Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat kan ik beter geven???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

wat kan ik beter geven???

Ongelezen bericht door leonie »

Ik heb nu zoveel gelezen, en als ik alles goed begrijp uit alle topics, dan kan ik voor een hond die kreupelheid of stijfheid vertoont beter de GLUCOSAMINE met CHONDRIOTINE gebruiken! :roll:

En voor een hond met vacht problemen de VISOLIE/BORAGEOLIE gebruiken, omdat hier de omega 3 en 6 vetzuren inzitten. :?

Kan iemand mij uit de brand helpen alvast bedankt! :ok:

Groetjes Leonie en Terra :zwaai:
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
Diertje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diertje »

als je een pb'tje stuurt weet ik wel iemand die je kan helpen
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Helemaal mee eens. Mijn hond krijgt dus beide..... :mrgreen:
Peet
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Klopt :ok:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

visolie is ook voor stramme ledematen en gewrichten, heb hier een dh van bijna 14 jaar die krijgt het al een paar maanden, is daar heel erg van opgeknapt.

stramheid, stijfheid e.d. gaat veel beter nu.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan krijgt ook beide, alleen ipv borageolie krijgt qyan teunisbloemolie, omdat hij niet tegen borage olie kan.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

speurneus carola schreef:visolie is ook voor stramme ledematen en gewrichten, heb hier een dh van bijna 14 jaar die krijgt het al een paar maanden, is daar heel erg van opgeknapt.

stramheid, stijfheid e.d. gaat veel beter nu.
en geef jij alleen visolie voor zijn poten, of ook supplementen voor artrose?
Rob*
Zeer actief

Re: wat kan ik beter geven???

Ongelezen bericht door Rob* »

leonie schreef:Ik heb nu zoveel gelezen, en als ik alles goed begrijp uit alle topics, dan kan ik voor een hond die kreupelheid of stijfheid vertoont beter de GLUCOSAMINE met CHONDRIOTINE gebruiken! :roll:

En voor een hond met vacht problemen de VISOLIE/BORAGEOLIE gebruiken, omdat hier de omega 3 en 6 vetzuren inzitten. :?

Kan iemand mij uit de brand helpen alvast bedankt! :ok:

Glucosamine en Chondriotine is al oud,ik heb het mijn reu ook gegeven en zoveel veranderde er niet(niks eigenlijk),heb wel nog een variant met MSM gebruikt,maar ook niets echt opzienbarends.Stijfeid was niet minder en kreupelheid ging er ook niet mee weg,daar is het middel helemaal niet voor.En dan ligt het er ook aan of de dosering juist is?Op de potjes sttat b.v 1500 mg,maar zit er gewoon niet in.Als je een merk wilt wat zeker is is het Solgar en de rest is knudde!Maar dan nog,of het werkt?
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo allemaal. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de Hema of Etos te gaan :? , want daar schijnen ook goeie pillen te halen zijn, dus de visolie en de lechitine/chondiotine. Maar nu heb ik bij mij op de zaak (Trekpleister) van Sunwell de krachtige visolie omega 3 meegenomen, en daar zit 1000mg in. Maar wij moeten daar 1 pil per dag voor innemen, nu heb ik zelf slijtage aan mijn l.pols, dus ik ga ze proberen, maar hoe doe ik dat met Terra? Zal ik haar een halve moeten geven :roll: ? Ze weegt 45kg.

Alvast bedankt groetjes Leonie en Terra :ok:

leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

FOUTJE!!!

Lechitine moet Glucosamine wezen. Zit nog teveel aan mijn werk te denken :oeps:

Gr. Leonie en Terra :zwaai:

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

leonie schreef:Hallo allemaal. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de Hema of Etos te gaan :? , want daar schijnen ook goeie pillen te halen zijn, dus de visolie en de lechitine/chondiotine. Maar nu heb ik bij mij op de zaak (Trekpleister) van Sunwell de krachtige visolie omega 3 meegenomen, en daar zit 1000mg in. Maar wij moeten daar 1 pil per dag voor innemen, nu heb ik zelf slijtage aan mijn l.pols, dus ik ga ze proberen, maar hoe doe ik dat met Terra? Zal ik haar een halve moeten geven :roll: ? Ze weegt 45kg.

Alvast bedankt groetjes Leonie en Terra :ok:
Hema....Etos....Trekpleister????....zucht!Zonde van het geld,er zijn pharmaceutical grade supplementen die veel goedkoper zijn en (volgens de beschrijving)4 keer meer miligrammen hebben.
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hoi 8O , waar haal je die dan?

speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

visolie is een natuurlijk produkt dus al zou je te veel geven is dat niet erg.

onze herder krijgt alleen de visoliecapsules, alleen ik ben het vloeibaar gaan geven en geef gewoon een scheut, de capsules zijn wat duurder en zo kan ik de dosering een beetje regelen, zoals voor ons bastaardje.

staat in een verhaaltje dat ik ook gepost heb ook bij dat visoliecapsules ook preventief gegeven kunnen worden, alleen is het hier een beetje een dure zaak, 8 honden dagelijks dat te geven, dus hier krijgt de rest 2 x per week, of ze moeten heel hard gewerkt hebben dan krijgen ze extra.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Maar waarom ga je die supplementen geven?
Heb je een hond met vachtproblemen en of artrose?

En wat geef je de hond te eten?
Want ik heb ergens gelezen dat commerciele voeding zoals brokken veel omega 6 essentiele vetzuren bevat, zelfs te veel, dus kijk uit met wat je gaat toevoegen.

Als je een gezond supplement wilt maken zonder kans op overdosis kun je ook eens denken aan: Groente mix (dus geplette of gemalen groene groente zoals spinazie en of andijvie, scheutje zonnebloemolie en olijfolie en dat geef je een paar keer per week. Dan heb je ook die extra toevoeging van die omega vetzuren. De groente zorgt voor omega 3 en de zonnebloemolie voor omega 6 en het scheutje olijfolie voor vitamine E, wat er voor zorgt dat de rest niet ranzig wordt. Gewoon een eetlepel per keer voor een volwassen middelmaat hond.

Ik ben dus gestopt met die supplementen aan vetzuren, want met mijn mixje gaat het ook prima. Scheelt een hoop geld.

En de glucosamine/chondroitine geef ik alleen aan mijn oude honden met artrose en daar merk ik wel bij dat ze ietsje soepeler blijven.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hoi allemaal, Terra krijgt versvlees voeding Energique te eten, en daar gaat ze prima op.
Terra heeft aan haar l.voorpootje 2 geamputeerde tenen. En zij word 13 maart 9 jaar oud, en nu merk je toch dat ze door al de jaren heen kreupel gelopen heeft dat ze daar nu last van heeft met haar gewrichten.
Na de wandeling is ze stijf, en achter loopt ze stram. Ze heeft geen HD of dergelijke, daar is ze al op gestest. De arts zei"ik heb zelden zulke mooie gewrichten gezien bij een Rottweiler"! Maar ja ze loopt wel moeilijk :roll:
Bedankt voor de reactie :ok:

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”