Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien in huis en een 8 weken oude baby

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Vlooien in huis en een 8 weken oude baby

Ongelezen bericht door Evertje »

Oh gatver, zojuist bij t borstelen een vlo bij Evert gezien :O: :schrik:
In al die jaren nog niet gehad. Ik heb Evert al gewassen met vlooienshampoo. Licht complicerende factor is dat hij niet tegen de reguliere vlooienmiddelen als pipetten en banden kan omdat hij helemaal apathisch wordt en amper meer reageert en kan lopen. Daarbij is hij bijna twaalf en is zijn hart ook niet meer wat het was. Dus pipetten etc durf ik niet te gebruiken.

Freek heeft een seresto band tegen de teken en deze werkt nog afdoende want bij Freek niks tegen gekomen. Voor de zekerheid wel gewassen ( nu we toch bezig zijn).
De dekens liggen nu buiten in de schuur en ga ik morgen wassen. Tot zo ver gaat het goed.

Maar wat doe ik met de rest van het huis. Ik heb omgevingsspray gehaald omdat we een houten vloer met hoge plinten tegen de muur hebben en we hebben een dochtertje van 8 weken. Nou las ik op internet dat je bij kinderen onder de 4 jaar beter geen omgevingsspray kan gebruiken omdat het natuurlijk giftig spul is.
Nou wilde ik het alleen op de plinten dat spul spuiten morgenochtend en haar en de honden bij m'n ouders brengen. Nadat ik klaar ben allee open zetten en de rest vd dag laten luchten.

Nu ligt m'n dochter alleen nog maar in de box of bij ons en kruipt natuurlijk nog niet. Hoe gevaarlijk is dat spul dan met bovenstaande werkwijze?

Als jullie nog andere effectieve tips hebben tegen vlooien die hond en baby vriendelijk zijn dan hoor ik t graag :engel:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Vlooien in huis en een 8 weken oude baby

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Aangezien de baby nog niet kruipt is je werkwijze veilig. De naden van de houten vloer zou ik mee behandelen. Met hetzelfde product ook de mand en de deken van de hond inspuiten. Vergeet de auto en het schuurtje niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Oei, lastig dilemma....
Ik zou ook de bovenverdieping en de trap meenemen, ook vertrekken waar dehond niet komt. Zelf neem je toch ook altijd eitjes mee van hier naar daar.
Of, als je echt maar 1 vlo zag... een week lang elke dag kammen... zie je er dan geen, dan er evt van uitgaan dat het een dwaalgast was?

Suzanne
Evertje
Zeer actief

@wolfsblut, dat van de auto en schuur is een goede!

@suzanne, boven komen ze inderdaad niet en daar laminaat liggen. Maar kan het wel even meenemen. Ben nu toch bezig..

Nu wel blij met de harde vloerbedekking en leren meubels.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik denk dat het inderdaad wel kan op de manier die je zegt. En gewoon een poos elke dag een snelle stofzuig van ruimtes waar ze veel komen helpt natuurlijk ook (wel ff een pipetje leegknijpen in de stofzuigerzak)!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja, je werkwijze zou wel kunnen.
Wel echt overal goed spuiten waar je honden ook komen en je auto e.d. niet vergeten.

Persoonlijk zou ik, zeker met kleine kinderen in huis, voor een omgevingsspray van ECOstyle hebben gekozen.
Deze is namelijk niet gifitg, je hoeft het huis niet te ventileren en je hoeft de ruimte ook niet te verlaten. Maar het is wel heel goed en werkt super.
Veilig voor alles behalve de vlo, vlooienlarves en vlooieneitjes.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Seresto werkt ook tegen vlooien, dan is wassen met een anti vlooien shampoo wel dubbelop.
Je had ook die ene vlo kunnen vangen :D
Afbeelding
Evertje
Zeer actief

Die van ecostyle zou ik onthouden mocht er een volgende keer komen.
Ik zuig sowieso beneden elke dag.
En ik dacht altijd als je 1 vlo zag dat er dan wel meerdere nog zijn die je niet ziet. Net zoiets als muizen :-)

Bedankt voor de tips allen!
mijke
Zeer actief

Klopt hoor, in die zin dat het ook toevallig zo kan zijn dat je net die ene vlo ziet die in huis altijd wel aanwezig is als je dieren hebt. Maar de kans dat het er meer zijn is zegmaar like 99%.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou niet in paniek raken van één vlo. Hond behandelen, stuk vlooienband in de stofzuiger en heel goed zuigen. OH en zijn kussen of zo goed wassen. Dat heb ik ook gedaan toen ik bij een kat (net uit het asiel) een vlo zag. Nooit geen vlo meer gezien en dat is al 21 jaar geleden.
Evertje
Zeer actief

Ik heb toch even bio-omgevingsspray gehaald. Voelde ik mij toch fijner bij. Bij de welkoop gaven ze inderdaad ee til van een vlooienband in de stofzuigerzak.
Beide jonden zijn gewassen met vlooienshampoo en Freek krijgt morgen een nieuwe seresto band. Die ander had de langste tijd ook we weer gehad.

Gelukkig hebben de heren vooral kussen van skai leer. Boven alleen nog niet. Maar dat was ik al we van plan en nu meteen maar besteld. Oude stoffen manden gaan weg en morgen hebben we nieuwe. Ze liggen alleen boven als ik aan het werk ben, 'aar heb al drie maanden verlof. Dus die manden waren op zich niet besmet, alleen gaan die stoffen manden zo snel stinken.

Ik hoop dat we de vlooien geëlimineerd hebben nu ;-)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als ze net gewassen zijn met vlooienshampoo zou ik er niet ook nog een band om hangen of pipet op doen.. da's iets teveel van het goede denk ik.
Suzanne
mijke
Zeer actief

ja ik zou antivlooibehandelingen op de hond zelf ook niet dubbelen. Geen band én shampoo dus.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

De shampoo werkt 14 dagen door dus even wachten met de band.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”