Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv Drenthe

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Kvv Drenthe

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb gehoord maar weet het niet zeker dat lotgering hoog in het calcium zit

Dit is dan ivm groeipijn niet aan te raden voor een pup.

Een dierenarts vertelde mij dit omdat ik daar met klachten van buster was wat zij vergeleek met groeipijn voor pups maar dan voor de oudere hond . Buster is 9

Ik moest dus laag calcium voeren en daarvoor kwam smuldier wel beter uit de bus dan lotgering .

Ik weet ook dat iedereen het er hier altijd erover heeft dat een da geen voedingsdeskundige is :engel:
Dus of het betrouwbaar is weet ik niet
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Curlie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Curlie »

fenneke schreef:Ik heb gehoord maar weet het niet zeker dat lotgering hoog in het calcium zit

Een dierenarts vertelde mij dit omdat ik daar met klachten van buster was wat zij vergeleek met groeipijn voor pups maar dan voor de oudere hond . Buster is 9

Ik moest dus laag calcium voeren en daarvoor kwam smuldier wel beter uit de bus dan lotgering .

Ik weet ook dat iedereen het er hier altijd erover heeft dat een da geen voedingsdeskundige is :engel:
Oe dat is wel een goede!
Mijn eerdere witte herder had ook last daarvan als pup, maar die was niet op vers vlees. De DA van toen had niets over voeding gezegd, hij heeft ontstekingsremmers gegeven toen. Of zou dat dan wat anders zijn geweest :denken:
Hij liep soms een paar dagen mank toen hij in de groei was.

Wel iets om rekening mee te houden inderdaad, dank je!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Smuldier bevat geen bot als calciumbron, maar premix. Voor een pup in de groei zou ik dat niet doen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Volgens de percentages op voerwijzer.com is Lotgering ook goed geschikt voor puppen en is het calciumgehalte helemaal niet te hoog. Daarbij schijnt een overschot calcium uit bot uitgescheiden te worden. Een brok met te veel calcium levert dan een stuk groter risico op groeipijn dan een kvv met bot als calciumbron
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fenneke schreef:Ik heb gehoord maar weet het niet zeker dat lotgering hoog in het calcium zit

Maar smuldier heeft weer geen natuurlijke calciumbron. Die zijn vele malen beter omdat t teveel wordt uitgepoept bij een natuurlijke bron zoals bot bij bijv lotgering. Ik zou t gewoon wat afwisselen en desnoods haal je er 1 pakje smuldier bij en 1 rol carnibest en je hebt al afwisseling.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Curlie
Vaste gebruiker

Ja dat ga ik inderdaad doen. Hoofdzakelijk lotgering met afwisseling.
Ik ga het gewoon goed in de gaten houden. Wie weet doen ze het er harstikke goed op.

Bedankt allemaal, echt heel fijn om zoveel info te krijgen
:E:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik voer sinds een paar maanden Honden eten gezond kvv. Ben er erg tevreden over. Mooi vlees, ruikt goed en niet duur. Mijn honden eten het ook erg graag, zelfs mijn kieskeurig terriër. Het is wel fijn gemalen, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Ze krijgen daarnaast regelmatig barf hapjes en zat kauwmateriaal.
Bezorgen is boven de 20 euro ook gratis.
Dit is hun website: http://www.hondenetengezond.nl/
Curlie
Vaste gebruiker

Even update na een paar weken :)

Inmiddels heb ik de kleine vriezer weer weggedaan en gewoon een vrieskist genomen waar 200 liter in kan.
Daar zit (zat) inmiddels 70 kilo vlees in van lotgering.
Dat bevalt me goed. Alle smaken vinden ze lekker en zijn hap slik weg.
De beagle moest er de eerste paar dagen niet zoveel van weten, maar ineens uit het niets was hij wel enthousiast en liep het water hem de mond in toen ik het aan het klaarmaken was.

Ze doen het er heel goed op, ontlasting goed, vacht van beagle is al veel minder vettig. Gaat heel goed.

Bedankt voor alle support!!
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

In Drenthe zou ik zeker geen lotgering willen, misschien deze winter wel aardig maar van het zomer zou ik echt voor wat anders gaan want het wordt in normale busjes naar het noorden des lands gereden.
Als je pech hebt komt het kokend bij je aan tijdens een hittegolf..

Zelfs mijn allesetende levende kliko wou lotgering regelmatig niet eten, en dan was ik verkooppunt waarbij de bus als eerste stopte. Rond 9.00 uur 's ochtends was het al flink aan het ontdooien.. en vaak gewoon echt niet goed meer.

Andere merken zijn echt beter.
Als vlees onder de prijs van een goedkope plofkip zit dan kun je je vraagtekens zetten bij de kwaliteit van dat vlees...

Er zijn vele andere merken die ook prima betaalbaar zijn en die wel zorgen voor een diepgevroren levering, zoals Haaksbarf en CarniVoer. Heb laatst Daily Meat mee laten komen bij mijn leverancier en dat zag er ook prima uit en smaakte mijn hond goed. De paar rollen om te proberen zeggen natuurlijk nog niet zo heel veel over hoe ze het erop doet maar ik was zeker tevreden.
Darf ben ik ook wel fan van, maar dat is best duur omdat het ook biologisch is.

En zo zijn er vast meer merken want KVV is booming tegenwoordig. Met daarbij ook veel profiteurs die geen enkel verstand van zaken hebben...
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier komen geisoleerde bussen hoor en nee geen Drenthe maar vaak pas eind van de dag hier geleverd. Diep gevroren zoals t hoort ook zomers. Kwalitatief prima overigens. Laat ik nu 2 dure merken voor erbij geprobeerd hebben waarbij al mn honden aan de schijterij waren na t eten er van (en ze zijn bijna nooit aan de schijt) en waar ze daarnaast t dubbele van nodig hebben wat ik een erg ongezonde hoeveelheid vind. Zo zie je maar dat er veel verschil is.
Nee hoor hier dus de betaalbare merken waar ze t uitstekend op doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben ook heel tevreden over Herby, ze hoeven er ook minder van te eten als van Lotgering of Smuldier.
Wel zo handig dat je nu een grote vriezer hebt :ok:

Tot een halfjaar voer ik 3x per dag, erna altijd 2x per dag.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

malinois schreef:Hier komen geisoleerde bussen hoor en nee geen Drenthe maar vaak pas eind van de dag hier geleverd. Diep gevroren zoals t hoort ook zomers. Kwalitatief prima overigens. Laat ik nu 2 dure merken voor erbij geprobeerd hebben waarbij al mn honden aan de schijterij waren na t eten er van (en ze zijn bijna nooit aan de schijt) en waar ze daarnaast t dubbele van nodig hebben wat ik een erg ongezonde hoeveelheid vind. Zo zie je maar dat er veel verschil is.

In Friesland rijden ze echt met gewone normale bussen die hooguit met pur een beetje geisoleerd zijn. Nog steeds want die bussen zie ik hier nog vaak rijden.
Dus dat ze bij jou wel goed bezorgen, dat is heel fijn en komt de kwaliteit vast ten goede. Maar dat is hier in het Noorden gewoon niet zo. Dan krijg je het ontdooid als je aan het eind van hun rit zit.

En natuurlijk kan de ene hond hier prima tegen en de ander niet. Uiteindelijk moet je per hond bekijken wat het beste werkt.
Maar Lotgering zou ik echt alleen willen overwegen als het ook netjes diepgevroren aan komt en dat is gewoon niet zo. Sterker nog, degene die in Franeker levert heeft me wel eens verteld dat hij 's avonds de bus vol laadde, en dan reed hij met die bus naar huis zodat hij 's ochtends vroeg meteen aan zijn route kon beginnen. Midden in een hittegolf! Tja, geen wonder dat het bedorven bij mij aankwam...

Voor mij nooit meer. Voor wie het er wel goed op doet en er blij mee is, heel mooi, maar ik vindt het echt bagger qua kwaliteit en mentaliteit.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Curlie
Vaste gebruiker

malinois schreef:Hier komen geisoleerde bussen hoor en nee geen Drenthe maar vaak pas eind van de dag hier geleverd. Diep gevroren zoals t hoort ook zomers. Kwalitatief prima overigens. Laat ik nu 2 dure merken voor erbij geprobeerd hebben waarbij al mn honden aan de schijterij waren na t eten er van (en ze zijn bijna nooit aan de schijt) en waar ze daarnaast t dubbele van nodig hebben wat ik een erg ongezonde hoeveelheid vind. Zo zie je maar dat er veel verschil is.
En welk merk heb jij het nu over dan?
Afbeelding
Curlie
Vaste gebruiker

Ik was op de rit de eerste en het vlees was echt heel diepgevroren op het moment dat het bij mij aan kwam, na een uurtje gaf de vriezer -20 aan. Ik denk dat ze het nog ver onder de -18 bevriezen zodat het zo lang mogelijk mee kan onderweg. Het is me verder niet opgevallen wat voor busje het was. Het was denk ik 15 graden op die dag. Dat zal vast uitmaken. Maar bedankt voor de tip, ik zal het zeker in de gaten houden bij de volgende bestelling!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Barf Menu... zeker voor dat geld (€5,- per kg) had ik wel wat meer verwacht dan wat water met vlees wat je ook nog door een rietje kan drinken.... en t kwam er dus ook zo uit als t er in ging
Afbeelding
Curlie
Vaste gebruiker

Yakkes dat klinkt niet goed.

Maar ik bedoelde eigenlijk, welk merk kwam wel met diepvriesbusjes goed aan bij jou. Was dat dan lotgering?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Curlie schreef:Yakkes dat klinkt niet goed.

Maar ik bedoelde eigenlijk, welk merk kwam wel met diepvriesbusjes goed aan bij jou. Was dat dan lotgering?
Oh zo :mrgreen:
Ze komen hier met geissoleerde bussen en diepgevroren ook nog eind van de dag.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”