrouwtje) van de hond. ;)
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een "foei" en een slag met een stok of ketting.
Ik bemoei met niet met andermans opvoeding, tenzij ik zie dat de hond werkelijk mishandeld wordt. Niet dat ik een grote mond op ga zetten ofzo, maar zoals Eline al zei, op een normale manier proberen uit te leggen wat voor effect zoiets kan hebben. Je merkt dan snel genoeg of iemand daar voor open staat of niet.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

denk dat op dat moment dat iemand zijn hond aftuigt het helemaal geen zin heeft om er wat van te zeggen, daar ze dan toch niet voor rede vatbaar zijn, en alleen maar nog kwader worden.
eline's manier is denk ik wel de beste, mits je daar de kans voor krijgt bij zo'n persoon.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik hoop echt nooit dat ik zie dat een hond wordt afgetuigd door z'n baas, ongeacht de situatie. Ben erg rustig van aard, maar sta dan echt niet meer voor mezelf in. Als je het met grof geweld moet winnen van een hond, ben je in mijn ogen echt geen hond waard. Knap staaltje van mensen die het dan wel kunnen opbrengen om de betreffende baas in tactische vorm een stukje hondenopvoeding bij te brengen.
Iceaa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Iceaa »

Dit is geen moedwillige mishandeling maar het was wel een staaltje van verbluffende onkunde.

Een paar weken geleden moest ik naar mijn huisarts en kwam aanlopen, de praktijk is gevestigd in een flatgebouw. (een gezondheidscentrum) Lag daar een jonge herder, vastgebonden aan een fietsenrek, op de grondtegels op een indringende manier aandacht te vragen. Het goot van de regen en dat beestje lag daar maar in de regen. Ik erop afgelopen en dat arme beest maar tegen me aan springen en zorgen dat ik niet weg zou gaan van haar. Ik ben een onbekende voor haar dus dat vond ik al een beetje raar.:roll:

Ik ben naar boven gelopen om te zeggen waar ik was en dat ze mij moesten roepen wanneer ik de spreekkamer in kon, ik kon het niet langer aanhoren want dat beestje lag inmiddels heel hard te piepen.:cry2: Weer beneden diverse mensen aangesproken of de hond misschien van hun was en kreeg diverse malen te horen dat dat beest er al meer dan 3 kwartier lag. We begonnen ons al af te vragen of ze misschien gedumpt was en stonden al met een telefoon in de aanslag. Iemand is toen de flat doorgegaan om te kijken of we ergens de eigenaar konden vinden maar nee.

Het viel mij wel op dat de hond heel erg lag te hijgen maar ik ging er vanuit dat dat door zenuwen kwam. De hond kroop ook heel erg tegen je aan en maar over je handen likken en voor je staan zodat je niet wegkon. Op een gegeven moment ben ik op de grond gaan zitten en kwam de hond op schoot zitten en haar kop tegen je aan drukken. Toen kwam ik er achter wat er aan de hand was.

De halsband zat zo strak dat de hond geen adem meer kreeg en wist natuurlijk van narigheid niet meer waar die het zoeken moest. :twisted: Ik schrok me rot en probeerde de halsband los te maken. Dat lukte voor geen meter, ik kon mijn pink er nog niet eens tussen krijgen. :stoom

Aan iemand gevraagd of er een schaar opgedoken kon worden om die (stoffen) halsband door te knippen. En toen werd er een brul over de balustrade heen gegeven dat het vrouwtje gevonden was. Dat beest heeft daar dus bijna een uur in de regen gelegen en was aan het stikken. :twisted:

Madam komt aanlopen en zegt meteen "rot op bij mijn hond", wij staan haar allemaal aan te kijken en leggen uit wat er aan de hand is. Als eerst die halsband maar af is, dan zeggen we later wel wat we ervan vinden. Uitgelegd dat de hond in paniek is omdat ze geen adem krijgt en dat die halsband onmiddelijk afmoet omdat ze stikt! Begint ze letterlijk te gillen van ik mishandel mijn hond niet, ik zit op een persoonsgebonden budget en ik ga nu naar huis. Nog een keer uitgelegd en nog een keer. Nee, madam had het moeilijk en ging nu naar huis. 8O

Toen goed duidelijk gemaakt dat wanneer ze naar huis ging, ik onmiddelijk de dierenbescherming ging bellen omdat ze tenminste die halsband af moest doen. Gillen, krijsen en janken en die hond werd steeds gekker natuurlijk, want dat beestje begreep het ook niet meer. Eindelijk na minimaal een halfuur duidelijk gemaakt dat als ze het niet (verbaal) begreep, ze tenminste een pink tussen de halsband moest steken, misschien begreep ze het dan wel. Toen kreeg ze het door en begon ze wéér te gillen dat ze dit er niet bij kon hebben en dat ze op een persoons gebonden budget zat. Maar NOG die hond niet helpen. :GR Wij kregen die halsband ook niet los en mijn huisarts stond inmiddels op de galerij te roepen wat er aan de hand was.

Het was een hele consternatie en inmiddels was ook de consulente (of maatschappelijk werkster?) naar buiten gekomen, waar madam was wezen praten. Zij kwam ook naar beneden en vroeg ons haar met rust te laten omdat ze een moeilijke periode doormaakte. Ik stond letterlijk te koken van woede want dat beestje werd maar niet geholpen. :L

Eindelijk, eindelijk was die halsband los en dat beestje was aan het rond springen en huppelen want die kreeg weer normaal lucht natuurlijk. Wat bleek nou, ze had dat beestje sinds 5! weken oud en had een stoffen halsband omgekregen. Het lijkt mij logisch te realiseren dat honden GROEIEN en dat zo'n puppyhalsbandje op een gegeven moment (snél, zeker een herder) toch echt te klein wordt. Dat beestje heeft dat halsbandje continue omgehad en heeft dagen, misschien wel langer, naar adem gesnakt. Ze wist te vertellen dat ze geen geld had en dat ze de hond wel een paar dagen heeft horen hijgen en piepen, maar totaal geen aandacht eraan heeft geschonken. :kotz:

Ik kan er echt met mijn pet niet bij. Ze kan het moeilijk hebben ok, maar daar laat je je hond toch niet de dupe van worden? Ze zal het echt niet expres gedaan hebben, maar als een hond dagenlang om je aandacht vraagt ga je toch tenminste kijken wat er aan de hand is? Haar consulente en zij vinden dat ze het op dit moment moeilijk heeft en dat dit daarom te rechtvaardigen is.

Die halsband was tenminste af, ze is weggegaan met de mededeling dat we "teringwijven" zijn die geen aandacht voor haar problemen hebben.

Alleen de mensen die er omheen stonden waren het er totaal niet mee eens en hebben achteraf er nog een tijdje over staan praten. Een hond in de stromende regen laten liggen en te horen krijgen, "nou, ze moet toch uitgelaten worden, dus loop ik hier maar naar toe en omdat de hond niet mee mag in de spreekkamer, moet ze buiten wachten." Toen ze naar binnen ging viel de regen al met bakken naar beneden maar ze vond dat honden vroeger ook buiten moesten zijn als het regende. :U

Het enige goede is dat de hond weer adem kon halen en misschien, het baasje zich realiseert, dat wanneer je verantwoording hebt voor een hond, dat je er ook goed voor moet zorgen.

En er is een hele dunne lijn tussen het wel of niet bemoeien met opvoeding van andermans hond. Ik kan het me levendig voorstellen dat je kwaad wordt wanneer er een "moraalridder" voor je staat en je wel even zegt wat je allemaal wel niet verkeerd met je hond, maar in zo'n geval, was je doorgelopen...? :hzz: Ik niet in ieder geval
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

ik had de hond meegenomen en de politie en dierenbescherming gebeld is ze nou helemaal gek geworden :evil:
dat mens is niet in geestelijke staat om dat beest te verzorgen!!
ik zou dan dus ECHT NIET doorlopen..
Afbeelding
Don
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Don »

Loop voor jaren terug met mijn 2 collie's bij ons het plantsoen in en staat daar zo'n macho die zijn pitbull aan een tak van een boom laat hangen.
Ik zeg tegen" hem moet dat nu zo??"
Zegt hij "nee kan ook anders,kan hem ook jou collie vast laten houden".
Vervolgens zegt hij tegen de pitbull "los" en stuurd hem op mijn collie's af.
Mijn oudste collie rent weg en de pitbull er achter aan,kon mijn ogen niet geloven en was lam geslagen.
De collie rende en rende en matte de pitbull volledig af(een collie is veel sneller en wendbaarder) totdat de pitbull uitgeput ging liggen.
Vervolgens dook mijn collie er op en greep hem in zijn strot en mijn andere collie schoot er ook opaf en greep hem.
De pitbull bleef stil liggen en deed niets meer vervolgens ging zijn "baas" er heen maar de pitbull leefde nog maar was gewond.
Ik ben met mijn honden weggegaan en kreeg alleen te horen "jou krijg ik nog wel".
Deze aso heb ik nooit meer gezien maar ben me lam geschrokken,volgens mijn vrouw kwam ik lijkwit binnen en kon ook geen pap meer zeggen.
Ik kon ook niet begrijpen dat een collie tot zo iets in staat was maar het blijkt.
felicia
Zeer actief

Don schreef:Loop voor jaren terug met mijn 2 collie's bij ons het plantsoen in en staat daar zo'n macho die zijn pitbull aan een tak van een boom laat hangen.
Zegt hij "nee kan ook anders,kan hem ook jou collie vast laten houden".
Vervolgens zegt hij tegen de pitbull "los" en stuurd hem op mijn collie's af.
Mijn oudste collie rent weg en de pitbull er achter aan,kon mijn ogen niet geloven en was lam geslagen.
De collie rende en rende en matte de pitbull volledig af(een collie is veel sneller en wendbaarder) totdat de pitbull uitgeput ging liggen.
Vervolgens dook mijn collie er op en greep hem in zijn strot en mijn andere collie schoot er ook opaf en greep hem.
De pitbull bleef stil liggen en deed niets meer vervolgens ging zijn "baas" er heen maar de pitbull leefde nog maar was gewond.
Ik ben met mijn honden weggegaan en kreeg alleen te horen "jou krijg ik nog wel".
Deze aso heb ik nooit meer gezien maar ben me lam geschrokken,volgens mijn vrouw kwam ik lijkwit binnen en kon ook geen pap meer zeggen.
Ik kon ook niet begrijpen dat een collie tot zo iets in staat was maar het blijkt.
jemig dan schrik je je inderdaad kapot zeg! ik zou me ook rotschrikken als zo'n gek ineens zn hond op jouw hond afstuurd...
Afbeelding
molly

Ongelezen bericht door molly »

ja ik heb het ook weleens gezien en ik schiet gelijk uit mijn slof tegen zulke mensen.
corrigeren ok maar mishandelen NEE!!!!!
molly

Ongelezen bericht door molly »

nou moet ik wel eerlijk zeggen dat als een andere hond cindy echt aanvalt ik deze hond wel degelijk een schop geef.
het is me dus al een paar keer overkomen door loslopende honden zonder baas of loslopende honden met een lakse baas en als ik cindy netjes aangelijnt heb en een andere hond valt cindy op een lelijke manier aan dan schreeuw ik eerst tegen de hond reageert deze niet tja dan krijgt tie een schop(niet overdreven hard natuurlijk)
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

:mrgreen: das makkelijk daar ga ik wat op mijn menier wat van zeggen.

mol 8)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

felicia schreef:ik had de hond meegenomen en de politie en dierenbescherming gebeld is ze nou helemaal gek geworden :evil:
Ik heb 'n keer 'n Westie naar het asiel gebracht die al een paar uur aan een boom vast zat op een winkelcentrum. Och ja zeiden ze, die mevrouw is d'r hond vergeten en het liep al tegen zessen (toen waren de winkels 's avonds niet open)

En ik zei, die kunnen we hier toch niet laten zitten. Je VERGEET je hond toch niet en anders merk je dat toch als je thuis komt en ga je je hond meteen halen? Ik heb hem bij de dierenambulance afgegeven. Kan ze er voor betalen. Wie VERGEET nou z'n hond!
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik zou er zeker wat aan doen. Maar het hangt af van de manier waarop; mishandeling of een verkeerde correctie. Ik probeer het toch wel met praten en vragen of die betreffende baas wel in de gaten dat deze correctie niet helpt...
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Don schreef:Loop voor jaren terug met mijn 2 collie's bij ons het plantsoen in en staat daar zo'n macho die zijn pitbull aan een tak van een boom laat hangen.
maar waarom mag hij niet in een boom hangen?? de ene hond speelt met een balletje de ander hangt in een boom... zolang hij geen andere honden lastig valt... hij mishandeld hem toch niet..?
Wat de eigenaar daarna deed is natuurlijk niet normaal... maar laat die hond lekker hangen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Don
Vaste gebruiker

malinois schreef:
maar waarom mag hij niet in een boom hangen?? de ene hond speelt met een balletje de ander hangt in een boom... zolang hij geen andere honden lastig valt... hij mishandeld hem toch niet..?
Wat de eigenaar daarna deed is natuurlijk niet normaal... maar laat die hond lekker hangen...
Mag van mij blijven hangen maar als je ziet dat die hond uitgeput is en het kwijl en bloed uit zijn bek loopt en de baas maar roepen "hou vast,hou vast" dan denk ik dit kan niet.
Rob*
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef::mrgreen: das makkelijk daar ga ik wat op mijn menier wat van zeggen.

mol 8)
Laat je Gomez ook wat zeggen?? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Don schreef:
malinois schreef:
Mag van mij blijven hangen maar als je ziet dat die hond uitgeput is en het kwijl en bloed uit zijn bek loopt en de baas maar roepen "hou vast,hou vast" dan denk ik dit kan niet.
kwijlen doet een hond al vrij snel... doet die van mij al met een balletje...
maar goed als het tot bloedens toe is en de hond wil eigenlijk niet meer, ok, dan zou ik er ook wat van zeggen... maar anders niet... als de hond er plezier in heeft...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Don
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Don schreef:
malinois schreef:
kwijlen doet een hond al vrij snel... doet die van mij al met een balletje...
maar goed als het tot bloedens toe is en de hond wil eigenlijk niet meer, ok, dan zou ik er ook wat van zeggen... maar anders niet... als de hond er plezier in heeft...[/quote

Hier had de hond dus overduidelijk geen plezier (meer?) in.
Zelfs toen hij hem op mijn hond afstuurde keek het arme dier zo van "moet dat nu nog"maar het bevel van de baas moet ik opvolgen.
Ergerlijk dat dit soort dingen gebeuren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Don schreef:Hier had de hond dus overduidelijk geen plezier (meer?) in.
Zelfs toen hij hem op mijn hond afstuurde keek het arme dier zo van "moet dat nu nog"maar het bevel van de baas moet ik opvolgen.
Ergerlijk dat dit soort dingen gebeuren.
inderdaad :ok:
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Neeltje schreef:
felicia schreef:ik had de hond meegenomen en de politie en dierenbescherming gebeld is ze nou helemaal gek geworden :evil:
Ik heb 'n keer 'n Westie naar het asiel gebracht die al een paar uur aan een boom vast zat op een winkelcentrum. Och ja zeiden ze, die mevrouw is d'r hond vergeten en het liep al tegen zessen (toen waren de winkels 's avonds niet open)

En ik zei, die kunnen we hier toch niet laten zitten. Je VERGEET je hond toch niet en anders merk je dat toch als je thuis komt en ga je je hond meteen halen? Ik heb hem bij de dierenambulance afgegeven. Kan ze er voor betalen. Wie VERGEET nou z'n hond!
idd raar ja! misschien wou die vrouw gewoon van het hondje af en had ze zoiets van ik laat m daar achter dan vindt vast wel iemand m ofzo.. altijd makkelijker dan naar het asiel brengen... tenzij ze m echt was vergeten maar dat kan ik me bijna niet voorstellen..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”