In al die jaren nog niet gehad. Ik heb Evert al gewassen met vlooienshampoo. Licht complicerende factor is dat hij niet tegen de reguliere vlooienmiddelen als pipetten en banden kan omdat hij helemaal apathisch wordt en amper meer reageert en kan lopen. Daarbij is hij bijna twaalf en is zijn hart ook niet meer wat het was. Dus pipetten etc durf ik niet te gebruiken.
Freek heeft een seresto band tegen de teken en deze werkt nog afdoende want bij Freek niks tegen gekomen. Voor de zekerheid wel gewassen ( nu we toch bezig zijn).
De dekens liggen nu buiten in de schuur en ga ik morgen wassen. Tot zo ver gaat het goed.
Maar wat doe ik met de rest van het huis. Ik heb omgevingsspray gehaald omdat we een houten vloer met hoge plinten tegen de muur hebben en we hebben een dochtertje van 8 weken. Nou las ik op internet dat je bij kinderen onder de 4 jaar beter geen omgevingsspray kan gebruiken omdat het natuurlijk giftig spul is.
Nou wilde ik het alleen op de plinten dat spul spuiten morgenochtend en haar en de honden bij m'n ouders brengen. Nadat ik klaar ben allee open zetten en de rest vd dag laten luchten.
Nu ligt m'n dochter alleen nog maar in de box of bij ons en kruipt natuurlijk nog niet. Hoe gevaarlijk is dat spul dan met bovenstaande werkwijze?
Als jullie nog andere effectieve tips hebben tegen vlooien die hond en baby vriendelijk zijn dan hoor ik t graag